שיר שיר שכתבתי לפני 10 שנים, (בגיל 16) מה אומרים?

דמבלדור

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
כל הפעמים שטעיתי,
כל השעות שבהיתי,
כל השטויות שראיתי,
הכול הפך לזכות

כל הזמן שבזבזתי,
כל העוונות שארזתי,
כל הקשקושים שחרזתי ,
הפכו למחרוזת של איכות

כל הפעמים שברחתי וחזרתי,
כל הפנינים שאספתי ושזרתי,
ארבעים ותשעה ימים שספרתי,
הפכו הכול לטוהר וצחות.
 

מנוחה כהן

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית

דמבלדור

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
יפה ומיוחד.
מרתק עוד יותר לשמוע מה הביקורת שלך על היצירה ממעוף 10 שנים..
כמו את כל השירים שכתבתי אי פעם, אחרי שסיימתי לכתוב (ועדיף כמה שיותר מהר), לא מסוגלת לקרוא שוב...
לכן תמיד טוב שיש מי שמתנדב ;)
 

רחל סרולוביץ

כתיבה שיווקית וקופירייטינג
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי

דמבלדור

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
אני לא כל כך מבינה בשירים.
אבל נראה לי שלסיים ב"אמרתי, ראיתי, כתבתי" וכו' זה לא סוג משובח במיוחד של חריזה.
החריזה המסורגת בסוף הבתים כבר יותר איכותית בעיניי.
שימי לב שגם השורש מחורז.
זו היתה הפרעה מאז ומעולם...
 

דיונון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
טעה, ראה ובהה - מתחרזים בדיוק כמו טעיתי ראיתי ובהיתי.
וכן הלאה...
אוקיי.
אבל נראה לי שלסיים ב"אמרתי, ראיתי, כתבתי" וכו' זה לא סוג משובח במיוחד של חריזה.
החריזה המסורגת בסוף הבתים כבר יותר איכותית בעיניי.
אני הבנתי שזה הקונספט. כמו שיר ראפ, כמה שורות באותו חרוז ואז שורה שסוגרת את כולם יחד.
שיר נחמד.
אכן לא מורכב, אבל נעים לקריאה.
לגבי השורשים - לא הבנתי איפה זה תורם לשיר.
בעיני יש מעלה כשזה לא כך.
כלומר, לקחת שתי מילים משני קצוות שונים, ולשים אותן בהטיה מסוימת כך שתתחרזנה.
זו כמובן רק זוית הראיה שלי.
 

דמבלדור

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
לגבי השורשים - לא הבנתי איפה זה תורם לשיר.
בעיני יש מעלה כשזה לא כך.
כלומר, לקחת שתי מילים משני קצוות שונים, ולשים אותן בהטיה מסוימת כך שתתחרזנה.
ההפרעה שלי גורסת שבלי שתי הברות אחרונות דומות/זהות, החרוז מאולץ...
 

דמבלדור

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
או לקרוא שיר מעודכן שלך
כמה מילים ששירבטתי לאור מאורעות היום, עדיין לא בשל, (כלומר, יש פה ושם מילים שהאותיות שלהן אנסו את תוכנן לשיר ;) :eek: נראה מי מוצא אותן;))
מחכה להערות.


הבר שנברר (תבואה)
הבור הנבער (שורוק)
הבור וההר (חולם)
הרוב שנשבר

הדו"ח שיוחד
הכד שנכחד
החוד שפחד
האחד ששוחד

הפרש שפרש
הרפש שנפרש
הרש שנדרס
השר שדרש

עד מדינה
רועד מדינה (מפיק בה"א)
מודד מגננה
צועד מדמנה

הרש המשורר
הצאר הצורר
הצער ששורר
הרס שמפורר

מערכת שיפוט קלוקלת
במאזני חמור שוקלת
מנהיגיה, (מגיניה) ומציליה סוקלת
ארץ שיושביה היא אוכלת...
 

מנוחה כהן

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
כלומר, לקחת שתי מילים משני קצוות שונים, ולשים אותן בהטיה מסוימת כך שתתחרזנה.
להוכיח אחרת?
לא נקבל את ההוכחה היום?
אני חושבת שלשני סוגי החריזה (שורשים ונגזרותיהן מתחרזים והטיות מילים מתחרזות) יש יופי בפני עצמו.
הראשון(שורשים) הוא ערמומי. כאילו עומד בצד וקורץ לך- נראה אותך מגלה אותי.
השני(הטיות מילים) הוא מתחכם. הוא עמוק. הוא פיוטי יותר.
זו דעתי.
 

דיונון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
ההפרעה שלי גורסת שבלי שתי הברות אחרונות דומות/זהות, החרוז מאולץ...
להוכיח אחרת?
רק עכשיו נפל לי האסימון מה היתה הכוונה בדבריך.
ברור שעדיף שתי הברות, אם כי לא תמיד זה נצרך כדי להשביח שיר.
דוגמה: (מהעלאותי הראשונות לפורום, ומטבע הדברים קיבל פחות חשיפה. הזדמנות לתת לו כבוד ראוי)

תהיות

תָּהִיתִי,
כְּשֵׂה אוֹבֵד תָּעִיתִי.

בֵּין לָבָן וְשָׁחוֹר,
בִּשְׂדֵה הַשְׁאֵלוֹת.
מִשְׂתָּרֵךְ מֵאָחוֹר,
בִּנְתִיב הָאַיָּלוֹת.
פּוֹסֵעַ לְבַדִּי,
בְּעִקְבֵי הַצֹּאן צַעֲדִי.
אלקי עֵדִי.
אָסוּר לָסוּר יָמִין וּשְׂמֹאל.

וְהַצִּמְחִיָּה בַּשְּׁבִיל נוֹגֶסֶת,
פִּסָּה אַחַר פִּסָּה.
לְרֶגַע לֹא מְהַסֶּסֶת,
כִּמְעַט וְאַדְמָתִי מְכוּסָה.
וַאֲנִי בְּעוֹדִי,
מַקַּל הַנּוֹדְדִים בְּיָדִי.
אלקי עֵדִי.
סָרְרוּ יָמִין וּשְׂמֹאל.

עֲלוּמָה הַמִּדְרָכָה,
מִנְעָלַי בֹּץ וְרֶפֶשׁ.
רוּחַ נְמוּכָה,
נִבְהֶלֶת הַנֶּפֶשׁ.
גַּם בְּעָנְיִי וּמְרוּדִי,
עָצַרְתִּי מַעֲדִי.
אלקי עֵדִי.
פֶּן אָסוּר יָמִין וּשְׂמֹאל.

אֲבִי עֲנֵנִי, בִּנְךָ,
הָשֵׁב לִי בַּת קוֹל.
אֵדַע כִּי הִנְּךָ,
וְלֹא חָלַמְתִּי הַכֹּל.
רְצִיתִיךָ בְּכָל מְאֹדִי,
לֹא הִמַּרְתִּי כְּבוֹדִי.
אלקי עֵדִי.
כָּךְ אֶלֶף יָמִים כְּאֶתְמוֹל.

עֵת כָּרַעְתִּי בְּרֶמֶשׁ,
הֶחֱיַנִי, אַךְ לֹא בִּטְלָלִים.
זָרַח עָלַי הַשֶּׁמֶשׁ,
וְלֹא נָסוּ הַצְּלָלִים.
כִּי זוֹ שִׁירַת הַיְּהוּדִי,
אֲעַנְּדָהּ כַּעֲדִי.
אלקי עֵדִי.
לְהַאֲמִין, אָשִׂים עוֹל.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט א'

א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד:
נקרא  26  פעמים

לוח מודעות

למעלה