מידע שימושי שמעתם על הפנסיה הנבחרת של אלטשולר שחם ?

העתק שמש

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
אני רוצה להעביר את כל הפנסיות וחצאי פנסיות שיש לי - אליהם
איך אני בודק את זה ואיך אני עושה את זה

תודה רבה
 

A052

משתמש סופר מקצוען
כיום כל מעבר קרן פנסיה, באופן אוטומטי נערכת בדיקה היכן יש חשבונות נוספים, והם מועברים אוטומטית לקרן הפנסיה החדשה.
וזה גם עונה על מה שכתבו פה לגבי סוכן, אין צורך בסוכן לגבי זה כי זה אוטומטי וע"פ תקנות של משרד האוצר.
ניתן לסרב להעברה הנ"ל, אבל אם לא מסרבים בהליך אקטיבי, אז איחוד החשבונות כאמור מבוצע ללא בקשה מצידכם.
הצטרפות לאלטשולר שחם (לא לוקח אחריות מבחינת כשרות) https://easysend.as-invest.co.il/pension-express/0?rid=uDekANMzrFb6
 

yosef1234

משתמש פעיל
אנחנו הצטרפנו לאלטשולר דרך סוכן לתכנית הזאת ככה שזה לא מדויק לומר שזה מצריך וויתור על הסוכן הסוכן אמור להציע גם את התכנית הזאת
ולגבי ההטבות דרך סוכן במקרה של משיכת כספים (פיצויים וכדו) הדברים פשוט מסתתדרים לבד בלי צורך לגשת לפקיד שומה וגם במהירות שלא תאומן
מניסיון אישי עם סוכן ובלי סוכן
ובמקרה הזה זה ודאי משתלם כי פה אין עמלות נוספות לסוכן מה שבדר"כ היה בעבר
בהצלחה לכולם
 

טחינה גולמית

משתמש מקצוען
אנחנו הצטרפנו לאלטשולר דרך סוכן לתכנית הזאת ככה שזה לא מדויק לומר שזה מצריך וויתור על הסוכן הסוכן אמור להציע גם את התכנית הזאת
ולגבי ההטבות דרך סוכן במקרה של משיכת כספים (פיצויים וכדו) הדברים פשוט מסתתדרים לבד בלי צורך לגשת לפקיד שומה וגם במהירות שלא תאומן
מניסיון אישי עם סוכן ובלי סוכן
ובמקרה הזה זה ודאי משתלם כי פה אין עמלות נוספות לסוכן מה שבדר"כ היה בעבר
בהצלחה לכולם
יש לך סוכן שאתה ממליץ עליו?
 

מקצועי בלבד

Moderator
מנהל
מנוי פרימיום

העתק שמש

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
זה העלויות שהוא רושם לי

upload_2018-11-26_21-12-1.png


דיברו כאן על עלויות נמוכות יותר לא ?
 

מקצועי בלבד

Moderator
מנהל
מנוי פרימיום
הנה כתבה מאד מעניינת בנושא
 

מקצועי בלבד

Moderator
מנהל
מנוי פרימיום
@מקצועי בלבד או מישהו אחר אם אפשר להעתיק ולהדביק כי הסינון חוסם לי

בבקשה


האם מכרז קרנות ברירת המחדל בפנסיה נתפר למידות של אלטשולר שחם?


רשות שוק ההון מתעכבת בהוצאת החוזר הסופי למכרז קרנות ברירת המחדל בפנסיה, ובינתיים בחברות הביטוח נערכים לעתור לבג"ץ בטענה שהמכרז מכור ■ גם בחלק מבתי ההשקעות לא מרוצים מתנאי המכרז - שעשויים לקדם את קרן הפנסיה של אלטשולר





נועם בר
31.07.2018 06:09
5תגובות
1.6269167.3935658573.jpg

גילעד אלטשולרעופר וקנין
האם המכרז שעורכת רשות שוק ההון לבחירת קרנות ברירת המחדל בפנסיה הוא מכרז מכור? בחברות הביטוח ובחלק מבתי ההשקעות שעמם דיברנו חושבים שכן. בענף הפנסיה טוענים שרשות שוק ההון בנתה את תנאי המכרז כך שיאפשרו לקרן הפנסיה של אלטשולר שחם להיות אחת הזוכות בו.

"ברשות שוק ההון בדקו באילו דמי ניהול אלטשולר שחם ייגש למכרז, ולפי זה קבעו את דמי הניהול המינימליים בתנאי המכרז", אמרו לנו בכירים בענף. את הטענה הזו שמענו לא רק מחברות הביטוח אלא גם בחלק מבתי ההשקעות. ואכן תנאי המכרז הנוכחיים - שקובעים דמי ניהול מינימליים ונותנים פקטור שלילי בניקוד לקרנות הגדולות - מובילים לזכייה כמעט ודאית של ארבע קרנות הפנסיה הקטנות המנוהלות תחת בתי השקעות ולא תחת חברות הביטוח: אלטשולר שחם, מיטב דש, פסגות והלמן אלדובי. היות שנקבעו דמי ניהול מינימליים לא נמוכים מדי, כל הגופים צפויים להציע אותם, אך אלה שיזכו יהיו בתי ההשקעות שלא יסבלו מפקטור שלילי שניתן לקרנות עם נתח שוק גדול.

בעקבות זאת, גם בחלק מבתי ההשקעות מתלוננים על תנאי המכרז, ורואים בו מכרז מכור שאינו נותן להם סיכוי לזכות בו בצורה בלעדית. לכולם ברור מי ייהנה מהמציאות אם כל ארבע קרנות הפנסיה הקטנות יזכו במכרז. לאלטשולר שחם יש יתרון גדול בשל ההובלה בתשואות, ואם אין תחרות על דמי הניהול בשל דמי הניהול המינימליים שנקבעו במכרז - יהיה קשה לזוכים האחרים להתמודד מולו.

השבוע צפויה רשות שוק ההון לפרסם את תנאי המכרז הסופיים לאחר שקיבלו את תגובות הגופים לטיוטת המכרז שפורסמה לפני כחודשיים. בינתיים, בחברות הביטוח נערכים לעתור לבג"ץ אם תנאי המכרז יישארו כמו שהם, כשבאיגוד חברות הביטוח צפויים כבר השבוע לקיים ישיבה מכרעת בעניין.

אחד הדברים שמפריעים מאוד לחברות הביטוח הוא הקביעה המוזרה בתנאי המכרז של דמי ניהול מינימליים בסך 1.5% מההפקדות ו-0.1% מהצבירה. משמעות התנאי הזה היא שהגופים אינם יכולים להציע במכרז הצעות לדמי ניהול נמוכים יותר, על אף שעבור החוסכים הצעות כאלו הן טובות יותר. לשם השוואה, במכרז הקודם ב-2016 לא נקבע רף תחתון לדמי הניהול, והזוכים היו שני גופים שאכן הציעו את דמי הניהול הנמוכים ביותר. בנוסף, תנאי המכרז נותנים לקרנות הפנסיה הקטנות יתרון ברור בניקוד המכרז בשל פקטור שלילי על נתח שוק גדול.

1.6335184.1534493875.png

עוד כתבות בנושא
כך, אם הקרנות הגדולות אינן יכולות להציע הצעות אטרקטיביות יותר בדמי הניהול, בשל דמי הניהול המינימליים שנקבעו, אין להן סיכוי אמיתי לזכות במכרז. ברשות שוק ההון לא הסתירו שהרעיון לקביעת דמי ניהול מינימליים הוא כדי לאפשר לגופים איכותיים נוספים להצטרף למכרז באמצעות דמי ניהול סבירים ולא נמוכים מדי שהם יכולים לחיות עמם. ברור לכולם שהכוונה היא לאלטשולר שחם.

הקרנות הגדולות של חברות הביטוח לא צפויות לזכות במכרז בשל פקטור שלילי שקיבלו בניקוד המכרז שפוגע בניקוד של כל קרן המחזיקה בנתח שוק של יותר מ-5% מסך ההפקדות לקרנות פנסיה חדשות מקיפות.

מיטב דש והלמן אלדובי כבר הראו בעבר שהן מוכנות לזכות במכרז גם בדמי ניהול נמוכים יותר מדמי הניהול המינימליים שהגדירה רשות שוק ההון. מיטב דש והלמן אלדובי הם אלו שמנהלים כיום את קרנות ברירת המחדל בשל זכייתם במכרז הקודם. זאת לאחר שמיטב דש הציע לגבות דמי ניהול של 1.31% מההפקדות ו-0.01% מהצבירה והלמן אלדובי הציע לגבות דמי ניהול של 1.49% מההפקדות ו-0.001% בלבד מהצבירה.

בעקבות זכייתם של מיטב דש והלמן אלדובי במכרז הקודם, הם ביצעו השקעות שנדרשו, וההערכה היא שלמכרז הנוכחי הם היו ניגשים עם דמי ניהול נמוכים אף יותר ממה שהציעו במכרז הקודם, היות שההשקעות הגדולות שלהם כבר נעשו.


זה לא סוד שברשות שוק ההון חפצים לקדם את קרנות הפנסיה הקטנות, שמנוהלות בידי בתי השקעות, ולעזור להן לצבור מומנטום כנגד קרנות הפנסיה הגדולות, שמנוהלות בידי חברות הביטוח. תנאי המכרז אפילו כוללים פקטור שנותן לקרנות הקטנות יתרון מכריע בניקוד המכרז. אבל בענף הפנסיה טוענים שרשות שוק ההון בעיקר חפצה לקדם את הקרן של אלטשולר שחם, היות שהיא רואה בה אופציה ממשית להתחרות מול קרנות הפנסיה הגדולות, בשל המומנטום החיובי שממנו נהנה כיום אלטשולר שחם בעקבות ההובלה הבולטת שלו בתשואות הגמל והפנסיה.

כיום סובלות קרנות ברירת המחדל מדימוי שלילי של קרנות זולות ולא איכותיות. התשואות בפועל שהשיגו הקרנות הללו, בפרט הקרן של הלמן אלדובי, תמכו בדימוי הזה. ברשות שוק ההון לא אוהבים את המונח "קרנות ברירת מחדל" בשל הקונוטציה השלילית שנלווית לתואר. במקום זאת, הם מנסים להטביע מונח חדש - "הקרנות הנבחרות". בכך הם מקווים למתג את קרנות ברירת המחדל כקרנות טובות יותר עבור החוסכים. בחירת קרנות פנסיה נוספות עם תדמית איכותית יותר, כמו זו של אלטשולר שחם, צפויה להוציא את העוקץ מהטענות על כך שקרנות ברירת המחדל הן קרנות לא איכותיות. הדימוי הזה מנוצל היטב בידי קרנות הפנסיה הגדולות וסוכני הביטוח, שמשתמשים בו למנוע מחוסכים לעבור לקרנות ברירת המחדל בשל דמי הניהול הנמוכים שהן מציעות.

על פי כללי המכרז שבנו ברשות שוק ההון, ההתמודדות היא לפי פרמטר אחד: דמי הניהול. ברשות שוק ההון מצאו כי תשואה ורמת שירות הן פרמטרים שלא מלמדים דבר על העתיד, ולא נכון לשלב אותם כקריטריון במכרז. לטענת הרשות, הובלה בתשואות אינה דבר עקבי לטווח ארוך, ולכן תשואה עכשווית אינה יכולה להיות פרמטר למדידת איכות של גוף מנהל בעתיד.

מה עם החקיקה?



במכרז הקודם ב-2016 עתרו חברות הביטוח לבג"ץ, שהורה בהחלטתו לרשות שוק ההון לקצר את תקופת הזכייה במכרז משלוש שנים לשנתיים. בהחלטת בג"ץ אז המליצו לרשות שוק ההון לקבע בעתיד את רפורמת קרנות ברירת המחדל בחקיקה, ולא להמשיך ולקיים אותה באמצעות חוזר. אלא שבשנתיים שחלפו לא בוצעה כל חקיקה בתחום, וכעת המכרז החדש מתבצע שוב על סמך חוזר שרירותי של רשות שוק ההון.

לפי טיוטת החוזר למכרז שפורסמה לפני כחודשיים, גופי הפנסיה היו אמורים להגיש את ההצעות שלהם ב-23 ביולי. המשמעות היא ששבועיים לפני 23 ביולי היו אמורים ברשות לפרסם את החוזר הסופי. אנחנו כבר בסוף יולי, והחוזר הסופי עדיין לא פורסם - כך שהמכרז הולך להתאחר. בענף הפנסיה רואים בעיכוב הצורם הזה אינדיקציה לכך שברשות שוק ההון חוששים מפנייה של הגופים לבג"ץ, וכבר עכשיו בוחנים שינוי של תנאי המכרז.

מרשות שוק ההון לא נמסרה תגובה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  5  פעמים

לוח מודעות

למעלה