שינויי נוסחאות וטעויות בסידור

ץ

משתמש צעיר
בברכת המזון
רַחֶם נָא ה' אֱלֹקינוּ עַל יִשְׂרָאֵל עַמֶּךָ, או רַחֵם נָא בצירי? מה נכון לפי כללי הדקדוק?
(ברוב חומשים זה בסגול, ואילו הנקדן האוטומטי כלל לא נותן את האופציה הזאת)
1637617209446.png
 

ואן גוך

משתמש פעיל
בברכת המזון
רַחֶם נָא ה' אֱלֹקינוּ עַל יִשְׂרָאֵל עַמֶּךָ, או רַחֵם נָא בצירי? מה נכון לפי כללי הדקדוק?
(ברוב חומשים זה בסגול, ואילו הנקדן האוטומטי כלל לא נותן את האופציה הזאת)
צפה בקובץ המצורף 1011144
עד שאתה דן על רחם בציר"י או בסגו"ל. יש אולי מושג למישהו מה מהמקור להוספת המילה 'נא'?
 
  • תודה
Reactions: ץ

חגי פאהן

משתמש סופר מקוצען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
רַחֶם נָא ה' אֱלֹקינוּ עַל יִשְׂרָאֵל עַמֶּךָ, או רַחֵם נָא בצירי? מה נכון לפי כללי הדקדוק?
(ברוב חומשים זה בסגול, ואילו הנקדן האוטומטי כלל לא נותן את האופציה הזאת)
בסגול, שכן מצינו מילים במשקל זה מוקפות ל'נא' (דהיינו מחוברות במקף) ולכן הצירה הופך לתנועה קטנה: הַכֶּר-נָא הכתונת בנך היא אם לא, דַּבֶּר-נָא באזני העם.

ברב נקד יש את האופציה הזאת.
 
  • תודה
Reactions: ץ

ץ

משתמש צעיר
בברכת השנים:
כי קל טוב ומטיב אָתָּה (בסידורים נוסח ספרד)
ובסידור אדה"ז
אתה.JPG

לא מובן מה ראו יתר הדפוסים לעשות 'אתנחתא' ממש באמצע המשפט
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
אם אין שם אתנחתא - מדוע במקור שהבאת (סידור אדה"ז) יש מתג באל"ף של ''אתה''?
 

ץ

משתמש צעיר
לסמן שהמלה מלעיל
לא הבנתי מה הקשר בין ה'מתג' ל'אתנחתא'
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ר'

קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יְהוָה כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ:
נקרא  8  פעמים

לוח מודעות

למעלה