שאלה על מרכאות וציטוטים

במילים_אחרות

תרגום אנגלית-עברית עברית-אנגלית
מנוי פרימיום
אשמח לעזרת המבינים / ות

אני עורכת טקסט שבו רבים הציטוטים מהתנ"ך, מילים, משפטים ואף קטעים שלמים.
היות והמרכאות רבות ומבחינה ויזואלית נראה לי לא טוב, חשבתי לותר עליהן ולהשתמש בגופן נטוי. מתאים? מקובל? לא מצאתי התייחסות לעניין זה באתר של האקדמיה.
 

יענקי R

ספר יהלום - עימוד נוצץ ברמה אחרת
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
עימוד ספרים
צילום מקצועי
עריכה תורנית
עריכה והפקת סרטים
אשמח לעזרת המבינים / ות

אני עורכת טקסט שבו רבים הציטוטים מהתנ"ך, מילים, משפטים ואף קטעים שלמים.
היות והמרכאות רבות ומבחינה ויזואלית נראה לי לא טוב, חשבתי לותר עליהן ולהשתמש בגופן נטוי. מתאים? מקובל? לא מצאתי התייחסות לעניין זה באתר של האקדמיה.
אין חובה לשים מרכאות; זה חשוב בשביל הבידול, וכדי שיובן היכן נגמר הציטוט.
יש שמשתמשים עם מרכאה אחת (') לחסוך במקום ולהקל על העין.
גופן נטוי - אפשרי, אבל יכביד לא פחות ואף יותר, במדה והטקסט מרובה בציטוטים. וגם זה תלוי היכן הטקסטים מתפרסמים ומי מנגיש אותם לציבור. אם זה לפרינט - יש מעמד באמצע ולא בטוח שהוא ישתמש עם ההטיות שלכם למעשה.
 

7שבע7

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
הכי טוב - להזיח את הטקסט המצוטט, אם הוא ארוך. אם לא - אז לדעתי עדיף להדגיש את הטקסט ולא להטות. הטיית טקסט נהוגה באנגלית בעיקר, בעברית היא מקובלת פחות.
 

במילים_אחרות

תרגום אנגלית-עברית עברית-אנגלית
מנוי פרימיום
תודה למגיבים,
זה אכן לפרינט, והעימוד גם עלי... כאשר מצוטטים קטעים עשיתי אמנם הזחה, ואז אולי באמת כדאי לוותר על נטוי. עדיין מתלבטת מה לעשות כאשר הציטוטים משולבים בטקסט, לפעמים שתיים, שלוש מילים. האם קריטי האחידות בין ציטוטים כאלו לציטוטים של קטעים שלמים, או שאפשר להבדיל
 

סופריא - הוצאה לאור

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום גולד
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
אני נוהג בטקסטים כאלו, רק להדגיש. בעיני, הזחה יעילה רק במידה וכל הטקסטים המצוטטים יוזחו.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  21  פעמים

לוח מודעות

למעלה