שיתוף I "רשת בלי דגים" I עלילה מסתורין ופסיכותרפיה I פרק 1

גרפולוג

משתמש מקצוען
פרסום וקופי

1

רידינג מול שדה דוב. תל אביב, ישראל. חורף תשע"ו (2016)


ספסליה המקובעים של הטיילת רידינג בתל אביב התמלאו למחצה בעוברי אורח. אפלוליות של ערב נזרקה בחלל השבילים והחלה מושכת עמה רוח חופשית מן הים. מקצה אחד השבילים דמות פוסעת נראתה, דומה כי צלליתה הייתה חיוורת כמותה.

בלבוש ישיבתי אם כי זרוק התהלך לו יענקי בן התשע עשרה, בשבילי הטיילת. רעמת בלוריתו התנופפה ברוח, וכמו נלחמה במקומו להתקדם קדימה. מאז עזב את הישיבה האחרונה בסדרה של שנת הלימודים האחרונה, החליט שכשם שסילקו אותו מן הישיבה כך גם הוא מסלק את עצמו מן המספרה.

'אין מצב שאני חוזר הביתה', הרהר בליבו. 'הם חושבים שאם הם יצעקו הם יוכלו להכתיב לי מה לעשות? היום הם ילמדו שאני קרוץ מחומר אחר, חומר שיודע לבד מה הוא צריך לעשות'.

הפלאפון החדיש שבכיסו שרק והודיע לו על הודעת מסרון טרייה שהתקבלה זה עתה. המכשיר שעליו קמה החלטתו לישון כאן בספסלי הטיילת ובלבד שלא לשוב לבית.

ספסל יחיד ומקובע לקרקע היה פנוי בשולי השביל בו פסע. התיישב על הספסל תוך כדי שריקה משחררת. ליבו כאב. 'נכון שאמא בכתה ואבא צעק,' - שחזר לעצמו את קורותיו הערב בבית - 'אבל הם פשוט לא מרפים ממני. עכשיו אני לא לידם, אני חופשי ואין מי שיעיר לי שאני כל הזמן 'מתבטל עם המכשיר', כלשונם'.

ידיו נשלפו אל המכשיר, וראשו נרכן לתנוחת שקיעה רציפה בגלישה איטית אל תוך המסך. החל להתכתב כמו שרק הוא יודע. החברים בקבוצה הגיבו בהתלהבות ישראלית למנהל הקבוצה המצליחן שלהם. אמירות שנונות קלחו מבין אצבעותיו, וקטלו ללא רחם כל 'מתפתח', כהגדרתו.

אבל בלב הוא חש שאינו מסוגל לקטול במיטב שבקטילותיו. כמו עצור הוא וכאוב. לרגע חש פגוע ובמשנהו חש כאסיר שברח מהכלא. יענקי פלט לו 'אוף' ארוך ומתוסכל, וסגר את המכשיר בלי לומר שלום לחברי הקבוצה.

ראשו התרומם והחל סורק בוהה בלי מטרה, בשטח שסביבו. עצים, שבילים, כסאות, גלים, ושמים שחורים. בהייתו נקטעה באחת - - -

"הי גבר, נדבקו לך המכנסיים לספסל?" שאל בחור ג'ינג'י כשסיגריה כבויה תחובה בין שפתיו.

"תגיד" – המשיך הג'ינג'י – "יש לך אולי צמר גפן? פשוט נגמר הגז במצית שלי, ומצאתי שני אבני אש רק חסר לי צמר גפן."

חיוכו הציני של הג'ינג'י עצבן אותו.

"י'אלה עם הצמר גפן ש'ך" – ענה יענקי בעצבים – "קח אש מהמצית שלי, ואל תלפף אותי בשאלות על צמר גפן. ולא, לא נדבקתי לכיסא."

"הופה, מה קרה התעצבנת" – הגיב הג'ינג'י – "זרום אחי, קח ת'חיים באיזי. כולה ביקשתי אש לסיגריה, לא שתשרוף אותי באש של העצבים ש'ך."

נבוך ומעט כעוס, לקח הג'ינג'י את המצית, קרבה אל פיית הסיגריה ושאף לראותיו אוויר צלול של חוף ים משולב בארומה מעושנת של מרלברו טאצ' הבהיר.

נשיפת העשן מראותיו, ותנוחת עמידתו של הבחור נראתה כמי שלא ממהר לשום מקום. 'אז מה, מחכה למישהו?' זרק בשעמום, כביכול הוזמן לשיחה.

"לא" - ענה יענקי קצרות. תוהה על כוונותיו של הג'ינג'י.

"אז אתה לא ממהר" – שאל קבע הג'ינג'י – "אוקיי, שמי עוזי. ואתה נראה לי בחור לעניין, אבל עצבני. ת'שמע לי, לא משנה כמה אתה עצבני תזכור תמיד שלא כדאי לשבור כלים. בשום מקום." סיים ונעלם בשבילי רידינג, משאיר אחריו שובל ענן משאיפותיו.

יענקי הביט מהורהר בענני העשן שהתאדו. 'מה מבין העוזי הזה' - הרהר לעצמו - 'וכי חש הוא אי פעם תסכול מחוסר הבנת הסובבים אותו? האם אי פעם הרגיש את בליל הקולות בראש, כאשר מסביב רק המגיד שיעור מוסר את שיעורו המפולפל? האם גם בו הטיחו שוב ושוב שהוא 'יכול אבל הוא לא רוצה'? אז שאף אחד לא יתחיל להסביר לו איזה כלים לשבור ואיזה כלים לא לשבור'. רוחו סערה בקרבו, ותחושות הזעם והכאב הציפו אותו ביתר שאת. ושוב מבטו של אביו הכועס צף ועלה לנגד עיניו...

שבילי רידינג התרוקנו אט אט, משאירים מקום לחושך הסמיך שהחל לנום את שנתו הלילית בינות לעצי הדקל בשפת חוף ימה של תל אביב.

נער אחד לא מקובע, נותר לבלות את הלילה השקט בין השבילים על ספסל מקובע...

הלילה לא היה שקט כמו שהוא חשב שיהיה לו.

* * *
ריצות רגליים מהירות העירוהו משנתו החפוזה. שומר המסך במכשירו הראה על השעה 2:45 בלילה, הוא הרים את ראשו לראות את הרצים.

נדמה היה לו כי ראה דמות שפופה מתרחקת מאחד השבילים משמאלו.

בסקרנות נערית התרומם מספסלו – מיטתו, והחל פוסע לכיוון השביל. השקט הסובב היה לתיבת תהודה לפעמי פסיעותיהם של הרצים. לפי החשבון זה אמור היה להיות שני רצים, חשבן לעצמו במהירות.

יענקי נכנס אל השביל המדובר והחל פוסע לתוכו. השביל התפתל והתרחק משפך הירקון לכיוון תחנת הכוח, וכשהגיע לאחד מעיקולי השביל, הבחין כי אדיבותה של העירייה הסתיימה בהעמדת עמודי תאורה עד לקטע זה. אלא שגבול סקרנותו גבר על גבול אדיבות העירייה, ובלי לחשוב פעמיים הוציא את מכשירו והדליק את אפליקציית ה'פנס' הפופולרית, והחל פוסע במהירות בעיקולי השביל החשוך.

כעבור דקה ומחצה של צעידה מהירה, הדי הפסיעות שככו. 'כנראה שהרצים נעצרו כאן בקרבת מקום', הרהר לעצמו. צעדיו גברו ואחר דקה נוספת מצא עצמו בסופו הרשמי של השביל. שפת הים נפרסה למולו איננה מסתירה מאום, אולם גם לא מראה כלום מן הדמויות שאחריהן חיפש.

בעודו עומד מביט ותוהה לעצמו, האם חלם מתוך שנתו על צעדי רצים? הלוא שמע את צעדיהם עד לפני דקות אחדות. ספקותיו לא נמשכו זמן רב, רחש תזוזה נשמע בבירור לאוזניו מכיוון השיחים. אימץ את ראייתו לכיוון ממנו נשמע הרחש אולם לא ראה דבר. 'השיחים הללו דלילים מכדי שאי מי יוכל להסתתר ביניהם' החליט בינו לבין עצמו.

כמעט שפנה לשוב לכיוון הטיילת המוארת, אלא שאלומת פנסו נפלה על חפץ שנצנץ בין השיחים. נראה היה כנפל למישהו בעת ריצתו. בעקשנות בלתי מוסברת החל פוסע לעבר השיחים הדלילים שבצדו הימני של השביל לבחון את החפץ. לכשהתכופף, נבהל לראות מקרוב כי זה עתה גילה אקדח ברטה כסוף.

'פעם ראשונה שאני רואה אקדח מקרוב כל כך'. יענקי שלח את ידו לקחת את האקדח, הוא כבר יראה מה לעשות בחפץ הנפיץ הזה. אלא שבאותו הרגע בו נגעו אצבעותיו באקדח, זוג פנסים הבליח לפתע מעל לראשו. עוד לפני שהתעשת, זרועות אימתניות אחזוהו. עיניו כוסו, וסמרטוט דלוח מילא את פיו. סחרחורת ולאות עמוקה פשטה עליו בפתע פתאום, יענקי הספיק עוד לחוש את כאב הדקירה של המחט שננעצה בזרועו.

מנוע של טויוטה קורולה בגוון כחול מטלי הרעיד את השקט והמיית הגלים, חריקה צורמנית של גלגלי הרכב היוו אקורד הסיום ליצירת הדרמה שעתה רק החלה. הרכב שעט קדימה חותך את גבולות סימני החנייה שבחניון רידינג, ועולה לרחובותיה של תל אביב בואכה כבישי איילון.

גלי הים שהשתוממו על המנוע והגלגלים שגנבו להם את סולו נגינת המייתם בלילה הזה, השתוממו שוב אחרי דקה כשמנוע נוסף של ג'יפ החריד את השקט בדואט מושלם עם מנוע סוזוקי של אופנוע שחור כמו החושך שסביבו. קבוצת בעלי כנף נעורו משנתם והחלו משכשכים בכנפיהם כמו מטוס נוסף פנה לנחות בשדה דב הצמוד.

שני כלי הרכב דהרו אחרי הרכב הראשון, אל תוך הלילה.

גיורגי בן השישים שפסע כעבור שעתיים עם כלבו – להליכת לפנות בוקר – בשביל האחרון ברידינג, לא חש בשום סימני דריסת נעליים אכזריות בשיחים מצדו הימני, עדות אילמת לנעשה כאן שעתיים קודם. אך כלבו הנאמן לא היה רגוע כלל, מידי מספר שניות נעצר הכלב ואחר קפץ אל השיחים, תוך כדי נביחות ודילוגים. אולם גיורגי שהאזין בקשב רב לחדשות הטריות לבוקר העולה – מהערוץ הרוסי של 'קול ישראל' – לא הייתה כל כוונה ליחס חשיבות משמעותית לביצועיו הספורטיביים במיוחד של כלבו בבוקר זה.


---
'רשת בלי דגים' I עלילה, מסתורין, ופסיכותרפיה I סיפורת על התמודדות והתחלה I קישור לפרק הבא (אם יופיע בעזהי"ת) בהמשך האשכול
© כל הזכויות שמורות. אין להעתיק, לצלם, להפיץ, וכו' (השלם את החסר....) ושארית ישראל לא יעשו עוולה.
אלי
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
קראתי כמה שורות, כתוב טוב כל כך שמצדיק להדפיס ולקרוא בישוב הדעת...
 

גרפולוג

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
מותחן מדהים
יישר כח.
תודה על הציון המחמיא.

כבר סקרנים להמשך
אקווה בעזהי"ת להמשך טוב...

בהחלט עלילה מסתורין ופסיכותרפיה
אבל למה "רשת בלי דגים"
נראה לי שאת תובנות השם כדאי לחלוק בסוף... (או שיובן מההמשך...)
@יוני מקרוני כבר אמרנו מסתורין?;)... תרשה לי להמתין עם התשובה לזה?...

נ.ב. קצת התבלבלתי פה
נראה לי מהמעברים בין הדמויות
כבר?:eek:
חכה עוד קצת...
אולי תמקד אותי על איזה מעבר אתה מדבר? (עם גיורגי בסוף?)
 

סופריא - הוצאה לאור

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום גולד
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
יפה מאוד. אני לתומי, עדיין לא הרגשתי את נוכחות ה'מותחן' מספיק... יכול להיות שאגלה את טעותי בהמשך...

בינתיים זה יותר בכיוון של 'עשתונן' (מלשון 'עשתונות' כמובן) מיוחד. נראה מתאים לפרק ראשון במקבילה ל'סדרת מעבדי העשתונות' של מוישה גוטמן...
 

גדי ישראלי

משתמש מקצוען
יפה מאוד. אני לתומי, עדיין לא הרגשתי את נוכחות ה'מותחן' מספיק... יכול להיות שאגלה את טעותי בהמשך...

...

מה לא מותחן???
שבאבניק. ג'ינג'י. רצח [!!!]. הפללה. טויוטה קורולה.
טוב, אני מסכים איתך בתכלס, אבל חכה רק התחלנו...

אגב, @גרפולוג אהבתי מאד את הענין של הפירוט המדוייק של המיקום [רידינג] ודגמי הרכב [קורולה וסוזוקי] זה בעיני תיאור מקצועי. רק חסר הדגם של האקדח... [עד עכשו אני מתלבט בין תופי לחצי אוטומטי]
 

גרפולוג

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
מה לא מותחן???
שבאבניק. ג'ינג'י. רצח [!!!]. הפללה. טויוטה קורולה.
טוב, אני מסכים איתך בתכלס, אבל חכה רק התחלנו...

אגב, @גרפולוג אהבתי מאד את הענין של הפירוט המדוייק של המיקום [רידינג] ודגמי הרכב [קורולה וסוזוקי] זה בעיני תיאור מקצועי. רק חסר הדגם של האקדח... [עד עכשו אני מתלבט בין תופי לחצי אוטומטי]
אוהההו. חכו!!! נראה כבר מה נעשה איתם...

בנוגע לאקדח
@גדי ישראלי אל תפיל אותי בפח של @נריה מגן , הוא עוד יגיד שזה לא אמין. קודם כל היה חושך, איך הוא יזהה את דגם האקדח?
ובכלל, כמה בחורי ישיבה יצליחו להבדיל בין תופי לחצי אוטומטי??? (בפרט שיענקי טוען הוא רואה פעם ראשונה אקדח מקרוב...)
אולי יענקי ילמד בהמשך את סוגי הנשקים, לך תדע...
 

גדי ישראלי

משתמש מקצוען
בנוגע לאקדח
@גדי ישראלי אל תפיל אותי בפח של @נריה מגן , הוא עוד יגיד שזה לא אמין. קודם כל היה חושך, איך הוא יזהה את דגם האקדח?
ובכלל, כמה בחורי ישיבה יצליחו להבדיל בין תופי לחצי אוטומטי??? (בפרט שיענקי טוען הוא רואה פעם ראשונה אקדח מקרוב...)
אולי יענקי ילמד בהמשך את סוגי הנשקים, לך תדע...

ניצחתני.
 

גרפולוג

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
מתחילים לחמם מנועים לפרק הבא
מחמם מחמם... נראה לי אני צריך כבלים...
רק שחיכיתי לחו"ד של גבאנו מזכירנו ומנהלנו היקר, ר @נתן גלנט .
היום הוא היה בקליניקה של ג'ורג' והוציא ממנו חתיכת ראיון הודי...
לבינתיים הוא עסוק מאוד.
נכון נתן!!! (איפה הוא?)
אולי הוא יבקש מג'ורג' גם מדפסת לרגע... לבצע חקירת עומק לכמה גווילי רשת בלי דגים. ואז יאמר את דברו...
ג'ורג' אם אתה קורא כאן. אתה נותן מדפסת לנתן. לא לאאא בראש. אתה נותן לו להדפיס.
אוקיי.
כדאי.
אתה תקבל וודקה כמו הודי.
בראש. חיצזמאייעס!!!!


ואפילו הצלחת לגרות אותי מול המסך, וגרמת לי להוציא מרלברו טאצ' הבהיר ולעשן בהנאה עם נגיעות פרוג.
שורה שאהבתי.
נס שלא תיארתי סצנה יותר מורכבת... אני אחפש איזה נרגילה. אולי...
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
נהניתי מהמקצב של העלילה, וזהו.
הכתיבה עמוסה מדי בתיאורים שבעיני הם מיותרים ולא נותנים לקורא שום אינפורמציה שמעניינת אותו, הטקסט מרגיש כמו טקסט מתורגם מיידיש, והוא מהוקצע מדי, מנסה להיות מדוייק ונופל במקומות האלה בדיוק.
"הודעת מסרון" - מיותר, או הודעה, או מסרון, צריך להחליט באיזה משלב כותבים.
וזאת סתם דוגמא
עומס תיאורים ומשלב לא אחיד:
כמעט שפנה לשוב לכיוון הטיילת המוארת, אלא שאלומת פנסו נפלה על חפץ שנצנץ בין השיחים. נראה היה כנפל למישהו בעת ריצתו. בעקשנות בלתי מוסברת החל פוסע לעבר השיחים הדלילים שבצדו הימני של השביל לבחון את החפץ. לכשהתכופף, נבהל-לראות-מקרוב-כי-זה-עתה-גילה-אקדח ברטה כסוף.
עוד דוגמה:
מנוע של טויוטה קורולה בגוון כחול מטלי הרעיד את השקט והמיית הגלים, חריקה צורמנית של גלגלי הרכב היוו אקורד הסיום ליצירת הדרמה שעתה רק החלה. הרכב שעט קדימה חותך את גבולות סימני החנייה שבחניון רידינג, ועולה לרחובותיה של תל אביב בואכה כבישי איילון.

יכול להיות שאני קיצוני בקטע הזה, אבל לי זה מפריע יותר מאשר משלב נמוך, אני מעדיף שיכתבו פשוט, מאשר שיעמיסו את הדף במילים מיותרות, ארכאיות, ולא רלוונטיות לנושא.
אני הייתי ממליץ לנסות לכתוב את כל הקטע מחדש, ולנסות "לכתוב כמו שאתה מדבר", ישיר, ענייני וקולח.
 

גרפולוג

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
נהניתי מהמקצב של העלילה, וזהו.
הכתיבה עמוסה מדי בתיאורים שבעיני הם מיותרים ולא נותנים לקורא שום אינפורמציה שמעניינת אותו, הטקסט מרגיש כמו טקסט מתורגם מיידיש, והוא מהוקצע מדי, מנסה להיות מדוייק ונופל במקומות האלה בדיוק.
"הודעת מסרון" - מיותר, או הודעה, או מסרון, צריך להחליט באיזה משלב כותבים.
וזאת סתם דוגמא
עומס תיאורים ומשלב לא אחיד:
כמעט שפנה לשוב לכיוון הטיילת המוארת, אלא שאלומת פנסו נפלה על חפץ שנצנץ בין השיחים. נראה היה כנפל למישהו בעת ריצתו. בעקשנות בלתי מוסברת החל פוסע לעבר השיחים הדלילים שבצדו הימני של השביל לבחון את החפץ. לכשהתכופף, נבהל-לראות-מקרוב-כי-זה-עתה-גילה-אקדח ברטה כסוף.
עוד דוגמה:
מנוע של טויוטה קורולה בגוון כחול מטלי הרעיד את השקט והמיית הגלים, חריקה צורמנית של גלגלי הרכב היוו אקורד הסיום ליצירת הדרמה שעתה רק החלה. הרכב שעט קדימה חותך את גבולות סימני החנייה שבחניון רידינג, ועולה לרחובותיה של תל אביב בואכה כבישי איילון.

יכול להיות שאני קיצוני בקטע הזה, אבל לי זה מפריע יותר מאשר משלב נמוך, אני מעדיף שיכתבו פשוט, מאשר שיעמיסו את הדף במילים מיותרות, ארכאיות, ולא רלוונטיות לנושא.
אני הייתי ממליץ לנסות לכתוב את כל הקטע מחדש, ולנסות "לכתוב כמו שאתה מדבר", ישיר, ענייני וקולח.
אז ככה, (ארוך לחשיבות הדברים).

המשלב הגבוה, נובע (שוב גבוה, אוף...) מסגנון ההבעה שלי. כן, מה לעשות, משלב נמוך זהו אתגר לא קל עבורי (עלאק...).

בנוגע לתיאור הסיפור, אכן אני אוהב להשתעשע עם המילים. וזה עוד אחרי מחיקות ומחיקות... ומחיקות! אבל! בנוגע לתסריטי שיחה, אני משתדל כן להתאים את המשלב לדמות.

בנוגע ל'לכתוב כמו שאני מדבר', יש כאן גם חשיבה מסחרית (אל יתהלל חוגר;)...). מאחר וקהל היעד אמור לכלול בתוכו גם את חשובי הקהל, האוחזים לשעבר באודני תלמידיהם וצורחים להם גדל, או שלפחות יאותו לאשר את התוכן לתלמידיהם
(צריך לזה נאיביות נוסח 'הודעת מסרון', ולא איזה 'הודעה בווצאפ' / 'עדכון סטאטוס בפייס', שבעצם יוצרים חשיפה למונחים שאין שום צורך בידיעתם אצל בחורי הישיבות ובנות הסמינרים) ...
הם חובבי הכתיבה אפופת ההוד, הספרותית אובר, עם נגיעות ארכאיות...
גם הכפילות של הודעה ומסרון נועדו לאוזני ועיני הקורא, שעבורו הודעה, זה תא קולי. ומסרון, 'מה זה בכלל'....

תכלס', גזמת לי שורות לא מעטות מהפרק הבא:(... אמנם הסגנון נותר, אבל בתסריטי השיחה יהיה שינוי משלבי, עם יותר דגש בזכותך!
בהמשך הפרקים בל"נ, אקווה שהדמויות ילמדו אותי 'לדבר' (לפתוח ת'פה, ולשחררר כבר...).

אגב, היו שנהנו דווקא מההרחבה.
אגב, @גרפולוג אהבתי מאד את הענין של הפירוט המדוייק של המיקום [רידינג] ודגמי הרכב [קורולה וסוזוקי] זה בעיני תיאור מקצועי. רק חסר הדגם של האקדח... [עד עכשו אני מתלבט בין תופי לחצי אוטומטי]
גם אני כקודמי אהבתי את הפירוט המדויק
כך שיש לכאן ולכאן.

אני מחכה כבר לביקורת שלך! על הפרק הבא.
תודה רבה.


נ.ב. כדי ללמוד את דבריך, ערכתי חריש חוזר על שיתופים שלך. וואלה גאון! אומן המילים, אוחז בליבות הקוראים ככנר הפורט על מיתריו. אבל עזוב את כל המילים המיותרות, ארכאיות, ולא רלוונטיות לנושא,
דוגרי – תעלה כבר עוד משהו, וזהו:).
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
נהניתי מהמקצב של העלילה, וזהו.
הכתיבה עמוסה מדי בתיאורים שבעיני הם מיותרים ולא נותנים לקורא שום אינפורמציה שמעניינת אותו, הטקסט מרגיש כמו טקסט מתורגם מיידיש, והוא מהוקצע מדי, מנסה להיות מדוייק ונופל במקומות האלה בדיוק.
"הודעת מסרון" - מיותר, או הודעה, או מסרון, צריך להחליט באיזה משלב כותבים.
וזאת סתם דוגמא
עומס תיאורים ומשלב לא אחיד:
כמעט שפנה לשוב לכיוון הטיילת המוארת, אלא שאלומת פנסו נפלה על חפץ שנצנץ בין השיחים. נראה היה כנפל למישהו בעת ריצתו. בעקשנות בלתי מוסברת החל פוסע לעבר השיחים הדלילים שבצדו הימני של השביל לבחון את החפץ. לכשהתכופף, נבהל-לראות-מקרוב-כי-זה-עתה-גילה-אקדח ברטה כסוף.
עוד דוגמה:
מנוע של טויוטה קורולה בגוון כחול מטלי הרעיד את השקט והמיית הגלים, חריקה צורמנית של גלגלי הרכב היוו אקורד הסיום ליצירת הדרמה שעתה רק החלה. הרכב שעט קדימה חותך את גבולות סימני החנייה שבחניון רידינג, ועולה לרחובותיה של תל אביב בואכה כבישי איילון.

יכול להיות שאני קיצוני בקטע הזה, אבל לי זה מפריע יותר מאשר משלב נמוך, אני מעדיף שיכתבו פשוט, מאשר שיעמיסו את הדף במילים מיותרות, ארכאיות, ולא רלוונטיות לנושא.
אני הייתי ממליץ לנסות לכתוב את כל הקטע מחדש, ולנסות "לכתוב כמו שאתה מדבר", ישיר, ענייני וקולח.
יואל - מה זה משלב נמוך, למען ה'?
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
הדפסתי, קראתי.
הכתיבה מדהימה (בינתיים הבחנתי שכתבת עוד טור, נו, נראה שהמדפסת הולכת להתאמץ שוב פעם), ייחודית מאוד.
הקצה אחיד, ומשהו בקצב של הסיפור מאוד נוח.
אישית הייתי שמח שהוא ימשיך בכיוון פחות 'מותח' ויותר בכיוון של בניית הדמויות כמו שצריך.
הן מענייניות.
התיאורים מיוחדים מאוד, ואני חוזר על עצמי מה יהיה - ייחודיים ומרתקים.
הדיאלוגים בין הדמויות משעשעים, ושוב - ייחודיים.
בקטנה - היו כמה משפטים שתחבירית הרגישו לו מאולץ, משהו שם לא עובד נכון והם צריכים בניה מחדש, מניח שככל שתכתבו יותר תשתפר גם בזה.
לדוג':
הלילה לא היה שקט כמו שהוא חשב שיהיה לו.
הצעת הגשה:
הלילה לא היה שקט כפי שהוא שיהיה.
מאז עזב את הישיבה האחרונה בסדרה של שנת הלימודים האחרונה
הצעת הגשה:
מאז עזב את הישיבה, האחרונה בסדרת הישיבות שהחליף בשנה האחרונה לבדה
גורג בן השישים שפסע כעבור שעתיים עם כלבו - להליכת לפנות בוקר - בשביל האחרון בריניג
הצעת הגשה:
כעבור שעתיים פסע על השביל גורג בן השישים עם כלבו
 

גרפולוג

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
הדפסתי, קראתי.
הכתיבה מדהימה (בינתיים הבחנתי שכתבת עוד טור, נו, נראה שהמדפסת הולכת להתאמץ שוב פעם), ייחודית מאוד.
הקצה אחיד, ומשהו בקצב של הסיפור מאוד נוח.
אישית הייתי שמח שהוא ימשיך בכיוון פחות 'מותח' ויותר בכיוון של בניית הדמויות כמו שצריך.
הן מענייניות.
התיאורים מיוחדים מאוד, ואני חוזר על עצמי מה יהיה - ייחודיים ומרתקים.
הדיאלוגים בין הדמויות משעשעים, ושוב - ייחודיים.
בקטנה - היו כמה משפטים שתחבירית הרגישו לו מאולץ, משהו שם לא עובד נכון והם צריכים בניה מחדש, מניח שככל שתכתבו יותר תשתפר גם בזה.
לדוג':
הלילה לא היה שקט כמו שהוא חשב שיהיה לו.
הצעת הגשה:
הלילה לא היה שקט כפי שהוא שיהיה.
מאז עזב את הישיבה האחרונה בסדרה של שנת הלימודים האחרונה
הצעת הגשה:
מאז עזב את הישיבה, האחרונה בסדרת הישיבות שהחליף בשנה האחרונה לבדה
גורג בן השישים שפסע כעבור שעתיים עם כלבו - להליכת לפנות בוקר - בשביל האחרון בריניג
הצעת הגשה:
כעבור שעתיים פסע על השביל גורג בן השישים עם כלבו
תודה רבה על הביקורת המחמיאה, והמחכימה.

בנוגע לבניית הדמויות, אכן, בפרק הבא (ספויילר...) נלטש דמות נוספת, אקווה שיעניין ותאהב.
בנוגע לאילוץ התחבירי, עובד על זה. ובזכות כל החברים כאן, נקווה שיצא 'זורם' יותר בהמשך.

ושוב, תודה רבה על הביקורת הייחודית. חיכיתי לה, והחכמתי ממנה.
באווירת הפרק העשירי מהקליניקה הקזאחית של ג'ורג', אתמצת: נאמסטה!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ק'

קמה קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יְהוָה חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה:קמו קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ:קמז קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה (לדבריך) לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קמח קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ:קמט קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי:קנ קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ:קנא קָרוֹב אַתָּה יְהוָה וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת:קנב קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם:
נקרא  7  פעמים

לוח מודעות

למעלה