שליטה? עצות מהמחנכות שבינינו.

נקודה עיצוב

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
ערב טוב,
אשמח לשמוע כיצד אתן פועלות,
כאשר יש תלמידה שהשפה שהיא משדרת רצון לשלוט, לנהל את כל המערך החברתי בכיתה...
ניהול ההפסקות, המשחקים והחוויות שלא ליד המורה..
כשהמורה נמצאת בשטח כמעט והכל חלק...
לא נראה כי הילדה עושה זאת מתוך רצון להרע, אלא מחוסר מודעות למעשים שלי שמרחיקים אותה מסביבתה ובעצם זה שהיא יוצרת אויבים ולא חברים...
 

נקודה אחת

משתמש סופר מקצוען
מה הגיל? לפי זה נדע את אופן התרגיל.

ככה בכללי מהנקודה שלי:

אנחנו בתור מורות לא אמורות "לתקן" את הילדה אלא לעזור לה לגדול עוד קצת, בשלב בו היא אצלינו,
אני לא מאמינה בשינויים של 100 מעלות, שינויי אופי גדולים. ואין בכך כל צורך. כל ילדה היא מקסימה איך שה' ברא אותה. כוחנית או חלשה, מהססת או נועזת. וכולי!
כל אופי אפשר לנתב. אבל זה עבודה של חיים.
כרגע, ההתרכזות ביתרונות וביופי שבאופי- זה מה שייתן לילדונת את הכוח להתמודד אם הקושי שבאופי מהסוג הזה.
מה שעוזר מאוד לילדות כאלו זה תפקידים רבי משמעות, שתורמים לסביבה.
כמו למשל: להיות אחראית חסרות. לשמור דפים לחסרות, לעזור למורה בכל מיני שליחויות. כל הזמן משבחים אותה על הדרך, איך היא עוזרת לחברות, דואגת להן, מועילה וכו'.. אפשר גם להיות אחראית לכתוב לבת חולה פתק משמח כזה מכל בנות הכיתה עם ממתק קטן.
והמון מחמאות. המון הזרמת כוחות ודירבונים. לתת לה לוותר בפומבי. הן טובות בזה. לשבח! להראות לה כמה היא מקסימה דווקא עם החברות. כמה היא מקסימה שהיא מוותרת, שהיא נותנת מקום. כמה החברות מעריכות אותה.
וכן! לפעמיים לתת לה להחליט במשחקים בצורה יזומה. ולכבד את ההחלטה שלה. כמו שמכבדים אותה, היא תלמד לכבד אחרות.

מאוד ממליצה לחפש ילדות כאלו בטוב שלהן. כי אז הן קולטות שיש דרך אחרת.
מה שאמרת שאצלך היא פיקס, מצויין. שימשיך כך. חשוב שהילדה תדע שיש לך קשר למורות המקצועיות. תנחי את המקצועיות לחפש אותה בטוב ולספר לך. את תגשי אליה ותגידי לה כמה התרגשת לשמוע.. כדאי גם לשתף את אמא שלה בתהליך.


טוב זרקתי קצת דיבורים. הלוואי שיהיה לתועלת.
אני רואה יותר ויותר שברגע שהמורה זוכרת שהיא נשמה יפה גם כך. (שהיא בכיסוי ובהעלמה משתלטת ומשתוללת) ולא נופלת לגינוי
פתאום היופי האמיתי של האופי הזה מתגלה. ויש לזה הרבה צורות לגילוי הזה.
שנזכה!! (ולא רק עם התלמידות)

וללכת עם הרבה תפילה. צריך סיעתא דישמיא גדולה להצליח להבין נשמות. סיעתא דישמיא גדולה מאוד.
 

מילה בסלע

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
פרסום וקופי
ילדה שרוצה לשלוט זה בד"כ ילדה חלשה מאוד...
פעמים רבות תצוגת העוצמה הזאת היא חיצוניחת בלבד ומחפה על חוסר בטחון עצמי. גם אם חברותיה יראות ממנה ונשמעות לכל מוצא פיה, פעמים רבות זו אינה מנהיגות אלא המקום היחיד שבו הילדה מרגישה "חזקה".
עצם העובדה שכשהמורה נמצאת בשטח הילדה מצליחה לדכא את רצונה לשלוט מוכיח שאין מדובר במנהיגה מלידה.

מה עושים?
קוראים לילדה ומשוחחים איתה על הדרך לרכוש חברות נאמנות. רק חֶברה נאמנה תיתן לילדה בטחון אמיתי ורוגע. מסבירים לה שבמצב הקיים כולן עושות את רצונה מיראה ולא מפני שרוצות להישמע לה. בכלליות אותה בת צריכה סיוע וניתוב בכניסה נכונה לחברה, ולא לדבר איתה על שליטה ורודנות כי היא באמת לא במקום העריץ הזה.

מנסיון, הילדות הללו הופכות לחמאה מתוקה ונינוחה אחרי שלומדות כישורי חברה מתאימים.
אם היא באזור גילאי ג'-ו' סיפורים ומשלים יכולים להיות משפיעים חזקים עבורה: סיפורי נאמנות של חברות או חלילה חוסר נאמנות מאחורי גבה של ה'מלכה' וכו'.

בהצלחה!
 

ששל

משתמש מקצוען
הייתי מתווכת לה להעביר את השליטה החיצונית לפנימית
זה אולי בוגר מדי, אבל ילדים יכולים להבין ששליטה עצמית הוא כוח חזק
הייתי מדגימה לה מכמה סיטואציות איך עבודה על משמעת עצמית הופכת אותה לבנ"א בוגר וחזק
 

נקודה עיצוב

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
מה הגיל? לפי זה נדע את אופן התרגיל.

ככה בכללי מהנקודה שלי:

אנחנו בתור מורות לא אמורות "לתקן" את הילדה אלא לעזור לה לגדול עוד קצת, בשלב בו היא אצלינו,
אני לא מאמינה בשינויים של 100 מעלות, שינויי אופי גדולים. ואין בכך כל צורך. כל ילדה היא מקסימה איך שה' ברא אותה. כוחנית או חלשה, מהססת או נועזת. וכולי!
כל אופי אפשר לנתב. אבל זה עבודה של חיים.
כרגע, ההתרכזות ביתרונות וביופי שבאופי- זה מה שייתן לילדונת את הכוח להתמודד אם הקושי שבאופי מהסוג הזה.
מה שעוזר מאוד לילדות כאלו זה תפקידים רבי משמעות, שתורמים לסביבה.
כמו למשל: להיות אחראית חסרות. לשמור דפים לחסרות, לעזור למורה בכל מיני שליחויות. כל הזמן משבחים אותה על הדרך, איך היא עוזרת לחברות, דואגת להן, מועילה וכו'.. אפשר גם להיות אחראית לכתוב לבת חולה פתק משמח כזה מכל בנות הכיתה עם ממתק קטן.
והמון מחמאות. המון הזרמת כוחות ודירבונים. לתת לה לוותר בפומבי. הן טובות בזה. לשבח! להראות לה כמה היא מקסימה דווקא עם החברות. כמה היא מקסימה שהיא מוותרת, שהיא נותנת מקום. כמה החברות מעריכות אותה.
וכן! לפעמיים לתת לה להחליט במשחקים בצורה יזומה. ולכבד את ההחלטה שלה. כמו שמכבדים אותה, היא תלמד לכבד אחרות.

מאוד ממליצה לחפש ילדות כאלו בטוב שלהן. כי אז הן קולטות שיש דרך אחרת.
מה שאמרת שאצלך היא פיקס, מצויין. שימשיך כך. חשוב שהילדה תדע שיש לך קשר למורות המקצועיות. תנחי את המקצועיות לחפש אותה בטוב ולספר לך. את תגשי אליה ותגידי לה כמה התרגשת לשמוע.. כדאי גם לשתף את אמא שלה בתהליך.


טוב זרקתי קצת דיבורים. הלוואי שיהיה לתועלת.
אני רואה יותר ויותר שברגע שהמורה זוכרת שהיא נשמה יפה גם כך. (שהיא בכיסוי ובהעלמה משתלטת ומשתוללת) ולא נופלת לגינוי
פתאום היופי האמיתי של האופי הזה מתגלה. ויש לזה הרבה צורות לגילוי הזה.
שנזכה!! (ולא רק עם התלמידות)

וללכת עם הרבה תפילה. צריך סיעתא דישמיא גדולה להצליח להבין נשמות. סיעתא דישמיא גדולה מאוד.
ילדה שרוצה לשלוט זה בד"כ ילדה חלשה מאוד...
פעמים רבות תצוגת העוצמה הזאת היא חיצוניחת בלבד ומחפה על חוסר בטחון עצמי. גם אם חברותיה יראות ממנה ונשמעות לכל מוצא פיה, פעמים רבות זו אינה מנהיגות אלא המקום היחיד שבו הילדה מרגישה "חזקה".
עצם העובדה שכשהמורה נמצאת בשטח הילדה מצליחה לדכא את רצונה לשלוט מוכיח שאין מדובר במנהיגה מלידה.

מה עושים?
קוראים לילדה ומשוחחים איתה על הדרך לרכוש חברות נאמנות. רק חֶברה נאמנה תיתן לילדה בטחון אמיתי ורוגע. מסבירים לה שבמצב הקיים כולן עושות את רצונה מיראה ולא מפני שרוצות להישמע לה. בכלליות אותה בת צריכה סיוע וניתוב בכניסה נכונה לחברה, ולא לדבר איתה על שליטה ורודנות כי היא באמת לא במקום העריץ הזה.

מנסיון, הילדות הללו הופכות לחמאה מתוקה ונינוחה אחרי שלומדות כישורי חברה מתאימים.
אם היא באזור גילאי ג'-ו' סיפורים ומשלים יכולים להיות משפיעים חזקים עבורה: סיפורי נאמנות של חברות או חלילה חוסר נאמנות מאחורי גבה של ה'מלכה' וכו'.

בהצלחה!
הייתי מתווכת לה להעביר את השליטה החיצונית לפנימית
זה אולי בוגר מדי, אבל ילדים יכולים להבין ששליטה עצמית הוא כוח חזק
הייתי מדגימה לה מכמה סיטואציות איך עבודה על משמעת עצמית הופכת אותה לבנ"א בוגר וחזק



תודה לכן יקרות!
ממש כיווני מחשבה טובים שהיו עזרתן לפתח..
נקודת אמת:) כל מילה אמיתית ומדויקת יישר כח!
שכחתי באמת לציין את הגיל.. כיתה ב'- אבל עזרתן מאוד בכל אופן ללא ידיעת הגיל
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  5  פעמים

לוח מודעות

למעלה