שיתוף | נעליים סלוניים

משויטט

משתמש מקצוען
בין כל הדברים השבריריים והחולפים בחייהם, היה הוויכוח לגבי מיקום הנעליים שלו - קבוע ויציב כמו עיצוב העטיפה של וופלים מן. כמו הסכם השלום עם מצרים.

כמה שניסה לא הצליח להבין מהיכן נובעת מידה כזו של צרות עין; למנוע ממנו את התענוג עתיק היומין שלו, מן הבודדים בחייו, לחלוץ נעלים בסופו של יום ארוך. האם זה יותר מדי לבקש? לחזור הביתה, לקרוס על הספה ולתת לשתי רגליו לשלוף זו מזו את עטיפות העור המקומטות מרוב שנים, ולנשום נשימות רווחה ספורות?

אבל רגע הנחת הזה תמיד קצר מועד מדי. הוא נגדע באיבו באופן מסורתי על ידי אנחתה קורעת הלב של עקרת הבית. הרבנית. אשת החבר. החצי השני. נוות הטירה. אם הילדים. השותפה לחיים. הגברת הראשונה. ה'כרצונו'. ה'מצא או מוצא'. הבנתם את הכוונה.

"נמאס לי לראות את הנעליים האלו כאן כל פעם". היא אומרת בכאב טעון גועש רוחש ומתגבש. "כל כך קשה להחזיר אותן למקום? למה הסלון לא יכול להישאר קצת מסודר? למה לעשות תמיד מהפכה כזו?"

היא מדגישה את המילה 'מהפכה' בצורה כזו שגורמת לך להאמין שהסלון באמת נראה כמו זירת קרב וייטנאמית. אפוקליפסה. אנרכיה. ג'ונגל. סוף העולם.

האמינו לו, לאורך השנים שהוויכוח הזה ניטש ביניהם וצובר תאוצה וניסיון, יצא לו להשתמש עם כל התירוצים האפשריים שהייתם מעלים בדעתכם, עד שלא היה לו מנוס מלהסיק שלא מבינים אותו כאן בבית הזה. פשוט לא. וזה לא פשוט בכלל.

לאחר שלב המיקוח והדיכאון והכעס, רגע לפני ההשלמה, הוא ניסה עוד פעם להבין. מה עשוי להציק כל כך בנעליים עדינות נפש באמצע הסלון? שום תשובה לא גברה על הטענה הלוגית המנצחת שלו, שמעולם עוד לא ניצחה. וכי יש לך בזבוז אנרגיה משווע מזה של החזרת הנעלים למקומן, כשעוד מעט, מחר לכל היותר, כשייצא למעריב, או לשחרית או למכולת, או לקחת את הילדים, יצטרך שוב פעם ללבוש אותן? מה ההיגיון בלסחוב את הנעליים עד למקומן, כשתכף יצטרך להוציא אותן שוב?

לפעמים היא מראה לו בייאוש את עשרות הזוגות שהצטברו בחלוף הימים מתחת לשולחן בסלון. נעלי השבת, נעלי יום חול, נעלי חול המועד, נעלי בית, נעלי נמרוד, קרוקס מיום כיפור, קרוקס קרוע מתשעה באב ועוד. איך כולן מתרכזות שם בין הכיסאות במבוכה, עדויות מרשיעות לכמה וכמה רגעי נחת שהתבצעו להם בסתר, מתחת לשולחן הבוגדני.

היו אפילו רגעים של שבירה, בהם קיבל על עצמו מכאן ואילך להחזיר את הנעליים למקום. אבל תמיד, מעשה שטן, המכאן ואילך הזה הסתיים הרבה לפני שהיה חוזר הביתה בפעם הבאה.

הזיכרון. הוא כבר לא מה שהיה כשהיה. ולא שהיה כשהיה.

- - -

בערב אחד סחוף רוחות ושטוף גשמים, התרחש המפנה ההיסטורי אליו התפללו כל הדורות.

זה קרה כשעלה מיודענו במדרגות, עייף ותשוש כתמיד. כפות רגליו כבר דגדגו ועקצצו בעונג, כאילו חשו ברווחה החלוצית בקרוב.

בכניסה לקומה עצר לברך את שכנו האברך אציל הנפש שעמד בכניסה לביתו, מעיל הגשם והמטריה שלו דלפו מים מאין הפוגות, ועסק בחליצת הנעליים שלו. השכן הצדיק הנהן לעברו והחטיף מבט לשובל הבוץ שכנראה היה מאחוריו, ואמר בחיוך טרוד: "כל העיר אתר בניה, הא?"

אופס.

זה היה הרגע. לראשונה מזה תמיד הוא נזכר בזמן מעניין הנעליים.

היום סופסוף אפשר יהיה להפתיע לטובה, ולקיים בבת אחת את שלושת הסגולות הבטוחות והמנוסות והמתוחכמות ביותר של הרב שמחה כהן: לוותר, לוותר ולוותר.

בפרט שיש אנשים, כפי שראה זה עתה, שסובלים עוד יותר ממנו. לחלוץ נעלים מחוץ לבית? הודו להשם הטוב שעוד לא הגיעו לשם.

היום, בעזרת השם וברצותו ובחמלתו כי רבה, הנעליים יחזרו למקומן בבטחה. שוב, אם ירצה השם.

רגע, הוא עוצר. איפה בעצם המקום שלהן?

השאלה המכשילה הזו, כך החליט תכף בנחישות, לא תהווה מכשול בדרך למעשה הטוב שמנוי וגמור עמו לעשות היום אחת ולתמיד.

בכדי שלא יהא סיפק ביד היצר הרע להפריע לפרץ טוב ליבו, החליט לפעול במהירות. הוא נעץ את המפתח בדלת, סובב פעם ופעמיים ופתח אותה. לרגע חצוף אחד ביקשה נפשו לשכוח מהכל, להשתרע על הספה ולחלוץ נעליו בהפקרות קסומה וחסרת עול.

אבל לא, החלטה היא החלטה, גם אם היא קשה.

הוא נכנס פנימה וצעד במהירות, בטרם יתחרט, אל חדר הכביסה, המקום ההגיוני מכולם לנעליים. לא? הסתבר שלא. הוא חצה שוב את המטבח, מיהר אל חדר הילדים, משם אל חדר האמבטיה, ורק משם אל חדר השינה. שם הבזיק בו הזיכרון הנוסטלגי. יווו! בתקופת האבן הקדומה היו מניחים שם את הנעליים. בינגו!

רק לאחר המאמץ הגדול, התפנה לפשוט את המעיל ספוג הגשם ולתלותו על קצה המקרר, ולגשת אל הספה המיוחלת, להתרווח עליה בלב קל.

יש תקווה, הוא חשב לעצמו מעודד. אנשים משתנים. וכמה נחמד להיות איש נחמד. פשוט לעשות טוב. רק לאחרונה יצא לו לקרוא כמה וכמה סיפורי צדיקים בלי סופרלטיביים. כנראה שמשהו ממידותיהם של ענקי החסד הללו בכל זאת דבקו בו.

הוא ניסה לדמיין את תגובתה של מושאת ההפתעה. אין ספק, היא תהיה מופתעת. בלתי אפשרי להתעלם ממאמצו הכביר להשכין שלום ולהשקיט את הוויכוח המר והארוך הרבה יותר מדי. היא בוודאי תשים לב מיד. הרי הסימנים למעשהו הנאצל ניכרים ואף מוטבעים על כל מרצפות הבית לתפארת.
 

מה הענינים

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
משובח!
ההקצנה מחדדת כאן את המסר החשוב מאין כמוהו...
אהבתי את:
קבוע ויציב כמו עיצוב העטיפה של וופלים מן

מה עשוי להציק כל כך בנעליים עדינות נפש באמצע הסלון?
יווו! בתקופת האבן הקדומה היו מניחים שם את הנעליים. בינגו!
 

ציפה דריפה

משתמש פעיל
אוי, זה כל כך טוב!
כתיבה יפה, מזכירה לי קצת את הסגנון של משה גוטמן, השימוש במילים נרדפות, כמו כאן:
היא מדגישה את המילה 'מהפכה' בצורה כזו שגורמת לך להאמין שהסלון באמת נראה כמו זירת קרב וייטנאמית. אפוקליפסה. אנרכיה. ג'ונגל. סוף העולם.

אהבתי את הסיום. מאד מאד.
 

עדיאל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
איזה יופי.
קריאה בהחלט מהנה. וכל כך נכון...

וזה, בכלל:
הטענה הלוגית המנצחת שלו, שמעולם עוד לא ניצחה.

או:

היא מדגישה את המילה 'מהפכה' בצורה כזו שגורמת לך להאמין שהסלון באמת נראה כמו זירת קרב וייטנאמית. אפוקליפסה. אנרכיה. ג'ונגל. סוף העולם.
 

Rachel Greenstein

משתמש סופר מקצוען
לפשוט את המעיל ספוג הגשם ולתלותו על קצה המקרר
אני מניחה שהויכוח הבא יהיה מיקומו של המעיל? ;)

מקסים, שנון, כתוב היטב!
נהניתי ממש- כבר אשלח את בעלי לקרוא ולהסיק מסקנות...
בקטנה ממש- דומני ש"נעל" היא נקבה וע"כ יש לשנות קמעה את הכותרת
 

רחלים

חומרי הוראה מדהימים, לבית, לגן ולכיתה ttps://www.
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
אוי, מסכנה.
 

משויטט

משתמש מקצוען
בקטנה ממש- דומני ש"נעל" היא נקבה וע"כ יש לשנות קמעה את הכותרת
במכוון. על משקל ריקודים סלוניים.
חוץ מזה שנעליים סלוניות נשמע לי עילג משהו.
זה וזה, בצירוף עם הכלל הקבוע שדברים שאין בהם רוח חיים זכרהו ונקבהו, זרמתי לי.

ותודה לכולם
 

audiologist

משתמש צעיר
מקסים !
כתיבה מצוינת ותוכן רלוונטי וכאוב...

הערונת קטנטונת- בפיסקה 3 שורה ראשונה יש שגיאת מקלדת "אנחתה קורעת לב"
 

משויטט

משתמש מקצוען
הערונת קטנטונת- בפיסקה 3 שורה ראשונה יש שגיאת מקלדת "אנחתה קורעת לב"
איפה השגיאה?
קטע עשיר, יפהפה, מהנה, מענג, אפשר עוד טורים כאלה?
תודה רבה!
זה כבר כמובן תלוי בענייני השראה (היפך תסכולי כתיבה..), מזג אוויר ושכנים צדיקים שחולצים נעליים או לפחות מנגבים אותן על השטיח, או משהו כזה.
 
נערך לאחרונה ב:

audiologist

משתמש צעיר
איפה השגיאה?

תודה רבה!
זה כבר כמובן תלוי בענייני השראה (היפך תסכולי כתיבה..), מזג אוויר ושכנים צדיקים שחולצים נעליים או לפחות מנגבים אותן על השטיח, או משהו כזה.
טעות שלי.
פספסתי את עובדת השתייכותה של האנחה לעקרת הבית.
 

גרפולוג

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
הרי הסימנים למעשהו הנאצל ניכרים ואף מוטבעים על כל מרצפות הבית לתפארת.
אויש, זה גדול!

מסוג הסיפורים שהמשפט האחרון גורם לך לחזור ולקרוא שוב את הקטעים שלפני הפאנץ' עם איזו ציפייה שהפעם התחושה בקריאה תהיה שונה. שנרי עכשיו הסוף כבר ידוע.

וכשזה לא קורה, אז אתה מוצא את עצמך חוזר שוב ושוב על הקטעים היותר ראשוניים..... שמא הפעם תתעורר לה תחושה שונה... ונמצאו כל ימיך בקריאת הטור כבראשונה....

טור מושקע, עם ירידה משובחת ודייקנית לפרטים.

שימוש עשיר במילים נרדפות ומרתקות.

אהבתי.

תודה רבה.

היי @משויטט , תביא עוד!!!!
 

לקח טוב

משתמש מקצוען
מקורי, מדהים, ומחדד נשכחות, אכן לא די ברצון טוב.


אהבתי ולייקתי (אופס, גם אני נסחפתי להטייה המוזרה הזו?!)
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה