שאלה | פוטו פילטר

  • פותח הנושא mirif
  • פורסם בתאריך

mirif

משתמש מקצוען
אני מלמדת כעת את תפריט AJUSTMENT
מ המשמעות של "פוטו פילטר" תאורטית ומעשית?
 

DDFF

משתמש פעיל
אני מודיע מראש שהתגובה היא עניינית נטו ובשביל היידע ולא בשביל ח"ו לפגוע.
איך מלמדים על משהו שבעצמך את לא יודעת? המורים/ות מלמדים/ות רק חלקים מהתוכנה או שבכלל לא מלמדים תוכנה רק מלמדים "גרפיקה" והתוכנה שכל אחד/ת י/תסתדר?
 

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
זה אפקט שמחמם/ מקרר תמונה לפי הצורך. אפשר להגיע לאותם תוצאות על ידי שימוש בשכבת התאמה, ועדיף שתתנסי לבד דרכם.

זה בכל אופן השימוש שמצאתי לפילטר הזה. אפשר אמנם להגיע לאותם תוצאות על ידי שקיפויות שונות ושיטות שילוב, אבל אם אפשר בקיצור, למה צריך באריכות?...


בהצלחה.




אגב, אני חושבת שיש חומר על זה בספר פוטושופ של מנטור.
 

TIP X

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
הגיוני מאד שגם מורים צריכים להעזר. זה לגיטימי בהחלט, בעיקר בתחום דינמי כמו הגרפיקה. וההוכחה היא הפורום הזה שלשם כך הוא נועד.
ddff, האם את/ה מורה? אם כן, ודאי תבין זאת. אם לא- מקומך לא כאן... וזה שוב לא בשביל לפגוע אלא לתועלת הענין. שלא יתרפו ידים שלא צריכות להתרפות.

ותשובה לשאלה- למיטב הבנתי פקודה זו נועדה לדמות פילטרים שונים של צלמים המונחים מעל עדשת המצלמה וגורמות לתמונה להצטלם אחרת.
 

ישראלה

ללמוד תוכנות בכייף :)
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
עימוד ספרים
כמו שיש פילטר על עדשה, נראה לי שקוראים לזה "ג'לטין" (כמו ניר צלופן) בכמה צבעים שיוצרים אוירה ומחדדים את הרכות המבוקשת, למשל צלומי פנים עם צבע פנים, מים עם צבע תכול וכד'.
מורה שמלמדת צילום יעצה לשים גרב לפני העדשה, למי שאין את הגלטין בצבע פנים, וזה גם נותן את האפקט הזה.
הפילטר הזה אמור לתת מענה ליצירת אפקט הנ"ל.
 

Graphic

משתמש צעיר
DDFF, איני מסכימה איתך כלל וכלל.

מורה הוא בן אדם. לא ספר לימוד מהלך, ולא עידכון און-ליין של כל בדל מידע חדש.

מורה הוא אדם השולט בחומר אותו הוא מלמד (שולט, לא יודע ה-כ-ל), אבל גם יודע כיצד ללמד. יותר ממה שצריך המורה ידע לימודי, דרוש שיהיו לו כישורים דידקטיים: המורה צריך להבין היכן נקודת הקושי של תלמידיו, מהן נקודות התורפה של החומר הנלמד, ובאילו תכסיסים לנקוט כדי שהחומר יהיה מעניין, מרתק, שימושי וייזכר היטב.

בהחלט, ייתכן שיש גרפיקאים הבקיאים בתוכנה יותר ממורים מסוימים, כשם שיש להבדיל אלף אלפי הבדלות, תלמידי-חכמים הבקיאים במפרשי החומש או בהלכה הרבה יותר ממורה לתורה או לדינים. ועדיין, אין הדבר מפחית כהוא-זה מערכו של המורה האיכותי, כל עוד הוא אינו "מורח", אלא בבואו ללמד חומר שאינו בקיא בו די, הוא פונה למקור המידע (לענייננו: הפורום החשוב הלזה) ואינו מתבייש לשאול, לחקור וללמוד, טרם הוא מעביר את החומר לתלמידיו.
ידע פורמלי- הוא דבר הנרכש בקלות, יחסית, בייחוד בכל הנוגע לתיפעול תוכנות-מחשב.
כישורים דידקטיים - הן תכונות הקשות הרבה יותר להשגה, ודורשות שנים של ניסיון, שעות רבות של הכנה ומחשבה, ייעוץ ועבודה מאומצת, מלבד כישרון מולד.
 

טליה שחר

משתמש רשום
עיצוב גרפי
באופן אישי אני לא מלמדת פילטרים פרטניים, אלא נותנת הסבר כללי עם מספר דוגמאות מצומצם, והסבר על השימוש בפרמטרים של הפילטרים, ושישחקו עם זה בבית כשהם עובדים על התרגיל לשיעור הבא. כי אפשר לשחק עם זה עד דלא ידע.. לא ידע מה השעה, בעיקר..
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ר'

קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יְהוָה כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ:
נקרא  10  פעמים

לוח מודעות

למעלה