שיעורי בית

uman_travel

משתמש פעיל
רציתי להתייעץ אתכם כיצד אתם בודקים שיעורי בית?
אני מדברת על פלש שלא ניתן להדפיס ולהגיש, אלא יש לעבור על השב מול המחשב וחשוב לעשות זאת מדי פעם עם התלמידה כדי להעיר ולהאיר במקום, למי יש זמן לזה על חשבון השיעורים?
וגם אם אקח לבדיקה מאד מייגע להתחיל לכתוב הערות במקום לאמר ע"פ.
מה עושים?
 

semel1

משתמש צעיר
כיצד ממגרים תופעה של אי הכנת שעורי בית בזמן המיועד לכך

אוסיף על השאלה , כיצד אתם גורמים לעקביות בבדיקת שיעורי הבית וגרימה לכך שהתלמידות אכן יבצעו שיעור שיעור את שיעורי הבית מבלי להגיע למצב שחצי מהתלמידות לא "הספיקו" להגיש בזמן, וזה חוץ מאיומים שירד להם ציון בתעודה וכו'....
 

saryoram

משתמש רשום
נכתב ע"י uman_travel;300873:
רציתי להתייעץ אתכם כיצד אתם בודקים שיעורי בית?
אני מדברת על פלש שלא ניתן להדפיס ולהגיש, אלא יש לעבור על השב מול המחשב וחשוב לעשות זאת מדי פעם עם התלמידה כדי להעיר ולהאיר במקום, למי יש זמן לזה על חשבון השיעורים?
וגם אם אקח לבדיקה מאד מייגע להתחיל לכתוב הערות במקום לאמר ע"פ.
מה עושים?

אני בד"כ בודק חלק בתחילת השיעור, כשממילא עדין לא כולם היגיעו, וחלק בזמן התרגול (כמובן אני מקצה חלק מהשיעור לתרגול, אחרת הם מתבכיינים לי שהם לא מסוגלים לקלוט כ"כ הרבה חומר בבת אחת)

נכתב ע"י semel1;300959:
אוסיף על השאלה , כיצד אתם גורמים לעקביות בבדיקת שיעורי הבית וגרימה לכך שהתלמידות אכן יבצעו שיעור שיעור את שיעורי הבית מבלי להגיע למצב שחצי מהתלמידות לא "הספיקו" להגיש בזמן, וזה חוץ מאיומים שירד להם ציון בתעודה וכו'....

אני מצהיר לתלמידים שהתרגול בכיתה יהיה מבוסס על שיעורי הבית, כך שיהיה ברור שהם חייבים להביא את שיעורי הבית לצורך השיעור. (לא תמיד עוזר, אשמח לשמוע פתרונות אחרים)
 

Graphic

משתמש צעיר
סיימנו עכשיו קורס פלאש במסגרת פרוג וסיעור מוחות.

המרצה אניה נהגה בתחילת כל שיעור להעלות את התרגילים של התלמידות (שהכינו...:)) להציג בפני כולם, ויחד עם המשתתפות בקורס - התפעלנו, החמאנו, דנו עליהם, העלינו הצעות לשיפור, ובעיקר - כל מי שלא הכינה, או שהכינה ש"ב דלים - חשה "קנאת סופרים" שדרבנה אותה לא להישאר מאחור.

דווקא בפלאש נראה לי ששיטה זו היא מצוינת, משום שהתרגילים הם דינמיים, מפתיעים ומשעשעים, כך שלרוב - מי שרואה אותם לראשונה - מתפעל ומתרשם, ומי אינו רוצה לקצור מחמאות?!

בעניין הדחיינים הכרוניים - נראה לי, שאם תעלו את השאלה בפורום הכללי של המורים - תשמעו את אותן אנחות... :(
 

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
דחיינים זאת בעיה של כל המורים לדורותיהם...

לעניין בדיקת שיעורי בית, לדעתי יש צורך בקביעת תאריך יעד עד מתי מגישים כל עבודה. אחת לחודש, בערך, בודקים את העבודות בבדיקה קבוצתית פלוס ביקורת. זה מה שהכי פרקטי, ללמוד מנסיונם של אחרים מה ואיך לעשות או לא לעשות. (בשעתו, כשלמדתי במסלול, היו שיעורים כאלו נדירים במיוחד, וחסרונם הורגש מאד על ידי הבנות הרציניות!)

מורה טוב עושה את הביקורת למרתקת, חוויתית ומאתגרת. ניתוח של שיטות עבודה, תחרויות נושאות פרסים (ומותר רציניים! לתלמידות בגיל שאנו מדברים עליו יש הרבה מאד מחויובויות, מחוץ למסגרת לימודי המקצוע. צריך ליצור להן תמריץ רציני!), הצגת ש"ב באופן שכל תלמיד מציג את עבודותיו שלו לכיתה, הם דברים שיכולים לאתגר.

בדיקה של ש"ב כל שיעור, על חשבון זמן הלימודים, עלולה להוציא שכר בהפסד, התדירות ממאיסה את הענין.
 

TIP X

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
לאור נסיוני בנושא אני מבצעת בדיקת ש"ב מקיפה בכל שיעור ושיעור.

התוצאה: הכנת ש"ב כללית ומשקיענית ע"י כל הקבוצה, מלבד מקרים חריגים.
הדרך: תחילת השיעור, אחרי קריאת השמות מוקדשת לכך. התלמידות יודעות בזמן הזה להתעסק עם חומר תרגול, ש"ב במקצועות אחרים על המחשב, הסתכלות איתי על עבודות של אחרות.
בתחילת השנה זה לוקח די הרבה זמן אך אח"כ יותר מהר. והרווח בל ישוער.
א"א להגיע בדרכים אחרות להכנה כ"כ מסיבית של ש"ב ע"י הקבוצה ובעקבות כך לשליטה מעולה בתוכנה, כעדות התלמידות ומבחניהן.

בוא נאמר, זוהי הדרך עליה נאמר "ארוכה שהיא קצרה".
 

TIP X

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
שכחתי לכתוב שלבנות מובהר עם תחילת השנה מה יקרה אם לא יהיו ש"ב. (3 פעמים- הורדת ציון מיידית.)
אופני ההשלמה. (במקרה של סיבה מוצדקת ניתן להראות בשיעור הבא. לאחר מכן זה אבוד...)
כיצד מציגים .(שהכל יהיה פתוח על המחשב)

ושלא ישמע שאני מדי מחמירה- אני ממש לא מרוחקת וקשוחה אלא יותר מרשה לעצמי סגנון כמעט חברי ויותר קליל בדיבור, עקב גילן. אך בדברים האלו אין פשרות לתועלתן. והן יודעות וקולטות את זה. ומשתפות פעולה בס"ד. העיקר העקביות. אם אמרת שתבדקי כל שיעור ובסוף את מתעלמת כי יש לך המון להספיק- הן כבר קלטו את הכיוון והחיפוף יהיה הדדי.
 

uman_travel

משתמש פעיל
אכן הועלו כאן רעיונות מעשיים, תודה!
בעיה נוספת באותו ענין- הרבה פעמים יש תלמידות של הצליחו בהכנת השב ולא מתוך זלזול אלא הרמה מה לעשות לא תמיד ...
מבחינת ציון על התרגיל הוא יהיה בהתאם. אבל הן רוצות שאבדוק איפה הבעיה שלהן ואסביר למה הן לא הצליחו ולכל אחת ש בעיה שונה.
אשמח לשמוע עצות ותובנות
 

ישראלה

ללמוד תוכנות בכייף :)
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
עימוד ספרים
נכתב ע"י TIP X;301435:
לאור נסיוני בנושא אני מבצעת בדיקת ש"ב מקיפה בכל שיעור ושיעור.

התוצאה: הכנת ש"ב כללית ומשקיענית ע"י כל הקבוצה, מלבד מקרים חריגים.
הדרך: תחילת השיעור, אחרי קריאת השמות מוקדשת לכך. התלמידות יודעות בזמן הזה להתעסק עם חומר תרגול, ש"ב במקצועות אחרים על המחשב, הסתכלות איתי על עבודות של אחרות.
בתחילת השנה זה לוקח די הרבה זמן אך אח"כ יותר מהר. והרווח בל ישוער.
א"א להגיע בדרכים אחרות להכנה כ"כ מסיבית של ש"ב ע"י הקבוצה ובעקבות כך לשליטה מעולה בתוכנה, כעדות התלמידות ומבחניהן.

בוא נאמר, זוהי הדרך עליה נאמר "ארוכה שהיא קצרה".

מחזקת דברים אלו.
גם אני נוהגת כך ומעבודה בשטח אני רואה שזה המועיל מכולם.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ק'

קמה קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יְהוָה חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה:קמו קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ:קמז קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה (לדבריך) לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קמח קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ:קמט קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי:קנ קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ:קנא קָרוֹב אַתָּה יְהוָה וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת:קנב קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם:
נקרא  22  פעמים

לוח מודעות

למעלה