שאלה לגבי הצעת המחיר - בניית אתר

rivkic

App.Up.Go! -פיתוח תוכנות / אתרים מורכבים / קורסים
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
D I G I T A L
למרות שברור שבלי מערכת מובנית - האתר יותר אינודואלי ומתאים לצרכים.
למה זה ברור?
המערכות המובנות לא מגבילות, תמיד אפשר להוסיף עליהן קוד.
הן בסה"כ חוסכות ונותנות הרבה ספריות מוכנות.

אם יש חיסרון במערכות המובנות - אלה פרצות האבטחה.
 

UU

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
יש בזה שאלה של טעם (כלומר, הנאה בעצם התכנות וכלים טכנולוגיים שכל מתכנת יעדף משהו אחר, על פי מה שהשם יתברך ברא אותו) ושאלה של תועלתיות (כלומר, שקלים למשכורת\מציאת עבודה בקלות)

אם זו שאלה של טעם, אני לגמרי בוחר בדוט נט מהרבה מאוד סיבות (אני אציין כמה עיקריות בבחינת ישמע חכם ויוסף לקח, נכתבו עקרונית כנגד שפות הסקריפט הנפוצות כיום ולאו דווקא php):
הקומפיילר וה-strong typing:
א. טעות כתיב, שבסקריפט צריך לחפש בדיבאג מייגע, נעצרת עוד לפני שהאתר עלה בארור של הקומפיילר.
ב. העברה של פרמטרים לפונקציות, את יודעת בדיוק איזה טייפ צריך להעביר וכמה פרטמטרים בדיוק.
ג. את תמיד יכולה להיות בטוחה כשאת מחזיקה משתנה מסוים, את מחזיקה את הtype הספציפי שלו.
ד. בשינויים בקוד שכולנו מכירים (שדה פלוני החליט לעשות שינוי השם\הtype או שהחליטו להוסיף\להוריד\לשנות פרמטרים של פונקציה מסוימת, ברגע שהתוכנה עלתה, את יכולה להיות בטוחה ב100 אחוז שהקוד שלך עבר את השינוי שהוא היה צריך לעבור - בכל המקומות, גם בקובץ שלא פתחת בשנתיים האחרונות בלי להריץ חיפושים מייגעים.


ה visual studio: אע"פ שרבים מכירים את ה visual studio code, זה עדיין לא פתיחת היכל לנוחות הכתיבה של הקוד, לרמת השלמת הקוד (auto complete), שינוי שמות של קלאסים\משתנים\properties.... שליטה נוחה מאוד ב source control, וכו' וכו'

תמיכה אמיתית - עמוקה - טובה ב OOP: עם הגדרה ברורה של class, מה פרטי, מה פומבי, מה יורש ומה אבסטרקט, מניסיון של שנים, בכתיבת קטעי קוד מסובכים, הקשיחות הזו עושה רק טוב, במידה ועובדים נכון. דוגמה טובה היא להכריח לאתחל אובייקט במצב מסוים (לדוגמה, handler שמנהל קריאות לשרת http, שהמתכנת יהיה חייב להכניס ב constructor כתובת צד שרת, זה חוסך באגים במידה ושוכחים וזמן למידה, שהרי אוטומטית מוצג מה צריך בשביל לאתחל את האוביקט הספציפי). דוגמה נוספת היא לדוגמה תמיכה במספר data bases, כאשר משאירים פונקציה abstract שמקבלת אובייקט שצריך להשמר ב db וקלאסים שיירשו, יהיו חייבים (על פי ידידנו הטוב, הקומפיילר) לממש את הפונקציה (עוד פעם, חסכנו באג)

כמובן שצריך לציין ג'נריקס (בדומה ל templates של ++C, רק מודרני...), linq, Entiity Framework, אובייקטים דינמיים (dynamic objects, יצירה של אובייקטים ללא קלאס מסודר, בדומה ל javascript), ועוד שאר דברים נפלאים שבאים מובנים בשפה.

* בשנים האחרונות, הגיע הזמן ומיקרוסופט קיבלו שכל והתחילו לפתח .net שיעבוד גם על לינוקס\מאק (מה שנקרא asp .net core), דבר שמוזיל את האחסון האתרים ומאפשר להריץ שרתים אמיתיים בדוט נט. בנוסף, הביצועים שם מדהימים, אבל בינתיים אין תזוזה של ממש בתעשייה לכיוון הטכנולוגיות האלו (מכמה שיחות שערכתי עם מנהלים כאלו ואחרים בתעשייה והצגתי להם את מה שהצגתי לכם, ובפרט לאלו שעבדו תקופה עם דוט נט, לא היתה להם ממש סיבה טובה להסביר למה לא, חבר טען שזמן הלמידה לא משתלם... טענה קשה, אם למישהו יש תשובה, אשמח)

אבלללללללל בדרך כלל בתעשייה אין כמעט עבודות בדוט נט (האמת שאני עובד בתעשייה בדוט נט, אבל זו היתה סיעתא דשמיא) מלבד עבודות ממשלתיות שעובדים המון בדוט נט, ולכן, במידה ורוצים עבודה ממשלתית (ויש תואר), ממליץ בחום, אבל במידה ורוצים לעבוד בתעשייה, אני לא הייתי ממליץ ללמוד דוטנט בשביל השקלים... אז מה למה התכוונתי? בעיקר לnode js שנכנס לשוק בצורה מדהימה או לפייטון, שנחשבת לשפת סקריפט מעולה שהרבה חברות רציניות מאוד מפתחות איתו backend.

לגביי האנגולר, בעניין הטעם, אני ממליץ בחום, לגביי השקלים, זה ברור שאנגולר עדיף מדוט נט... אבל לא ברור שזו הבחירה החכמה ביותר, מלמד פי לומר איני יודע.....

הערה אחרונה (כאילו לא כתבתי מספיק ..... ): דוט נט ואנגולר דורשים זמן לימוד ארוך יחסית (כך נדמה לי)... אבל אני חושב שמי שכבר בונה אתרים באופן מקצועי מספר שנים, יכול ללמוד לבד אנגולר ואחרי שיש ידע בסיסי, אפשר להתחיל לעבוד וללמוד תוך כדיי תנועה (כך אני עשיתי). מה שכן, בדיעבד, הייתי מסתייע בסדרת וידאו\ספר\מדריך-רציני טיפה יותר יסודי ומפורט מה tutorial המצחיק שהתחלתי איתו, זה היה מקל על תהליך הלמידה.

תגובות יתקבלו בשמחה, תגובות נאצה יתקבלו בהבנה (:
יואו
איזה השקעה!!
לא ציינתי את זה אולי, אבל למדתי תכנות בסמינר, כך שזמן הלימוד פחות משנה מבחינתי, אני יודעת דוטנט.
ממש לא שאלתי לגבי למידה להמשך, אלא לגבי עבודה בהמשך.
כלומר - היום אני מפתחת PHP Backend+ פרונט רגיל (JS, HTML) עם ניסיון מעולה
השאלה היא כמה לחפש משרה אחרת בשפה שונה, בשביל העתיד.
לגבי מעלות הדוטנט - מסכימה ממש, אם כי כמו שכתבת בעצמך - הרבה פחות קיים בתעשיה!
וכאשר יש ניסיון כבר בשפת סקריפטים כלשהיא - הקושי להכנע לקומפילר הוא גדול (למרות שבאמת המעלות בו גדולות מאד)
כך שמה שלקחתי לעצמי מכל העייל - שווה לי בהחלט לשקול הסבה ל-nodejs אבל לא ממש שווה לי לעבור לדוטנט
ולגבי אנגולר - בכל מקרה הוא שווה. ואנסה באמת לפתח את הידע שלי בו (ויש לי ידע) גם בלי לעבור עבודה עדיין.
 

UU

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
למה זה ברור?
המערכות המובנות לא מגבילות, תמיד אפשר להוסיף עליהן קוד.
הן בסה"כ חוסכות ונותנות הרבה ספריות מוכנות.

אם יש חיסרון במערכות המובנות - אלה פרצות האבטחה.
בגדול את צודקת
אבל...
מנסיון שלי ב-2 האפשרויות, אם יש צורך במשהו אנדוידואלי מאד - המערכת המובנית מסרבלת מאד את כתיבת הקוד האישי, ויוצרת איטיות גם בכתיבה וגם בהרצה.
מה גם - שמצופה ממשהו שמשתמש במערכת מובנית לספק סחורה שיכולה לעבור למתכנת אחר, כך שצריך להכנע למגבלות המערכת בד"כ (לפחות לכתוב את הקוד האישי בתוכה במקום הנכון)

וחסרון נוסף למערכת מובנית - היא תמיד יותר איטית בבסיס מאשר קוד מ-0.
ועדיין - אני נוטה להשתמש במערכת קיימת עד כמה שאפשר, כי המעלות שלה גדולות מהחסרונות.
 

Naftali Stein

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
D I G I T A L
הקשיחות הזו עושה רק טוב, במידה ועובדים נכון.

מצטרף...

התחלתי ב java, שהיא מאוד קשוחה, טיפוסיות חזקה קלאסים וכו' כרגע בהסבה ל PHP, קשה לי עם הרעיון שלא הכל צריך להיות מוגדר וברור.

שאפו על התשובה המושקעת.

משיחות שאני ערכתי עם אנשים בתחום בחברות הייטק גדולות, אנגולר זה הדבר הבא, עקומת למידה ארוכה יותר אך הביצועים והתוצאות הם ללא גבול.
 

Aharono

משתמש פעיל
D I G I T A L
יואו

ממש לא שאלתי לגבי למידה להמשך, אלא לגבי עבודה בהמשך.
כלומר - היום אני מפתחת PHP Backend+ פרונט רגיל (JS, HTML) עם ניסיון מעולה
השאלה היא כמה לחפש משרה אחרת בשפה שונה, בשביל העתיד.

ולגבי אנגולר - בכל מקרה הוא שווה. ואנסה באמת לפתח את הידע שלי בו (ויש לי ידע) גם בלי לעבור עבודה עדיין.

בכל מקצועות ההנדסה למיניהם, צריך להזהר שלא להפוך ללא רלוונטי, הרבה פעמים מישהו יושב באותה משרה כמה שנים ומבסוט... ואחרי כמה שנים המשרה נסגרה בגלל שהטכנולוגיה נהפכה ללא רלוונטית והבחור מוצא את עצמו מוכר פלאפל.. (אני מכיר מהנדס מיזוג אוויר שעבד 20 שנה כמהנדס בכיר בתדיראן, ויום אחד, אחרי שהטכנולוגיה התיישנה והתחלפה, הוא מצא את עצמו לא רלוונטי ומחוץ לתעשייה) אלא מה ? זה לא נראה שבשנים הקרובות ייסגרו המשרות ב php, כך שאין לך באמת סיבה טובה לקום וללכת במידה ומקום העבודה שלך הוא טוב (כלומר, שמשלם טוב, שיש בו אווירה טובה ושהוא יציב)

לגביי דוטנט, זו שאלה טובה אם תגיע לך הצעה טובה לדוטנט אם לעבור (בהנחה שמקום העבודה הוא לא טוב, כמובן).... אם הייתי במקומך, לא הייתי שולל את זה על הסף בהנחה שכל שאר הפרטים בעבודה יסתדרו... בסופו של דבר, את רוכשת נסיון בעוד תחום מקביל למה שאת כבר יודעת ומנוסה (ובינינו, זה לא ש php הולך להתקדם לאנשהו... הפסקה של שנה-שנתיים-שלוש, לא ממש תשנה את הידע שלך, מלבד קצת חלודה שתקבלי מהתקופה שלא עבדת ב php)

לגביי אנגולר, אני חושב שבמצב שלך כדאי מאוד ללמוד אנגולר (גם אני הייתי בערך במצב שלך כשהתחלתי ללמוד), זה מרענן לעבוד בצד לקוח עם משהו שמזכיר יותר תוכנה מאשר סלט של פונקציות ברוטב משתנים... מה גם שהוא פותח נישה גם ל pwa (אתר שמאוחסן על ה caache בסמארט פון ובהמשך גם במחשב ומתנהג כאפליקציה, אלא שהוא כתוב כאתר לכל דבר ועניין) ולפיתוח אפליקציות לאנדרואיד ולמאק (זו ספרייה שמבוססת על אנגולר ונקראת ionic)

כמובן שאם כבר לומדים, אז כדאי ללמוד angular ולא angularjs, כדאי מאוד להתקין visual studio code ולהסתכל שם בתוספות, יש המוןןןןן תוספות מעניינות, וכמו שכבר כתבתי בספר ההוא, כדאי להשקיע ולמצוא ספר רציני\קורס ממוחשב\סדרת מאמרים רצינית שיעזור להתחיל ברגל ימין

בהצלחה
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  1  פעמים

לוח מודעות

למעלה