שיבושים שנכנסו לציבור מטעויות של זמרים

ששונית

משתמש מקצוען
בשיר שושנת יעקב העממי (שחסידי ברסלב רוקדים ברחוב לצליליו שושנת יעקב צהלה ושמחה בראותם יחד תכלת מרדכי תשועתם היית לנצח ותקוותם בכל דור ודור ברוך מרדכי הי-הודי ברוך מרדכי הי-הודי)
תשועתם היתה לנצח
במקום תשועתם היית לנצח
היום ראיתי ביתד נאמן שבמחזור ויטרי מופיע הנוסח תשועתם הייתה לנצח
 

מלכי סלמון

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
יש כזה פסוק- "ותהי עליו רוח ה'"??? (נגן המנגן של שוואקי, בביצוע של אמני קול חי מיוזיק כן שרים כמו המקור)
בפסוק ההדגשה על יד- שזה היה בחוזקה...
ראיתי בסמינר שעשו קישוט קיר בנושא המוזיקה והרוחניות ושמו את הפסוק המסולף!!
 

ץ

משתמש צעיר
תְּהִ֨י עָלָ֥יו רֽוּחַ־יְהֹוָה֮ וַוַיִּשְׁפֹּ֣ט אֶת־יִשְׂרָאֵל֒ וַיֵּצֵא֙ לַמִּלְחָמָ֔ה וַיִּתֵּ֤ן יְהֹוָה֙ בְּיָד֔וֹ אֶת־כּוּשַׁ֥ן רִשְׁעָתַ֖יִם מֶ֣לֶךְ אֲרָ֑ם וַתָּ֣עׇז יָד֔וֹ עַ֖ל כּוּשַׁ֥ן רִשְׁעָתָֽיִם׃

(שופטים ג י)

 

מלכי סלמון

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
תְּהִ֨י עָלָ֥יו רֽוּחַ־יְהֹוָה֮ וַוַיִּשְׁפֹּ֣ט אֶת־יִשְׂרָאֵל֒ וַיֵּצֵא֙ לַמִּלְחָמָ֔ה וַיִּתֵּ֤ן יְהֹוָה֙ בְּיָד֔וֹ אֶת־כּוּשַׁ֥ן רִשְׁעָתַ֖יִם מֶ֣לֶךְ אֲרָ֑ם וַתָּ֣עׇז יָד֔וֹ עַ֖ל כּוּשַׁ֥ן רִשְׁעָתָֽיִם׃

(שופטים ג י)

זה לא אותו נושא בכלל....
 
  • תודה
Reactions: ץ

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
ועתה קחו מנגן והיה כנגן
המנגן ותהי עליו יד השם
(מלכים ב, פרק ג' פסוק ט"ו)
זה מתייחס לשאול המלך
כשהוא היה רוצה להתנבא הוא היה מבקש
ועתה..
והתוצאה ותהי עליו יד השם
ואז היה נחה עליו רוח השם
כך שזה אולי טעות בטקסט
אבל לא טעות במשמעות
 
  • תודה
Reactions: ץ

חשמל

אמנות העימוד
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
עריכה תורנית
שאול המלך במלכים ב'?
זה מדבר על אלישע הנביא...
 

חסדיאל שופק

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
אשמח להסבר.

לשיר
"חתן דומה למלך..
.. מלך פורץ גדר"
 

מטודלה

משתמש מקצוען
עריכה והפקת סרטים
אשמח להסבר.

לשיר
"חתן דומה למלך..
.. מלך פורץ גדר"
מה שאני מבינה.
חתן דומה למלך-ידוע.
מלך פורץ גדר-כשמלך רוצה לעבור יפרצו לו גדר
לכן חתן, תבקש ישועות, בריאות וכו'
כי אתה הרי פורץ גדר .(סוג של כל הפושט יד...)
 

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
אשמח להסבר.

לשיר
"חתן דומה למלך..
.. מלך פורץ גדר"
מה שאני מבינה.
חתן דומה למלך-ידוע.
מלך פורץ גדר-כשמלך רוצה לעבור יפרצו לו גדר
לכן חתן, תבקש ישועות, בריאות וכו'
כי אתה הרי פורץ גדר .(סוג של כל הפושט יד...)

מובא בפרקי דרבי אליעזר
שחתן דומה למלך
והיות שכך, נפסק בהלכה
שכשם שמלך אינו הולך לבד ברחוב כך חתן בימי המשתה (דהיינו ימי השבע ברכות)
אינו צועד לבד ברחוב וכך גם לגבי עבודה וכו'

הלך הזמר/מלחין הנ"ל
ומצא עוד עניינים של דומה למלך
כמדומני שהמקור של החיבור ביניהם זה ווארט
כך שמעתי פעם אבל לא מצאתי מקור לווארט הזה
במשנה בסנהדרין כתוב (מלך) ופורץ לעשות לו דרך ואין ממחין בידו
זה המקור של המשפט
מלך פורץ גדר
 
נערך לאחרונה ב:

חסדיאל שופק

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
במשנה בסנהדרין כתוב (מלך) ופורץ לעשות לו דרך ואין ממחין בידו
זה המקור של המשפט
מלך פורץ גדר
כן הבנתי את זה.
רק שלי זה היה נשמע שהחתן יכול לעשות ככל העולה על רוחו בשבעת ימי המשתה..
לכן חתן, תבקש ישועות, בריאות וכו'
כי אתה הרי פורץ גדר .(סוג של כל הפושט יד...)
נשמע הגיוני
 

אנונימי 770

משתמש מקצוען
בלת"ק.
בשיר של אברהם פריד "רצוננו לראות את מלכנו" הוא אומר "אינו דומה השומע מפי שליח לִשְׁמֹעַ מפי המלך" בו בזמן שכתוב: "... לשומע מפי המלך"
יכול להיות שזה בגלל המבטא..

עוד משהו: באוצרות יהודיים
"אם המים, שרכים הם, חוצבים הם אבן קָשֶׁה" ומה שתקין לומר זה: קָשָׁה.
זה גם הורס את החרוז:(
שלא יהיה אי הבנות, אין על השירים של אברמ'ל..
 

חסדיאל שופק

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
"אם המים, שרכים הם, חוצבים הם אבן קָשֶׁה" ומה שתקין לומר זה: קָשָׁה.
"כל שאין בו רוח חיים זכרהו ונקבהו"
ראב"ע.

ולמעשה לא הקפידו בזה כלל בקהילות אשכנז
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  11  פעמים

לוח מודעות

למעלה