שלושת העולמות של רובי / סיפור לילדים

I.Q

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
רובי היה ילד שמאד אהב את הבוקר. הוא אהב את זריחת השמש שמאירה, את האוויר הנקי של הבוקר, טרם עשן המכוניות ממלא את האויר.


אבל היתה לו לרובי חיבה גדולה גם ללילה. אומנם מסביב הכל חשוך, וכולם מכונסים בביתם.

אבל דוקא אז יכול רובי לחשוב, רובי אהב לחשוב ולדמיין.


בדמיונו היו שלושה עולמות, והוא היה לעיתים, מדלג ביניהם.

מיד כשהיה מרגיש שהוא רוצה כבר לעבור לעולם האחר - היה רובי מדלג וקופץ אל העולם השני וכן הלאה - לשלישי.


רובי זכר היטב את הרגע בו הוא יצר את העולם הראשון. הוא בנה בו מיד כל טוב שרק אפשר לדמיין.

נחלי מים זרמו בכל מקום, אילנות עם פירות יפיפיים, הכל פרח מסביב. אנשים חייכו זה לזה, והרעיפו זה על זה כל מה שיכלו. היה מותר ללכת לכל מקום ולעשות כמעט הכל.


אבל משהו השתבש לפעמים.

פה ושם נהיו אנשים, שעשו גם דברים רעים - ולא היה מי שיעיר להם (רק חייכו אליהם).

פה ושם נהיו בעלי חיים שעשו גם דברים רעים- ולא היו שם דברים שיעצרו אותם.

פה ושם נהיו אילנות שצמחו לתוך שטח של אילנות אחרים- ולא היו שם גדרות לבלום אותם.


או אז היה רובי מזנק במהירות אל עולמו השני-



בעולם השני שרובי בנה, היו כללים ברורים - רובי כבר למד את הלקח.

אילנות בזהירות, הוציאו ענפים קצרים, והנחלים היו כמו קו ישר שלא מעז לצאת ממסלולו.

בכל מקום היו שלטים ברורים מה וכיצד לעשות. אנשים לא העזו, למשל, לרדת מן המדרכה אל הכביש.

אנשים נהגו בדיוק כמו שצריך. אנשים דברו רק מה שצריך ובמילים מדויקות לגמרי.

היה מאד בטוח להסתובב בכל מקום, כמעט לא היתה פינה בלי שבעה שוטרים, לפחות.


אבל משהו היה חסר לרובי. הוא לא יכל להסביר לעצמו מה בדיוק.

הוא חשב-

ואז נצנצה בו מחשבה, חסר בעולם הזה קצת שמחה. הכל יותר מידי מדויק.


ואז יצר רובי את עולמו השלישי - וזינק אליו.

- את העולם השלישי רובי יצר כבר עם הרבה מחשבה.

הוא יצר נחלים מדהימים, אבל תחם להם גבולות ברורים.

הוא יצר אילנות מדהימים, אבל הסביר להם היכן בדיוק מותר להם לגדול.

הוא איפשר לאנשים להרעיף זה על זה כל טוב, אבל דרש מהם להבחין האם משתמשים בכל הטוב הזה כיאות.


כל כך השקיע רובי בבנין העולם השלישי שרובי התעייף, אבל היה מרוצה.

- היה נראה לו שיש איזו תקוה, דוקא מעולמו השלישי. אומנם קצת קשה יותר ליצור אותו מהאחרים, אבל יש לו יותר סיכוי.


רק לפעמים שמשהו מעיק על ליבו של רובי, והוא קצת כועס על דברים שקורים לו, רובי מחכה שהלילה ירד.

אז הוא חוזר לטייל בעולמו הראשון, ונעשה לו טוב - עד שהוא שוב משתבש לו.

ומיד מזנק לעולמו השני. אלא ששם, שוב נהיה לו קצת עצוב.

ואז הוא שב, לעולמו השלישי.
 

I.Q

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
אשמח לתגובות
 

מ"ם

משתמש סופר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
סיפור נהדר, תודה.
יש מה לעבוד על התחביר פה ושם.

לאיזה גיל לדעתך הוא מיועד?
זה נשמע לי כמו גיל התפכחות, בסוף הילדות המוקדמת.
 

אפקטכתיב

משתמש מקצוען
עמוק ויפה.
נשמע כמו הרבה יותר מסיפור לילדים.

היית יכול לחשוב על שם לעולמות,במקום המספרים? זה יכול להוסיף המון,לטעמי.
 

שני זאת אני :)

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
רעיון מענין במיוחד.
הכתיבה ברמה אחידה, וזה מצוין, רק קצת חוסר בהירות לקהל היעד, השפה לא ממש מתאימה לילדים, מצד שני פשוטה למבוגרים, או שזה סגנון לבוגרים עם זיקה לשפת הילדים כדי להעביר את התחושה?
 

I.Q

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
סיפור נהדר, תודה.
יש מה לעבוד על התחביר פה ושם.

לאיזה גיל לדעתך הוא מיועד?
זה נשמע לי כמו גיל התפכחות, בסוף הילדות המוקדמת.

תודה תודה על השבח! הגיל- לא כל כך נתתי את דעתי, אך מה שכתבת נראה נכון. (הייתי מאיירו ומו''ל..)
עמוק ויפה.
נשמע כמו הרבה יותר מסיפור לילדים.

היית יכול לחשוב על שם לעולמות,במקום המספרים? זה יכול להוסיף המון,לטעמי.
תודה תודה!! .שם לעולמות- בהחלט מעניין (אם כי צריך שהם יהיו בסדר רץ..)

רעיון מענין במיוחד.
הכתיבה ברמה אחידה, וזה מצוין, רק קצת חוסר בהירות לקהל היעד, השפה לא ממש מתאימה לילדים, מצד שני פשוטה למבוגרים, או שזה סגנון לבוגרים עם זיקה לשפת הילדים כדי להעביר את התחושה?
אני חושב שיש כזה ג'אנר (או שנמציא...) ספרות שהמבוגר קורא באוזני הילד אבל המסר הוא לשניהם.
 

אפקטכתיב

משתמש מקצוען
העולם של רחמים.. העולם של דן .. והעולם של רחמידן...-אבל הילד לא ישמע כאן סדר הגיוני

גאוני!!!

אולי השלישי, העולם של רחמים ודן.

(גם להשאיר את שתי השמות וכדי לתת אמצעי לזיכרון להוסיף את המספרים)
 
  • תודה
Reactions: I.Q

כנפיים

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
סיפור נהדר!

גם לי עלה ההקשר של דין ורחמים ולכן לא היה לי ספק בשאלה לאיזה גיל הסיפור מיועד. דווקא הרהרתי בזה שכשאנחנו קוראים משהו שלא מצפה מאתנו להיות יותר מדי מבוגרים אינטליגנטים ושנונים, אנחנו פתוחים יותר לקבל את המסר ישר לתוך הילד הקטן שבתוכנו...

מה שבטח שבגיל העשרה יש אהבה ענקית לסיפורים מהזן הזה.

אני חושב שיש כזה ז'אנר (או שנמציא...) ספרות שהמבוגר קורא באוזני הילד אבל המסר הוא לשניהם.

ועוד איך שיש!!!
יהודה אטלס ודומיו...

לגבי השמות דווקא לי הסתדר הסדר הכרונולוגי. זה מדגיש את זה שהוא "בורא" אותם בגלל האילוץ שהעולם הקודם לא סיפק אותו. וכשעולים לשלישי, זה מוסיף ומראה שאפילו שני אלו לא השביעו את רצונו.
לא הייתי נותנת להם שמות.

עוד דבר,
הפתיחה נתנה לי תחושה שהעולמות יהיו משהו כמו לילה ויום, או אקשן ומנוחה, כי הרי ה'בעיה' שלו היא שהוא אוהב גם את הלילה וגם את היום,אחרת, למה סיפרו לנו את זה? ופתאום העולמות לא מאוזנים מבחינה אחרת לגמרי. אולי כדאי לרמוז על זה בפתיחה.

ושוב, יפהפה. התיאורים באמת מזמינים ציור...
 

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
נשמע אלגוריה משהו..
 

ישיר

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
D I G I T A L
יפה בהחלט. מצטרף לתהייה לגבי קהל היעד...
בנוסף, היה נראה לי בקריאה ראשונה שהמשפט הראשון בסיפור מיותר. רובי אוהב את הלילה בו הוא יכול לחשוב להנאתו ולעבור בין עולמותיו. מדוע צריך להקדים שהוא אוהב את הבוקר אם אין לזה משמעות לסיפור? כאמור, בקריאה ראשונה היה נראה לי מיותר, הרגשתי שיש פה מין התנצלות על כך שהוא מעז לאהוב את הלילה. וזה לא נכון לדעתי. בטח לא בסיפור ילדים. שילד ירגיש ויאהב מה שטוב לו.
אבל אחר כך עלה לי במחשבה, אולי 'כוונת המשורר' היתה גם כאן לשזור את מהות הסיפור כולו. את האהבה למצב הראשון (אור, בוקר), ומצד שני אהבה אחרת למצב השני (חושך, לילה).
אלא שאם כן חסר לי המצב השלישי... או שמא פספסתי אותו...
 

I.Q

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
יפה בהחלט. מצטרף לתהייה לגבי קהל היעד...
בנוסף, היה נראה לי בקריאה ראשונה שהמשפט הראשון בסיפור מיותר. רובי אוהב את הלילה בו הוא יכול לחשוב להנאתו ולעבור בין עולמותיו. מדוע צריך להקדים שהוא אוהב את הבוקר אם אין לזה משמעות לסיפור? כאמור, בקריאה ראשונה היה נראה לי מיותר, הרגשתי שיש פה מין התנצלות על כך שהוא מעז לאהוב את הלילה. וזה לא נכון לדעתי. בטח לא בסיפור ילדים. שילד ירגיש ויאהב מה שטוב לו.
אבל אחר כך עלה לי במחשבה, אולי 'כוונת המשורר' היתה גם כאן לשזור את מהות הסיפור כולו. את האהבה למצב הראשון (אור, בוקר), ומצד שני אהבה אחרת למצב השני (חושך, לילה).
אלא שאם כן חסר לי המצב השלישי... או שמא פספסתי אותו...
אמת שכתבתי זאת מזמן.
כמדומני שהפתיח הוא כדי לדבר על חיבור לדמיון ומחשבה. היום הוא המציאות עצמה, הלילה מאפשר להתנתק ולייצר מציאויות חדשות
 

ביזנסטורי - אילה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
לא הבנתי מה היה שונה בעולם השלישי מהעולמות האחרים.
שני העולמות הראשונים היו די ברורים.
האנשים או שחייכו או שלא.
העצים צמחו לכל עבר או רק בתוך גדר.
אבל בעולם השלישי?
נחלים מדהימים עם גבולות - כבר התרשמתי שהיו לו בעולם השני.
כנ"ל האילנות.
והמשפט הזה:
הוא איפשר לאנשים להרעיף זה על זה כל טוב, אבל דרש מהם להבחין האם משתמשים בכל הטוב הזה כיאות.
כל כך לא ציורי ולא מוסבר -
שאם קהל היעד הוא ילדים,
הלך על כל המסר. לדעתי.

בנוסף,
חייבים למצוא שמות אחרים.
העולם השלישי נשמע לא כל כך טוב...

סליחה על הביקורת.
זה אומר שדווקא אהבתי מאד...
 

I.Q

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
לא הבנתי מה היה שונה בעולם השלישי מהעולמות האחרים.
שני העולמות הראשונים היו די ברורים.
האנשים או שחייכו או שלא.
העצים צמחו לכל עבר או רק בתוך גדר.
אבל בעולם השלישי?
נחלים מדהימים עם גבולות - כבר התרשמתי שהיו לו בעולם השני.
כנ"ל האילנות.
והמשפט הזה:

כל כך לא ציורי ולא מוסבר -
שאם קהל היעד הוא ילדים,
הלך על כל המסר. לדעתי.

בנוסף,
חייבים למצוא שמות אחרים.
העולם השלישי נשמע לא כל כך טוב...

סליחה על הביקורת.
זה אומר שדווקא אהבתי מאד...

בקורת שייכת לעולם השני והוא מאוד חשוב לרובי....

לא הבנתי איזה משפט.

בכל אופן הנה הניגודים בין שלושת העולמות (אבל אכן תמיד ניתן לשפר..)

-נחלי מים זרמו בכל מקום
-הנחלים היו כמו קו ישר
-הוא יצר נחלים מדהימים, אבל תחם להם גבולות ברורים.


-אילנות עם פירות יפיפיים, הכל פרח מסביב..אילנות שצמחו לתוך שטח של אילנות אחרים
-אילנות בזהירות, הוציאו ענפים קצרים
-הוא יצר אילנות מדהימים, אבל הסביר להם היכן בדיוק מותר להם לגדול
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  1  פעמים

לוח מודעות

למעלה