תהלים פרק לא פסוק ו

ישר

תג, רב-טקסט
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
בידך אפקיד רוחי, פדית אותי ה' קל אמת.
לגבי המילה פדית, ראיתי דפוסים שכותבים עם ה' כך: פדיתה ויש שכותבים בלי.
איך הגירסא הנכונה?
תודה
 

#ליבא

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
במנחת שי שם כתב שברוב ספרי ספרד כתוב: פדיתה.
מעניין שההבדל קיים גם בין המפרשים השונים המופיעים במק"ג, ואפילו בין מהדורות שונות של הרד"ק. כדאי לבדוק גם באתר של הכתר.
 

ישר

תג, רב-טקסט
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
במנחת שי שם כתב שברוב ספרי ספרד כתוב: פדיתה.
מעניין שההבדל קיים גם בין המפרשים השונים המופיעים במק"ג, ואפילו בין מהדורות שונות של הרד"ק. כדאי לבדוק גם באתר של הכתר.
מה זה האתר של הכתר?
 

#ליבא

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
אתר של המכון שמוציא את המק"ג ע"פ כת"י הכתר, שם מופיעים המקרא והמפרשים שבהוצאתם. מנסים לדייק בנוסחאות הפסוקים והמפרשים. הרב @סערצע שלח קישור.
 

#ליבא

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
מעניין שבתנ"ך סימנים של רש"מ ריאחי שאף הוא טוען ל"כתר" (ארם צובה) מופיע: פדיתה. [וכן בתהלים אמת קנה של הגר"מ מאזוז, ע"פ המנח"ש]
[אולם בתנ"ך ברויאר (מוה"ק) ובתנ"ך האוניברסיטאי - שניהם מבוססי ה"כתר" - מופיע ללא ה"א.]
 

סערצע

משתמש מקצוען
'סימנים' מתבסס בעיקר על דעת הר"ב 'מנחת־ש"י' (עוד יותר מהנאמ"ן שליט"א), אלא שמציין בשולי העמודים את עיקרי השינויים ד'כתר אר"ץ וקרוביו'.
 

#ליבא

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
תודה. הסתכלתי במהדורה של תנ"ך סימנים בשלושה כרכים (שמזה שנים אינה מצויה). בהקדמתו הוא שונה ומשלש שהוא נוקט ככתר. ייתכן ששינה עמדתו בין הספרים או בין המהדורות?
 

סערצע

משתמש מקצוען
לי מוכרות יותר מהדורות ה'תיקון־קוראים' שלו, שם ברור שנקט כך.
 

סערצע

משתמש מקצוען
בדקתי בתנ"ך 'סימנים' (כרך אחד, תשס"ח) ואכן נכתב שם: 'פדיתה'.
במבוא נזכר שהסתמך בעיקר על ה'כתר'.
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
מעניין שבתנ"ך סימנים של רש"מ ריאחי שאף הוא טוען ל"כתר" (ארם צובה) מופיע: פדיתה. [וכן בתהלים אמת קנה של הגר"מ מאזוז, ע"פ המנח"ש]
[אולם בתנ"ך ברויאר (מוה"ק) ובתנ"ך האוניברסיטאי - שניהם מבוססי ה"כתר" - מופיע ללא ה"א.]
יש בידי תהלים 'סימנים' ובו 'פדית' בלא ה"א.
 

#ליבא

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
כמדומני שהחכם רש"מ ריאחי נר"ו גם הוא ממשתמשי הפורום, אולי הוא יוכל ללמדנו בינה.
 

#ליבא

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
מעיון חוזר כנראה טעיתי
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  5  פעמים

לוח מודעות

למעלה