שיווק יצירתי - והפעם: אינפוגרפיקה. מה זה בכלל?

הילה פ.

משתמש פעיל
איור וציור מקצועי
שיווק יצירתי – והפעם: אינפוגרפיקה. מה זה בכלל?


שלום חברות!

אז כמו שהבטחתי לכם, הפעם נדבר על שיווק יצירתי. יותר נכון על תחום מסויים בשיווק יצירתי: אינפוגרפיקה. ולמי שלא יודעת מה זה, אז הנה פרוש נוסח ויקיפדיה: "הצגה חזותית של מידע כמותי ואיכותי בצורה קלה וברורה להבנה, על ידי הדמיית הנתונים לצורות חזותיות מופשטות".

אז קצת הסבר יותר עממי לפרוש ויקיפדיה: אינפו – מלשון אינפורמציה, מידע. גרפיקה – נו, לא צריך להסביר לכן, נכון? שימוש בצורות. האינפוגרפיקה היא בעצם כמו לכתוב פוסט או מאמר, רק עם שימוש בתמונות וצורות ומעט מאד טקסט.

למה טוב להשתמש באינפוגרפיקה? קודם כל, מחקרים מראים שאנחנו זוכרים טוב יותר תכנים חזותיים מאשר טקסטים, המידע הוויזואלי נקלט במהירות ואנחנו אפילו משתכנעים בקלות רבה יותר. ( מישו דיבר על שיווק פה??) אז אינפוגרפיקה היא בהחלט דרך מומלצת של שיווק יצירתי. לא הייתי אומרת להשתמש בה באופן קבוע לתכנים שלכן, אבל אפשר ונכון לשלב אותה בין היתר. זה מראה על חדשנות, יצירתיות והכי חשוב: שונה.

אז איך יוצרים אינפוגרפיקה טובה שתעביר נכון את המסר שאתן רוצות ליצור?

דבר ראשון: סיפור. המציאו וכתבו סיפור המדבר על הנושאים בהם אתם רוצים לגעת. הסיפור עוזר ביצירת השלד לאינפוגרפיקה, אתן לא הולכות להשתמש בכולו. לאחר שכתבתן סיפור, סמנו בתוכו משפטי מפתח שיהיו לכן הכי קלים כדי לתרגם אותם וויזואלית. חשוב שאלו יהיו משפטי מפתח שיעבירו את המסר שלכן.

עובדות ומתונים: כעת צריך להחליט אם אתן מעוניינות להציג עובדות ונתונים כדי לגבות ולחזק את החלק של הסיפור. ברוב האינפוגרפיקות יש הרבה עובדות ונתונים, זה יוצר אמינות ואוביקטיביות.

סטורי בורד: אחרי שכבר יש לנו את משפטי המפתח של הסיפור ובנוסף גם עובדות ונתונים, אפשר להתחיל לבנות את הסצנות של האינפוגרפיקה ולחשוב על תכנים וויזואלים ואיך אנחנו משלבות אותם במקום או בנוסף לטקסט מצומצם.

ביצוע ובחירת שפה וויזואלית: כשאנו בוחרות שפה וויזואלית הכוונה לשמור על אחידות, כמו במיתוג של עסק. רצוי לבחור בשפה ויזואלית שתעביר את המסר שלכן.

חשוב לדעת: כשאנחנו רוצים להעביר באינפוגרפיקה נתונים, עובדות, או דיאגרמה למשל, נסו לשנות, לשבור את המוכר ולמצוא דרך חדשה להציג את המידע שלכן. נסו לשלב את הדיאגרמות והטבלאות בשפה הוויזואלית שיצרתן לאורך כל האינפוגרפיקה.

לא להתייאש: נכון, זה אולי נשמע מעייף, לא מוכר ויכול להיות שאת אומרת לעצמך: איך אני עושה את זה למען ה'??? אבל תזכרי שהכי חשוב בשיווק של העסק שלך זה לא מה יש לך להגיד או למכור, אלא איך. איך את אומרת את זה? איך את מציגה את המוצר או השירות שלך ללקוח? האם כמו עוד מיליון עסקים כמוך? או שיש לך משהו ייחודי לומר? האם יש לך שפה משלך? תזכרי תמיד שמה שמושך אותך, מושך גם את הלקוחות שלך, ייחודיות יוצרת תחושה שיש כאן מה למכור, וכמובן… לקנות!

אז בשביל שלא תתיאשי לי ככה מהר, אני מביאה כאן כמה דוגמאות שונות לאינפוגרפיקות טובות שמצאתי, סתם כדי לפתוח לך את הראש ושתראי כמה קל ויפה להגיד את אותו המסר בדרך שונה.



6a21361b24da9ef6cfb29011b8af7517.jpg

דוגמא להצגת נתונים ועובדות באינפוגרפיקה
07fbde757bd7b134b861ccda67bd7ad1.jpg

דוגמא למתן ידע וערך באינפוגרפיקה
screenhunter_88-mar-29-15-22.jpg

דוגמא להצגת סיפור ועובדות באינפוגרפיקה
386647eb2f8bdc9a407a39547b4605d8.jpg

הצגת מידע וערך באינפוגרפיקה
e92feedfa038a545c6f85220b828a321.jpg

דוגמא לסוג של טבלה המוצגת באינפוגרפיקה












איפה ניתן להשתמש באינפוגרפיקה? באינפוגרפיקה תוכלו להשתמש בתור פרסומת לעסק שלכן, בעלון מקומי למשל, זה נותן קצת יותר ערך מעוד פרסומת רגילה שרגילים לראות. אפשר גם להשתמש בה במקום פוסט או טור שבועי אם יש לכן, או אפילו בתור עלון מידע שאתן נותנות ללקוחות שלכן.

אז עד כאן להיום, חברות, מקווה שיצאתן עם ערך מהפוסט הזה, וכמובן שאשמח לשמוע איך אתן הולכות ליישם את זה בעסק.

אם יש לכן שאלה, בקשה או הערה אני כאן! כתבו לי!
 

קייקס

עוגות ויטרינה לכל אירוע
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
הפקות ואירועים
לא רואים את התמונות, וחבל

אולי במקום להעתיק קישור ותמונה מהאתר
תעלו לכאן את התמונות בעצמם, אז יראו אותם.
 

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
תודה!
תהיתי תמיד איך בונים אינפוגרפיקה. הקסם שבה שבה את ליבי.
נתת הדרכה נהדרת.
רק חבל שלא רואים תמונות.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכא

א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  22  פעמים

לוח מודעות

למעלה