בפוסט הזה ננסה לעשות סדר ב'איך מתמחרים כתיבה'.
אין צורך לחגור חגורות, זה הולך להיות פשוט מאוד.
אבל היי, רגע...
לפני שנתחיל חשוב לחזור ולהדגיש שוב:
כל הנכתב כאן, הוא רק מתוך הידע וההיכרות הפרטיים שלי.
סביר להניח ויתכן בהחלט שיש לכם שיטות או דרכים אחרות – ולא רק שזה בסדר
זה גם בדיוק המקום לשתף אותם לציבור הרחב ולהעניק לכולנו תועלת...
+++
בכתיבה יש 4 שיטות תמחור.
כל אחת מהן מתאימה לאופי אחר של כתיבה.
הקשתם הרבה – תקבלו הרבה, ומכלל הן אתה שומע לאו.
(ואז הלקוח שואל: כולל רווחים?
ואנחנו עונים לו: אלא מה, רוצה שאני לא יעשה רווחים במסמך?...)
שיטה זו טובה בעיקר לפרוייקטים ארוכי טווח, כגון ספרים, סיפורים או כתבות ארוכות.
בעיקר כאשר כמות החומר היא הנעלם הגדול בתמונה.
בשיטה זו טוב להשתמש במקרה שאתם חוששים שהלקוח עומד לדרוש ליטושים ושינויים עד אין קץ...
ככה אתם יכולים להיות רגועים שכל דקה שלכם - מטפטפת שקלים נוספים לשורה הירוקה החשבון הבנק שלכם.
לאמור:
מכתב – 300 ₪
פוסט – 250 ₪
פרוספקט – 1500 ₪
כתבה שיווקית סטנדרטית – 1000 ₪
כמה קצר, ככה פשוט!
תמחור זה טוב ללקוחות מזדמנים ועבודות קצרות.
הוא גם יכול לחסוך אנרגיות מיותרות,
אם אנחנו מכירים את עצמינו ויודעים להעריך נכון את אופי העבודה ולוודא שהמחיר יהיה משתלם עבורנו.
סיכום על תקציב חודשי קבוע, במסגרתו הכותב מספק לגוף המשלם שירות כתיבה.
דוגמא:
עמותת 'אש בעיניים' רוצה שירותי כתיבה שוטפת, שתכלול:
מכתבים לתורמים + פוסטים לפייסבוק + ידיעות קצרות לעיתונות 'מעט לעט'
השירות הזה יעלה לה 4,500 ₪ בחודש, כולל חודשי חגים ובין הזמנים.
כמובן שיש צורך לסכם מראש מה השירות לא יכלול.
למשל: כתיבת פרוספקטים ואתר אינטרנט – יתומחרו בנפרד.
****
עד כאן שיטות התמחור.
בפוסט הבא נציף את הבעיות שיש בכל שיטה
ונגלה את הדרך היעילה לפתור אותה.
[רמז והמבין יבין:
אפשר לשלב בין שתי שיטות בשיטת 'היקר מביניהם'...]
תזכורת אחרונה לפני המראה:
לתועלת הדיון ולהעשרת השיח, אל תהססו לכתוב כאן כל שאלה, סיטואציה, פרובלמה, שיטת תמחור אחרת, בעיות קיימות, סיפורי לקוחות, וכל מה שקשור באופן ישיר לנידון המקצועי והחשוב שלנו.
אה, עוד משהו: אל תשכחו להצביע בסקר...
ושוב תודה על הפידבקים החמים ועל ההשתתפות...
אין צורך לחגור חגורות, זה הולך להיות פשוט מאוד.
אבל היי, רגע...
לפני שנתחיל חשוב לחזור ולהדגיש שוב:
כל הנכתב כאן, הוא רק מתוך הידע וההיכרות הפרטיים שלי.
סביר להניח ויתכן בהחלט שיש לכם שיטות או דרכים אחרות – ולא רק שזה בסדר
זה גם בדיוק המקום לשתף אותם לציבור הרחב ולהעניק לכולנו תועלת...
+++
בכתיבה יש 4 שיטות תמחור.
כל אחת מהן מתאימה לאופי אחר של כתיבה.
השיטה הראשונה – סימני דפוס (תווים בלע"ז)
זוהי שיטה פשוטה בהחלט: התשלום מחושב לפי מספר הנקישות על המקלדת.
הקשתם הרבה – תקבלו הרבה, ומכלל הן אתה שומע לאו.
(ואז הלקוח שואל: כולל רווחים?
ואנחנו עונים לו: אלא מה, רוצה שאני לא יעשה רווחים במסמך?...)
שיטה זו טובה בעיקר לפרוייקטים ארוכי טווח, כגון ספרים, סיפורים או כתבות ארוכות.
בעיקר כאשר כמות החומר היא הנעלם הגדול בתמונה.
השיטה השניה – שעות עבודה
מי לא מכיר את שיטת העבודה הזו, המקובלת כיום כמעט בכל עסק...
בשיטה זו טוב להשתמש במקרה שאתם חוששים שהלקוח עומד לדרוש ליטושים ושינויים עד אין קץ...
ככה אתם יכולים להיות רגועים שכל דקה שלכם - מטפטפת שקלים נוספים לשורה הירוקה החשבון הבנק שלכם.
השיטה השלישית – פר מוצר
קביעת מחירון / תעריף לעבודה.
לאמור:
מכתב – 300 ₪
פוסט – 250 ₪
פרוספקט – 1500 ₪
כתבה שיווקית סטנדרטית – 1000 ₪
כמה קצר, ככה פשוט!
תמחור זה טוב ללקוחות מזדמנים ועבודות קצרות.
הוא גם יכול לחסוך אנרגיות מיותרות,
אם אנחנו מכירים את עצמינו ויודעים להעריך נכון את אופי העבודה ולוודא שהמחיר יהיה משתלם עבורנו.
השיטה הרביעי - ריטיינר
[או במילים פשוטות: תשלום חודשי קבוע]
[או במילים פשוטות: תשלום חודשי קבוע]
סיכום על תקציב חודשי קבוע, במסגרתו הכותב מספק לגוף המשלם שירות כתיבה.
דוגמא:
עמותת 'אש בעיניים' רוצה שירותי כתיבה שוטפת, שתכלול:
מכתבים לתורמים + פוסטים לפייסבוק + ידיעות קצרות לעיתונות 'מעט לעט'
השירות הזה יעלה לה 4,500 ₪ בחודש, כולל חודשי חגים ובין הזמנים.
כמובן שיש צורך לסכם מראש מה השירות לא יכלול.
למשל: כתיבת פרוספקטים ואתר אינטרנט – יתומחרו בנפרד.
****
עד כאן שיטות התמחור.
בפוסט הבא נציף את הבעיות שיש בכל שיטה
ונגלה את הדרך היעילה לפתור אותה.
[רמז והמבין יבין:
אפשר לשלב בין שתי שיטות בשיטת 'היקר מביניהם'...]
תזכורת אחרונה לפני המראה:
לתועלת הדיון ולהעשרת השיח, אל תהססו לכתוב כאן כל שאלה, סיטואציה, פרובלמה, שיטת תמחור אחרת, בעיות קיימות, סיפורי לקוחות, וכל מה שקשור באופן ישיר לנידון המקצועי והחשוב שלנו.
אה, עוד משהו: אל תשכחו להצביע בסקר...
ושוב תודה על הפידבקים החמים ועל ההשתתפות...
נערך לאחרונה ב: