מדריך שבירת מיתוס: חוק השלישים - היסטוריה

אליהו פריד

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
צילום מקצועי
בסביבות 1797, אמן חובבן בשם ג'ון תומס סמית, שהיה במקצועו למעשה חרט, אך תחום הציור היה תחביב בשבילו, כתב ספר בשם "RemarksOn Rural Scenery" בו הוא הטביע את המושג "חוק השלשים"
הנה תמונתו
John-thomas-smith 1797.jpg

החוק התייחס לפי התיאוריה שלו, ליחס של מלבן שוכב (לא עומד)
רבי האמנים בזמנו זילזלו בספר הזה, ובמיוחד בחוק השלישים בטענה שהוא דילדל את כל תורת הקומפוזיציה לחוק אחד פשוט, הלוואי והיה חוק "הוקוס פוקוס" בקומפוזיציה, תכל'ס אין חיה כזאת.
ג'ון תומס, בשום פנים ואופן לא היה צייר רב-אמן, אבל החוק השלישים שהוא למעשה הפשטה של מדע גיאומטרי שלם התקבל אחר שנת 1826 בו הומצאה המצלמה הראשונה על ידי הממציא הצרפתי ניספור נייפס, אשר צילמה בשחור לב.
כיון שיחסי התמונה היו אז ביחס ריבועי וביחס 1.5, והואיל וצלמים אין בידם ליצור קומפוזיציות מורכבות כמו ציירים ועליהם להתפשר הרבה, הרי שאימצו בחום את חוק השלישים. ועם הזמן נהפך להיוד קדוש קדוש קדוש דבר הרחוק מן המציאות כמרחק מזרח ממערב.
למעשה חוק השלישים עובד ביחסים הבאים. מלבן שורש 1.5, מלבן שורש 2 ומלבן שורש 3.
כל אחד מהיחסים האלו חוק השלישים עובד בגלל סיבות שונות שאותן צריך להכיר.
ברם, חוק השלישים ממלבן שורש 4 ומעלה כבר אינו עובד, תארו לעצמכם יחס של 1:6, היינו נניח גובה 10 ס"מ ורוחב 60 ס"מ, נראה לכם שחוק השלישים יעבוד????

יש עוד יחסים של תמונות
כגון M43 היינו יחס של 1.33333
וכן M54 היינו יחס 1.25
מה עושים איתם, יש עוד על מה לדבר
אני רק מבקש מצלמים, לתת לינק לסרטונים האלה שרלוונטיים לצלמים, הואיל ואין לי הרשאת כתיבה בפורום צלמים. (רק בקשה קטנטנה:))

בסרטון המצורף אסביר למה חוק השלישים עובד במלבנים שציינתי.
אני מדגים בתוכנה מיוחדת שתיכנתתי שבונה מיני קאנונים למיניהם
למעוניינים, אמסור את התוכנה לשימושכם.
 

קבצים מצורפים

  • ROT.mp4
    15.2 MB · צפיות: 74

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ר'

קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יְהוָה כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ:
נקרא  2  פעמים

לוח מודעות

למעלה