שיר שיר שכתבתי לאחר שיחת נפש עם ילד מבית הרוס... דעתכם?

c.s.h.

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
עימוד ספרים
בגינה מאחורי הבית קבור ילד
ילד שאותו הרגתי בעצמי
והאמת שאני מתגעגע אליו
מתגעגע לאותו הילד
שהיה קצת נאיבי קצת תמים
שהאמין שהעולם מקום נחמד ונעים
שהאמין שטוב שהאמין בהכל
שאין דבר שהוא לא יכול
אני זוכר את הילד עם חברים מסתובב
קם, נופל, רץ, משתובב
אני עוד שומע את הצחוק המשוחרר
התמימות שלו, שבסוף הכל מסודר
הוא היה ילד קטן עם מבט חולמני בעיניים
אבל היו רגעים שהמבט נעלם שקע במים
כעס, שנאה או אלימות
לא בשבילו, לא מסתדר עם התמימות
מבט מתפלא הוא מסרב להאמין
יש דברים שעדיף לא להבין
אבל בעולם הזה אין לילדים כמוהו מקום
אף אחד לא מעריך כנות או תום
לכן קרה הרגע ההוא שבסוף הוחלט
פה הוא לא יסתדר עם אותו תמימות המבט
היום הוא בגינה מאחורי הבית סגור
אמנם קרוב אמנם צמוד אבל עדיין קבור
לפעמים שאני תמים או משהו דומה
החיוך שלו כמו בתמונה מול עיניי עולה
הזיכרון חותך, צורב, פוגע
אבל זה מה שעשיתי, וגם למה אני יודע
אני כל יום מתגעגע לילד שהרגתי בעצמי
אבל אז אני נזכר שהילד ־ זה אני...
 

פנינה ריימונד

הום סטיילינג מקצועי ואליאקספרס.
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
עיצוב ואדריכלות פנים
מיוחד ממש!
 

הגיבן (ת)

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
חייבים להלביש מוזיקה על השיר הזה!
בגינה מאחורי הבית קבור ילד
ילד שאותו הרגתי בעצמי
והאמת שאני מתגעגע אליו
מתגעגע לאותו הילד
השיר מתחיל בתיאור יותר מרומז, בסוג של דימוי, לא הכי ישיר. אני לא יודעת איך לתאר את זה, אבל לי זה מזכיר מבנה של סיפור. בלי להכתיב לך גלויות על מי ועל מה, וזה מה שגורם לשיר להיות מרתק.

בהמשך יש משפטים שמרצים בדרך ישירה מאוד, וזה שובר את האווירה של השיר, בעיני.

למשל:
יש דברים שעדיף לא להבין
אבל בעולם הזה אין לילדים כמוהו מקום

אף אחד לא מעריך כנות או תום
לכן קרה הרגע ההוא שבסוף הוחלט
פה הוא לא יסתדר עם אותו תמימות המבט
- כל הקטע הזה די גלוי
היום הוא בגינה מאחורי הבית סגור - פה זה חוזר לתחפושת של הדימוי.

תארי לעצמך שזה היה המשך ישיר של "בעולם הזה אין מקום". לדעתי זה היה משדרג את השיר, כשאנחנו צריכים להשלים לבד ש"אף אחד לא מעריך" את הילד שתיארנו עד עכשיו ולכן עליו "למות".

אבל זה מה שעשיתי, וגם למה אני יודע
אני כל יום מתגעגע לילד שהרגתי בעצמי


אבל אז אני נזכר שהילד ־ זה אני... - כאן, שוב, זה ממש מכתיב לנו את מה שכבר הבנו לבד. ובואו נגיד שיש קהל שהבין משהו אחר - והזדהה עם רעיון אחר - אז מה? השיר משתדרג כשמאפשרים לפרשנות לקרות.
 

c.s.h.

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
עימוד ספרים
חייבים להלביש מוזיקה על השיר הזה!

השיר מתחיל בתיאור יותר מרומז, בסוג של דימוי, לא הכי ישיר. אני לא יודעת איך לתאר את זה, אבל לי זה מזכיר מבנה של סיפור. בלי להכתיב לך גלויות על מי ועל מה, וזה מה שגורם לשיר להיות מרתק.

בהמשך יש משפטים שמרצים בדרך ישירה מאוד, וזה שובר את האווירה של השיר, בעיני.

למשל:
יש דברים שעדיף לא להבין
אבל בעולם הזה אין לילדים כמוהו מקום

אף אחד לא מעריך כנות או תום
לכן קרה הרגע ההוא שבסוף הוחלט
פה הוא לא יסתדר עם אותו תמימות המבט
- כל הקטע הזה די גלוי
היום הוא בגינה מאחורי הבית סגור - פה זה חוזר לתחפושת של הדימוי.

תארי לעצמך שזה היה המשך ישיר של "בעולם הזה אין מקום". לדעתי זה היה משדרג את השיר, כשאנחנו צריכים להשלים לבד ש"אף אחד לא מעריך" את הילד שתיארנו עד עכשיו ולכן עליו "למות".

אבל זה מה שעשיתי, וגם למה אני יודע
אני כל יום מתגעגע לילד שהרגתי בעצמי


אבל אז אני נזכר שהילד ־ זה אני... - כאן, שוב, זה ממש מכתיב לנו את מה שכבר הבנו לבד. ובואו נגיד שיש קהל שהבין משהו אחר - והזדהה עם רעיון אחר - אז מה? השיר משתדרג כשמאפשרים לפרשנות לקרות.
נכון שיש משהו בלתת אופציה לפרשנות.
פשוט ההעדפה בשיר הזה הייתה לסיים עם השורת מחץ לאחר שיש את עולם הדימוי שלוקח כאילו בעצם הסיפור על ילד שנגרר ל"רצח" וכו' ובסוף מתברר לאחר שהקורא "הולך שולל" לאחר הטקסוט בסוף הוא מגלה שהילד שנהרג הוא אותו הילד שמספר את השיר ובעצם מספר על עצמו
 

נועה לבין (Tamar)

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
אבל אז אני נזכר שהילד ־ זה אני... - כאן, שוב, זה ממש מכתיב לנו את מה שכבר הבנו לבד. ובואו נגיד שיש קהל שהבין משהו אחר - והזדהה עם רעיון אחר - אז מה? השיר משתדרג כשמאפשרים לפרשנות לקרות
אני מעדיפה את זה ככה.
כבר בשורה השנייה הבנתי שהילד שר את השיר על עצמו, אבל זה היה 'הבנה' -כמו שהגדירה את זה פעם @נ. גל - ולא 'ידיעה'.
השורה הזאת העבירה בי צמרמורת. בעיניי היא הייתה מאוד נכונה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ק'

קמה קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יְהוָה חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה:קמו קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ:קמז קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה (לדבריך) לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קמח קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ:קמט קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי:קנ קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ:קנא קָרוֹב אַתָּה יְהוָה וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת:קנב קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם:
נקרא  13  פעמים

לוח מודעות

למעלה