רישומי עיפרון תלת מימד ע''י מרצ'לו

SC

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
אולי אחדד את דבריי.
לא באתי לצאת נגד הציור הריאליסטי. להפך, אני מעריכה ריאליזם עד מאוד, ואני חושבת שיש לו מקום נכבד מאוד באמנות.

אבל עדיין, אני חושבת שגם בריאליזם, מעבר לטכניקה ולאומנות המדהימה שביצירת דבר הנראה מציאותי ואפילו עד כדי תמונה - חייבת להיות טמונה איזו שהיא אמירה, משהו מעבר שמבטא רעיון.

לו נקצין ונשווה זאת לצילום - גם בצילום, עצם הבחירה של הצלם לצלם חפץ מסוים, ולעשות זאת מזווית מסוימת, בתאורה מסוימת ובקומפוזיציה מסוימת, כולן באות לשרת את האמירה שלו.

מה שאני רואה בסדרת הציורים הזו, זה פשוט סדרה של חפצים אקראיים שצוירו באופן מעורר הערצה. אני, לפחות, לא ראיתי שום אמירה שהצייר בא לבטא, ולכן תהיתי האם ניתן לקרוא לזה בשם 'אמנות' או שמא 'אומנות' - מרשימה, אמנם, אבל בלי שאר הרוח וההשראה.

ובקיצור - אם זו הייתה סדרת צילומים, מה הייתה האמירה שבה?


זו דעתי, לפחות.
 

שחר עולה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
האמירה בסדרת ציורים זו - זה לא רק העתקת חפצים, אלא ציור חפץ שנראה אמיתי כאילו צץ מתוך התמונה - בקיצור ציור בתלת מימד.
אגב, גם בסדרה זו, רואים העמדת החפץ בזויות שונות (ולא העמדה פשוטה של אגרטל על השולחן לדוגמא), אומנם לא הכל, אבל יש גם ציורים כאלו - ויש בזה סוג של אמירה של מעבר להעתקה מדהימה של מוצר, אלא העתקתו בזווית מסויית שהאירה למצייר, חוץ מזה שהאמירה פה זה שהחפץ פשוט יוצא מהתמונה...

גם צלם מביע את תצלומיו כשהוא מצלם חפץ דומם מזויות לא דווקא סטנדרטיות.
 

הגיבן

משתמש סופר מקצוען
זה מעלה לי שאלה שהייתה לי בעבר: במקרים שבהם הגבול בין ציור מסוים לצילום מיטשטש וכמעט

אמרו כאן דברים מאוד נכונים. אני רוצה רק להוסיף:

יש מין אגדה בעולם כאילו צילום זה קליק וגמרנו. מי שמבין בצילום יודע שכדי להשיג תוצאה רצויה חייבים לתכנן לא רק את האובייקט, אלא גם את האלמנטים של האור, והגורמים הסביבתיים, ואת המצלמה עצמה כדי שהעדשה לא תעוות את המציאות, או לפחות תביע מציאות שיפה בעיני.

בשבילי - הרבה יותר קל לצייר את מה שאני רוצה מאשר לצלם. לצלם יותר קל לצלם, כי הוא יודע להשתמש בכלי האומנותי שלו, כשם שאני יודעת מה לעשות אם הכלי האומנותי שלי. מצלמה תמיד תאכזב אותי, כי אני לא צלם. כשאני מציירת - זה מה שאני רואה, וכשאני מצלמת זה לא. זה עניין של אומנויות שונות. לא ייתכן לאמר שלאומנות אחת מותר להביע ריאליזם ולאומנות אחרת אסור.

זה נכון שיתכן שהצייר עשה את זה כדי להתאמן התחום הריאליסטי. ובאמת לא מומלץ לדלג על הנושא הזה, ולא משנה באיזה סגנון אתם מתכננים לצייר. ואם תוך כדי אימונים הגעתם לתוצאה כזאת אתם יכולים להיות מאוד גאים בעצמכם. אבל אני באופן אישי גם רואה המון יצירתיות והבעה בציורים האלה. אומנות היא בסך הכל מה שאנחנו חושבים ששוה ליצור, מה שאנחנו אוהבים או חושבים שיפה. אני מוצאת בזה עניין ואמירה ואני הייתי שמחה לתלות דבר כזה על הקיר.
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכא

א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  25  פעמים

לוח מודעות

למעלה