שאלות בענייני סגירה לדפוס וכריכה

תא חזי

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
ברצוני לשאול 2 שאלות יסודיות מאוד את חברי הפורום כאן:
א. כאשר אני סוגר פרוייקט (בדגש על ספר/חוברת צבעוני/שחור לבן) לדפוס - מה הDPI המקסימלי שיש בו נפקא מינה לפלט הסופי על הנייר, ושמעבר לו אין באמת טעם לסגור ברזולוציה גבוהה יותר, מכיון שזה לא משנה בהדפסה (בעבר קראתי שהמקסימום זה 335 או 300 DPI/PPI, האם זה השתנה?). אני שואל את זה כי בכל סגירה לדפוס (במיוחד באינדיזיין) אני מוכרח לתת DPI גבוה ככל האפשר בPDF, ומאידך אני מקבל קבצים עצומים בגודלם, וזה מאוד מפריע, זה מרגיש לי כמו יריה בחושך. הייתי שמח אם מישהו יכול להבהיר את הדברים בקצרה, או להפנות אותי למידע בנושא.

ב. כידוע, קבצי גלופות לכריכת הטבעה מעצבים וסוגרים כקובץ וקטורי באילוסטרייטור/קורל עם הפרדת צבעים (או צבעי ספוט וכדו') - נשאלת השאלה - האם אפשרי גם להשאיר חלק מעיצוב הכריכה במצב שאינו וקטורי (כלומר רסטר, מפת סיביות, BMP) אך בחדות גבוהה (וכמובן כשמדובר באחד מצבעי CMYK, ולא במשהו מעובב? האם זה עלול לעשות בעיות בגלופות עצמן?
 

תא חזי

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
מקפיץ:
205 צפיות, אף לא תשובה אחת??:(
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט א'

א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד:
נקרא  27  פעמים

לוח מודעות

למעלה