קופירייטינג שאלה בנושא עלות

אפקטכתיב

משתמש מקצוען
מצטרפת לשאלה,אבל אצלי רק קופיריטינג:
מה המחירים שאקח על:
כתיבת מודעות לפרסומות בעיתון שכונתי גודל(עמוד) קטן?
כנראה גם A 5.
ומה לגבי מודעת שיווק עם מידע?

וכמה לקחת עבור תיקונים של כותרת וסלוגנים?
(אני בתחילת הדרך אבל כתיבה זה הצד החזק שלי ב"ה)
 

רחל סרולוביץ

כתיבה שיווקית וקופירייטינג
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי

לללי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
כמו בכל מוצר, השאלה היא מה בדיוק צריך, וכמה מעוניינים להשקיע
(מקרר למשרד/ לזו"צ/ לבית עם שובבים/ להורים שמארחים בחגים/ לדירת פאר)

אינו דומה עסק מתחיל שעדיין בשלב גישושי השוק
לעסק מבוסס, המצריך מקצוען שידע לחדש/לפתור בעיות קיימות
יש הבדל בין ארגון קהילתי הפונה לאנשי בית הכנסת
לעמותה הפונה לשועי עולם או זקוקה לגיוס מיידי של 40 מיליון ביומיים.

אחרי שמבררים את הנ"ל
כדאי לבדוק קרדיטים של עבודות שנהניתם ולבקש תמחור.
פשוט, לא?

בהצלחה!
 
נערך לאחרונה ב:

נוכחות

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
יוצרי ai
מדובר בפרסומת עבור מטרת טיפול רגשי, שאמורה לעלות מחיר קופירייטינג, גרפיקה, ופרסום בעיתון העירוני.
ולכן גם אם מדובר בעסק מבוסס, לא שווה לשלם פרסום שיעלה 1300 שזה כולל 1000 על המודעה ועוד 300 של העיתון - אם יגיע רק לקוח אחד, שרק לאחר חודש/ חודשיים עבודה אתו, יצליחו לכסות בשכר של העבודה את הוצאות הפרסום.
מדובר בהרבה מאוד עבודה מאמצת, שלא מצדיקה לכסות רק עלות מודעה במשך כמה שבועות של עבודה.
אבל אם לדוגמה יעלה 200+300 ומקווים שמטופל אחד יגיע מזה, זה כבר יותר נשמע, כי לאחר טיפולים ההתחלתיים כבר מכסים את עלות המודעה.
או לחילופין גם אם זה יעלה 1300 ש"ח אבל אם בטוח שיגיעו שלושה או ארבעה מטופלים מזה, זה גם טוב, כי ככה זה מכסה כבר בהתחלה על עלות הפרסום.
אבל זה פחות נשמע מציאותי שהמודעה תוכל להבטיח להביא שלושה או ארבעה מטופלים.
 

לללי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
אם לדוגמה יעלה 200+300 ומקווים שמטופל אחד יגיע מזה, זה כבר יותר נשמע, כי לאחר טיפולים ההתחלתיים כבר מכסים את עלות המודעה.

הנה לנו בסיס מצויין לתיאום ציפיות.
יתכן ובעלי המקצוע יוכלו להבטיח יותר בתמורה לתשלום גבוה יותר
עניין של מו"מ.

ולכן גם אם מדובר בעסק מבוסס, לא שווה לשלם פרסום שיעלה 1300 שזה כולל 1000 על המודעה ועוד 300 של העיתון - אם יגיע רק לקוח אחד, שרק לאחר חודש/ חודשיים עבודה אתו, יצליחו לכסות בשכר של העבודה את הוצאות הפרסום.
עסק מבוסס לא אמור לפרסם בשביל לקוח אחד. סיבות הפרסום שלו הם בד"כ שימור תדמית, קהלי יעד נוספים או פתרון בעיות שונות.
 
נערך לאחרונה ב:

נוכחות

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
יוצרי ai
הנה לנו בסיס מצויין לתיאום ציפיות.
יתכן ובעלי המקצוע יוכלו להבטיח יותר בתמורה לתשלום גבוה יותר
עניין של מו"מ.
מה הכונה להבטיח יותר?
מהיכן הם יכולים לצפות האם המודעה תביא לקוח אחד, או שנים או -0?
 

לללי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
מהיכן הם יכולים לצפות האם המודעה תביא לקוח אחד, או שנים או -0?
הם יכולים לשער על סמך הנסיון שלהם
הם לא פועלים מהבטן, אלא על שיטות להגיע ללקוח ולעקוף את ההתנגדויות שלו
תוך שימת לב למכלול הנתונים של העסק
 

נוכחות

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
יוצרי ai
הם יכולים לשער על סמך הנסיון שלהם
הם לא פועלים מהבטן, אלא על שיטות להגיע ללקוח ולעקוף את ההתנגדויות שלו
תוך שימת לב למכלול הנתונים של העסק
אני שומע, אבל אני מבין שמדובר על ציבור מסויים של מומחים שאכן יכולים לשער, אבל כיצד ניתן לדעת על כל איש מקצוע אם הוא ספציפית יכול לדעת?
 

גבריאל פ.

שירותי קופירייטינג ופרסום - הפקת דפוס והפצה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי

לאה בלוי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
פרסום הוא אף פעם לא בשביל גיוס לקוח אחד. אפילו פרסום מכירתי בסוף עונה עם מכירת חיסול, המטרה שלו לא רק כאן ועכשיו.
עסק חי, שאינו על סף סגירה, אמור ליהנות מפרסום גם בטווח הארוך.

בתחילת הדרך יותר מזה - יתכן שהפרסום הראשון לא יביא בכלל לקוחות, ורק החשיפה השלישית תוביל להתעניינות כלשהי. אבל אם אין את החשיפה הראשונה - איך נגיע לשלישית?

יתכן שהפרסום לא יביא באופן ישיר אף לקוח, אבל יתמוך בלקוחות שישמעו מפה לאוזן כי הוא יצר מודעות לעסק. יותר קל ללקוחות שקבלו המלצה על מקום שכבר שמעו עליו, לפנות אליו, מאשר ללקוחות שמקבלים המלצה על מקום בלתי ידוע לחלוטין.

יש הרבה מטרות לפרסום. אי אפשר למדוד את התועלת שלו רק במספר הלקוחות שהגיעו באופן ישיר.

זה לפעמים דומה לשאלה - כמה לקוחות הביא לי הקורס שלמדתי בו את המקצוע שלי, או כמה לקוחות הביא לי הכיסא שקניתי לשבת מולם.
פרסום, לפחות בשלבים ראשוניים של הקמת העסק, הוא השקעה יותר מאשר הוצאה נקודתית שאמורה להוביל להכנסה כנגד.

*

בעניין העלות - מן הסתם תלוי גם באיש המקצוע. הטווח אכן רחב מאוד.
 

נוכחות

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
יוצרי ai
תודה על כל הפירוט.
לא מדובר על עסק בצעדים ראשוניים, אלא על עסק די מבוסס, (רק אם קוראים מבוסס רק לעסק שמגלגל מליונים מידי שנה זה לא ככה).
לא מדובר על עסק שמחפש להוציא כספים על מודעות ומיתוג. ולא שוה לפרסם כמה מודעות בשביל שאולי תהיה המלצה בהמשך לאחד מקוראי העיתון.
מדובר על מטפלת רגשית שהתפנה לה מקום מצומצם או כמה מקומות מצומצמים ממש, ומניסיון עד עכשיו מודעות בעיתונים בתחום הזה לא מביאים הרבה לקוחות רציניים, כי העיתונים מלאים מבוגרות קורסים למיניהם, וכמעט כל מי שבא זה רק מפה לאוזן שבאמת שמע שמדובר בבעלת מקצוע טובה.
כך שבכל פעם להוציא אלף שקל או אלפיים על עיצוב ופרסום והדפסה לא כל כך נחמד, בפרט שהלקוחות באים בסוף בצורה אחרת.
לא שייך לבוא ולומר שכל הלקוחות הם כאלה שבעבר ראו את המודעה ואחר כך המליצו עליהם, סיבה אחת כי זה לא כך, אלא שהמליצו להם אחד אחד מהגורמים הרלוונטיים.
וסיבה שניה משום שלא משתלם/ כדאי להוציא אלף או אלפיים שקל על סמך ספק לא ברור, בפרט כשיש רבים, ולעתים עד עשרות פרסומות אחרות בעיתון על טיפול רגשי, ותשעים אחוז מהקוראים לא מסתכלים רק על דברים שמעניין אותם באותה רגע.
ובשורה התחתונה שהפרסום כיום באמת מאוד יקר קבוצה של מודעות יכול להגיע למשכורת של חודש.
 

כוכב מבריק

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
סיבה שניה משום שלא משתלם/ כדאי להוציא אלף או אלפיים שקל על סמך ספק לא ברור, בפרט כשיש רבים, ולעתים עד עשרות פרסומות אחרות בעיתון על טיפול רגשי, ותשעים אחוז מהקוראים לא מסתכלים רק על דברים שמעניין אותם באותה רגע.

במודעה אחת טובה ויסודית שיושבת על אסטרטגיה עסקית ברורה אתה יכול לחסוך עלות של אינספור מודעות במקומון רק כי את הגרפיקה עשו לך 'בחינם'.
הרווחת פעמיים.
מנסיון.
 

גוגלית

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
לא שווה לשלם פרסום שיעלה 1300 שזה כולל 1000 על המודעה ועוד 300 של העיתון -
כל פעם להוציא אלף שקל או אלפיים על עיצוב ופרסום והדפסה
תוכל ללכת על מודעה אחת שתפורסם כשמתעורר צורך.
אז פעם אחת תשלם על הקופי והעיצוב, ואח"כ רק על הפרסום. זה לא כל-פעם-1300-שקל.

מה עלות סבירה שאשלם עבור מודעה מוצלחת חצי A5 עם קופירייטינג כולל גרפיקה?
תכלס, אם אתה רוצה מספרים,
תבקש הצעות מחיר למייל, ממספר מעצבים/קופירייטרים.
(תראה מחירים, עבודות, ניסיון, ותעשה שיקלול בעצמך)
 

לאה בלוי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
בפרט שהלקוחות באים בסוף בצורה אחרת.
בפרט כשיש רבים, ולעתים עד עשרות פרסומות אחרות בעיתון על טיפול רגשי, ותשעים אחוז מהקוראים לא מסתכלים רק על דברים שמעניין אותם באותה רגע.
מדובר על מטפלת רגשית שהתפנה לה מקום מצומצם או כמה מקומות מצומצמים ממש, ומניסיון עד עכשיו מודעות בעיתונים בתחום הזה לא מביאים הרבה לקוחות רציניים
וכמעט כל מי שבא זה רק מפה לאוזן שבאמת שמע שמדובר בבעלת מקצוע טובה.
אם כך, למה לפרסם בכלל במקומון? גם 300 שקל לזרוק לפח זה חבל.
 

102

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מה שאתה רוצה לשלם זה נקרא זול שהוא יקר!
אולי עכשיו חסכת בערך 1000 ש"ח
אך לטווח הארוך וודאי שהפסדת מיצוב נכון וקולע ולקוחות פונטנציאלים

במיצוב עסק (בטח ובטח מהסוג שציינת) זה לא עובד:
"יאללה נכניס את המודעת 500 ש"ח לעיתון נראה כמה לידים היא הביאה"
יש פה תהליך שלוקח זמןןןן, כסףףףף, סבלנותתתת.

בהצלחה!
 

נוכחות

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
יוצרי ai
אולי בדרך כלל זה כך, איני יודע, אך במקרה הזה, היה עד היום משהו שהפרסומות יחסית כמעט לא הביאו לקוחות, לא בשלב מוקדם ולא בשלב מאוחר, כלומר גם לא אנשים שראו את המודעות ולאחר מכן קבלו המלצה, אלא רק אנשים שקבלו המלצות.
אפשר לומר לקוחות שהגיעו עד היום, במשך כמה שנים של עבודה, היו בד"כ ורובם המוחלט, רק אנשים שקבלו המלצות מגופים רלוונטיים מוסמכים או מוכרים, למרות שנעשו נסיונות שונים לפרסם.
אולי היו טעויות בדרכי הפרסום, אולי באמת יש עודף פרסומות בתחום הזה, אולי היתה כאן טעות אחרת.
 

אפקטכתיב

משתמש מקצוען
מצטרפת לשאלה,אבל אצלי רק קופיריטינג:
מה המחירים שאקח על:
כתיבת מודעות לפרסומות בעיתון שכונתי גודל(עמוד) קטן?
כנראה גם A 5.
ומה לגבי מודעת שיווק עם מידע?

וכמה לקחת עבור תיקונים של כותרת וסלוגנים?
(אני בתחילת הדרך אבל כתיבה זה הצד החזק שלי ב"ה)

מי יכול לענות לי?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט פ'

קכט פְּלָאוֹת עֵדְוֹתֶיךָ עַל כֵּן נְצָרָתַם נַפְשִׁי:קל פֵּתַח דְּבָרֶיךָ יָאִיר מֵבִין פְּתָיִים:קלא פִּי פָעַרְתִּי וָאֶשְׁאָפָה כִּי לְמִצְוֹתֶיךָ יָאָבְתִּי:קלב פְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כְּמִשְׁפָּט לְאֹהֲבֵי שְׁמֶךָ:קלג פְּעָמַי הָכֵן בְּאִמְרָתֶךָ וְאַל תַּשְׁלֶט בִּי כָל אָוֶן:קלד פְּדֵנִי מֵעֹשֶׁק אָדָם וְאֶשְׁמְרָה פִּקּוּדֶיךָ:קלה פָּנֶיךָ הָאֵר בְּעַבְדֶּךָ וְלַמְּדֵנִי אֶת חֻקֶּיךָ:קלו פַּלְגֵי מַיִם יָרְדוּ עֵינָי עַל לֹא שָׁמְרוּ תוֹרָתֶךָ:
נקרא  22  פעמים

לוח מודעות

למעלה