דרוש מידע שוב מטוסים מעל מודיעין עילית - מה קרה?

  • פותח הנושא 550
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

פרידה

משתמש צעיר
פרסום וקופירייטינג
האשדודים התרגלו כבר עידן ועידנים שמטוסי קרב מחרישים חולפים מעל ראשם בכל שעות היממה... הם טסים נגד הרוח במהירות על ויוצרים רעש נוראי... שלא לדבר בזמני הסלמות בדרום שאז עוברים בלהקות גם בשעות הקטנות של הלילה
הם אמנם טסים גבוה מאוד אבל מחרישים נורא.
אין מה לעשות לזה, זה הנתיב לעזה, הם חוצים את אשדוד לעבר הים ומשם לעזה או ללבנון או לאיפה שלא יהיה...
על שינוי מסלול מי מדבר בכלל זה חלק מההווי באשדוד
 

Kenyonit

משתמש מקצוען
האשדודים התרגלו כבר עידן ועידנים שמטוסי קרב מחרישים חולפים מעל ראשם בכל שעות היממה... הם טסים נגד הרוח במהירות על ויוצרים רעש נוראי... שלא לדבר בזמני הסלמות בדרום שאז עוברים בלהקות גם בשעות הקטנות של הלילה
הם אמנם טסים גבוה מאוד אבל מחרישים נורא.
אין מה לעשות לזה, זה הנתיב לעזה, הם חוצים את אשדוד לעבר הים ומשם לעזה או ללבנון או לאיפה שלא יהיה...
על שינוי מסלול מי מדבר בכלל זה חלק מההווי באשדוד
כל מילה!!
 

Ruty Kepler

Moderator
מנהל
פרסום וקופירייטינג
כתיבה ספרותית
המטוסים מגיעים מכיון מערב, תמיד.
ממזרח לנו שוכנות מדינות ערב, ואין לנו הסכמי שמים פתוחים איתם.
הם צריכים לנחות בנמל התעופה בן גוריון, באזור לוד.
המסלולים שם נמצאים בצורת משולש.
לכל מסלול המטוס צריך להגיע בקו ישר מעליו, להנמיך, ולהמשיך לגלוש ישר.
לפחות שני מסלולים מתחילים מכיוון מזרח למערב (בערך, באלכסון).
כדי שהמטוס יגיע עם החרטום לכיוון מערב הוא צריך להסתובב. היות שהוא לא בימבה אלא מטוס, הוא צריך כמה ק"מ טובים בשביל לעשות את זה...
בעקרון הם יכולים לנחות ממערב למזרח, ולחסוך את הסיבוב. רק כשיש רוח מערבית חזקה, הם חייבים לנחות ממזרח למערב. פה יש מידע על כך:

https://www.civileng.co.il/פרוייקט-שדרוג-מערך-המסלולים-בנתבג

וזה למתעניינים - זכויות התושבים לשקט:
https://www.kolzchut.org.il/he/הגבלת_רעש_משדות_תעופה

וזו דוגמה לדוח ניטור רעש מטוסים של המשרד להגנת הסביבה:

https://www.gov.il/BlobFolder/reports/aircraft_noise_monitoring_report/he/noise_mazor_2017.pdf
 

תאורת חרום

משתמש פעיל

mum

משתמש מקצוען
רק אני אוהבת לצפות במטוסים נוחתים???
איך אני מקנאה בכם, תושבי מודעין עילית ;););)
אלנו גם יש רעש של מטוסי אימונים שחגים במעגלים שוב ושוב וכן של מסוקים שהרעש שלהם מ-ע-צ-ב-ן...
אבל הם לא נוחתים, חבל.

אגב מישהו יודע איפה יש מקום שאפשר לצפות ממנו על מסלולי ההנחיתה בנתב"ג?
 

mum

משתמש מקצוען
פעם ההינו עם המשפחה באיזה שדה ליד השדה תעופה שמשם אפשר לראות
אנחנו ראינו רק המראות ואמרו לנו שזה כי הגענו בשעה שאין בה נחיתות
איפה? שדה פרטי?
לגבי המראות ונחיתות אפשר לבדוק באתר של שדה התעופה.
פעם כשהייתי נתקעת בפקק ליד ראשל"צ בשעות 5-6 היה כל 2 דקות מטוס... היום אני אף פעם לא נוסעת שם...
 

אדם לעמל יולד

משתמש מקצוען
פעם ההינו עם המשפחה באיזה שדה ליד השדה תעופה שמשם אפשר לראות
אנחנו ראינו רק המראות ואמרו לנו שזה כי הגענו בשעה שאין בה נחיתות
לפי מה שקורה בזמן האחרון, כמעט אין 3 דקות במשך היום ללא נחיתה... מוזר.
 

תאורת חרום

משתמש פעיל
תגובת רשות שדות התעופה אינה מבשרת טובות

ולהלן התגובה



שלום רב,



רשות שדות התעופה נמצאת בדו-שיח רציף מול ראש עיריית מודיעין עילית הרב יעקב גוטרמן החל מאביב 2019.

נציגים בכירים מרשות שדות התעופה נפגשו עם ראש העיר מספר פעמים במודיעין עילית בין היתר להתרשם יחדיו מנתיב הטיסה מעל העיר.

במהלך שנת 2019 החל נתב"ג להפעיל נתיבי נחיתה חדשים למסלול 30 ממזרח.

הנתיב הראשון נקרא תהליך ILS (מערכת נחיתה אוטומטית) והוא מנותב ממזרח ישירות למסלול 30 ועובר בסמוך לחלקה הדרומי של מודיעין עילית. השימוש בתהליך נחיתה זה מתוכנן להיות רק במצבים של מזג אוויר בעייתי בנתב"ג ו/או במצבים של אי שמישות עזרי ניווט כגון GPS.

הנתיב השני נקרא תהליך RNP (מבוסס על דיוק מחשב הניווט של המטוס) והוא מנותב כך שהמטוסים מגיעים מצפון, מבצעים פנייה מערבה מזרחית למודיעין עילית ועוברים מעל החלק הצפוני של מודיעין עילית בדרכם למסלול 30. נתיב זה ישמש את נתב"ג באופן תדיר.

ההחלטה להפעיל תהליך זה נובעת מסיבות בטיחות טיסה על-מנת ליצור הפרדה בין נתיבי המראה לנתיבי נחיתה.

רשות שדות התעופה קשובה לתושבי מודיעין עילית וככל הניתן לא תשתמש בנתיב זה בשבתות וחגי ישראל.

בנוסף, רשות שדות התעופה החלה בבדיקה מעמיקה האם ניתן יהיה לשנות במעט את הנתיב כך שלא יעבור מעל מודיעין עילית – תהליך בדיקה זה על-פי התקינה התעופתית הבינלאומית יימשך כשנה.

חשוב לציין שהגובה בו חולפים המטוסים מעל מודיעין עילית אינו חריג ודומה לגובה שבו חולפים המטוסים בדרכם לנחיתה בנתב"ג מעל ערים ויישובים רבים אחרים כגון תל-אביב, ראש העין, ראשון לציון ועוד..





בברכה,

אתי ברבי

רכזת מידע סביבתי

היחידה לאיכות הסביבה

רשות שדות התעופה

דוא"ל :[email protected]

טל' 03-9750287 פקס – 03-9750162
 

giligil

משתמש מקצוען
גם אני קיבלתי מהם תגובה דומה:

א. בדקתי ברשות שדות התעופה, הם מפרסמים דוחות של רעש וזיהום אויר וכו'.
ישנו דוח של תלונות תושבים, מעניין שבדוח של חודש נובמבר ישנם עשרות תלונות מכל מיני ערים, אך ממודיעין עילית אין תלונות, ומחשמונאים ישנה תלונה אחת בלבד!
מיד כתבתי להם תלונה, כדלהלן:
שלום וברכה,
אנו גרים במודיעין עילית ולאחרונה המטוסים התחילו לעבור מעלינו ממש, לפני מספר חודשים זה התחיל בגובה גבוה יותר מעכשיו, היתה תקופה שזה הפסיק וכעת בימים האחרונים (כשבוע +) הם מגיעים מכיוון צפון ומבצעים פניית פרסה לפני נחיתה מעלינו בגובה נמוך ביותר, הרעש הפך למטרד.
נשמח אם יטופל בהקדם או שיש איזשהו צפי לסיום השינויים בנתיב.

תודה


לאחר מס' ימים קבלתי מענה:
שלום רב,
בהמשך לפנייתך, אנו מבררים מול גורמי התעופה ונשיב בתחילת שבוע הבא.


היום קבלתי:

שלום רב,

בהמשך לפנייתך, אבקש לעדכן את הפרטים הבאים:

רשות שדות התעופה נמצאת בדו-שיח רציף מול ראש עיריית מודיעין עילית הרב יעקב גוטרמן החל מאביב 2019.

נציגים בכירים מרשות שדות התעופה נפגשו עם ראש העיר מספר פעמים במודיעין עילית בין היתר להתרשם יחדיו מנתיב הטיסה מעל העיר.

במהלך שנת 2019 החל נתב"ג להפעיל נתיבי נחיתה חדשים למסלול 30 ממזרח.

הנתיב הראשון נקרא תהליך ILS (מערכת נחיתה אוטומטית) והוא מנותב ממזרח ישירות למסלול 30 ועובר בסמוך לחלקה הדרומי של מודיעין עילית. השימוש בתהליך נחיתה זה מתוכנן להיות רק במצבים של מזג אוויר בעייתי בנתב"ג ו/או במצבים של אי שמישות עזרי ניווט כגון GPS.

הנתיב השני נקרא תהליך RNP (מבוסס על דיוק מחשב הניווט של המטוס) והוא מנותב כך שהמטוסים מגיעים מצפון, מבצעים פנייה מערבה מזרחית למודיעין עילית ועוברים מעל החלק הצפוני של מודיעין עילית בדרכם למסלול 30. נתיב זה ישמש את נתב"ג באופן תדיר.

ההחלטה להפעיל תהליך זה נובעת מסיבות בטיחות טיסה על-מנת ליצור הפרדה בין נתיבי המראה לנתיבי נחיתה.

רשות שדות התעופה קשובה לתושבי מודיעין עילית וככל הניתן לא תשתמש בנתיב זה בשבתות וחגי ישראל.

בנוסף, רשות שדות התעופה החלה בבדיקה מעמיקה האם ניתן יהיה לשנות במעט את הנתיב כך שלא יעבור מעל מודיעין עילית – תהליך בדיקה זה על-פי התקינה התעופתית הבינלאומית יימשך כשנה.

חשוב לציין שהגובה בו חולפים המטוסים מעל מודיעין עילית אינו חריג ודומה לגובה שבו חולפים המטוסים בדרכם לנחיתה בנתב"ג מעל ערים ויישובים רבים אחרים כגון תל-אביב, ראש העין, ראשון לציון ועוד..
בברכה,


עד כאן.
כל אחד שיבין מה שהוא רוצה,
אבל, מה שחשוב, שאפשר באתר שלהם להתלונן. והם מתייחסים לזה ברצינות.
 

ממלכת השיש

משתמש פעיל
עיצוב ואדריכלות פנים
לא הייתה מדיניות שמטוסים לא טסים מעל השטחים??
אולי כדאי להפנות מיילים לגורמי תעופה באיחוד האירופאי ולספר להם על כך??אם ברש"ת מתעלמים מהאזרחים אז יש עוד אפשרויות....מה גם שהערבים יורים באויר וזיקוקים שזה דיי בעייתי .אנחנו לא פח האשפה של מודיעין .ובטח לא על חשבון בטיחות המטוסים
 

אחות

משתמש פעיל
גם אני קיבלתי מהם תגובה דומה:

א. בדקתי ברשות שדות התעופה, הם מפרסמים דוחות של רעש וזיהום אויר וכו'.
ישנו דוח של תלונות תושבים, מעניין שבדוח של חודש נובמבר ישנם עשרות תלונות מכל מיני ערים, אך ממודיעין עילית אין תלונות, ומחשמונאים ישנה תלונה אחת בלבד!
מיד כתבתי להם תלונה, כדלהלן:
שלום וברכה,
אנו גרים במודיעין עילית ולאחרונה המטוסים התחילו לעבור מעלינו ממש, לפני מספר חודשים זה התחיל בגובה גבוה יותר מעכשיו, היתה תקופה שזה הפסיק וכעת בימים האחרונים (כשבוע +) הם מגיעים מכיוון צפון ומבצעים פניית פרסה לפני נחיתה מעלינו בגובה נמוך ביותר, הרעש הפך למטרד.
נשמח אם יטופל בהקדם או שיש איזשהו צפי לסיום השינויים בנתיב.

תודה


לאחר מס' ימים קבלתי מענה:
שלום רב,
בהמשך לפנייתך, אנו מבררים מול גורמי התעופה ונשיב בתחילת שבוע הבא.


היום קבלתי:

שלום רב,

בהמשך לפנייתך, אבקש לעדכן את הפרטים הבאים:

רשות שדות התעופה נמצאת בדו-שיח רציף מול ראש עיריית מודיעין עילית הרב יעקב גוטרמן החל מאביב 2019.

נציגים בכירים מרשות שדות התעופה נפגשו עם ראש העיר מספר פעמים במודיעין עילית בין היתר להתרשם יחדיו מנתיב הטיסה מעל העיר.

במהלך שנת 2019 החל נתב"ג להפעיל נתיבי נחיתה חדשים למסלול 30 ממזרח.

הנתיב הראשון נקרא תהליך ILS (מערכת נחיתה אוטומטית) והוא מנותב ממזרח ישירות למסלול 30 ועובר בסמוך לחלקה הדרומי של מודיעין עילית. השימוש בתהליך נחיתה זה מתוכנן להיות רק במצבים של מזג אוויר בעייתי בנתב"ג ו/או במצבים של אי שמישות עזרי ניווט כגון GPS.

הנתיב השני נקרא תהליך RNP (מבוסס על דיוק מחשב הניווט של המטוס) והוא מנותב כך שהמטוסים מגיעים מצפון, מבצעים פנייה מערבה מזרחית למודיעין עילית ועוברים מעל החלק הצפוני של מודיעין עילית בדרכם למסלול 30. נתיב זה ישמש את נתב"ג באופן תדיר.

ההחלטה להפעיל תהליך זה נובעת מסיבות בטיחות טיסה על-מנת ליצור הפרדה בין נתיבי המראה לנתיבי נחיתה.

רשות שדות התעופה קשובה לתושבי מודיעין עילית וככל הניתן לא תשתמש בנתיב זה בשבתות וחגי ישראל.

בנוסף, רשות שדות התעופה החלה בבדיקה מעמיקה האם ניתן יהיה לשנות במעט את הנתיב כך שלא יעבור מעל מודיעין עילית – תהליך בדיקה זה על-פי התקינה התעופתית הבינלאומית יימשך כשנה.

חשוב לציין שהגובה בו חולפים המטוסים מעל מודיעין עילית אינו חריג ודומה לגובה שבו חולפים המטוסים בדרכם לנחיתה בנתב"ג מעל ערים ויישובים רבים אחרים כגון תל-אביב, ראש העין, ראשון לציון ועוד..
בברכה,


עד כאן.
כל אחד שיבין מה שהוא רוצה,
אבל, מה שחשוב, שאפשר באתר שלהם להתלונן. והם מתייחסים לזה ברצינות.

אולי גובה הנחיתה אינו חריג
וגובה הבניה חריג?
 

תאורת חרום

משתמש פעיל
מודיעין עילית גבוהה מת"א ובמיוחד ברכפלד שעליה עוברים.
(רום ברכפלד 325 מ' מעל גובה פני הים), והבניינים הם בגובה של 12 קומות.
אז גובה ההר חריג???
אז צריך לשאול את רשת"פ מה גובה הטיסה/נחיתה במטרים מעל הקרקע ברום 325 מטר?


כמה הבדל ברעש יש בין 6 קומות ל12 ???

ואין בנינים של 12 קומות, אולי 10 ורובם ככולם בנויים על צלע הר שמצד העליון הם רק 5 קומות גובה!

אין בנינים גבוהים במודיעין עילית וזאת כי לא משתמשים במעלית שבת.
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופירייטינג
לא הייתה מדיניות שמטוסים לא טסים מעל השטחים??
אולי כדאי להפנות מיילים לגורמי תעופה באיחוד האירופאי ולספר להם על כך??אם ברש"ת מתעלמים מהאזרחים אז יש עוד אפשרויות....מה גם שהערבים יורים באויר וזיקוקים שזה דיי בעייתי .אנחנו לא פח האשפה של מודיעין .ובטח לא על חשבון בטיחות המטוסים
למה לא, יש לנו רעש אז נהיה 'מוסר'ים לגויים (שאוהבים אותנו מאד כי אנחנו מתנחלים, זה סתם דרך אגב).
מה רע?
 
מצב
הנושא נעול.

אירועים קרובים

ראש פינה

הפרוגיסטים נותנים בראש

לוח דרושים

למעלה