התייעצות שיפור כתיבה לילד בכיתה א'

אסתי אחת

משתמש מקצוען
איך עוזרים לו בצורה חוויתית?-הרבה בת''ת לא נשמע מידי חזק בתחום ורק אומר :''תתרגלו תתרגלו''............
(לא בעיה רצינית אלא ילד קצת איטי ויסודי שגומר אחרון).

יש רעיונות לתרגול נחמד?
 

ריקי שחור

משתמש מקצוען
נסי למקד איפה הקושי: בהעתקה מהלוח או בכתיבה חופשית? בעיצוב האותיות? במהירות הכתיבה? מתלונן שכואבת לו היד? הכתב לא קריא? אין רווחים נכונים?
 

משחקים

משתמש חדש
כנראה שחגורת הכתפיים שלו חלשה. (מענין אם הוא לא זחל או זחל מעט.)
תרגיל מעולה לחיזוק הכתפיים, להחזיק לילד את הרגליים כדי שילך על הידיים. להקפיד על דקה כל יום, בעז"ה תראו פלאים.
יתכן שבהתחלה הוא בקושי יצליח לישר את הידיים והוא מיד יפול-אל תתיאשי.דרך אגב זה מומלץ לכולם . אני מצרפת לך תמונה.
 

קבצים מצורפים

  • Folder(2020-11-17)0005.PDF
    KB 205.8 · צפיות: 69

אסתי אחת

משתמש מקצוען
זחל והתפתח רגיל לגמרי
משקיע שעות בצביעה והוא ממש אומנותי
משהו עם הכתיבה הולך לו לאטטטטטט
היום כשישבתי איתו לא מצא חן בעיניו איך ששרטט ן' סופית ובקש סרגל..
ואחרי זמן קצר נמאס לו לכתוב התלונן שכואב לו הראש והלך לצבוע...:confused:

האם כדאי אבחון?
הראש מצוין-קורא שוטף גם בלי ניקוד מבין היטב קשוב ולומד
תודה למסייעים.
 

Harmonyapro

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים

ששל

משתמש מקצוען
אולי לכתוב עם שעון חול או טיימר יזרז אותו ויעזור לו להתגבר על הפרפקציוניסטיות
 

ריקי שחור

משתמש מקצוען
זחל והתפתח רגיל לגמרי
משקיע שעות בצביעה והוא ממש אומנותי
משהו עם הכתיבה הולך לו לאטטטטטט
היום כשישבתי איתו לא מצא חן בעיניו איך ששרטט ן' סופית ובקש סרגל..
ואחרי זמן קצר נמאס לו לכתוב התלונן שכואב לו הראש והלך לצבוע...:confused:

האם כדאי אבחון?
הראש מצוין-קורא שוטף גם בלי ניקוד מבין היטב קשוב ולומד
תודה למסייעים.
נשמע ילד חכם, שמאוד חשוב לו שהכל יהיה מדויק ומושלם, אבל אולי זה לא המחיר היחיד שהוא משלם...
את מכירה את זה מעוד תחומים אצלו? עד כמה חשוב לו להיות בסדר, לרצות? עד כמה בבית האוירה מעודדת להשגיות ולמושלמות? הוא בכור?
את לא חייבת לענות, כמובן, אבל אילו נקודות שיכולות לפעמים להיות קשורות.
אם זה נשמע לך הכיוון- יש לי כמה רעיונות.
 

חמניה

משתמש מקצוען

קבצים מצורפים

  • דפי עבודה לכתיבת אותיות א-ב.pdf
    1.4 MB · צפיות: 173
  • gelper.pptx
    KB 631.4 · צפיות: 40
  • alphabet.pdf
    1.2 MB · צפיות: 42

אסתי אחת

משתמש מקצוען
נשמע ילד חכם, שמאוד חשוב לו שהכל יהיה מדויק ומושלם, אבל אולי זה לא המחיר היחיד שהוא משלם...
את מכירה את זה מעוד תחומים אצלו? עד כמה חשוב לו להיות בסדר, לרצות? עד כמה בבית האוירה מעודדת להשגיות ולמושלמות? הוא בכור?
את לא חייבת לענות, כמובן, אבל אילו נקודות שיכולות לפעמים להיות קשורות.
אם זה נשמע לך הכיוון- יש לי כמה רעיונות.
הוא מהקטנים
טיפוס ש''טוב לו בחיים'' -לא מפריע לו שזה כך ולא מרגש אותו שאמרנו לו שהרבה אמר שהוא גומר ממש אחרון....

האווירה אצלינו רחוקה מלהיות מלחיצה -אני רוצה בשבילו שיהנה ללמוד לכתוב כמו שהוא כ''כ נהנה לקרוא כל הזמן..
איזה תחום איבחון כדאי לבדוק? זה קשור למרפאה בעיסוק ?
 

ריקי שחור

משתמש מקצוען
הוא מהקטנים
טיפוס ש''טוב לו בחיים'' -לא מפריע לו שזה כך ולא מרגש אותו שאמרנו לו שהרבה אמר שהוא גומר ממש אחרון....

האווירה אצלינו רחוקה מלהיות מלחיצה -אני רוצה בשבילו שיהנה ללמוד לכתוב כמו שהוא כ''כ נהנה לקרוא כל הזמן..
איזה תחום איבחון כדאי לבדוק? זה קשור למרפאה בעיסוק ?
הפתעת. חשבתי על הכיוון הזה בגלל שסיפרת שהוא בקש סרגל כדי לשרטט נ סופית. (אבל אולי הייתי מדי בהשפעה של הרצאה שמסרתי בדיוק על זה:eek:)
עדיין זה מעורר שאלה- מה גורם לילד להרגיש שהוא צריך סרגל כדי לכתוב אות?
כן, בעיקרון זה תחום של מרפאה בעיסוק, היא מאבחנת איפה נקודת הקושי, ובד"כ נותנת גם תרגילים לבית. (אבל היא לא תוכל לעזור אם הרב'ה מלחיץ למשל. טוב, נשארתי באותו ראש...)
 

אסתי אחת

משתמש מקצוען
הפתעת. חשבתי על הכיוון הזה בגלל שסיפרת שהוא בקש סרגל כדי לשרטט נ סופית. (אבל אולי הייתי מדי בהשפעה של הרצאה שמסרתי בדיוק על זה:eek:)
עדיין זה מעורר שאלה- מה גורם לילד להרגיש שהוא צריך סרגל כדי לכתוב אות?
כן, בעיקרון זה תחום של מרפאה בעיסוק, היא מאבחנת איפה נקודת הקושי, ובד"כ נותנת גם תרגילים לבית. (אבל היא לא תוכל לעזור אם הרב'ה מלחיץ למשל. טוב, נשארתי באותו ראש...)

ההלחצה שלו לא מפריעה לילד כי ב''ה הוא מרבה לחזק לו את הדימוי העצמי בדברים האחרים שהוא כן טוב בהם (אמר לי: כל רבה צריך 30 ילדים כאלה בכיתה) -כך שאת המוקש הזה עברנו.
אולי באמת נלך לבדיקה לבדוק את חגורת הכתפיים ושאר הפרמטרים הטכנים שאולי זקוקים לחיזוק.
תודה על ההכוונה-אני באמת אפנה לאבחון
מה גורם לו לרצות סרגל? הכל אצלו כ''כ יפה-הוא יוצר מנדלות מאלפות ואוהב אסטתיקה-לא ממקום לחוץ-הוא אוהב שזה יפה!
בערב אחרי שהקטן יותר נרדם אני מרשה לו לצאת להיות עוד קצת עם ה''גדולים'' והוא תמיד בוחר להתעסק עם הלורדים והצבעים וכל זה.
ואולי -בגלל שאין לו עדיין שליטה על שרטוט האותיות באופן מיטבי -רוצה לשפר אותן עם סרגל.
 

במבונה

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
אולי אם הוא אוהב לצייר, לדמות לו את האותיות לציורים, למשל להביא ציור של עץ והעלים מסביב ברצפה, שימתח קווקים מלמעלה למטה עד לעלים. - חזרה על האות ן (זה גם יהפוך למשהו יותר חוויתי ומעניין, וגם תרגול אלו אותיות כותבים מלמעלה ללמטה) (אני לא זוכרת של מי השיטה הזו, ויש רעיונות לכל האותיות למה לדמות אותן, פעם מרפאה בעיסוק הביאה לי דף עם דוג' לכל האותיות, אנסה לחפש ולהעלות לכאן בל''נ) בכ''א אם הוא אוהב לצבוע הרבה, זה לא נשמע כ''כ בעיה מוטורית, זה אחרי הכל משהו חדש, ותרגול יכול לזרז את הקצב.
בהצלחה
 

אבן שלמה

משתמש מקצוען
יש חוברות של חיה קושניר, מומחית בתחום כתיבת אותיות.
אולי תוכלי לבקש גם את עצתה בנושא.
החוברות מאוד יפות, חוויתיות, ומומלצות
 

ריקי שי

משתמש פעיל
1. חשבתם על דיסגרפיה? יש דבר כזה. הוא יכול לגרום לכתיבה איטית. יכול להיות שיש לו דיסגרפיה קלה, וזה לא נורא בכלל, אבל אם זו המציאות- צריך פשוט ללמד אותו להסתדר איתה. כמובן שיש גם תרגולים שעוזרים וכו', אבל עדיין, לא יודעת אם זה יכול לפתור לגמרי.
2. גם אני כותבת לאט. מאוד. והמורות שנאו כל שנות לימודיי את זה שאני לא כתבת במחברת (עד כיתה ג' עוד הייתי מנסה ומשלימה אח"כ המון זמן ממחברות של חברות- אח"כ נמאס לי), אבל חוץ מהורדות ציונים בהתנהגות כי לא הסכמתי לכתוב כשהמורה אמרה- לא יצא לי שום נזק מזה. הזיכרון שלי התפתח מאוד מאוד (כי מה שהיה במחברות של חברות שלי היה צריך להיות אצלי רק בראש...), אני יודעת לתמצת בצורה מדויקת (כי מבחנים הייתי צריכה לעשות, ולהספיק לגמור לכתוב אותם) ומקלידה מהר מאוד. אז מה? נכון שהיה יכול להיות נחמד לכתוב מהר יותר, ולפעמים זה קצת מציק, אבל בסך הכללי- זה לא פוגע בחיים עצמם. וניסיתי לכתוב מהר יותר, אני לא מצליחה, לא יודעת להסביר את זה. עצלנות- זה לא, אבל גם רע- אני חושבת שזה לא.
 

אסתי אחת

משתמש מקצוען
הלכתי לאיבחון -מסתבר שיש לו גמישות יתר במפרקים ובאצבעות ומאחר והוא כזה שאוהב שיצא יפה הוא משרטט המון זמן את האותיות והעיפרון 'משייט' לו בין האצבעות.
קבלנו תרגילים נחמדים לחיזוק אבל אם יש כאן למישהי חומר ותרגילים נוספים (ועל הדרך גם תרגילים לשיפור יציבת גו)-אשמח מאד

מעניין אותי אם זה רווח יותר אצל ילדים עדינים כי יש לי שני עדינונים שזה כך אצלם ועוד אחד נמרץ וסוער שההחזקה שלו וכל היציבה מצויינת.
 

אסתי אחת

משתמש מקצוען
1. חשבתם על דיסגרפיה? יש דבר כזה. הוא יכול לגרום לכתיבה איטית. יכול להיות שיש לו דיסגרפיה קלה, וזה לא נורא בכלל, אבל אם זו המציאות- צריך פשוט ללמד אותו להסתדר איתה. כמובן שיש גם תרגולים שעוזרים וכו', אבל עדיין, לא יודעת אם זה יכול לפתור לגמרי.
2. גם אני כותבת לאט. מאוד. והמורות שנאו כל שנות לימודיי את זה שאני לא כתבת במחברת (עד כיתה ג' עוד הייתי מנסה ומשלימה אח"כ המון זמן ממחברות של חברות- אח"כ נמאס לי), אבל חוץ מהורדות ציונים בהתנהגות כי לא הסכמתי לכתוב כשהמורה אמרה- לא יצא לי שום נזק מזה. הזיכרון שלי התפתח מאוד מאוד (כי מה שהיה במחברות של חברות שלי היה צריך להיות אצלי רק בראש...), אני יודעת לתמצת בצורה מדויקת (כי מבחנים הייתי צריכה לעשות, ולהספיק לגמור לכתוב אותם) ומקלידה מהר מאוד. אז מה? נכון שהיה יכול להיות נחמד לכתוב מהר יותר, ולפעמים זה קצת מציק, אבל בסך הכללי- זה לא פוגע בחיים עצמם. וניסיתי לכתוב מהר יותר, אני לא מצליחה, לא יודעת להסביר את זה. עצלנות- זה לא, אבל גם רע- אני חושבת שזה לא.
מעניין מה שאת כותבת
אף פעם לא שמעתי על זה
איך תרגלו איתך בשביל שתזדרזי יותר? וממה זה קורה?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  9  פעמים

לוח מודעות

למעלה