מידע שימושי רושמים ילדים לישיבות? חשבו עוד שניה!

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
זה משפט מכליל.
למה מכליל? למי יש אחים, הורים ואחיינים חילוניים?
ואגב, חילוני שקורא אשכול כזה, מה הוא חושב לעצמו.
מבלבל, לא?
הם רוצים שאשמור תורה ומצוות, אבל רחוק מהם?
ז"א תחזור בתשובה , אבל ת'ילדים שלך שלח בבקשה לאן?
ולהבדיל אלף אלפי הבדלות,
חרדי ש'יחזור בשאלה' ויהיה חילוני,
נראה לך שיקבלו את הבן שלו לתיכון יוקרה בהרצליה?
 

אלפי תודות

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
יש כאן אשכול שלצערי, רווי סטיגמות, גאווה ודעה קדומה על בעלי התשובה.
אני מרשה לעצמי להמר שאלו שיצאו נגד, אין להם בן משפחה רחוק - חילוני (או קרוב, רחמנא ליצלן),
והם מסוג האנשים שגדלו בחברה שמורה מאוד, שחינכה לריחוק מכל משהו שזרות קלה נודפת ממנו.

חבל, חבל לי שחושבים ככה.
תפתחו את הלבבות שלכם, יש כאן נשמות - לא חייזרים שהתגיירו.
 

כיפת ברזל

משתמש פעיל
ברור שלא. מכירה לצערי חוזרים בשאלה, ההשתלבות בציבור החילוני קשה מאד מאד. הם נדחים הן ברמה המערכתית והן ברמת האישית-חשדנות זלזול ועוד.
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
ברור שלא. מכירה לצערי חוזרים בשאלה, ההשתלבות בציבור החילוני קשה מאד מאד. הם נדחים הן ברמה המערכתית והן ברמת האישית-חשדנות זלזול ועוד.
ההשתלבות קשה עד בלתי אפשרית, זירות ההתמודדות אינן זהות לאלו של החברה החרדית.
 

שימיגם

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
ברור שלא. מכירה לצערי חוזרים בשאלה, ההשתלבות בציבור החילוני קשה מאד מאד. הם נדחים הן ברמה המערכתית והן ברמת האישית-חשדנות זלזול ועוד.



זה שקצת יזלזלו בהם ויראו בהם קצת מוזרים - זה עניין אחד.

אבל וודאי שלא ידחו אותם בקש כדי לא לקבל אותם / ילדיהם למוסדות חינוך, אין לחילונים מנגנון כזה בכלל.
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
ההשתלבות קשה עד בלתי אפשרית, זירות ההתמודדות אינן זהות לאלו של החברה החרדית.
לסיכום, כל חברה סגורה שמחשיבה את עצמה לאיכותית, מציבה כללים נוקשים בפני אלו שמעוניינים להיכנס בשעריה.
גם בהלכה יש כלל שאין למנות גר לשום מינוי ציבורי, וכמו שפוסק הרמב"ם בהלכות מלכים (פ"א ה"ד):
אין מעמידין מלך מקהל גרים אפילו אחר כמה דורות עד שתהיה אמו מישראל, שנאמר לא תוכל לתת עליך איש נכרי אשר לא אחיך הוא, ולא למלכות בלבד אלא לכל שררות שבישראל, לא שר צבא לא שר חמשים או שר עשרה, אפילו ממונה על אמת המים שמחלק ממנה לשדות, ואין צריך לומר דיין או נשיא שלא יהא אלא מישראל, שנאמר מקרב אחיך תשים עליך מלך כל משימות שאתה משים לא יהו אלא מקרב אחיך.
וזה למרות שנצטווינו בעשרות מקומות לאהוב את הגר ולעזור לו בכל הנצרך. לעזור ולכבד - כן, למנות אותו למשרה ציבורית כלשהי - לא.
אמנם בעל תשובה הוא לא גר במובן ההלכתי, אבל הוא גר במובן המעשי. ונכון שלא מדובר על מינוי ציבורי, אלא על קבלה למוסדות, אבל היקש כלשהו יש. אפשר לקבל גר - אבל מותר להציב גבול מסוים.
וכמובן שאם מדובר בבעל תשובה שהתערה באופן מוחלט בציבור החרדי, מנהלי המוסדות אפילו לא יזהו שהוא בעל תשובה, בכדי לברר לגבי ילדיו.
באופן עקרוני, מומלץ לכל אחד - גם זה שאינו בעל תשובה - להכיר את מקומו, ולדעת שאם הוא כזה וכזה, שלא יצפה להתקבל לחיידר הכי יוקרתי ומסנן בעיר.
 

הוגה

משתמש פעיל
עריכה תורנית
ארגוני הקרוב דווקא חותרים היום לגישה אחרת לחלוטין.
ובצדק.
תלוי.
לא בכל ארגון ולא בכל מקום.
אני מכיר יותר מקהילה אחת שחותרת לשילוב מלא ונחוש. ובהצלחות ניכרות.

הטור של ר' נח בהחלט איכותי ואמיתי.

איך יכול להיות ששניהם צודקים?

כי אין שחור ולבן. מה שמתאים לאחד - לא תמיד מתאים לשני.

נ.ב. הדברים נכונים גם לגבי מעבר מציבורים מסוימים לציבורים מסוימים בתוך הציבור החרדי.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ר'

קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יְהוָה כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ:
נקרא  8  פעמים

לוח מודעות

למעלה