>>>> תחרות הכרזות הגדולה >>> הופכים את היוצרות משלמים בזמן! >>>>>

אות לי

משתמש סופר מקצוען
יוזמה נהדרת וברוכה.
רק שיש לי הרגשה שזה יחדד את ההבדלים שיש בין המדינות -
מדינת פרוג - מול - שאר המשק הישראלי..
 

כתב ומכתב

משתמש מקצוען
רק שיש לי הרגשה שזה יחדד את ההבדלים שיש בין המדינות -
מדינת פרוג - מול - שאר המשק הישראלי..

אינני חושב שהכרזות מחויבות להשפיע על המחוקקים או על הלקוחות. די יהיה אם ציבור הגרפיקאים דפה יתאגד בדרישה למוסר תשלומים נאות.

לא ייתכן מצב שלקוח מתקשר לחוץ ומבקש לבצע עבורו בדחיפות עבודה בתוך 24/ 72 שעות וכדומה, ואילו התשלום לא מגיע באותה הדחיפות. לכל הפחות יש להקביל את זמן התשלום לזמן העבודה: נתת לי חודש לבצע את העבודה - קבל חודש להתארגן על הכסף.
 

A JERBI

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
כבר עבר חוק שמשרדים/חברות ממשלתים/ות מחויבים לשוטף + 30 או 60 לא זוכרת מדויק.
למה צריך עוד חוק? למה לתת למדינה לדחוף את האף שלה עמוק יותר ממה שהוא עכשיו?

לקוחות פרטיים לא קשורים לחקיקה, תחתמו חוזה מסודר על תזרים עבודה ותשלום ופשוט אל תשלחו חומרים לפני קבלת תשלום. פשוט ביותר.
אולי עבר חוק, עכשיו צריך חוק שיאכוף את זה.
 

פילוס אוראל

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
שאלה קצת מצחיקה
מה המידות של דף A3 בסנטימטרים בשביל הכרזה לאילוסטריטור
 

MIC.MIS

סטודיו GlowUp בניית אתרי חנויות בהנהלת מיכל מישאלי
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
זה רעיון גאון!
 

bbr

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
אני מצטטת כאן הודעה של לקוחה שלי, לא הכרתי אותה קודם כך שלא היה לי בטחון בתשלום.
היא ממש נפגעה מבקשת התשלום המיידית שלי בעד העבודה ונתנה לי תחושה כאילו זה הדבר הכי לא לגיטימי.

הנה לשון ההודעה:
לדבר על הפקדה לפני משלוח הפרויקט. זה לא מכבד לא אותנו ולא את המבקש. במהלך השנה האחרונה ובשנים קודמות נסגרו דרכי עסקאות יקרות, של עשרות אלפים, כל האנשים כולם נתנו בי את אמונם על אף שלא הכירו אותי, בעזרת ה' עם השנים תלמדי להשתפשף ולדעת מיד מי משדר יושרה והגינות ומי אדם שאינו ישר וממילא ירמה אותך באלף דברים לא רק בעניין התשלום והעבודה.. אל כל ההתנהלות שלו תהיה לא ישרה. אשמח אם בעתיד תתני אמונך בלקוחות כשם שאני האמנתי שאת תעשי את העבודה ותעמדי בהתחייבות למרות שאינני מכירה אותך.

ואני נותרתי תמהה, מי הלא נורמלי כאן? מה כל כך משונה בזה שיוצר עצמאי רוצה להתפרנס עם תזרים מזומנים תקין ולא לחכות שוטף ++++++ ?
אז קדימה, תתחילו להפציץ אולי משהו ישתנה. אני קצת סקפטית בעניין...

כתבה לך כל כך יפה שעם השנים תלמדי להשתפשף ולהבין שהיא בדיוק לקוחה שלא הייתי נותנת בה אמון לפי ההודעה שהיא כתבה.
 

דגאיש

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
אני מצטטת כאן הודעה של לקוחה שלי, לא הכרתי אותה קודם כך שלא היה לי בטחון בתשלום.
היא ממש נפגעה מבקשת התשלום המיידית שלי בעד העבודה ונתנה לי תחושה כאילו זה הדבר הכי לא לגיטימי.

הנה לשון ההודעה:
לדבר על הפקדה לפני משלוח הפרויקט. זה לא מכבד לא אותנו ולא את המבקש. במהלך השנה האחרונה ובשנים קודמות נסגרו דרכי עסקאות יקרות, של עשרות אלפים, כל האנשים כולם נתנו בי את אמונם על אף שלא הכירו אותי, בעזרת ה' עם השנים תלמדי להשתפשף ולדעת מיד מי משדר יושרה והגינות ומי אדם שאינו ישר וממילא ירמה אותך באלף דברים לא רק בעניין התשלום והעבודה.. אל כל ההתנהלות שלו תהיה לא ישרה. אשמח אם בעתיד תתני אמונך בלקוחות כשם שאני האמנתי שאת תעשי את העבודה ותעמדי בהתחייבות למרות שאינני מכירה אותך.

ואני נותרתי תמהה, מי הלא נורמלי כאן? מה כל כך משונה בזה שיוצר עצמאי רוצה להתפרנס עם תזרים מזומנים תקין ולא לחכות שוטף ++++++ ?
אז קדימה, תתחילו להפציץ אולי משהו ישתנה. אני קצת סקפטית בעניין...

יש 3 דרכי ניהול עם לקוחות מסוג זה
1. לברוח.
2. לברוח.
3. ועוד הפעם לברוח.

לא נפרק את ההודעה שלה
אבל במילים אחרות היא אמרה:
אנחנו מאה את אפס,
את מתחילה וצריכה להשתפשף,
ועכשיו שפגעת בנו רוצה הנחה.
הכסף לא תראי אף פעם,
את שקרנית ולא מאמינה לך על כלום.
את זבל וזבל תשארי, לפחות תדעי זאת.

אה... כן, לפי ההודעה היא (הם) לבשה פראק ועניבה לפני המשפט שדה.

- "כשחושבים וכותבים, יחד."
 

לוש

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב ואדריכלות פנים
אני מצטטת כאן הודעה של לקוחה שלי, לא הכרתי אותה קודם כך שלא היה לי בטחון בתשלום.
היא ממש נפגעה מבקשת התשלום המיידית שלי בעד העבודה ונתנה לי תחושה כאילו זה הדבר הכי לא לגיטימי.

הנה לשון ההודעה:
לדבר על הפקדה לפני משלוח הפרויקט. זה לא מכבד לא אותנו ולא את המבקש. במהלך השנה האחרונה ובשנים קודמות נסגרו דרכי עסקאות יקרות, של עשרות אלפים, כל האנשים כולם נתנו בי את אמונם על אף שלא הכירו אותי, בעזרת ה' עם השנים תלמדי להשתפשף ולדעת מיד מי משדר יושרה והגינות ומי אדם שאינו ישר וממילא ירמה אותך באלף דברים לא רק בעניין התשלום והעבודה.. אל כל ההתנהלות שלו תהיה לא ישרה. אשמח אם בעתיד תתני אמונך בלקוחות כשם שאני האמנתי שאת תעשי את העבודה ותעמדי בהתחייבות למרות שאינני מכירה אותך.

ואני נותרתי תמהה, מי הלא נורמלי כאן? מה כל כך משונה בזה שיוצר עצמאי רוצה להתפרנס עם תזרים מזומנים תקין ולא לחכות שוטף ++++++ ?
אז קדימה, תתחילו להפציץ אולי משהו ישתנה. אני קצת סקפטית בעניין...
נשמע חשוד מהרגע הראשון.
לקוחות שנעלבים ולא מסכימים לחתום על חוזה מעוררים בעיות קשות לאחר מכן.
אמיתי לגמרי!!!! מנסיון אישי.
שאלתי את הלקוח, אם חנויות בגדים, כלים וכו' גם סומכים על יושרו ונותנים לו לקחת בלי לשלם על סמך שישלם בעתיד.
 

דאבל אימפקט

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
D I G I T A L
יש 3 דרכי ניהול עם לקוחות מסוג זה
1. לברוח.
2. לברוח.
3. ועוד הפעם לברוח.

לא נפרק את ההודעה שלה
אבל במילים אחרות היא אמרה:
אנחנו מאה את אפס,
את מתחילה וצריכה להשתפשף,
ועכשיו שפגעת בנו רוצה הנחה.
הכסף לא תראי אף פעם,
את שקרנית ולא מאמינה לך על כלום.
את זבל וזבל תשארי, לפחות תדעי זאת.

אה... כן, לפי ההודעה היא (הם) לבשה פראק ועניבה לפני המשפט שדה.

- "כשחושבים וכותבים, יחד."
הדבר שהכי צרם לי זה הפנייה האישית והמקטינה הזאת.
מסכימה עם כל מילה.
(חוץ מהמשפט האחרון...)
 

אות לי

משתמש סופר מקצוען
אמיתי לגמרי!!!! מנסיון אישי.
שאלתי את הלקוח, אם חנויות בגדים, כלים וכו' גם סומכים על יושרו ונותנים לו לקחת בלי לשלם על סמך שישלם בעתיד.
לא בטוח שזה האשכול הנכון לדון בעיקרון של מוסר התשלומים -
אבל אם כבר כתבו אני אכתוב את דעתי לא באריכות [למרות שיש לי אריכות - אם תבקשו יפה]

יש הבדל ענק בין התחומים -
בחנות - בסופר - במוסך - לטכנאי מזגנים או כל טכנאי אחר - למכבסה - ולאוטובוס
משלמים במקום, למה ? כי כך נוהג העולם נקודה.
אבל אצל מה שמכונה לקוח - ויותר מזה לקוח מוכר וותיק לא משלמים בסוף העבודה, נקודה.

דוגמה ? בבקשה !
מזמינים שטנץ - לוקחים אותו עם ת. משלוח - לא משלמים
מזמינים ניייר מהספק ? באימייל - הוא שולח במשאית את הנייר - עם ת. משלוח, לא משלמים לנהג..
הנייר מודפס - הוא יוצא מהדפוס עם מוביל - לאט משלמים למוביל , לא משלמים לדפוס..
משם הוא עובר לגימורים , מה משלמים במקום? ממש לא מגיע מוביל נוסף חותם על תעודה ומוביל אותה לאריזה.
ובאריזה? נראה לכם שלא שולחים אלינו את הסחורה בלי תשלום ? שולחים ועוד איך שולחים - רק עם ת משלוח.

תספרו כמה ידיים העבודה הזאת עברה - כמה תעודות הונפקו בכל מקום - וכסף - נאדה ,אין כסף בכלל בכל הסיבוב הזה.

בסוף החודש או הרבעון או איך שכל אחד עובד - שולחים חשבוניות עבור תעודות המשלוח -
הנהלת החשבונות בודקת - מאשרת - שולחת ש'יק דחוי פי ההסדר שיש עם כל ספק.

ולא תחשבו שאנחנו סוג של פריירים -
יש לקוח חדש שנכנס ומבקש נגיד עבודת חיתוך - לא למחר או עוד שבוע הוא מבקש "לאתמול"
כאילו דחוף מאוד - הבוס בד"כ אומר לו כך:
"אני מוכן לעצור עבורך מכונה עובדת ולתת לך שרות כאן ועכשיו - כמה שירות ? לפי כמה כסף שיש לך בארנק..." הוא חדש כך נוהגים וכך מקובל.

ועוד דבר שאני אוהבת לצטט מפי הבוס "תחתום על חוזה - זה נהדר אבל זה עלול להוביל אותך לבית המשפט - הרי יש לנו חוזה.. | תיתן רק תקיעת כף ותעבוד על אימון הדדי - לבית משפט אף פעם לא תגיע"
 

עדינה הלפגוט

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
לא בטוח שזה האשכול הנכון לדון בעיקרון של מוסר התשלומים -
אבל אם כבר כתבו אני אכתוב את דעתי לא באריכות [למרות שיש לי אריכות - אם תבקשו יפה]

יש הבדל ענק בין התחומים -
בחנות - בסופר - במוסך - לטכנאי מזגנים או כל טכנאי אחר - למכבסה - ולאוטובוס
משלמים במקום, למה ? כי כך נוהג העולם נקודה.
אבל אצל מה שמכונה לקוח - ויותר מזה לקוח מוכר וותיק לא משלמים בסוף העבודה, נקודה.

דוגמה ? בבקשה !
מזמינים שטנץ - לוקחים אותו עם ת. משלוח - לא משלמים
מזמינים ניייר מהספק ? באימייל - הוא שולח במשאית את הנייר - עם ת. משלוח, לא משלמים לנהג..
הנייר מודפס - הוא יוצא מהדפוס עם מוביל - לאט משלמים למוביל , לא משלמים לדפוס..
משם הוא עובר לגימורים , מה משלמים במקום? ממש לא מגיע מוביל נוסף חותם על תעודה ומוביל אותה לאריזה.
ובאריזה? נראה לכם שלא שולחים אלינו את הסחורה בלי תשלום ? שולחים ועוד איך שולחים - רק עם ת משלוח.

תספרו כמה ידיים העבודה הזאת עברה - כמה תעודות הונפקו בכל מקום - וכסף - נאדה ,אין כסף בכלל בכל הסיבוב הזה.

בסוף החודש או הרבעון או איך שכל אחד עובד - שולחים חשבוניות עבור תעודות המשלוח -
הנהלת החשבונות בודקת - מאשרת - שולחת ש'יק דחוי פי ההסדר שיש עם כל ספק.

ולא תחשבו שאנחנו סוג של פריירים -
יש לקוח חדש שנכנס ומבקש נגיד עבודת חיתוך - לא למחר או עוד שבוע הוא מבקש "לאתמול"
כאילו דחוף מאוד - הבוס בד"כ אומר לו כך:
"אני מוכן לעצור עבורך מכונה עובדת ולתת לך שרות כאן ועכשיו - כמה שירות ? לפי כמה כסף שיש לך בארנק..." הוא חדש כך נוהגים וכך מקובל.

ועוד דבר שאני אוהבת לצטט מפי הבוס "תחתום על חוזה - זה נהדר אבל זה עלול להוביל אותך לבית המשפט - הרי יש לנו חוזה.. | תיתן רק תקיעת כף ותעבוד על אימון הדדי - לבית משפט אף פעם לא תגיע"

אות לי, דבריך נכונים בתחום אותו את מכירה.
אך האם עצמאי, פרילנס שנותן שרות של גרפיקה, עריכת וידאו, ציור, כתיבה, צילום ועוד
לא דומה יותר לרשימה שציינת כאן, שלהם כן מקובל לשלם במקום?

זה לא דומה לתחומים שציינת, להתחיל לשלם לכל מוביל ומשלוחן, זה כאב ראש עצום והעסק לא יוכל לתפקד כך.

אך גם עובדי קופת חולים הכי ענקית ובירוקרטית, יודעים שכדי לקנות חלב למשרד צריך להביא למכולת כסף ולא הבטחה.
כך אפשר גם להקצות תשלום מיידי לפרילנס.
זה לא משהו שמתגלגל בין עשרות ידיים.
זה בד"כ איש קשר אחד שמתעסק מול הפרילנס, וכשהמוצר מוכן לשביעות רצונו, אחרי עשרות טלפונים ותיקונים, פתאום איש הקשר מתאדה והתשלום מתעכב,
כי המנהל שחותם בחו"ל
כי היתה בעייה תקציבית החודש,
כי דרישת התשלום שהיתה אמורה להגיע למדור שכר, נתקעה ולא עברה, כי...
ואגב, אני עובדת אם אתרים בחו"ל, בכל העולם מאוד מקובל לתת את התשלום לפרילנס עם הגשת העבודה.

אפשר להתפשר על כך כשמדובר בלקוח ותיק ומוכר, אבל אין סיבה שפרילנס יתבייש לדרוש תשלום עם סיום העבודה.
 

DigiTali

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
D I G I T A L
אחד הדברים שאני הכי לא אוהבת זה לשלוח את המיילים בסגנון הזה -

היי, בוקר טוב מה נשמע?
לא כ"כ נעים לי אבל רק מזכירה שוב בעניין התשלום,
תודה רבה והמשך יום טוב!

אחרי עוד שבוע/שבועים/חודש - כתגובה על אותו המייל
היי שוב בוקר טוב,
רק מזכירה שוב,
תודה ..

וזה קורה כ"כ הרבה! לא מדברת על לקוחות גדולים שצריכים לעבור את אישור המזכירה ורואה החשבון וכו...אלא על לקוחות פרטיים שפשוט....לא משלמים!

אגב - אם יש פה גרפיקאי/ת פצצה/תית שרוצה לעצב כרזה אבל אין לו/ה רעיון - יש לי משהו..אפשר לשת"פ
 

שמשונית

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
אם מסבירים מראש
שהחומר לא ישוחרר בלי להסדיר תשלום
ואם הם צריכים חשבונית כדי לשלוח להנה''ח או כל פרוצדורה אחרת
- שיסדרו את זה כעת
כדי שלטובתם לא יהיה שום עיכוב מיותר אח''כ.
זה פשוט הנוהל אצלינו.
ממש לא ענין של אמון.
מאמינים בכולם. כולם הגונים, כולם ישרים.
רק ששוכחים לפעמים או שדברים מתאחרים יותר מהצפוי מכל מיני אילוצים.
וכיון ש'אין לנו תקציב להחזיק מחלקה מיוחדת לגביה מלקוחות'
אז זה הנוהל אצלינו
- - 'שהתגבש לאחר נסיון של שנים'...
ואם מגיעה אשת קשר שתלויה בביורוקרטיה של הממסד
אני מציעה לה שתתן צ'ק דחוי על שמה או פרטי אשראי
שכאשר מגיע התאריך שסיכמנו והיא לא החליפה את הצ'ק
זה מהווה מראש רשות לגבות את התשלום בלי ברור נוסף.
אם רוצה להחליף - בכבוד!
אבל זה באחריותה לגמרי וצריכה לשים לב לעשות זאת לפני התאריך הדחוי שסיכמנו.
בד''כ כשכן האמנתי לכאלה ש'מחר אני עושה לך העברה'
זה היה כרוך בעגמת נפש.
מאז זה הפך ל'נוהל' קר ועניני שאי אפשר להתגמש איתו...
 

אות לי

משתמש סופר מקצוען
אות לי, דבריך נכונים בתחום אותו את מכירה.
אך האם עצמאי, פרילנס שנותן שרות של גרפיקה, עריכת וידאו, ציור, כתיבה, צילום ועוד
לא דומה יותר לרשימה שציינת כאן, שלהם כן מקובל לשלם במקום?

זה לא דומה לתחומים שציינת, להתחיל לשלם לכל מוביל ומשלוחן, זה כאב ראש עצום והעסק לא יוכל לתפקד כך.

אך גם עובדי קופת חולים הכי ענקית ובירוקרטית, יודעים שכדי לקנות חלב למשרד צריך להביא למכולת כסף ולא הבטחה.
כך אפשר גם להקצות תשלום מיידי לפרילנס.
זה לא משהו שמתגלגל בין עשרות ידיים.
זה בד"כ איש קשר אחד שמתעסק מול הפרילנס, וכשהמוצר מוכן לשביעות רצונו, אחרי עשרות טלפונים ותיקונים, פתאום איש הקשר מתאדה והתשלום מתעכב,
כי המנהל שחותם בחו"ל
כי היתה בעייה תקציבית החודש,
כי דרישת התשלום שהיתה אמורה להגיע למדור שכר, נתקעה ולא עברה, כי...
ואגב, אני עובדת אם אתרים בחו"ל, בכל העולם מאוד מקובל לתת את התשלום לפרילנס עם הגשת העבודה.

אפשר להתפשר על כך כשמדובר בלקוח ותיק ומוכר, אבל אין סיבה שפרילנס יתבייש לדרוש תשלום עם סיום העבודה.
באמת סליחה - דילגתי על חולייה אחת בשרשרת..
שהרי לפני הכל - יש גרפיקאית פרילנסרית שהיא זו שמעצבת את המוצר...כל השאר מספק הנייר ועד אחרון המובילים מגיעים רק אח"כ בסיפור הזה.
והגרפיקאית ? היא ממש כמו כולם - ועד כמה שאני יודעת זה ללא חוזה ובטוח שלא תשלום לפני העבודה.
 

ILSK

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
תודה על הצפת הנושא

אבל יש לחלק כפי שאומרים

אכתוב לפי נסיוני הקצר של כמה שנים טובות

יש לקוחות שאצלם התשלום הלא סדיר זה הדבר הכי טוב להם הם מגלגלים כספים מספק אחד למשנהו ולכן אי אפשר לתאם איתם אף פעם על תשלום מזומן.
ולכן יש לשים כללים מדוייקים איך הם משלמים תוך חודש תוך שבועיים כמובן שהכל מגובה בציקים
ולא נותנים קובץ בלי כסף.

אני תמיד אומר ללקוחות שנגר שעשה לך ארון ולא שילמת הוא נשאר לפחות עם הארון שיכול להציל חלק מהנזק גרפיקאי שנשאר עם המודעה של המכירה שלך אין לו מה לעשות עם זה ולכן זה יותר חמור ובפרוייקט גדול צריך לבקש מקדמה.

ברור שפרוייקט גדול אי אפשר לבקש תשלום מיידית אפי' שאתה צריך לקנות לחם וחלב וכמו שאתה קונה רהיט אתה נכנס לחנות ומבקש 12 תשלומים או יותר גם הלקוח שלך חושב עכשיו שהוא יקבל קצת תשלומים.

בכל אופן תמיד צריך לדבר הכל ברור מראש וכשלא מדברים וסומכים נשארים עם האסמכתא ותו לא.

לצערי או לשמחתי מתוך מכלול הלקוחות כבר זכיתי לכל סוגי הלקוחות הנזכרים פה בפורום.

צריך תמיד להשתמש עם החוש השמיני כדי לזהות את הלקוח שלנו מאיזה סוג הוא.

כמובן שכיהודים צריך תמיד לשמור על חזקת כשרות אבל יש גם את הענין של כבדהו וחשדהו.
 

דגאיש

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
הדבר שהכי צרם לי זה הפנייה האישית והמקטינה הזאת.
מסכימה עם כל מילה.
(חוץ מהמשפט האחרון...)

המשפט האחרון היה בגדר עני שלבש בגדי מלכות, ולא להוריד מערך בגדי המלכות, או הלובשו.
 

dasi a

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
ואני בדיוק הייתי היום בבנק (דיסקונט) ודלקה שם פרסומת מגניבה, על זה שהבנק הוא המקום היחיד שמבין את הפרילאנסים בישראל. ראו שם אחד שמנסה להסביר לנהג מונית ולחנות פלאפל שהוא משלם שוטף+ 60 כי הוא פרילאנס...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  2  פעמים

לוח מודעות

למעלה