שיתוף וביקורת | אני רוצה טיפול רגשי

הגשש

משתמש מקצוען
אני גם רוצה! אני גם רוצה טיפול רגשי! לא שאני באמת צריך, לא. ממש לא. בכלל לא.

אין לי עם מי לדבר על זה, אז רק לך - דף לבן, אני יכול לגלות. אני לא באמת צריך טיפול רגשי כמו אלי אחי הגדול-המסכן והמעצבן. הוא באמת צריך טיפול. עמוק. חזק. שיוציא לו מהראש את כל השטויות שלא מתאימות לאח כזה גדול.

עוד חודש יש לו בר מצווה. אבל אתמול, בשאבעס אחרי הצהריים, כשאבא ואמא הלכו לנוח (משום מה בלילה ישנים, בצהריים נחים. אז למה אבא נוחר גם כשהוא נח וגם כשהוא יושן?), אלי לבש את השמיכה שלי עם המכוניות על הראש שלו, שם שני כריות על הספה וקרא לעצמו מלך.

לא אכפת לי שהוא אתמול היה מלך. שלשום קיסר. היום ערבי. ושבוע שעבר רבי של חסידים או חסיד של רבי. אני מפרגן לו. אני מרחם עליו. אני מתפלל עליו. וכשאבא אומר בשקט בטלפון שאלי הולך לטיפול רגשי כי קשה לו בחברה שלא מבינה אותו. אני כן מבין. ואני בעד שהוא יילך.

אבל עכשיו, כשאלי הלך עם אבא לטיפול הרגשי. רק הוא ואבא. רק אבא והוא. אני גם רוצה. ואם לא הייתי כזה מלא בשכל והגיון כמו שאני, הייתי נשכב עכשיו על הרצפה כמו מירי אחותי הקטנה ומיילל בכל הכוח, א-נ-י ר-ו-צ-ה ט-י-פ-ו-ל ר-י-ג-ש-י. אבל אני לא יעשה זאת. אתה מבין את זה דף יקר שלי אני לא יבכה ויילל, אבל אני רוצה ללכת לטיפול. (כשהיית ריק מקודם לא היית כזה יקר כמו עכשיו. היית סתם דף לבן, עכשיו אתה חשוב כזה. יקר. אתה מרגיש את זה?)

ועכשיו אני רוצה להסביר לך בהיגיון – כמו שאבא אומר, למה אני רוצה טיפול רגשי כמו אלי. מהסיבה הפשוטה. אני רוצה ללכת עם אבא יד ביד. אולי בדרך הוא יניח לי יד על הכתף ככה, כמו שאבא של מוישי עושה לו כשהוא הולך איתו לקניות. אולי אבא יספר לי איזה סיפור מעניין, כמו אבא של מנחם, שכל הזמן מספר לנו בחיידר על הסיפורים המרתקים שאבא שלו מספר להם בארוחת צהריים.

אתה יודע מה, דף חמוד. אפילו שאבא לא ידבר איתי בכלל ולא יניח לי יד על הכתף. בסדר. רק שילך לצידי. רק שנינו, בלי אלי ובלי אף אחד. כמו שהרבה אבּוׄת עושים עם הילדים שלהם ואבא שלי משום מה שכח לעשות את זה.

אז עכשיו אני ישתמש בכל השכל וההיגיון שהאייבישטער נתן לי – כמו שאבא אומר לי כל הזמן, ואני יחשוב מה לעשות כדי שאבא יחליט שאני גם צריך טיפול רגשי.
 

אבימי

מנהל קהילת איור
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
מכמיר לב.
 

הגשש

משתמש מקצוען
רבים מהנושרים הדגישו את החוסר הזה. אהבת אב פשוטה, רק תהיה שם בשבילו, רק תן לו יד, רק תהיה לצידו, בלי טלפונים, עיתונים או שאר מרעין בישין. תאהב אותו ותראה לו שאתה אוהב אותו. אח"כ הוא כבר לא יצטרך שום טיפול רגשי.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  19  פעמים

לוח מודעות

למעלה