תיאוריית המוזיקה למתחילים...

י. טל

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה תורנית
בפורום זה הנכם מתבקשים להעלות או לכתוב על חומר מוזיקאלי (עדיף תיאורתי) שיועיל למתחילים.
יתכן וחלקכם (או כולכם?!) מבינים של ממש במוזיקה אך אם זאת יש בוודאי בידי כל אחד טיפ או כל חומר אחר שיכול להפיל לנו את האסימון במקום שלא חשבנו עליו כלל.
תחומי המוזיקה נרחבים כ''כ ואני מאמין שלכל אחד מאיתנו יש חיבור חזק יותר עם חלק מסוים בו...
העלו חומרים עיוניים וכיוצא בהם.
בשביל ההתחלה אני מעלה קובץ שהוא בעצם תיאוריית המוזיקה לתלמידי תיכון, מומלץ לקרוא אותו בסבלנות...
(דרך אגב אם יש למישהו שאלות במושגים מוזיקליים, יעלה ויבוא...)
מחכה לראות הבהרות מושגים, טיפים, תיאוריות, וכל היוצא בזה...
 

קבצים מצורפים

  • טללי חדווה.pdf
    2.3 MB · צפיות: 505

Studio Bit

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
האמת שיש לי שאלה שמאד מציקה לי. לגבי הקול שני בשירה או בעיבוד ישנו קול עליון שמאד מתאים לשיר עצמו וכשאני שומע רק את הקול עליון לבד אני בעצם שומע שיר אחר לגמרי. ופה אני טיפה מבולבל מה הולך פה איפה הקוסמות למה זה כזה יפה? כי אם אני בדיוק טרצה (טון וחצי) מעל השיר עצמו אני אמור לקבל את אותו שיר אבל בסולם אחר ואולי אני בעצם אני שר אקורד ומפרק אותו??? שאלתי פעם איזה זמר אחרי חתונה מה הוא מחליט לשיר הוא אמר לי שהוא לא יודע אלא מרגיש שזה מה שצריך לשיר... זה הזמרים שלנו... בכל אופן מקווה שלא עפתי מידי גבוה ואשמח לקבל תשובה אפילו תמציתית (לדוג' שהכלל הוא ששרים קווינטה מעל או פלצט וכו' וכו' או שבעצם אין כלל)
 

Studio Bit

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הנה תיאורית המוזיקה מווקיפדיה. 256 עמ'
יש כאן וגם בגוגל-דרייב
הסגנון מאד מסובך כך שמי שרוצה באמת להבין שיפנה זמן.

בהנאה!@!
פעם החלטתי שאני הולך לשבת על הספר הזה וללמוד אותו ומהר מאד התיאשתי מקווה שאתם כן תצליחו כי מורה בשיעור אחד יכול לתת לך הסבר כזה פשוט שלא צריך לשבור את הראש ולהבין את מעגל הקווינטות וכו' וכו' אבל בהחלט מי שיודע תאוריה שווה לקרוא אותו...
 

יוסף יצחק פרקש

זמר ומוזיקאי
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
האמת שיש לי שאלה שמאד מציקה לי. לגבי הקול שני בשירה או בעיבוד ישנו קול עליון שמאד מתאים לשיר עצמו וכשאני שומע רק את הקול עליון לבד אני בעצם שומע שיר אחר לגמרי. ופה אני טיפה מבולבל מה הולך פה איפה הקוסמות למה זה כזה יפה? כי אם אני בדיוק טרצה (טון וחצי) מעל השיר עצמו אני אמור לקבל את אותו שיר אבל בסולם אחר ואולי אני בעצם אני שר אקורד ומפרק אותו??? שאלתי פעם איזה זמר אחרי חתונה מה הוא מחליט לשיר הוא אמר לי שהוא לא יודע אלא מרגיש שזה מה שצריך לשיר... זה הזמרים שלנו... בכל אופן מקווה שלא עפתי מידי גבוה ואשמח לקבל תשובה אפילו תמציתית (לדוג' שהכלל הוא ששרים קווינטה מעל או פלצט וכו' וכו' או שבעצם אין כלל)
לא קיבלת אותו בסולם אחר כי נשארת באקורד המקורי, וגם קול שני זה לא מרווח קבוע זה יכול להיות טרצה קטנה או גדולה, או קוורטה, הכל בהתאם להרמוניה שרוצים ליצור.
 

Studio Bit

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
לא קיבלת אותו בסולם אחר כי נשארת באקורד המקורי, וגם קול שני זה לא מרווח קבוע זה יכול להיות טרצה קטנה או גדולה, או קוורטה, הכל בהתאם להרמוניה שרוצים ליצור.
אבל כשאני שומע את הקול השני לבד ללא אקורד אני כן אמור לקבל את אותו שיר בסולם אחר. ולגבי מה שכתבת שזה לא מרווח קבוע (זה מה שפחדתי ממנו) השאלה שלי היא האם אני צריך להיות גאון מוזיקלי להבין כל פעם איזה מרווח לשים?
 

מקצב ע.

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
המשתמש נחסם
לא צריך ליהות גאון מוזיקלי צריך אוזן טובה וחוש כזה , לי באופן אישי זה ניהיה עןד לפני שהבנתי מה זה מעגל הקוונטות....
זה מתפתח ,כמה שיותר מנסים לשיר עם מוזיקה בלי לזייף אז יותר מצליחים.
 

קלאסיקה

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
החוברת הנ"ל היא ממש ממש ההתחלה, זה חלק מלימודי בגרות בתיכון במוזיקה.
מי שממש רוצה להיכנס לעומק התאוריה (ויש עומקים...) אין לו ברירה אלא ללמוד מספרים באנגלית או ממורה. החומר בעברית מאוד לא מורחב ולא מקיף.
 

m a r g a l i t

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
החוברת הנ"ל היא ממש ממש ההתחלה, זה חלק מלימודי בגרות בתיכון במוזיקה.
מי שממש רוצה להיכנס לעומק התאוריה (ויש עומקים...) אין לו ברירה אלא ללמוד מספרים באנגלית או ממורה. החומר בעברית מאוד לא מורחב ולא מקיף.
הכותרת פה היא תאורייה למתחילים...
ובשביל מתחילים החוברת הזאת מעולה.
 

מאירוב

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
לא קיבלת אותו בסולם אחר כי נשארת באקורד המקורי, וגם קול שני זה לא מרווח קבוע זה יכול להיות טרצה קטנה או גדולה, או קוורטה, הכל בהתאם להרמוניה שרוצים ליצור.
זה פשוט ההמשך של האקורד. בדרך כלל כשהוא שר 'לה' הקול שני יהיה 'דו' וההקול שלישי יהיה 'מי' כך שביחד זה אקורד AM מה שאומר שקול שני יותר נותן הרמוניה מזורי\מינורית ושלישי נותן יותר בסיס.
מצוי כמובן שילוב ומשחק בין שני הקולות. ומצוי גם למתקדמים שילובים של 7 ועוד ועוד...
 

Studio Bit

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
זה פשוט ההמשך של האקורד. בדרך כלל כשהוא שר 'לה' הקול שני יהיה 'דו' וההקול שלישי יהיה 'מי' כך שביחד זה אקורד AM מה שאומר שקול שני יותר נותן הרמוניה מזורי\מינורית ושלישי נותן יותר בסיס.
מצוי כמובן שילוב ומשחק בין שני הקולות. ומצוי גם למתקדמים שילובים של 7 ועוד ועוד...
נראה לי שהבנתי אם עכשיו אני באקורד AM אז קול שלישי הוא 'מי' אבל ברגע שעברתי לאקורד DM הקול שלישי יהיה 'סול'?
 

י. טל

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה תורנית
אם יש מישהו שיכול להתנדב לשלוח לנטפרי את הקבצים החסומים ברוך יהיה... ודרך אגב נסו לפשט ככל האפשר את מה שאתם כותבים...
בהצלחה לכולנו...;)
 

.נחמה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
החוברת הנ"ל היא ממש ממש ההתחלה, זה חלק מלימודי בגרות בתיכון במוזיקה.
מי שממש רוצה להיכנס לעומק התאוריה (ויש עומקים...) אין לו ברירה אלא ללמוד מספרים באנגלית או ממורה. החומר בעברית מאוד לא מורחב ולא מקיף.
אולי תוכל להמליץ על ספרים כאלה? גם באנגלית, ואם יש אותם ברשת עוד יותר טוב
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  4  פעמים

לוח מודעות

למעלה