שכיר ועצמאי לעניין ביטוח לאומי

  • פותח הנושא 1021
  • פורסם בתאריך

1021

משתמש רשום
ניכו מההכנסה בתור עצמאי מהשקל הראשון 18% למרות שלא הגיע להכנסה ל5944 ש"ח בתור שכיר, אשמח לדעת מה החוק בדיוק לא מובן ומוסבר בביטוח לאומי
 

A052

משתמש סופר מקצוען
מי ניכה, ומתי?
מדובר על שנה שכבר הגישו עליה דוח שנתי למס הכנסה? או על שנה נוכחית ומדובר במקדמות?
ומשלמים 18% החל מהסכום הגבוה מהשקל הראשון, כלומר מרוויחים 4000 כשכיר ו3000 כעצמאי, אז ישלמו בעצמאי החל מ1944 ש"ח ומעלה 18%.
 

חיה.

משתמש מקצוען
מה הכוונה ניכוי? בחישוב השנתי אחרי שיצאה שומה ממס הכנסה?
או שדרשו מקדמות של 18%?

פעמים רבות ביטוח לאומי מבקש מקדמות לפי 18%, ורק אחרי שמגישים את הדוח השנתי לאותה שנה נעשית התחשבנות מדויקת לפי הנתונים המדויקים של גובה המשכורת בשומה.
 

A052

משתמש סופר מקצוען
אתם לא מפרטים,
אבל יכול להיות שנניח הרווחתם בחודש אחד כשכיר 10,000 ש"ח ושאר החודשים 5,000 ש"ח, בנוסף הרווחתם כעצמאי סך שנתי של 20,000 ש"ח.
מס הכנסה הופך את ההכנסה כשכיר מחודשית לשנתית, ולכן (לדעתי, אני לא בטוח) גם ביטוח לאומי מקבל אותה בצורה כזו, ולכן יוצא לו שכל חודש ההכנסה מעצמאי כבר עברה את התקרה הנמוכה.
ואולי אפשר לתקן זאת ע"י הגעה עם התלושים לסניף ביטו"ל.
בנוסף ייתכן שבנטו לא עברתם את התקרה אבל בברוטו זה עבר.
 

1021

משתמש רשום
תודה על הפירוט.
אבל זה בדיוק העניין שבתור שכיר קיבל 2500 ברוטו כל חודש ומההכנסה בתור עצמאי מהשקל הראשון נלקח לו 18% לאחר שומה. אני מחפשת את החוק הזה ולדעתי פשוט עשו טעות בביטוח לאומי רק אני רוצה לוודא לפני שניגשים אליהם.
 

דבר סתר

משתמש פעיל
צריך לעשות תאום ביטוח לאומי
אפשר דרך הרשת ב5 דקות
אפשר לעות על כמה שנים אחורה
רק לפעמים יוצא דווקא שצריך להוסיף כסף
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט פ'

קכט פְּלָאוֹת עֵדְוֹתֶיךָ עַל כֵּן נְצָרָתַם נַפְשִׁי:קל פֵּתַח דְּבָרֶיךָ יָאִיר מֵבִין פְּתָיִים:קלא פִּי פָעַרְתִּי וָאֶשְׁאָפָה כִּי לְמִצְוֹתֶיךָ יָאָבְתִּי:קלב פְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כְּמִשְׁפָּט לְאֹהֲבֵי שְׁמֶךָ:קלג פְּעָמַי הָכֵן בְּאִמְרָתֶךָ וְאַל תַּשְׁלֶט בִּי כָל אָוֶן:קלד פְּדֵנִי מֵעֹשֶׁק אָדָם וְאֶשְׁמְרָה פִּקּוּדֶיךָ:קלה פָּנֶיךָ הָאֵר בְּעַבְדֶּךָ וְלַמְּדֵנִי אֶת חֻקֶּיךָ:קלו פַּלְגֵי מַיִם יָרְדוּ עֵינָי עַל לֹא שָׁמְרוּ תוֹרָתֶךָ:
נקרא  1  פעמים

לוח מודעות

למעלה