תיאוריית המוזיקה למתחילים...

דג הכסף

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
ראה תגובות קודמות. זה בדיוק הנושא. וההשקעה היא שלהם, ומשתלם להם. יהיו להם תלמידים בשפע...
אז יאללה
שמישהו יתנדב למען העם
(ובלי לפגוע, אבל לא בטוח שיהיו להם תלמידים בשפע, תואר במוזיקה זה עדיין דבר קשה)
 

קלאסיקה

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
למכון לב וטל יש מסלול של סיעוד ואחיות.
מהכרות עם המקום מבפנים, אין מה לבנות על זה.

בכללית לא ממהרים לפתוח בשום מקום אקדמי מסלול נפרד כי יש בזה בעיות משפטיות ובעיות שהמל"ג מעמיס.
המקום היחידי שאני מאמין שאולי יסכים - זה אונו.

וההשקעה היא שלהם, ומשתלם להם. יהיו להם תלמידים בשפע...
בלי לאכזב, אבל לדעתי הביקוש בציבור החרדי ובמיוחד אצל גברים ממש לא גבוה, ולכאורה לא משתלם להם לפתוח מסלול כזה. גם בציבור החילוני המגמה של לימודי מדעי הרוח הולכת ופוחתת עם השנים מחוסר ביקוש.
לא כל מי שלמד באקדמיה פסנתר או הלחנה הוא עילוי, יותר נכון הרוב לא. הסיכוי שבאמת מישהו יתפרסם ויתפרנס מזה בצורה מכובדת הוא לא גבוה.
 
נערך לאחרונה ב:

קוד

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
והיה טרם יקראו ואני אענה.
מבטיח לכם שעוד לא דיברתי עם אף מוסד:
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20200726-173814.jpg
    Screenshot_20200726-173814.jpg
    KB 113.8 · צפיות: 69

קלאסיקה

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
והיה טרם יקראו ואני אענה.
יפה, אגב נראה לי שכבר לפני שנה הם יזמו משהו כזה, אין לי מושג מה יצא מזה.

שים לב כפי שכתבו פה ש'מזמור' זה לא לימודי תואר אלא לימודי תעודה (לא שזה משנה הרבה אבל צריך לציין).
 

קוד

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
יפה, אגב נראה לי שכבר לפני שנה הם יזמו משהו כזה, אין לי מושג מה יצא מזה.

שים לב כפי שכתבו פה ש'מזמור' זה לא לימודי תואר אלא לימודי תעודה (לא שזה משנה הרבה אבל צריך לציין).
לא יודע אם לפני שנה, אבל כשרצו לפתוח ביד בנימין הם אכן נלחצו ופרסמו על מסלול נפרד, שכידוע- לא יצא מזה כלום, ועל יד בנימין כבר דיברתי. אז אני לא יודע מה יקרה עם זה.

לעניין התעודה מול תואר- זה מאוד נכון. אבל חשוב שנסים לב שלימודי תעודה במוסיקה זה לא דבר של מה בכך.
א. אשתי למדה שנה אחת במזמור (ועזבה..) כך שאני מכיר את הרמה שם, ומבין ששאר המקומות עפ לימודי תעודה מוציאים אותך בהחלט מוסיקאי (ברימון אני חושב שיש תואר, וגם אם לא- זה אחד המתקדמים מאוד בארץ, אבל גם השאר- לווינסקי מוסררה, קרית אונו ומזמור- בקטע המקצועי הם פגזים מכובדים).
ב. חבר שלי שלומד (אולי כבר סיים ללמוד) במזמור, הגדיר את זה בערך כך- 'במזמור רוצים שתדע לנגן בלי אוזנים'. הוא מוסיקאי מוכשר מאוד. ועובד ה' רציני, אגב. אבל כאמור- לא כ"א מסוגל.
אז כמובן שהייתי רוצה תואר, אבל יש פה משהו שיש מצב שארצה להשוות למסלול הנפרד בקרית אונו.
אז חבר'ה, יש לנו כבר שני מקומות כשרים, ובהחלט שווים ומחכמים וממקצעים. תודה לה' יתברך.
 
נערך לאחרונה ב:

קלאסיקה

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
(ברימון אני חושב שיש תואר, וגם אם לא- זה אחד המתקדמים מאוד בארץ, אבל גם השאר- לווינסקי מוסררה, קרית אונו ומזמור- בקטע המקצועי הם פגזים מכובדים).
מסכים איתך.
ברימון ומזמור יש מורים ממש מהטובים בישראל חלקם גם מורים באקדמיה, אבל בסוף יש עניין של היצע וביקוש. רימון לא בררנים גדולים לגבי המוזיקליות של התלמידים וכך גם מזמור, יותר חשוב להם שכרטיס האשראי יהיה תקין...
אני שמעתי מכאלה שלמדו ברימון שיש שם גאונים אבל בהחלט יש כאלה שהם ממש בלי רמה והתקבלו בגלל שתנאי הקבלה לא מאתגרים במיוחד. כשנמצאים בכיתה אחת אלה ואלה, החלשים מעכבים את החזקים.
לא אומר שזה רע בהכרח, אבל זה מה יש.
ברור שצריך לעשות שיקול של מחירים ואתגרים ולא כל אחד מתאים ללימוד בכל מקום.
גם צריך להודות באמת, כחרדים יש ערכים חשובים יותר ממוזיקה ולכן יש מוזיקאים חרדים מעטים מאוד שהגיעו לרמות גבוהות (אני מדבר על עולם המוזיקה הקלאסית שבו בעיקר מתעסקים באקדמיות).

האקדמיות מרשות לעצמן לדרוש תנאי קבלה גבוהים מאוד (חצי מתלמידי רימון לא היו עוברים אותם גם אחרי הלימודים...) בגלל השם שלהן ובגלל שיש מספיק סטודנטים מוכשרים שהוריהם הניחו אותם בגיל 5 ליד הפסנתר/כינור/חליל, ככה שמוזיקאי מהרמה הגבוהה ילך מיד לאקדמיה כי עדיף לו תואר מהאקדמיה מאשר התברברות ברימון.

אני לא חושב שיש משמעות גדולה לתואר (למרות שאני עצמי לומד בפתוחה) אלא אם כן מכוונים לתפקידי הוראה רשמיים או שרוצים להיות בחברה מוזיקלית איכותית.
 

קוד

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
מסכים איתך.
ברימון ומזמור יש מורים ממש מהטובים בישראל חלקם גם מורים באקדמיה, אבל בסוף יש עניין של היצע וביקוש. רימון לא בררנים גדולים לגבי המוזיקליות של התלמידים וכך גם מזמור, יותר חשוב להם שכרטיס האשראי יהיה תקין...
אני שמעתי מכאלה שלמדו ברימון שיש שם גאונים אבל בהחלט יש כאלה שהם ממש בלי רמה והתקבלו בגלל שתנאי הקבלה לא מאתגרים במיוחד. כשנמצאים בכיתה אחת אלה ואלה, החלשים מעכבים את החזקים.
לא אומר שזה רע בהכרח, אבל זה מה יש.
ברור שצריך לעשות שיקול של מחירים ואתגרים ולא כל אחד מתאים ללימוד בכל מקום.
גם צריך להודות באמת, כחרדים יש ערכים חשובים יותר ממוזיקה ולכן יש מוזיקאים חרדים מעטים מאוד שהגיעו לרמות גבוהות (אני מדבר על עולם המוזיקה הקלאסית שבו בעיקר מתעסקים באקדמיות).

האקדמיות מרשות לעצמן לדרוש תנאי קבלה גבוהים מאוד (חצי מתלמידי רימון לא היו עוברים אותם גם אחרי הלימודים...) בגלל השם שלהן ובגלל שיש מספיק סטודנטים מוכשרים שהוריהם הניחו אותם בגיל 5 ליד הפסנתר/כינור/חליל, ככה שמוזיקאי מהרמה הגבוהה ילך מיד לאקדמיה כי עדיף לו תואר מהאקדמיה מאשר התברברות ברימון.

אני לא חושב שיש משמעות גדולה לתואר (למרות שאני עצמי לומד בפתוחה) אלא אם כן מכוונים לתפקידי הוראה רשמיים או שרוצים להיות בחברה מוזיקלית איכותית.
ודפח"ח...
 

קוד

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ר'

קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יְהוָה כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ:
נקרא  7  פעמים

לוח מודעות

למעלה