שאלה בזכויות יוצרים של פונטים.

אלעזרי

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
עיצוב גרפי
אם אני עושה עימוד לחבורות של ישיבת בחורים. על הספר לא יהיה אמור להיות שם המעמד. הם שואלים האם זה יוצר להם בעיה חוקית עם הפונטים. או שדי שהמעמד רכש את הפונטים. למרות שעל הספר אין קישור למעמד.
 

תא חזי

תג, רב-טקסט
עימוד ספרים
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
ואוסיף כי אזהרה שמענו - והואיל ולא רציתי לפתוח נושא חדש, אכתוב אותה כאן:
בשום פנים ואופן לא להעביר פונטים למעמד אחר, או למכון או להוצאה לאור - גם לצורך עבודה ספציפית.
לא לא לא
פשוט לא.
גם אם זה "רק לספר הזה".
גם אם זה "רק למעמד שבמשרד שבמכון הזה, שגם ככה אומר שיש לו רישיון לפונט כזה ב ד י ו ק".
גם אם "אנחנו נורא חייבים, בלי זה הספר לא שווה כלום".

זה לא משנה
(הוא יכול אפילו בטעות לגלגל את הקובץ למקום אחר, ומאן דהוא יעתיק, או ישתמש ללא תנאי הרישיון (לדוגמא - ישתמש בפונט שרכשתם עם רישיון פרינט, וישתמש בו באתר או באפליקציה, או בסרט (יש גם רישיונות ברודקאסט שמיועדים לוידאו, והם הרבה יותר יקרים...)) והקובץ אולי חתום דיגיטלית על שמכם, ולכו תדעו, זה כמו לתת צ'ק פתוח עם 10 בשורה של הסכום, בלי מגבילים, ואחרי חצי שנה פתאום אתם רואים מינוס 10 מיליון שקל בחשבון, הוא רק דחף את השם שלו ועוד כמה אפסים בשביל הספורט... ויצא העגל הזה...)

גם אם הזמן דחוף ממש, גם אם לא יודע מה, שיתאמצו למצוא מעצב אחר עם הפונט ולא לתת להם כלום.
למיטב ידיעתי זה אסור על פי חוק, על פי תורה, על פי יושרה אנושית ומוסר פנימי, וגם זה יכול לפגוע לכם בכיס בטווח הארוך.
לא להתפתות לעשות "טובה" או "מערוף" לחבר, זה לא אתי כלפי המעצב, זה לא אתי כלפי עצמכם והייחודיות שלכם. זה לא טוב בקיצור.
כלל אצבע: פונט שהגיע אליכם במייל מסטודיו כזה או אחר אחרי רכישה - לא יוצא לעולם מהטריטוריה שלכם.

(לפני למעלה מ15 שנה ביקרתי בדפוס והיו לו למעלה מ15 אלף פונטים שהשתרבבו אליו, ככל הנראה בצורה כזו...)

הרבה פעמים קורה שמכונים מבקשים בתום העבודה (או אם חלילה גבה טורא בינייהו) קבצי מקור (בתג או באינדיזיין) והמעמד מסכים (וזו סוגיא בפני עצמה כידוע...), ולפעמים הכי קל זה לעשות ctrl+alt+shift+P באינדיזיין ולהכין Package עם הקובץ ועם כל המצוות הכלולות בו (אלמנטים ווקטוריים, תמונות וכו') וכברירת מחדל זה כולל גם את הפונטים של המסמך.
אז לא!
ולכן בשעת הייצוא, בחלון הזה, לוודא שהתיבה המסומנת באדום שלא יהיה בה V.



בברכת חסה התורה על ממונם של ישראל.
 
נערך לאחרונה ב:

אלעזרי

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
עיצוב גרפי
ואוסיף כי אזהרה שמענו - והואיל ולא רציתי לפתוח נושא חדש, אכתוב אותה כאן:
בשום פנים ואופן לא להעביר פונטים למעמד אחר, או למכון או להוצאה לאור - גם לצורך עבודה ספציפית.
לא לא לא
פשוט לא.
גם אם זה "רק לספר הזה".
גם אם זה "רק למעמד שבמשרד שבמכון הזה, שגם ככה אומר שיש לו רישיון לפונט כזה ב ד י ו ק".
גם אם "אנחנו נורא חייבים, בלי זה הספר לא שווה כלום".

זה לא משנה
(הוא יכול אפילו בטעות לגלגל את הקובץ למקום אחר, ומאן דהוא יעתיק, או ישתמש ללא תנאי הרישיון (לדוגמא - ישתמש בפונט שרכשתם עם רישיון פרינט, וישתמש בו באתר או באפליקציה, או בסרט (יש גם רישיונות ברודקאסט שמיועדים לוידאו, והם הרבה יותר יקרים...)) והקובץ אולי חתום דיגיטלית על שמכם, ולכו תדעו, זה כמו לתת צ'ק פתוח עם 10 בשורה של הסכום, בלי מגבילים, ואחרי חצי שנה פתאום אתם רואים מינוס 10 מיליון שקל בחשבון, הוא רק דחף את השם שלו ועוד כמה אפסים בשביל הספורט... ויצא העגל הזה...)

גם אם הזמן דחוף ממש, גם אם לא יודע מה, שיתאמצו למצוא מעצב אחר עם הפונט ולא לתת להם כלום.
למיטב זה אסור על פי חוק, על פי תורה, על פי יושרה אנושית ומוסר פנימי, וגם זה יכול לפגוע לכם בכיס בטווח הארוך.
לא להתפתות לעשות "טובה" או "מערוף" לחבר, זה לא אתי כלפי המעצב, זה לא אתי כלפי עצמכם והייחודיות שלכם. זה לא טוב בקיצור.
כלל אצבע: פונט שהגיע אליכם במייל מסטודיו כזה או אחר אחרי רכישה - לא יוצא לעולם מהטריטוריה שלכם.

(לפני למעלה מ15 שנה ביקרתי בדפוס והיו לו למעלה מ15 אלף פונטים שהשתרבבו אליו, ככל הנראה בצורה כזו...)

הרבה פעמים קורה שמכונים מבקשים בתום העבודה (או אם חלילה גבה טורא בינייהו) קבצי מקור (בתג או באינדיזיין) והמעמד מסכים (וזו סוגיא בפני עצמה כידוע...), ולפעמים הכי קל זה לעשות ctrl+alt+shift+P באינדיזיין ולהכין Package עם הקובץ ועם כל המצוות הכלולות בו (אלמנטים ווקטוריים, תמונות וכו') וכברירת מחדל זה כולל גם את הפונטים של המסמך.
אז לא!
ולכן בשעת הייצוא, בחלון הזה, לוודא שהתיבה המסומנת באדום שלא יהיה בה V.



בברכת חסה התורה על ממונם של ישראל.
אז כנראה אתה לא מעודכן מה קורה היום בשוק. איך שמאגרי הפונטים עוברים מיד ליד. מתלמידת סמינר בגרפיקה אל חבירתה ומשם אל משפחתה המורחבת. כמוני.
ואם זה במחשבים בקורסים בפרוג ושאר מכללות שיש שם את כל הפונטים מכל הבא ליד.
אני לדוגמא. יש לי את כל הפונטים. אבל לא עושה בהם שימוש. וברגע שאני משתמש בפונט חדש. אני רוכש אותו מהחבילה שלי בפונביט.
 

תא חזי

תג, רב-טקסט
עימוד ספרים
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
אז כנראה אתה לא מעודכן מה קורה היום בשוק. איך שמאגרי הפונטים עוברים מיד ליד. מתלמידת סמינר בגרפיקה אל חבירתה ומשם אל משפחתה המורחבת. כמוני.
ואם זה במחשבים בקורסים בפרוג ושאר מכללות שיש שם את כל הפונטים מכל הבא ליד.
אני לדוגמא. יש לי את כל הפונטים. אבל לא עושה בהם שימוש. וברגע שאני משתמש בפונט חדש. אני רוכש אותו מהחבילה שלי בפונביט.
א. זה שאני לא מעודכן (ואני יודע מה הולך בסמינרים ובקורסים למינהם, לא רק אצל חרדים), זה לא אומר שזה בסדר.
ב. בקורסים של פרוג זה עניין שלהם (ואני חושב, לא בטוח, שיש להם איזה הסדר עם אליהו פריד או משהו כזה), מאיפה למדת כאן הוראת היתר?
ג. מה שאתה עושה זה עניין שלך. מה שאני כתבתי זה על פי סיפור טרי טרי מהיום מאחד המכונים הגדולים שפשוט ברגע אחד של טיפשות כמעט מחק למעמד אחד את הפרנסה.
 

אלעזרי

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
עיצוב גרפי
אני כבר תקופה ארוכה מנסה להבין. כי חוץ מהחבילה שקניתי מפונביט. יש לי פונטים של פונביט מחבר שלקח מאדם שלישי בלי רשות.
א.האם אני מסכן את אותו אדם שלישי שרכש כדין.
ב.האם הפונט שקניתי מופיע עליו באיזה מקום השם שלי.
ג.האם ההגבלה שלהם למקום העבודה אחד. יש לזה תוקף מעשי פרקטי. כי אני עובד על כמה מחשבים. על הנייד בבית ועל נייח במקום אחר.
 

ברוך ר

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
אם אני עושה עימוד לחבורות של ישיבת בחורים. על הספר לא יהיה אמור להיות שם המעמד. הם שואלים האם זה יוצר להם בעיה חוקית עם הפונטים. או שדי שהמעמד רכש את הפונטים. למרות שעל הספר אין קישור למעמד.
לא הבנתי את השאלה
אתה מתכווין שאתה נותן להם את הפונטים והאם זה בעיה ?
כן זה בעיה
 

תא חזי

תג, רב-טקסט
עימוד ספרים
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
אני כבר תקופה ארוכה מנסה להבין. כי חוץ מהחבילה שקניתי מפונביט. יש לי פונטים של פונביט מחבר שלקח מאדם שלישי בלי רשות.
א.האם אני מסכן את אותו אדם שלישי שרכש כדין.
ב.האם הפונט שקניתי מופיע עליו באיזה מקום השם שלי.
ג.האם ההגבלה שלהם למקום העבודה אחד. יש לזה תוקף מעשי פרקטי. כי אני עובד על כמה מחשבים. על הנייד בבית ועל נייח במקום אחר.
א. אינני עורך דין.
ב. זה תלוי אם החברה משתמשת בשיטות מסויימות לעשות את זה.
ג. יש לזה הנחיות מאוד ברורות כאשר רוכשים פונט. אז כנראה שלזה הם מתכוונים.:(
 

אריאל וו

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
רק הערה: חוקי המדינה לגבי זכויות יוצרים לשימוש ע"י מוסדות לימודים וכו' שונה ומיקל לעומת החוקים לשימוש אישי/מסחרי.

שימוש הוגן בהוראה במוסדות להשכלה גבוהה בישראל
בשנת 2013 התפרסם מסמך בשם "עקרונות פעולה לשימוש ביצירות לצורכי הוראה ומחקר", המהווה פשרה בין המו"לים למוסדות להשכלה גבוהה, בקשר לשימוש המותר בהוראה, ביצירות שמוגנות בזכויות יוצרים. המסמך מפרט הנחיות לפרשנות ראויה של שימוש הוגן, מטרת השימוש, השיקולים, עקרונות פעולה לשימושים ביצירות לצורכי הוראה והנגשת יצירות לצורכי הוראה באמצעים דיגיטליים ובמקראות מודפסות.
 

עורך חדש

משתמש צעיר
עריכה תורנית
פונטים חינמיים אפשר להשתמש בהם לספר בלי בעיה של זכיות יוצרים?

(ועוד שאלה... מאיפה מממנים את כל ההוצאות האלו של כל הפונטים והגרפיקות?
מה אתם עושים? קונים לפי כל לקוח או פשוט קונים כל הזמן קצת? או משתמשים חלק בחינמיים?)
 
נערך לאחרונה ב:

תא חזי

תג, רב-טקסט
עימוד ספרים
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
פונטים חינמיים אפשר להשתמש בהם לספר בלי בעיה של זכיות יוצרים?

(ועוד שאלה... מאיפה מממנים את כל ההוצאות האלו של כל הפונטים והגרפיקות?
מה אתם עושים? קונים לפי כל לקוח או פשוט קונים כל הזמן קצת? או משתמשים חלק בחינמיים?)
אם כתוב עליהם שהם חינמיים לשימוש מסחרי - מה הבעיה?


לגבי קניית פונטים - כמו שמסעדה קונה חומרי גלם (אורז, בשר, ירקות וכו') ככה גם מעמד צריך לקנות "חומרי גלם". לא תמיד זה לפי לקוח.
[האמת, שלגבי אלמנטים גרפים זה שונה - אלמנטים אני קונה/בונה לפי לקוח, כי שם הטעם משתנה מאחד לשני, בפונטים זה פחות גמיש]
קונים חבילת פונטים, ובוחרים במהלך תקופת הבחירה איזה שאתה רוצה עד שמתמלאת המכסה.
וכמובן שמשתמשים בחינמיים.
 

יענקי R

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
עריכה תורנית
(ועוד שאלה... מאיפה מממנים את כל ההוצאות האלו של כל הפונטים והגרפיקות?
מה אתם עושים? קונים לפי כל לקוח או פשוט קונים כל הזמן קצת? או משתמשים חלק בחינמיים?)
מימון - מאותו מקור ממנו מממנים מחשב טוב, מסך/ים, תוכנות ושאר ציוד נלווה.

בד"כ קונים בחבילות מרוכזות עם מחיר נוח יותר. לא קונים כל שני וחמישי, ומכסים את זה מהר מאד.

עדיין לא זכיתי להשתמש בפונטים חינמיים. כן עם עיטורים חימניים, עם שינויים בד"כ.
 
נערך לאחרונה ב:

אהרלה

משתמש חדש
יש ברשת הרבה פונטים שעולים הרבה כסף. מותר להשתמש להם באופן פרטי?
לדוגמא הדפסה ללא רווח. משהו פרטי למשפחה וכדומה?
 

עורך חדש

משתמש צעיר
עריכה תורנית
יש ברשת הרבה פונטים שעולים הרבה כסף. מותר להשתמש להם באופן פרטי?
לדוגמא הדפסה ללא רווח. משהו פרטי למשפחה וכדומה?
שמעתי פעם שכן.. אבל רק אם זה לא ייצא החוצה או משהו כזה.. (אבל כדאי לבדוק את זה טוב)

לא רק שאסור להשתמש בהם,
אלא אף אסור להחזיק אותם במחשב.
מדוע עד כדי כך? אם זה רק לחאלקה של הילד או להראות גופן ללקוח למה שיהיה עם זה בעיה?


בכללי לא הבנתי את כל העניין של הזכויות יוצרים.. מאיפה אדם יודע אם קנית את הפונט הזה או שהורדת? מה הם מתחילים לבדוק כל ספק/חוברת/פרסום שיוצא?
 

חיים רכניטצר

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
מדוע עד כדי כך? אם זה רק לחאלקה של הילד או להראות גופן ללקוח למה שיהיה עם זה בעיה?
כי כך החוק קובע.
בכללי לא הבנתי את כל העניין של הזכויות יוצרים.. מאיפה אדם יודע אם קנית את הפונט הזה או שהורדת? מה הם מתחילים לבדוק כל ספק/חוברת/פרסום שיוצא?
כן, לפעמים הם בודקים, ותובעים, ועושים מזה הרבה כסף.
 

Pure2

משתמש צעיר
אם אני עושה עימוד לחבורות של ישיבת בחורים. על הספר לא יהיה אמור להיות שם המעמד. הם שואלים האם זה יוצר להם בעיה חוקית עם הפונטים. או שדי שהמעמד רכש את הפונטים. למרות שעל הספר אין קישור למעמד.
אפשר חופשי..
מספיק שהמעמד רכש את הפונטים.
 

אירועים קרובים

ראש פינה

הפרוגיסטים נותנים בראש

לוח דרושים

למעלה