מיתוג שם לעסק- התיעצות

לללי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
גלית, חוויה לקרוא פוסטים שלך!

אני רק שאלה קטנה ולא מבינה
באמת אדנים כל כך ענבים לך?
אין בעיניך שום קשר בינו ובין רכישת בית?
 

גוגלית

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי

גוגלית

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
אבל אני כן חושבת שכאשר מדובר בלקוח קטן- שם מעולם התוכן הנכון יעזור ללקוחות להבין אותו יותר.
צודקת. ולא רק כשמדובר בלקוח קטן. תמיד שם מעולם התוכן יעזור ללקוחות להבין על מה מדובר.

הבעיה מתחילה בתחומים רוויים, שהשמות אמנם מבטאים אותם,
אבל כבר לא מבודלים מהמתחרים. במקרים כאלו הייתי שוברת שמאלה.
אגואיסטית, מה לעשות. מעדיפה שיזכרו אותי יותר מאשר שיבינו אותי : )
 

EPaP

מנהלת בפמ"ג
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
מה הקשר ענבים? אולי זו טעות כתיב? אולי מצ'פרים שם את הלקוחות בחופן-ענבים?
או בטרופית-בטעם-ענבים?
לדעתי ההשראה לשם היא מסדרת הפרסומות של פריגת.
שילוב של פריגת ענבים למנת פלאפל.
שילוב נהדר
 
י

יהודית רשי

אורח
>>מעזה להיות 'כופרייטרית' לרגע:
לא חייב לקפל את ארץ ישראל לארבע אמות.
מיותר אפילו.
שם לא צריך לבטא את עולם התוכן-הערכים-האוירה-הבידול-וכו'
מספיק שלא יסתור את ערכי המותג והאוירה,
ולא יהיה מזוהה עם עולם תוכן אחר.
וכל השאר - בונוס.

>>אני לא אוהבת לתת את הדוגמאות הלעוסות של איקאה ורמי לוי,
אבל מי אמר שעושים רק מה שאוהבים?
אז נתתי.

>>והנה צ'ק ליסט לבדיעבד / בסיס מתומצת לתשאול בריף לשם לעסק:

ש - שפה
עברית? אנגלית? לועזית? לא משנה? להתאים לקהל / לנושא / לרצון הלקוח.
מ - מבודל בתחום
גוגל על המתחרים. בודקים לאילו כיוונים כולם הלכו. לא, לא מעתיקים...שוברים שמאלה: )
ל - לא ארוך
ואין כאן מה להאריך.
ע- ערכי המותג
לא חייב לדחוף אותם, אבל אסור לסתור אותם.
ס- סלוגן משלים
האם הלקוח מתכנן להצמיד סלוגן / שורת הגדרה?
אם כן, אפשר לעבור גם לשיטה הסינית בבחירת השם.
ק - קליט
הכי חשוב. כי קליט זה זכיר. וזכיר צף במוח ברגע האמת.

>>יש הרבה דוכני פלאפל באשדוד עירי. מבין כולם אני זוכרת רק שם של אחד:
'פלאפל ענבים'.
מה הקשר ענבים? אולי זו טעות כתיב? אולי מצ'פרים שם את הלקוחות בחופן-ענבים?
או בטרופית-בטעם-ענבים? או...?
מפה לשם, השם הזה לא יוצא לי מהראש.
(ולכי תציעי אותו ללקוח ; )

מסכימה איתך לגמרי, גלית,
אבל
מגישה כמה הסתייגויות:
1.
כל מה שאמרת נכון בעיני בתנאי שהשם לא יוצר קונוטציה שונה מזו שרצינו. אם הם קוראים לעצמם 'יעקב ובניו' / 'א.א.א.א. נכסים / מיקי-פיקי
הכל טוב.
אבל 'אדנים' זה שם שלוקח למקום מסוים. והם צריכים לחשוב אם הם אוהבים את המקום הזה.
2.
נכון, רמי לוי ואושר עד מסתדרים יופי עם השמות הפנטסטיים שלהם.
אבל כשמדברים על עסק קטן, מתחיל, שמגשש את דרכו הראשונה בשוק,
אני חושבת ששם העסק כן יכול לומר הרבה ללקוח.
סוג של 'מבט ראשון'.
לא רק בגלל המשמעות שהשם מעביר ללקוח, אלא גם בגלל שהלקוח נותן לנו וי/איקס על בחירת השם...
חנות חלוקים חדשה שתקרא צ'נדרללה תגרום לי להופיע לאירוע הפתיחה על עשר אצבעות מסוקרנות. אמא שלי תסובב אצבע ותעבור לעמוד הבא במקומון.
כי גם שם בסינית או בטורקמניסטקנית עושה לנו משהו. בצליל, באמירה.
 
י

יהודית רשי

אורח
צודקת. ולא רק כשמדובר בלקוח קטן. תמיד שם מעולם התוכן יעזור ללקוחות להבין על מה מדובר.

הבעיה מתחילה בתחומים רוויים, שהשמות אמנם מבטאים אותם,
אבל כבר לא מבודלים מהמתחרים. במקרים כאלו הייתי שוברת שמאלה.
אגואיסטית, מה לעשות. מעדיפה שיזכרו אותי יותר מאשר שיבינו אותי : )
אבל גלית,
בתחומים רווים, שבהם השמות מבטאים אבל לא מבדלים -
הבעיה האמיתית היא לא שם העסק, אלא הבידול.
ואם העסק מצליח לייצר בידול מבריק בתוך שוק צפוף,
הוא יציג אותו גם בשם העסק.
 
י

יהודית רשי

אורח
אה, והצלחת לסקרן אותי עם איקאה.
אז שאלתי בויקיפדיה ואמרו ככה:
איקאה נוסדה בשוודיה בשנת 1943 על ידי אינגוואר קמפראד, בהיותו בן שבע עשרה. שם החברה נבנה מהאותיות הראשונות של שמו הפרטי, שם משפחתו, שם החווה (אלמְטָריד Elmtaryd) ושם הכפר (אגונאריד Agunnaryd) בהם גדל. ייתכן וראשי התיבות נבחרו משום שהגייתן קרובה למילה היוונית "בית" (οίκος, אויקוס) והמילה הפינית "נכון" (oikea, אויקאה)

איזה באסה. אין לנו חווה. הלך לי השם של העסק.
 

102

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
>>
ל
- לא ארוך
ואין כאן מה להאריך.

מרתק.

האמת שבאת לי בזמן עם הל' הזה

יש לי לקוח שרוצה תדמית של גוף גדול מאוד
הוא מאגד תחתיו המון נותני שירות מאותו התחום.

הוא רוצה שם בסגנון כזה: (קשקוש כמובן, להמחשה בלבד)
"התאגיד הדתי לכלכלה"

כל מה שהוא רצה נכנס.
1. תאגיד - אני משהו גדול 2. דתי מספר ישירות מי קהל היעד 3.לכלכלה - העסק עצמו

מה אומרת?

מצד אחד בנאלי, מצד שני ברור מאוד ישר לפנים
ונותן תחושה של משהו גדול ויציב
החוסר תחכום פה הוא התחכום.

לא חושבת?!
 

לאה הופמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
מרתק.

האמת שבאת לי בזמן עם הל' הזה

יש לי לקוח שרוצה תדמית של גוף גדול מאוד
הוא מאגד תחתיו המון נותני שירות מאותו התחום.

הוא רוצה שם בסגנון כזה: (קשקוש כמובן, להמחשה בלבד)
"התאגיד הדתי לכלכלה"

כל מה שהוא רצה נכנס.
1. תאגיד - אני משהו גדול 2. דתי מספר ישירות מי קהל היעד 3.לכלכלה - העסק עצמו

מה אומרת?

מצד אחד בנאלי, מצד שני ברור מאוד ישר לפנים
ונותן תחושה של משהו גדול ויציב
החוסר תחכום פה הוא התחכום.

לא חושבת?!

אני בעד :)
ברור, ישר לפנים, תחושה של משהו גדול
זה המושלם.
בשביל מה תחכום?
 

גוגלית

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
@נחמי שלנגר לא נעים לי ש'השתלטתי' על האשכול שפתחת.
מקווה שזה בסדר מצידך.

"לדעתי ההשראה לשם היא מסדרת הפרסומות של פריגת.
שילוב של פריגת ענבים למנת פלאפל.
שילוב נהדר"
@EPaP נראה לי שפתרת לי את התעלומה...תודה!

כל מה שאמרת נכון בעיני בתנאי שהשם לא יוצר קונוטציה שונה מזו שרצינו
מספיק שלא יסתור את ערכי המותג והאוירה,
ולא יהיה מזוהה עם עולם תוכן אחר.
נראה לי שאנחנו תמימות דעים בעניין.

'אדנים' זה שם שלוקח למקום מסוים. והם צריכים לחשוב אם הם אוהבים את המקום הזה.
מסכימה. הלקוח חייב להתחבר לשם של העסק שלו, ולהרגיש איתו הכי נח וטוב.

רמי לוי ואושר עד מסתדרים יופי עם השמות הפנטסטיים שלהם.
לא יודעת אם השמות שלהם פנטסטיים (ותסלח לי אמא של רמי), שם טוב לא יועיל למוצר גרוע.
במקרה שהמוצר טוב (כמו הדוגמאות שהבאת) זה משליך על השם. לא להיפך.

אמא שלי תסובב אצבע ותעבור לעמוד הבא במקומון.
פעם פעמיים והיא תתרגל. השם לא נשאר נושא לאורך זמן. (ל'ליוולו' לא התרגלנו?)

ואם העסק מצליח לייצר בידול מבריק בתוך שוק צפוף,
הוא יציג אותו גם בשם העסק.
זווית מעניינת. לא חשבתי על זה.

על עניין הבידול בשם (לא USP) ואורך השם, אפשר לקרוא במאמר שאני (ככופרת: ) מאד אוהבת:
https://www.wisy.co.il/magazine/name/
 

גוגלית

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
הוא רוצה שם בסגנון כזה: (קשקוש כמובן, להמחשה בלבד)
"התאגיד הדתי לכלכלה"

כל מה שהוא רצה נכנס.
1. תאגיד - אני משהו גדול 2. דתי מספר ישירות מי קהל היעד 3.לכלכלה - העסק עצמו
לטעמי זה ארוך. אבל זה רק טעמי. נראה לי שזה יותר מתאים להגדרה.
אפשר לחשוב על מילה שתבטא את התדמית שהוא רוצה.
אפשר לנסות ר"ת או הלחם, או כל שיטה שיכולה לכווץ את מה שהוא רוצה לשם קצר יותר.
אבל בסופו של דבר הכי חשוב שהוא יאהב את השם. (הכופרת הלכה)
 

קנגורו

משתמש פעיל
טוב,
השם ראש שקט לדעתי לא מתאים.
אולי בתור סלוגן, הוא עלול לפעול בדיוק להיפך ולשדר חוסר אמינות.
שם של עסק בנושא נדלן, צריך לשדר כבדות ואמינות.
השם אדנים יכול להיות מצוין, רק צריך סלוגן טוב.
היום הסלוגן עשוי להיות יותר חשוב מהשם.
ובעצם לאחידות של שניהם יש חשיבות גדולה מאד
 

קנגורו

משתמש פעיל
לענין רמי לוי וחבריו,
אנשים מרגישים בסופר הענק לא אבודים. הם קונים ממש ממש אצל רמי לוי שיורד לעם.
זה אסטרטגיה חכמה מאד.
במיוחד שהשם עצמו משדר מצד אחד אנושיות ומצד שני כח.
 

קנגורו

משתמש פעיל
"הוא רוצה שם בסגנון כזה: (קשקוש כמובן, להמחשה בלבד)
"התאגיד הדתי לכלכלה"

כל מה שהוא רצה נכנס.
1. תאגיד - אני משהו גדול 2. דתי מספר ישירות מי קהל היעד 3.לכלכלה - העסק עצמו"

הלקוח צודק.
כמובן המילה הספציפית הזו פחות מתאימה.
אבל כיוון החשיבה שלו נכון.
 

סופר ומונה

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
אדנים מסמל על יציבות, אבל בנק אדנים היה ונסגר. ולכן אולי נשמע ארכאי וישן, קשור למשהו מהדור הקודם. שם צריך להיות משהו שקשור לקדמה ותנופה.

מסכים עם הדעות הקודמות שאפשר לחשוב על דברים פשוטים ומופשטים יותר. ובתנאי שיהיו מעניינים.

סתם זורק דוגמאות:

1. ארבע קירות
2. הבית שלך בצפון (משמעות כפולה כמובן)
3. נכס בטון
4. בתים של אנשים
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכא

א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  7  פעמים

לוח מודעות

למעלה