מידע שימושי שוב זה קורה! פעוט בן שנתיים נשכח ברכב מצבו אנוש

מעט מן האור

משתמש מקצוען
D I G I T A L
מסתכלים ומצילים: נלחמים בתופעת שכחת ילדים ברכב בקיץ
16 במאי 2020

-%D7%95%D7%9E%D7%A6%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%9D-%D7%A2%D7%91%D7%A8%D7%99%D7%AA-e1589645678670.jpg

מסתכלים ומצילים: נלחמים בתופעת שכחת ילדים ברכב בקיץ

בעקבות הטרגדיות של ילדים שנשכחו בכלי רכב לוהטים בשנים האחרונות ובשל החזרה לגני הילדים ולבתי הספר, תחת שגרת הקורונה החדשה בה בחלק מגני הילדים החזרה חלקית ובסבבים. כך, הגננות וצוותי ההוראה מקבלים מדי יום ילדים אחרים, במגן דוד אדום שבים ומזכירים לציבור כי יש לבדוק שוב ושוב בכל נסיעה את המושב האחורי ולוודא את שלומם של הילדים וכי אף אחד מהם לא נשכח ברכב. בנוסף, מבקשים במד”א מהציבור לשים לב למכוניות חונות במהלך היום, ולהזעיק את מד”א בקו החירום 101 או באמצעות אפליקציית ‘מד”א שלי’ בכל מקרה שבו נראה ילד בכלי הרכב, ללא השגחת מבוגר. יצוין, כי תשומת לב מוגברת של הציבור כולו יכולה להציל את חייהם של פעוטות רבים.
הטמפרטורה ברכב סגור מזנקת בתוך דקות ועלולה לגרום למכת חום ואף למוות. יש לעשות את כל הפעולות האפשריות הנדרשות על מנת לוודא שלא נשארו ילדים ותינוקות ברכב סגור. אין להשאיר תינוקות וילדים ללא השגחת מבוגר ברכב – גם אם משאירים ברכב חלונות פתוחים!! במידת הצורך, יש להשאיר בעבורם שתייה קרה, מזגן דולק ומבוגר אחראי ברכב.

%D7%9E%D7%A1%D7%AA%D7%9B%D7%9C%D7%99%D7%9D-%D7%95%D7%9E%D7%A6%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%9D-%D7%A2%D7%91%D7%A8%D7%99%D7%AA-1.jpg
קמפיין מד”א נגד שכחת ילדים ברכב

מנכ”ל מד”א, אלי בין: ״את האסון הבא ניתן למנוע. כאשר הטמפרטורות מתחילות לעלות אני מבקש מהציבור להקפיד שבעתיים על כללי הבטיחות ולתת את מלוא תשומת לב כשמסיעים ילדים ברכב, להביט לכלי רכב חונים ולדווח במידה נראה ילד ללא השגחת מבוגר. מד”א, כארגון ההצלה הלאומי של ישראל, מחויב לעשות כל שביכולתו על מנת למנוע מקרים דומים בעתיד”.
 

מעט מן האור

משתמש מקצוען
D I G I T A L
ירושלים: פעוט כבן שנתיים נשכח ברכב – מצבו קריטי

צוות רפואי הגיע לפני זמן קצר לזירה והחל להעניק לפעול טיפול ראשוני לקראת פינויו לביה"ח

חזקי ליפשיץ, כ״ג בתמוז תש״פ (15/07/2020), 17:23, 13 תגובות

רמזי בטאש חובש באיחוד הצלה סיפר: "כשהגענו למקום נתקלנו בילד כבן שנתיים שלדברי בני משפחתו הוא שהה ברכב זמן ממושך ובעקבות כך איבד את הכרתו. בסיוע צוות קופת החולים ביצענו בו פעולות החייאה ולאחר מכן הוא פונה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים תוך כדי סיוע נשימתי במצב קשה".
באגף דוברות והסברה של איחוד הצלה שבים וקוראים לנקוט בכללי הבטיחות והזהירות ולא להשאיר ילדים או פעוטות בכלי רכב ללא השגחה אפילו לא לרגע. כמו כן מומלץ לפקוח עין ברכבים חונים בפרט בימי הקיץ החמים לבדוק באם לא נשכחו בהם ילדים או פעוטות.

התייצבות במצב הפעוט שהושאר ברכב בירושלים, מצבו קשה
מערכת המחדש, כ״ג בתמוז תש״פ (15/07/2020) 17:38

 
נערך לאחרונה ב:

מעט מן האור

משתמש מקצוען
D I G I T A L
ירושלים: פעוט כבן שנתיים נשכח ברכב סגור – מצבו קשה
חומי ברמן15.07.202018:01
בית חוליםנשכח ברכב0 תגובות
צוות מד"א שהגיע לשכונת ג'בל מוכבר בבירה מצא את הפעוט כשהוא מחוסר הכרה וביצעו בו פעולות החייאה. הוא פונה לבית חולים הדסה עין כרם כשמצבו קריטי. חובשי רפואת חירום במד"א אמרו: "כשהגענו למקום הפעוט היה מחוסר הכרה וחם למגע"
פעוט כבן שנתיים הובא הצהריים (רביעי) למרפאה מקומית לאחר שככל הנראה שהה זמן ממושך בתוך רכב סגור. הדיווח הראשוני במוקד מד"א התקבל בשעה 16:30: חובשים ופרמדיקים הגיעו למקום ויחד עם צוות המרפאה החלו העניקו לו טיפול רפואי ראשוני שבסיומו פינו אותו לבית החולים הדסה עין כרם במצב קשה.

רמזי בטאש, חובש באיחוד הצלה שהגיע לזירה, סיפר: "כשהגענו למקום נתקלנו בילד כבן שנתיים, שלדברי בני משפחתו שהה ברכב זמן ממושך ובעקבות כך איבד את הכרתו. בסיוע צוות קופת החולים, ביצענו בו פעולות החייאה ולאחר מכן הוא פונה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים תוך כדי סיוע נשימתי במצב קשה".


חסן סרור ואוהביה שרעבי, חובשי רפואת חירום במד"א, הוסיפו: "כשהגענו למקום חברנו לצוות המרפאה שהעניק טיפול רפואי מציל חיים לפעוט שהיה מחוסר הכרה וחם למגע. המשכנו את הטיפול הרפואי מציל החיים שכלל נוזלים וקירור. העברנו את הפעוט לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו תוך המשך טיפול לבית החולים כשמצבו יציב".

ב'חדשות 12' הוסיפו כי לפי נתוני ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים, מתו 29 ילדים בעשור האחרון (2010-2020) כתוצאה משכחה ברכב. "מחקרים מראים ששכחת ילדים ברכב יכולה לקרות לכל אחד, והיא מתרחשת בעיקר בתקופות של סטרס, יציאה מהשגרה ועייפות", אמרה אורלי סילבינגר, מנכ"לית הארגון.

"בקיץ, רכב סגור עלול להגיע לטמפרטורה של 70 מעלות בתוך דקות", הזהירה והמליצה כי "במיוחד בימים אלה, שבהם כולנו נמצאים מחוץ לשגרה המוכרת, חשוב לאמץ הרגל מציל חיים: משאירים חפץ חיוני במושב האחורי, פותחים את הדלת האחורית בסוף כל נסיעה, מתקשרים לבן או בת הזוג כשמגיעים ליעד או כל הרגל אחר שעובד עבורכם".
 

נעמי20

משתמש פעיל
אולי מוחמד בן ג'אמל-----
כשסבא שלו היה קטן הוא נתקע פעם במדבר בלי מים, וכמעט הלך למות.
כמובן שאמא שלו נלחצה, עד שבא מלאך מן השמים ואמר לה
מה לך הגר אל תיראי כי שמע אלוקים אל קול הנער באשר הוא שם.
אז אם אלוקים מרחם. גם לנו מותר.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכא

א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה