רעיון לשיעור חברה!!!

FLY HIGH

משתמש מקצוען
לטו בשבט אפשר לעשות משחק חמוד.
כותבים על שלטים שמפזרים ברחבי הכיתה שם של פרי ותכונות. לדוג' - אפרסק - מתוק, עם שערות וכדו'.
כל ילד/ה מקבל/ת שם של מישהו אחר וצריכים לחשוב איזה פרי מתאים לו ולמה.
אח"כ לוקחים חוט והראשון תופס בקצה, אומר את השם של מי שיצא לו והתכונה. ("אם הוא היה פרי הוא היה... בגלל...)
וזורק אליו ומשאיר אצלו את הקצה וכן הלאה.
זה יוצא הסתבכות שכולם מחזיקים בה ומסבירים שכשל אחד מחפש משהו טוב לומר על השני זה מאחד את כולנו וכולנו ביחד יוצרים את התמונה השלמה.
בהצלחה!
 

יהודיה נחמדה

משתמש מקצוען
לטו בשבט אפשר לעשות משחק חמוד.
כותבים על שלטים שמפזרים ברחבי הכיתה שם של פרי ותכונות. לדוג' - אפרסק - מתוק, עם שערות וכדו'.
כל ילד/ה מקבל/ת שם של מישהו אחר וצריכים לחשוב איזה פרי מתאים לו ולמה.
אח"כ לוקחים חוט והראשון תופס בקצה, אומר את השם של מי שיצא לו והתכונה. ("אם הוא היה פרי הוא היה... בגלל...)
וזורק אליו ומשאיר אצלו את הקצה וכן הלאה.
זה יוצא הסתבכות שכולם מחזיקים בה ומסבירים שכשל אחד מחפש משהו טוב לומר על השני זה מאחד את כולנו וכולנו ביחד יוצרים את התמונה השלמה.
בהצלחה!
ואוו ננסה... נשמע מענין תודה. לכל מי שיש עוד אשמח מאוד!
 
נערך לאחרונה ב:

sol key

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
הפקות ואירועים

sol key

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
תגידי לי מה לסרוק לך-
זה הנושאים שיש לי--
תשומת לב
הארת פנים
רגישות לזולת
שמחה
סליחה
אחדות
דיבור ושתיקה
כבוד הבריות
תפילה
ציפיה לגאולה
הארת פנים
עין טובה
מעשים קטנים
שמירת הלשון
רגישות לזולת
 

sol key

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
ככה זה כשאת מדריכת בתיה - 3 שנים...
 

קבצים מצורפים

  • 20220119_122251.jpg
    20220119_122251.jpg
    3.1 MB · צפיות: 55

יוניקורן

משתמש מקצוען
תודה על הנדיבות! אשמח מאד לקבל רעיונות.
קודם כל אפשר לערוך הקדמה קצרה ולהסביר מהו "אלתור" ואיפה הוא פוגש אותנו בחיים, אפשר להרחיב גם על אופן תהליך הלמידה במוח ואיך ככל שחוזרים על משהו שוב ושוב נוצרות סינפסות חדשות וכו',
משחק ראשון:
*עומדים במעגל, ומשתתף אחד אומר שם של מישהו. מי ששמע את השם שלו צריך לגעת בכתף של מי שעומד לימינו. מי שנגעו בו - אומר שם של משתתף אחר, וכן הלאה - אותו משתתף תריך לגעת במשתתף שעומד לימינו ומי שנגעו בו - נוקב בשם נוסף. מי שנפסל - יוצא מהמעגל
מה משפשפים? ריכוז והקשבה, מהירות תגובה
משחק שני:
*יושבים במעגל, משתתף מגיע לאמצע ומבצע פעולה כלשהי (בסוג של פנטומימה). לדוג ' - שוטף כלים. המשתתף הבא שואל אותו "מה אתה עושה"? והוא צריך לענות פעולה הפוכה לגמריי ממה שהוא עושה כעת (לדוג':מצחצח שיניים) אסור לו להפסיק לעשות את הפעולה הקודמת שהוא עושה תוך כדי אמירת התשובה
בשלב זה, המשתתף שעשה את הפעולה חוזר למקומו, המשתתף ששאל את השאלה מגיע למרכז ומבצע את הפעולה שהשיבו לו (מצחצח שיניים) לאחר מכן, המשתתף הבא שואל : "מה אתה עושה?" וכן הלאה...
מה משפשפים? אלתור, יצירתיות, שליפה, ריכוז
ג'יבריש
משחקים אלו אהובים מאוד על ילדים.
*שני משתתפים מגיעים למרכז
משתתף אחד מתחיל לספר סיפור כלשהו בג'יבריש (גיבוב הגאים חסר משמעות, אבל יש להקפיד על טון, חיתוך דיבור, הבעות פנים וכו').לאחר שהוא גומר משפט - המשתתף השני "מתרגם" כביכול את מה שהוא אמר עכשיו. (מדבר בגוף ראשון, עם כל התנועות והצלילים) כך ממשיכים לספר את הסיפור
אפשר לשדרג: המנחה "מראיין" את המשתתף הראשון, שואל אותו שאלות מסוימות (כמובן אפשר ליזום סיטואציות מעניינות כמו ראיון עם דוגם קורונה בגן חיות וכו'), הוא עונה בג'יבריש והמשתתף השני מתרגם
מה משפשפים? יכולת דיוק בהבעה, קריאת סיטואציות, שיתוף פעולה, יצירתיות ודמיון
משחקי דיבור:
*משתתף צריך לנאום במשך דקה וחצי בלי הפסקה ובלי להגיד "א... " על נושא מסוים. כשצועקים לו "תחליף!" עליו לשנות במהירות את הנושא ובלי להתבלבל...
*משתתף מספר שיפור בגוף ראשון שקרה לו. מדי פעם הקבוצה קוטעת ואומרת "לא!" ואז, המשתתף צריך להחליף את המילה שהוא כרגע אמר במשמעות הפוכה ולהמשיך איתה את רצף הסיפור לדוג' "... ראיתי את האריה ומאוד פחדתי (לא!) מאוד שמחתי כי ...."
טיפ: במשחקים כאלו, מומלץ שהמנחה יסמן לקבוצה מתי לצעוק "לא" או "תחליף"
מה משפשפים? יכולת וורבלית, חשיבה מהירה, דמיון, יצירתיות, אלתור, ועוד...
* בוחרים מישהו שהוא יהיה ה"מרואיין" ועוד ארבעה - שלושה משתתפים שישאלו את השאלות
הם עומדים בשורה. המראיינים צריכים לחבר שאלות באופן הבא:
כל אחד בתורו אומר מילה אחת, השני ממשיך אותו, וכך נוצרת שאלה למרואיין. כל אחד יכול להגיד מילה אחת בלבד.
מטבע הדברים, נוצרות שאלות משעשעות ועל כולן המרואיין צריך להשיב
טיפ: מומלץ לבחור למרואיין תפקיד מסוים או מקצוע מעניין, וכו'
מה משפשפים? שיתוף פעולה, מהירות תגובה, דמיון, וכו'
*דו שיח בין שני משתתפים כשכל משפט פותח באות לפי סדר הא'-ב' ולמתקדמים - מהסוף להתחלה...

נשאיר עוד כמה רעיונות למקבץ הבא...
בהצלחה.
 

המלמד מבני ברק

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
יש לי מאמר ערוך על משחק שעשיתי פעם בכיתה, מקווה שזה נקרא 'מספיק' לשיעור חברה (שבחיידרים אין חיה כזאת), מקווה להעלות בימים הקרובים
 

משתתפת בפורום

משתמש פעיל
בכיתות גבוהות אפשר לדבר על סובייקטיביות כמפתח להבנה ולתקשורת, ולשאול שאלות שפותחות שיח על השונות בינינו, כמו: ספרי על משהו שעצבן אותך, מה מפנק אותך, מה מטריד אותך, איזה צבע את הכי אוהבת, מה הזיכרון הראשון שלך, האם יש שינוי שעשית ותרצי לספר עליו, איזה חלום יש לך, ספרי על קשר שחשוב לך מאד, ממה את מפחדת, איזו תכונת אופי שלך היית רוצה לוותר עליה, משהו שאת מרגישה בו לא נורמלית, החלטה שהיה לך קשה לקבל, וכו'.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  10  פעמים

לוח מודעות

למעלה