מאמרים רשת הקוד פתוח דיאספורה מתחילה רישום, מה אתם אומרים יש צ'אנס לחרדים?

trew

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
D I G I T A L
עדיין בגרסת אלפא
אבל הרעיון של שיתוף חומר לפי חברים ושיש פרטיות מלאה
נשמע כמו כלי חזק לניהול (מישהו הזכיר חסידות כשהיא?)


הרשת החברתית הפתוחה דייספורה נכנסה לשלב האלפא; החלה לשלוח הזמנות למשתמשים


מאת הראל עילם | 24 בנובמבר, 2010

diaspora.jpg


דייספורה, רשת חברתית המבוססת על קוד פתוח, נכנסה היום לשלב האלפא. קבוצת הפיתוח, המורכבת מ-4 סטודנטים אמריקאיים, החלה לשלוח הזמנות לניסוי אלפא סגור. הקבוצה תזמין משתמשים בצורה הדרגתית במהלך השבועות הקרובים. עד כה, הסטודנטים גייסו כ-200 אלף דולר מ-6,500 תורמים ברחבי העולם, ביניהם גם מארק צוקרברג עצמו. בשלב ראשוני, הקבוצה תזמין את כל התורמים להצטרף לניסוי. ניתן להרשם דרך אתר JoinDiaspora.

קבוצת הסטודנטים חשפה לראשונה את הקוד והממשק של הרשת החברתית בספטמבר והודיעה שתשיק את גרסת האלפא באוקטובר. הקוד כתוב ב-Ruby. מומחים ואנליסטים טענו בספטמבר שהקוד מלא בחורי אבטחה. בתגובה, הקבוצה דחתה את השקת גרסת האלפא תיקנה את התקלות. כרגע, הסטודנטים מתכוונים להתרכז בשיפור האבטחה ובתאימות עם כלי פיתוח.
דייספורה מיועדת להיות אלטרנטיבה פתוחה, שקופה, פשוטה, נוחה, פרטית ומאובטחת לפייסבוק. המידע לא ישמר על שרתי הרשת החברתית ומשתמשים ימשיכו לשלוט בכל המידע האישי שלהם.
החזון של דייספורה מזכיר את החזון של גוגל לרשת חברתית מבוססת קבוצות. רשתות חברתיות מבוססות קבוצות אמורות לשקף בצורה אמיתית יותר את המבנה החברתי והסוציולוגי של ההתנהגות האנושית.
בדייספורה, ניתן להגדיר את אנשי הקשר לתוך רשימות, או aspects. משתמש יוכל להיות חבר במספר aspects. כל מידע, עדכון, תמונה או קובץ ישותף עם משתמש ספציפי או aspects ולא עם כל רשימת אנשי הקשר. מטרתה של דייספורה היא להקל על משתמשים לדעת בדיוק מה הם משתפים ועם מי.
מארק צוקרברג ציין בעבר שקבוצות הן חלק חשוב מהאסטרטגיה רחוקת הטווח של פייסבוק, אם כי אמר שהבעיה הגדולה ביותר היא שמשתמשים "אינם רוצים לבזבז זמן על יצירת רשימות". באוקטובר האחרון פייסבוק עדכנה את גרופס עם אפשרות לתייג משתמשים אחרים לתוך קבוצה והישקה מספר כלי שיתוף קבוצתיים, ביניהם גם חדר צ'ט קבוצתי. עם זאת, רוב משתמשי פייסבוק עדיין לא תייגו את רוב חבריהם לתוך קבוצות ואינם משתמשים בגרופס בצורה יומיומית.

למי שלא מתמצא איך דיאספורה עובדת




אה עוד דבר קטן ומצחיק שראיתי באתר שלהם כשבאתי להרשם תראו את התמיכה בדפדפנים
 

קבצים מצורפים

  • 356.jpg
    KB 51.7 · צפיות: 6

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ר'

קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יְהוָה כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ:
נקרא  9  פעמים

לוח מודעות

למעלה