מדריך מקצועי שמות ספרים

דוכסוסטוס

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
בחירת שם לספר היא מהחלקים האהובים והשנואים ביותר ובכל מקרה היא משתנה פעם בשלושה ימים. לו המחשב הצהל"י שבוחר שמות למבצעים מתוך בסיס נתונים, יירתם למשימה הוא יפנה עול ואחריות רבים מגוו הסופרים שגם-כך שחוח ויאפשר להם להתמקד בדברים החשובים באמת. אל-דאגה, אף אחד לא משחרר את הבחירה הגורלית הזו מידיו הבטוחות.

יש תחושה שבשם הספר טמונה תמצית כל ההשקעה עליו, ובצדק. בחירת שם מותג היא החלטה שיווקית מכרעת בכל מוצר, לשם מתנקז הרושם הראשוני המיוחל של הלקוח הפוטנציאלי, אבל היא גם כותרת לשעות אינספור של עבודה.

הבה ונסקור את האפשרויות העומדות לפתחינו בהתלבטות הקשה הזו.

תנכ"י-שמרני
אל תדמי בנפשך, לולא האמנתי, אנכי מבקש, באשר הוא שם.
מאפיינים: כנות, אמונה, שליחות, פעם.

מתאים לביוגרפיות, סיפורים אישיים וסיפורי יהדות. בניינטיז היו סלחניים יותר עם מסרים בכפית וכך הסקטור הזה זכה לעדנה. היום מתקשים לקבל אפילו מקלות סושי עם מסר, ודאי לא ספר שמכריז 'אני מתכנן לחזק אותך'.

שמי
מהללאל, טלי, אמל ילד הסודות.
מאפיינים: סיפור סביב אישיות מרכזית, מיסתורין, ערגה, רומנטיקה.

לא פגשנו ספר בשם 'אלימלך', רק שמות חריגים זוכים להפוך משם אדם לשם ספר. ממלכה במבחן כמובן העבירה בהצלחה במבחן סדרת שמות שלכל אחד מהם מתלווים מאפיינים משלו. וריאנט נוסף כולל שם כחלק משם הספר כמו 'קוראים לי צביקי גרין', זכרונותיו של מוטי ויליאמזון'. אישית לא עלה בידי להתרגש מזה שקוראים לספר 'שולינקה' או 'לנה', אולי 'סומנטה' כן.
גם בביוגרפיות וסיפורי חיים מוצאים הרבה סגנון כזה של שמות, כנראה לא העלו בחכתם שם יצירתי או שהסיקו שהוא מיותר עבור הדמות המסוקרת.

מתח
משחק קטלני, טווח אפס, טביעת אצבע.
מאפיינים: הפתעה, אלימות, סכנה, כאב.

לספר מתח אין מה להסתתר מאחורי שם כוללני, שם מותח ואפוף דרמה הוא חלק ממתיחת הנשמה. לקרוא לספר מתח 'עין בעין' זה עלול להיות טעות קשה, לו מ. ארבל לא היה מגבה את המתח בחתימתו. הטעות היא גם בכיוון ההפוך: אין מקום לשמות אלימים עבור ספר פסטורליה.

מילה בודדת
שתול, מחוקים, דואט, תחנות.

למילה בודדת יש כוח לתת הצהרה ויחד איתה לשמור על עמימות. מצד אחד – בדיוק מה ששם ספר זקוק לו, מצד שני – לרוב השם לכשעצמו לא מצליח לספק הנאה, וחבל לוותר עליה.

יצירתי
חצויה לאחת, סתירה מצלצלת, צדיק סופית, אלף סודות וסוד.

זהו הענף הגדול והמושקע של השמות, הוא מכיל מגוון רחב של סגנונות ולכן קשה לאפיין אותו. הוא מספק יתרון גדול לכותבים חדשים ומאפשר להם להתבלט בעזרת שם שמדגדג את העין. ההשראה נשאבת לעיתים ממקורות יצירתיים כמו מתחומי מדע וחשבונאות: כלים שלובים, שישה עשר משולשים, משוואה בשלושה נעלמים. בדומה לזה תמצאו שמות רבים עם רכיב של מיספור: תוך 72 שעות, יום ושש שעות, חצויה לאחת, צופן 117, 60 שיחות שנענו, 36 מעלות בצל, אנשים מספרים על עצמם 12;).

שם משקף
לא מעוקצך, אלמונית מקצה המחנה, אפשר לקרוא לך אמא, הנורמלי האחרון, מוצלחת בקושי, עולם נכה, מיניאטורות.

זה גם אחד הנפוצים - שם שמשקף הליך מהסיפור: זה כנראה עושה היטב את העבודה, אם עושים עבודה נקייה. אבל כשלא מוצאים שם הולם משקף ומאלתרים שם על בסיס פרט או פריט שולי כמו 'פנקס צהוב', '28 שורות', 'מעבר חציה' או אם בוחרים בשם שקוף מדי או משעמם מדי, זה ודאי לא אולטימטיבי.

השראה
אנשים מקריסטל ומנחושת, לכן הים מלוח, ילדה נוף, במה ללא קהל (חלקו פורסם בפורום כאן), לדהור עם הרוח.

לייצר אפיק מחשבה בעזרת מילים בודדות – זו אומנות. אבל זה גם צעד שיווקי יעיל שהופך את שם הספר לזכיר ואהוב.



בהצלחה בכל החלטה.
 

ליאורהA

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
D I G I T A L
בחירת שם לספר היא מהחלקים האהובים והשנואים ביותר ובכל מקרה היא משתנה פעם בשלושה ימים. לו המחשב הצהל"י שבוחר שמות למבצעים מתוך בסיס נתונים, יירתם למשימה הוא יפנה עול ואחריות רבים מגוו הסופרים שגם-כך שחוח ויאפשר להם להתמקד בדברים החשובים באמת. אל-דאגה, אף אחד לא משחרר את הבחירה הגורלית הזו מידיו הבטוחות.

יש תחושה שבשם הספר טמונה תמצית כל ההשקעה עליו, ובצדק. בחירת שם מותג היא החלטה שיווקית מכרעת בכל מוצר, לשם מתנקז הרושם הראשוני המיוחל של הלקוח הפוטנציאלי, אבל היא גם כותרת לשעות אינספור של עבודה.

הבה ונסקור את האפשרויות העומדות לפתחינו בהתלבטות הקשה הזו.

תנכ"י-שמרני
אל תדמי בנפשך, לולא האמנתי, אנכי מבקש, באשר הוא שם.
מאפיינים: כנות, אמונה, שליחות, פעם.

מתאים לביוגרפיות, סיפורים אישיים וסיפורי יהדות. בניינטיז היו סלחניים יותר עם מסרים בכפית וכך הסקטור הזה זכה לעדנה. היום מתקשים לקבל אפילו מקלות סושי עם מסר, ודאי לא ספר שמכריז 'אני מתכנן לחזק אותך'.

שמי
מהללאל, טלי, אמל ילד הסודות.
מאפיינים: סיפור סביב אישיות מרכזית, מיסתורין, ערגה, רומנטיקה.

לא פגשנו ספר בשם 'אלימלך', רק שמות חריגים זוכים להפוך משם אדם לשם ספר. ממלכה במבחן כמובן העבירה בהצלחה במבחן סדרת שמות שלכל אחד מהם מתלווים מאפיינים משלו. וריאנט נוסף כולל שם כחלק משם הספר כמו 'קוראים לי צביקי גרין', זכרונותיו של מוטי ויליאמזון'. אישית לא עלה בידי להתרגש מזה שקוראים לספר 'שולינקה' או 'לנה', אולי 'סומנטה' כן.
גם בביוגרפיות וסיפורי חיים מוצאים הרבה סגנון כזה של שמות, כנראה לא העלו בחכתם שם יצירתי או שהסיקו שהוא מיותר עבור הדמות המסוקרת.

מתח
משחק קטלני, טווח אפס, טביעת אצבע.
מאפיינים: הפתעה, אלימות, סכנה, כאב.

לספר מתח אין מה להסתתר מאחורי שם כוללני, שם מותח ואפוף דרמה הוא חלק ממתיחת הנשמה. לקרוא לספר מתח 'עין בעין' זה עלול להיות טעות קשה, לו מ. ארבל לא היה מגבה את המתח בחתימתו. הטעות היא גם בכיוון ההפוך: אין מקום לשמות אלימים עבור ספר פסטורליה.

מילה בודדת
שתול, מחוקים, דואט, תחנות.

למילה בודדת יש כוח לתת הצהרה ויחד איתה לשמור על עמימות. מצד אחד – בדיוק מה ששם ספר זקוק לו, מצד שני – לרוב השם לכשעצמו לא מצליח לספק הנאה, וחבל לוותר עליה.

יצירתי
חצויה לאחת, סתירה מצלצלת, צדיק סופית, אלף סודות וסוד.

זהו הענף הגדול והמושקע של השמות, הוא מכיל מגוון רחב של סגנונות ולכן קשה לאפיין אותו. הוא מספק יתרון גדול לכותבים חדשים ומאפשר להם להתבלט בעזרת שם שמדגדג את העין. ההשראה נשאבת לעיתים ממקורות יצירתיים כמו מתחומי מדע וחשבונאות: כלים שלובים, שישה עשר משולשים, משוואה בשלושה נעלמים. בדומה לזה תמצאו שמות רבים עם רכיב של מיספור: תוך 72 שעות, יום ושש שעות, חצויה לאחת, צופן 117, 60 שיחות שנענו, 36 מעלות בצל, אנשים מספרים על עצמם 12;).

שם משקף
לא מעוקצך, אלמונית מקצה המחנה, אפשר לקרוא לך אמא, הנורמלי האחרון, מוצלחת בקושי, עולם נכה, מיניאטורות.

זה גם אחד הנפוצים - שם שמשקף הליך מהסיפור: זה כנראה עושה היטב את העבודה, אם עושים עבודה נקייה. אבל כשלא מוצאים שם הולם משקף ומאלתרים שם על בסיס פרט או פריט שולי כמו 'פנקס צהוב', '28 שורות', 'מעבר חציה' או אם בוחרים בשם שקוף מדי או משעמם מדי, זה ודאי לא אולטימטיבי.

השראה
אנשים מקריסטל ומנחושת, לכן הים מלוח, ילדה נוף, במה ללא קהל (חלקו פורסם בפורום כאן), לדהור עם הרוח.

לייצר אפיק מחשבה בעזרת מילים בודדות – זו אומנות. אבל זה גם צעד שיווקי יעיל שהופך את שם הספר לזכיר ואהוב.



בהצלחה בכל החלטה.
מרתק!
 

מ. י. פרצמן

סופרת ועורכת, מנהלת קהילת כתיבה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
D I G I T A L
בחירת שם לספר היא מהחלקים האהובים והשנואים ביותר ובכל מקרה היא משתנה פעם בשלושה ימים. לו המחשב הצהל"י שבוחר שמות למבצעים מתוך בסיס נתונים, יירתם למשימה הוא יפנה עול ואחריות רבים מגוו הסופרים שגם-כך שחוח ויאפשר להם להתמקד בדברים החשובים באמת. אל-דאגה, אף אחד לא משחרר את הבחירה הגורלית הזו מידיו הבטוחות.

יש תחושה שבשם הספר טמונה תמצית כל ההשקעה עליו, ובצדק. בחירת שם מותג היא החלטה שיווקית מכרעת בכל מוצר, לשם מתנקז הרושם הראשוני המיוחל של הלקוח הפוטנציאלי, אבל היא גם כותרת לשעות אינספור של עבודה.

הבה ונסקור את האפשרויות העומדות לפתחינו בהתלבטות הקשה הזו.

תנכ"י-שמרני
אל תדמי בנפשך, לולא האמנתי, אנכי מבקש, באשר הוא שם.
מאפיינים: כנות, אמונה, שליחות, פעם.

מתאים לביוגרפיות, סיפורים אישיים וסיפורי יהדות. בניינטיז היו סלחניים יותר עם מסרים בכפית וכך הסקטור הזה זכה לעדנה. היום מתקשים לקבל אפילו מקלות סושי עם מסר, ודאי לא ספר שמכריז 'אני מתכנן לחזק אותך'.

שמי
מהללאל, טלי, אמל ילד הסודות.
מאפיינים: סיפור סביב אישיות מרכזית, מיסתורין, ערגה, רומנטיקה.

לא פגשנו ספר בשם 'אלימלך', רק שמות חריגים זוכים להפוך משם אדם לשם ספר. ממלכה במבחן כמובן העבירה בהצלחה במבחן סדרת שמות שלכל אחד מהם מתלווים מאפיינים משלו. וריאנט נוסף כולל שם כחלק משם הספר כמו 'קוראים לי צביקי גרין', זכרונותיו של מוטי ויליאמזון'. אישית לא עלה בידי להתרגש מזה שקוראים לספר 'שולינקה' או 'לנה', אולי 'סומנטה' כן.
גם בביוגרפיות וסיפורי חיים מוצאים הרבה סגנון כזה של שמות, כנראה לא העלו בחכתם שם יצירתי או שהסיקו שהוא מיותר עבור הדמות המסוקרת.

מתח
משחק קטלני, טווח אפס, טביעת אצבע.
מאפיינים: הפתעה, אלימות, סכנה, כאב.

לספר מתח אין מה להסתתר מאחורי שם כוללני, שם מותח ואפוף דרמה הוא חלק ממתיחת הנשמה. לקרוא לספר מתח 'עין בעין' זה עלול להיות טעות קשה, לו מ. ארבל לא היה מגבה את המתח בחתימתו. הטעות היא גם בכיוון ההפוך: אין מקום לשמות אלימים עבור ספר פסטורליה.

מילה בודדת
שתול, מחוקים, דואט, תחנות.

למילה בודדת יש כוח לתת הצהרה ויחד איתה לשמור על עמימות. מצד אחד – בדיוק מה ששם ספר זקוק לו, מצד שני – לרוב השם לכשעצמו לא מצליח לספק הנאה, וחבל לוותר עליה.

יצירתי
חצויה לאחת, סתירה מצלצלת, צדיק סופית, אלף סודות וסוד.

זהו הענף הגדול והמושקע של השמות, הוא מכיל מגוון רחב של סגנונות ולכן קשה לאפיין אותו. הוא מספק יתרון גדול לכותבים חדשים ומאפשר להם להתבלט בעזרת שם שמדגדג את העין. ההשראה נשאבת לעיתים ממקורות יצירתיים כמו מתחומי מדע וחשבונאות: כלים שלובים, שישה עשר משולשים, משוואה בשלושה נעלמים. בדומה לזה תמצאו שמות רבים עם רכיב של מיספור: תוך 72 שעות, יום ושש שעות, חצויה לאחת, צופן 117, 60 שיחות שנענו, 36 מעלות בצל, אנשים מספרים על עצמם 12;).

שם משקף
לא מעוקצך, אלמונית מקצה המחנה, אפשר לקרוא לך אמא, הנורמלי האחרון, מוצלחת בקושי, עולם נכה, מיניאטורות.

זה גם אחד הנפוצים - שם שמשקף הליך מהסיפור: זה כנראה עושה היטב את העבודה, אם עושים עבודה נקייה. אבל כשלא מוצאים שם הולם משקף ומאלתרים שם על בסיס פרט או פריט שולי כמו 'פנקס צהוב', '28 שורות', 'מעבר חציה' או אם בוחרים בשם שקוף מדי או משעמם מדי, זה ודאי לא אולטימטיבי.

השראה
אנשים מקריסטל ומנחושת, לכן הים מלוח, ילדה נוף, במה ללא קהל (חלקו פורסם בפורום כאן), לדהור עם הרוח.

לייצר אפיק מחשבה בעזרת מילים בודדות – זו אומנות. אבל זה גם צעד שיווקי יעיל שהופך את שם הספר לזכיר ואהוב.



בהצלחה בכל החלטה.
יצירת אמנות בפני עצמה :)
 

castamir

מהמשתמשים המובילים!
סקירה מושלמת מרתקת!

לקרוא לספר מתח 'עין בעין' זה עלול להיות טעות קשה, לו מ. ארבל לא היה מגבה את המתח בחתימתו

בילדותנו גרסנו ששם ספר מרובה אקשן זה הוא ״עַיִן תַּחַת עַיִן" וגו׳
(שֵׁן תַּחַת שֵׁן יָד תַּחַת יָד רֶגֶל תַּחַת רָגֶל כְּוִיָּה תַּחַת כְּוִיָּה פֶּצַע תַּחַת פָּצַע חַבּוּרָה תַּחַת חַבּוּרָה).
 

דיונון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
השראה
אנשים מקריסטל ומנחושת, לכן הים מלוח, ילדה נוף, במה ללא קהל (חלקו פורסם בפורום כאן), לדהור עם הרוח.

לייצר אפיק מחשבה בעזרת מילים בודדות – זו אומנות. אבל זה גם צעד שיווקי יעיל שהופך את שם הספר לזכיר ואהוב.
הערה קטנה - 'לכן הים מלוח' לקוח משיר שכתב אביב גפן.
תמיד הציק לי שם הספר הזה.
ככה, בלי שום קרדיט.
אולי אפילו הרגשתי שמזלזלים באינטליגנציה שלי,
כאילו אפשר לעבוד עלי עם 'משפט מקורי וקסום'.

הנה השיר

לבכות לך / אביב גפן


אני הולך, לבכות לך
תהיה חזק למעלה
געגועיי כמו דלתות
שנפתחות בלילה
לנצח אחי, אזכור אותך תמיד
וניפגש בסוף, אתה יודע.
ויש לי חברים, אבל גם הם כבים
אל מול אורך המשגע.
כשעצובים הולכים לים,
לכן הים מלוח.
וזה עצוב, שלהחזיר ציוד אפשר
לא געגוע.
לנצח אחי, אזכור אותך תמיד
וניפגש בסוף, אתה יודע.
ויש לי חברים, אבל גם הם כבים
אל מול אורך המשגע.
וכמו הגלים אנחנו מתנפצים
אל המזח אל החיים.
וכמו הגלים אנחנו מתנפצים
אל המזח אל החיים.
אני הולך,
לבכות לך תהיה חזק למעלה.
 

שיילה

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
הערה קטנה - 'לכן הים מלוח' לקוח משיר שכתב אביב גפן.
זה למה?
כל סיבה להימצאות מלח בים תסתיים ב-'לכן הים מלוח'. מה זה קשור לשיר הנ"ל? המלח של אביב גפן נמצא בחוף המעורב, אל החוף שלנו באים כששמחים.
 

דיונון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
זה למה?
כל סיבה להימצאות מלח בים תסתיים ב-'לכן הים מלוח'. מה זה קשור לשיר הנ"ל? המלח של אביב גפן נמצא בחוף המעורב, אל החוף שלנו באים כששמחים.
הגיוני, שכנעת.
שלום חבר.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט א'

א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד:
נקרא  34  פעמים

לוח מודעות

למעלה