תיאוריית המוזיקה למתחילים...

י. טל

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
עריכה תורנית
מוזיקה ונגינה
כתיבה ספרותית
בפורום זה הנכם מתבקשים להעלות או לכתוב על חומר מוזיקאלי (עדיף תיאורתי) שיועיל למתחילים.
יתכן וחלקכם (או כולכם?!) מבינים של ממש במוזיקה אך אם זאת יש בוודאי בידי כל אחד טיפ או כל חומר אחר שיכול להפיל לנו את האסימון במקום שלא חשבנו עליו כלל.
תחומי המוזיקה נרחבים כ''כ ואני מאמין שלכל אחד מאיתנו יש חיבור חזק יותר עם חלק מסוים בו...
העלו חומרים עיוניים וכיוצא בהם.
בשביל ההתחלה אני מעלה קובץ שהוא בעצם תיאוריית המוזיקה לתלמידי תיכון, מומלץ לקרוא אותו בסבלנות...
(דרך אגב אם יש למישהו שאלות במושגים מוזיקליים, יעלה ויבוא...)
מחכה לראות הבהרות מושגים, טיפים, תיאוריות, וכל היוצא בזה...
 

קבצים מצורפים

STUDIO BIT

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
סאונד והפקות אולפן
האמת שיש לי שאלה שמאד מציקה לי. לגבי הקול שני בשירה או בעיבוד ישנו קול עליון שמאד מתאים לשיר עצמו וכשאני שומע רק את הקול עליון לבד אני בעצם שומע שיר אחר לגמרי. ופה אני טיפה מבולבל מה הולך פה איפה הקוסמות למה זה כזה יפה? כי אם אני בדיוק טרצה (טון וחצי) מעל השיר עצמו אני אמור לקבל את אותו שיר אבל בסולם אחר ואולי אני בעצם אני שר אקורד ומפרק אותו??? שאלתי פעם איזה זמר אחרי חתונה מה הוא מחליט לשיר הוא אמר לי שהוא לא יודע אלא מרגיש שזה מה שצריך לשיר... זה הזמרים שלנו... בכל אופן מקווה שלא עפתי מידי גבוה ואשמח לקבל תשובה אפילו תמציתית (לדוג' שהכלל הוא ששרים קווינטה מעל או פלצט וכו' וכו' או שבעצם אין כלל)
 

STUDIO BIT

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
סאונד והפקות אולפן
הנה תיאורית המוזיקה מווקיפדיה. 256 עמ'
יש כאן וגם בגוגל-דרייב
הסגנון מאד מסובך כך שמי שרוצה באמת להבין שיפנה זמן.

בהנאה[email protected]!
פעם החלטתי שאני הולך לשבת על הספר הזה וללמוד אותו ומהר מאד התיאשתי מקווה שאתם כן תצליחו כי מורה בשיעור אחד יכול לתת לך הסבר כזה פשוט שלא צריך לשבור את הראש ולהבין את מעגל הקווינטות וכו' וכו' אבל בהחלט מי שיודע תאוריה שווה לקרוא אותו...
 

יוסף יצחק פרקש

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הפקות ואירועים
מוזיקה ונגינה
סאונד והפקות אולפן
האמת שיש לי שאלה שמאד מציקה לי. לגבי הקול שני בשירה או בעיבוד ישנו קול עליון שמאד מתאים לשיר עצמו וכשאני שומע רק את הקול עליון לבד אני בעצם שומע שיר אחר לגמרי. ופה אני טיפה מבולבל מה הולך פה איפה הקוסמות למה זה כזה יפה? כי אם אני בדיוק טרצה (טון וחצי) מעל השיר עצמו אני אמור לקבל את אותו שיר אבל בסולם אחר ואולי אני בעצם אני שר אקורד ומפרק אותו??? שאלתי פעם איזה זמר אחרי חתונה מה הוא מחליט לשיר הוא אמר לי שהוא לא יודע אלא מרגיש שזה מה שצריך לשיר... זה הזמרים שלנו... בכל אופן מקווה שלא עפתי מידי גבוה ואשמח לקבל תשובה אפילו תמציתית (לדוג' שהכלל הוא ששרים קווינטה מעל או פלצט וכו' וכו' או שבעצם אין כלל)
לא קיבלת אותו בסולם אחר כי נשארת באקורד המקורי, וגם קול שני זה לא מרווח קבוע זה יכול להיות טרצה קטנה או גדולה, או קוורטה, הכל בהתאם להרמוניה שרוצים ליצור.
 

STUDIO BIT

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
סאונד והפקות אולפן
לא קיבלת אותו בסולם אחר כי נשארת באקורד המקורי, וגם קול שני זה לא מרווח קבוע זה יכול להיות טרצה קטנה או גדולה, או קוורטה, הכל בהתאם להרמוניה שרוצים ליצור.
אבל כשאני שומע את הקול השני לבד ללא אקורד אני כן אמור לקבל את אותו שיר בסולם אחר. ולגבי מה שכתבת שזה לא מרווח קבוע (זה מה שפחדתי ממנו) השאלה שלי היא האם אני צריך להיות גאון מוזיקלי להבין כל פעם איזה מרווח לשים?
 

מקצב ע.

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
המשתמש נחסם
מוזיקה ונגינה
סאונד והפקות אולפן
לא צריך ליהות גאון מוזיקלי צריך אוזן טובה וחוש כזה , לי באופן אישי זה ניהיה עןד לפני שהבנתי מה זה מעגל הקוונטות....
זה מתפתח ,כמה שיותר מנסים לשיר עם מוזיקה בלי לזייף אז יותר מצליחים.
 

קלאסיקה

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
החוברת הנ"ל היא ממש ממש ההתחלה, זה חלק מלימודי בגרות בתיכון במוזיקה.
מי שממש רוצה להיכנס לעומק התאוריה (ויש עומקים...) אין לו ברירה אלא ללמוד מספרים באנגלית או ממורה. החומר בעברית מאוד לא מורחב ולא מקיף.
 

m a r g a l i t

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
כתיבה ספרותית
החוברת הנ"ל היא ממש ממש ההתחלה, זה חלק מלימודי בגרות בתיכון במוזיקה.
מי שממש רוצה להיכנס לעומק התאוריה (ויש עומקים...) אין לו ברירה אלא ללמוד מספרים באנגלית או ממורה. החומר בעברית מאוד לא מורחב ולא מקיף.
הכותרת פה היא תאורייה למתחילים...
ובשביל מתחילים החוברת הזאת מעולה.
 

מאירוב

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
מוזיקה ונגינה
לא קיבלת אותו בסולם אחר כי נשארת באקורד המקורי, וגם קול שני זה לא מרווח קבוע זה יכול להיות טרצה קטנה או גדולה, או קוורטה, הכל בהתאם להרמוניה שרוצים ליצור.
זה פשוט ההמשך של האקורד. בדרך כלל כשהוא שר 'לה' הקול שני יהיה 'דו' וההקול שלישי יהיה 'מי' כך שביחד זה אקורד AM מה שאומר שקול שני יותר נותן הרמוניה מזורי\מינורית ושלישי נותן יותר בסיס.
מצוי כמובן שילוב ומשחק בין שני הקולות. ומצוי גם למתקדמים שילובים של 7 ועוד ועוד...
 

STUDIO BIT

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
סאונד והפקות אולפן
זה פשוט ההמשך של האקורד. בדרך כלל כשהוא שר 'לה' הקול שני יהיה 'דו' וההקול שלישי יהיה 'מי' כך שביחד זה אקורד AM מה שאומר שקול שני יותר נותן הרמוניה מזורי\מינורית ושלישי נותן יותר בסיס.
מצוי כמובן שילוב ומשחק בין שני הקולות. ומצוי גם למתקדמים שילובים של 7 ועוד ועוד...
נראה לי שהבנתי אם עכשיו אני באקורד AM אז קול שלישי הוא 'מי' אבל ברגע שעברתי לאקורד DM הקול שלישי יהיה 'סול'?
 

י. טל

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
עריכה תורנית
מוזיקה ונגינה
כתיבה ספרותית
אם יש מישהו שיכול להתנדב לשלוח לנטפרי את הקבצים החסומים ברוך יהיה... ודרך אגב נסו לפשט ככל האפשר את מה שאתם כותבים...
בהצלחה לכולנו...;)
 

.נחמה

משתמש מקצוען
הדמיות בתלת מימד
מוזיקה ונגינה
החוברת הנ"ל היא ממש ממש ההתחלה, זה חלק מלימודי בגרות בתיכון במוזיקה.
מי שממש רוצה להיכנס לעומק התאוריה (ויש עומקים...) אין לו ברירה אלא ללמוד מספרים באנגלית או ממורה. החומר בעברית מאוד לא מורחב ולא מקיף.
אולי תוכל להמליץ על ספרים כאלה? גם באנגלית, ואם יש אותם ברשת עוד יותר טוב
 

אירועים קרובים

ראש פינה

הפרוגיסטים נותנים בראש

לוח דרושים

למעלה