רעיון נפלא, ימי החנוכה באמת ימים מעולים לתפילה, ובעיקר מול הנרות...
ואכתוב מעט מאשר ידוע לי, ואולי יחזק מישהו להתפלל בכוונה.
איתא בכתבי האריז''ל שעל ידי הדלקת נרות חנוכה מתגלים הי''ג מידות של רחמים.
וכתוב בספרי החסידים הקדמוניים שמידת 'א-ל' מתגלה בכל יום, וידוע שמידת 'א-ל' היא סגולה נפלאה לרפואה, כמו שכתוב 'אל נא רפא נא לה'. וכמו שכתב בבני יששכר בשם המגיד ממעזריטש זי''ע שעיקר זמן התפילה לרפואה הוא בזמן הדלקת נרות חנוכה, ואכמ''ל. [וכן כתב שם להתפלל על אותם אלו שעדיין לא זכו לפרי בטן, ויראו בזה נפלאות]
ובספר הקדוש תפארת שלמה כתב, שגם במקרה שנגזר ח''ו על החולה מיתה, הרי שעל ידי תפילה בזמן הדלקת נרות אפשר לפעול ישועות גדולות בענין הנ''ל. והביא רמז נפלא שהנה המילה 'מאורות' היא 'אור' - 'מות'. ואכמ''ל.
ובספר אמרי נועם כתב כי עיקר התפילה היא שלא יגיעו מחלות ח''ו על ילדים קטנים. וכתב ענין להתפלל על הרפואה בימי החנוכה והביא רמז נפלא 'מלך רופא נאמן' בגימטריא 'להדליק נר חנוכה'.
וכן מצינו בספרי המקובלים שהנה תפילת 'רפאנו' בשמונה עשרה היא ברכה שמינית, וכן מבואר בגמרא וטעמו עימו, ולא מצינו עוד חג שהוא אחד שהוא שמונה ימים. מלבד המילה הצריכה רפואה.
וידוע מה שאמר הגה''ק רבי משה מקוברין זי''ע שהרוצה לפעול ישועות בנושא רפואה יעשה זאת בימי החנוכה.
וכן מובא בכתבי החסידים דחסידות בעלזא אצל מהר''י מבעלזא זי''ע שאמר כי בימי החנוכה אפשר לפעול בהצלחה גדולה בימים אלו...
וכתב בספר בני יששכר [שבתות מאמר ח] וכן בדברי יחזקאל [פרנקל תאומים] שמותר להתפלל בחנוכה אפילו על ניסים שאינם כדרך הטבע, מה שאסרו בכל ימות השנה... ועיין שם
ואמר לעשות סעודה לאחר הדלקת נרות, ולהתפלל גם בזמן הסעודה.
וכתב בספר עטרת ישועה [אחד מגדולי עדות המזרח] שכתשעיקר זמן תפילות על הולה הוא ביום זאת חנוכה.
וביום זאת חנוכה [ההדלקה הלילה] ניתן לפעול ישועות בכל ענין וענין, ואכמ''ל.
וכמו שכתב הארץ צבי [מגדולי החסידות והלמדנות בדור שלפני השואה] שביום זאת חנוכה אפשר לקבל השפעות עליונות שלא מצינו כן בשאר ימות השנה [ועיין שם טעמו]
ולב יודע מורת נפשו, וכל אחד זקוק לישועה, וזהו זמן גדול עד למאד. [כמו שכתב רבנו האריז'ל באבקת רוכלים]
ועיין בספר אמרי רבי שפטיה זצ''ל מה שהרחיב בענין. וכן בספר הקדוש לרבי צדו הכהן מלובלין [פרי צדיק]