שיבושים שנכנסו לציבור מטעויות של זמרים

Harmonyapro

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
לא ממש הבנתי.
האמא נפטרה וכתבה בצוואה שילחינו שיר לזכרה עם המילים האלו?
לא, היא ציינה שתמיד תיהיה שם בשבילו/לם ותתפלל עליהם משם וזה מה שהזכירו בשיר.
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
לא, היא ציינה שתמיד תיהיה שם בשבילו/לם ותתפלל עליהם משם וזה מה שהזכירו בשיר.
עדיין לא הבנתי. מה זה "אל הנער הזה התפללתי" זה גם היא ציינה? אם לא, אז מה הקשר זה לשיר?
והאם החלק השני של השיר זה ציטוט מהצוואה שלה? (ואמשוך להתפלל לעולמי עד אני האמא לעולמי עד)
וזה פעם ראשונה ששמעתי שמלחינים שיר למישהו שנפטר עם הצוואה שלו.
 

Harmonyapro

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
עדיין לא הבנתי. מה זה "אל הנער הזה התפללתי" זה גם היא ציינה? אם לא, אז מה הקשר זה לשיר?
והאם החלק השני של השיר זה ציטוט מהצוואה שלה? (ואמשוך להתפלל לעולמי עד אני האמא לעולמי עד)
וזה פעם ראשונה ששמעתי שמלחינים שיר למישהו שנפטר עם הצוואה שלו.
לפי פירוש רש''י המילים הראשונות זה מספר שמואל כפי שכבר נכתב...(כנראה חפשו פס' שמתאים לתפילת אם על נער, וזה יצא מתאים כי הוא גם הבכור..)
עניינית-
שאלו לגבי המילים בפזמון וזה נכתב לבן הבכור שלה שחגג בר מצווה תקופה קצרה אח''כ לא לה, אלא לפי מה שהאם כתבה בצוואה,
מה היא כתבה בדיוק אין מושג. ולא נראה לי שיש מי שיודע מלבדם.
אני כן מצליחה להבין את הניסוח של המילים כי בכ''ז מי שכתב את זה לא דובר עברית מי יודע מה.
 

דמוסתנס

משתמש רשום
השיבוש הנפוץ ביותר לדעתי הוא "כל המשמח חתן וכלה זוכה לחמישה קולות"
אין שימוש בחמישה קולות מלבד לזמרים וקבלני קולות...
בגמרא (כמדומני ברכות ו ע"ב) "זוכה לתורה שניתנה בחמישה קולות"
מה שיפה פה שיש דורות של זמרים שמכירים את השיר אחד מהשני ואף אחד לא ראה בפנים, יש לזה כבר וריאציות של "אתם רוקדים וזוכים לחמישה קולות" וכו וכו, לא יודע מי היה הראשון שכתב את השיבוש הזה
 

ליטאי פשוט

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
השיבוש הנפוץ ביותר לדעתי הוא "כל המשמח חתן וכלה זוכה לחמישה קולות"
אין שימוש בחמישה קולות מלבד לזמרים וקבלני קולות...
בגמרא (כמדומני ברכות ו ע"ב) "זוכה לתורה שניתנה בחמישה קולות"
מה שיפה פה שיש דורות של זמרים שמכירים את השיר אחד מהשני ואף אחד לא ראה בפנים, יש לזה כבר וריאציות של "אתם רוקדים וזוכים לחמישה קולות" וכו וכו, לא יודע מי היה הראשון שכתב את השיבוש הזה
הכוונה לברכה אחרונה בשבע ברכות (קול ששון וקול שמחה..)
 

דמוסתנס

משתמש רשום
הכוונה לברכה אחרונה בשבע ברכות (קול ששון וקול שמחה..)
הכוונה אינה לברכה האחרונה אלא לפסוק שעליו מבוססת הברכה, וגם זה כתוב בגמרא שם עיין שם, אין משמעות לחמישה קולות ואין מה לעשות איתם כך שזו לא ברכה לומר לאדם שהוא זוכה לזה, זה מה שכתבתי.
קול ששון וכו הם הקולות של החתנים והכלות כמבואר שם, כך שלי אין מה לעשות עם הקולות האלה, אלא אם כן הברכה לרווקים בלבד וגם זה לא כל כך קשור, בכל מקרה זה לא מה שהגמרא אומרת, אם לא בנויים על חז"ל אפשר לומר באותה מידה שזוכה לחמש דירות, למה לא.
הגמרא שם מוסיפה שאם נהנה מסעודת חתן ואינו משמחו עובר בחמישה קולות ועל זה מביאה את הפסוק הנ"ל
מ.ש.ל.
 

מקצה הארץ-:)

משתמש מקצוען
השיבוש הנפוץ ביותר לדעתי הוא "כל המשמח חתן וכלה זוכה לחמישה קולות"
אין שימוש בחמישה קולות מלבד לזמרים וקבלני קולות...
בגמרא (כמדומני ברכות ו ע"ב) "זוכה לתורה שניתנה בחמישה קולות"
מה שיפה פה שיש דורות של זמרים שמכירים את השיר אחד מהשני ואף אחד לא ראה בפנים, יש לזה כבר וריאציות של "אתם רוקדים וזוכים לחמישה קולות" וכו וכו, לא יודע מי היה הראשון שכתב את השיבוש הזה
א. כנראה שכוונתם ככוונתך, אלא שהם קיצרו את המשפט כדי שיכנס למנגינה כדבעי...
ב. אם על דרשנים לא שואלים שאלות במקור: אין מקשין על הדרש - עי' ברא"ם על התורה (פרשת דברים א' י"ג) בטח לא על זמרים.. :p כי על אבא לא שואלים שאלות ;)
 
משהו כתב כאן על שנשתוקק של נפתלי קמפה
שהוא שר נענים עם סגול בע ואין מילה כזו
אז באמת אין מילה כזו בעברית אבל כך בדיוק כתוב בתפילה של רבי אמלימלך מליזענסק (סוג של טעות במקור)
התפילה נכתבה באידיש ומי שתירגם אותה לעברית תירגם כך והנוסח נשמר
אם כבר טעויות של קמפה (ויש לו הרבה)
אז הנה רשימה


עברו בשערים - כנגה כ עם שווא ודגושה אמור להיות עם פתח ורפויה

יבער עם פתח בע' אמור להיות קמץ

בשערים עם ב רפויה במקום דגושה

כל הנחלים – הולכים לים במקום אל הים

ליחדא שמא – כוונתי עם כ דגושה במקום עם רפויה

בצאת ישראל – ממצרים פתח במקום קמץ ב ר כנ"ל ב א של אדון

אנה אלך – אברח עם פתח במקום קמץ ב ר

חמדת כל ישראל – יתברך בכל צורות הניקוד יש צירה ב ר

לקרבני אליך – ויעררו הו הופכת לחיריק מלא עם הי ולא אמורים לשמוע את הי

שנשתוקק – יעמד לנו כתוב תעמד ולא יעמד

שובי – הפרחה הפ דגושה במקום רפוי

מה אנחנו – מה חיינו יש ב מ סגול

לכה דודי
– הוא יחמול יש שווא לא פתח בח

מקום בגן עדן
– עמלי יש צירה ב מ לא קמץ
 

Harmonyapro

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
משהו כתב כאן על שנשתוקק של נפתלי קמפה
שהוא שר נענים עם סגול בע ואין מילה כזו
אז באמת אין מילה כזו בעברית אבל כך בדיוק כתוב בתפילה של רבי אמלימלך מליזענסק (סוג של טעות במקור)
התפילה נכתבה באידיש ומי שתירגם אותה לעברית תירגם כך והנוסח נשמר
אם כבר טעויות של קמפה (ויש לו הרבה)
אז הנה רשימה


עברו בשערים - כנגה כ עם שווא ודגושה אמור להיות עם פתח ורפויה

יבער עם פתח בע' אמור להיות קמץ

בשערים עם ב רפויה במקום דגושה

כל הנחלים – הולכים לים במקום אל הים

ליחדא שמא – כוונתי עם כ דגושה במקום עם רפויה

בצאת ישראל – ממצרים פתח במקום קמץ ב ר כנ"ל ב א של אדון

אנה אלך – אברח עם פתח במקום קמץ ב ר

חמדת כל ישראל – יתברך בכל צורות הניקוד יש צירה ב ר

לקרבני אליך – ויעררו הו הופכת לחיריק מלא עם הי ולא אמורים לשמוע את הי

שנשתוקק – יעמד לנו כתוב תעמד ולא יעמד

שובי – הפרחה הפ דגושה במקום רפוי

מה אנחנו – מה חיינו יש ב מ סגול

לכה דודי – הוא יחמול יש שווא לא פתח בח

מקום בגן עדן – עמלי יש צירה ב מ לא קמץ
''הַכְּפִירִים, שֹׁאֲגִים לַטָּרֶף''
 

המחבר

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עברו בשערים - כנגה כ עם שווא ודגושה אמור להיות עם פתח ורפויה

יבער עם פתח בע' אמור להיות קמץ

בשערים עם ב רפויה במקום דגושה
בצאת ישראל – ממצרים פתח במקום קמץ ב ר כנ"ל ב א של אדון

אנה אלך – אברח עם פתח במקום קמץ ב ר

חמדת כל ישראל – יתברך בכל צורות הניקוד יש צירה ב ר
שנשתוקק – יעמד לנו כתוב תעמד ולא יעמד

שובי – הפרחה הפ דגושה במקום רפוי

מה אנחנו – מה חיינו יש ב מ סגול

לכה דודי – הוא יחמול יש שווא לא פתח בח

מקום בגן עדן – עמלי יש צירה ב מ לא קמץ
הדברים האלו הם לא שיבושים שנכנסו לציבור מטעויות של זמרים
זה טעויות שנכנסו לזמרים משיבושים של הציבור
רוב האנשים אינם מבינים בדקדוק. לא שווא נע ונח ולא ב.ג.ד.כ.פ.ת בראש מילה ולא בשינוי הכלל הנ"ל כשזה לאחר אותיות א.ה.ו.י וכו'
גם מי שמבין - לא תמיד מקפיד
דווקא טעות אמיתית שהייתי מצפה מהרשימה הגדולה הזו (שכולה של זמר מסויים) שתיכנס - לא נכנסה:
השיר: ואל מעונתם ירבצון - מעונה לשון יחיד
האמת: ואל מעונותם ירבצון - מעונות רבים
יאמר לשבחו של הזמר הנ"ל שהוא אכן תיקן טעות זו ובהופעותיו הוא שר מעונותם
 
הדברים האלו הם לא שיבושים שנכנסו לציבור מטעויות של זמרים
זה טעויות שנכנסו לזמרים משיבושים של הציבור
רוב האנשים אינם מבינים בדקדוק. לא שווא נע ונח ולא ב.ג.ד.כ.פ.ת בראש מילה ולא בשינוי הכלל הנ"ל כשזה לאחר אותיות א.ה.ו.י וכו'
גם מי שמבין - לא תמיד מקפיד
דווקא טעות אמיתית שהייתי מצפה מהרשימה הגדולה הזו (שכולה של זמר מסויים) שתיכנס - לא נכנסה:
השיר: ואל מעונתם ירבצון - מעונה לשון יחיד
האמת: ואל מעונותם ירבצון - מעונות רבים
יאמר לשבחו של הזמר הנ"ל שהוא אכן תיקן טעות זו ובהופעותיו הוא שר מעונותם
כבר כתבתי למעלה שאני יודע שיש עוד
אבל
כל הטעויות שכתבתי הם טעויות בהגייה כשהנוסח הוא מהמקורות
שאני מצפה מזמר לפתוח את הטקסט לפני שהוא שר ולראות איך מנוקד בסידור/חומש/נביא
זה כל כך קל היום רק צריך לכתוב את המילים בגוגל
הטעויות של לשון הקודש ועברית לי הן הכי צורמות!!!
אגב יש עוד טעות שהוא "תיקן" רק שגם היא טעות
בעברו בשערים הוא שר במקור כנוגה, כ עם שווא ודגושה ובהופעות עם פתח ודגושה
 
נערך לאחרונה ב:

שלומי מרום

משתמש פעיל
אתמול התפרסם סרטון מחגיגות פורים בישיבת כסא רחמים ושומעים ברקע את הזמר שר "כי אורך ימים ושנות חיים ושלום יוסיפו לו" כשכמובן שרים על פי הפסוק " יוסיפו לך"
 

אזרח ותיק

משתמש מקצוען

חשמל

אמנות העימוד
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
עריכה תורנית
משהו כתב כאן על שנשתוקק של נפתלי קמפה
שהוא שר נענים עם סגול בע ואין מילה כזו
אז באמת אין מילה כזו בעברית אבל כך בדיוק כתוב בתפילה של רבי אמלימלך מליזענסק (סוג של טעות במקור)
התפילה נכתבה באידיש ומי שתירגם אותה לעברית תירגם כך והנוסח נשמר
אם כבר טעויות של קמפה (ויש לו הרבה)
אז הנה רשימה


עברו בשערים - כנגה כ עם שווא ודגושה אמור להיות עם פתח ורפויה

יבער עם פתח בע' אמור להיות קמץ

בשערים עם ב רפויה במקום דגושה

כל הנחלים – הולכים לים במקום אל הים

ליחדא שמא – כוונתי עם כ דגושה במקום עם רפויה

בצאת ישראל – ממצרים פתח במקום קמץ ב ר כנ"ל ב א של אדון

אנה אלך – אברח עם פתח במקום קמץ ב ר

חמדת כל ישראל – יתברך בכל צורות הניקוד יש צירה ב ר

לקרבני אליך – ויעררו הו הופכת לחיריק מלא עם הי ולא אמורים לשמוע את הי

שנשתוקק – יעמד לנו כתוב תעמד ולא יעמד

שובי – הפרחה הפ דגושה במקום רפוי

מה אנחנו – מה חיינו יש ב מ סגול

לכה דודי – הוא יחמול יש שווא לא פתח בח

מקום בגן עדן – עמלי יש צירה ב מ לא ק
רחמנות על בעל הקורא בבית הכנסת שלך.
 

אזרח ותיק

משתמש מקצוען
רחמנות על בעל הקורא בבית הכנסת שלך.
בעל קורא מחזירים רק בטעות שמשנה את המשמעות...
אבל כאן אפשר להבין את הביקורת, שכזמר כשאתה עומד להוציא שיר לכל בית ישראל, מצופה ממך לפחות לעבור על הטקסט המקורי ולהגות אותו נכון
 
בקדיש האשכנזים אומרים את הר' בפתח
נכון אבל במקורות יש הרבה "טעויות" כאלה
והמילים של השיר שוכתבו מתוך מכתב של הגאון אם אני לא טועה זה לא המילים המדויקות
אבל נניח מקבל שהוא רגיל לפתח בגלל הקדיש
ובנוגע לסידור וילנא
אז לי אין כזה סידור כך שלא ידעתי שככה מנוקד שם אני פשוט יודע שאני אומר יחמול בשווא....
 
נערך לאחרונה ב:
אתמול התפרסם סרטון מחגיגות פורים בישיבת כסא רחמים ושומעים ברקע את הזמר שר "כי אורך ימים ושנות חיים ושלום יוסיפו לו" כשכמובן שרים על פי הפסוק " יוסיפו לך"
כנראה טעות של חוסר שימת לב כי כששרים בלשון הקודש זה יוסיפו לוך...
אבל זה באמת מגוחך
 

המחבר

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
כבר כתבתי למעלה שאני יודע שיש עוד
אבל
כל הטעויות שכתבתי הם טעויות בהגייה כשהנוסח הוא מהמקורות
שאני מצפה מזמר לפתוח את הטקסט לפני שהוא שר ולראות איך מנוקד בסידור/חומש/נביא
זה כל כך קל היום רק צריך לכתוב את המילים בגוגל
הטעויות של לשון הקודש ועברית לי הן הכי צורמות!!!
אגב יש עוד טעות שהוא "תיקן" רק שגם היא טעות
בעברו בשערים הוא שר במקור כנוגה, כ עם שווא ודגושה ובהופעות עם פתח ודגושה
אבל שוב..
הטעויות האלה הם גם למי שפותח סידור... תבין, אנשים לא מבינים בדקדוק!!!
אפשר לכתוב גם את כל המלרע שעושים מלעיל... תכניס שם את כל השירים שיש של כל הזמרים שיש...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  15  פעמים

לוח מודעות

למעלה