ראיון מעניין עם החרדי מייסד אלמנטור

נוכחות

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
יוצרי ai
מכיון שלאחרונה הנושא של אלמנטור עולה יותר ויותר כאן בפורום שהם גם מייסדי התבניות הנאות פוג'ו, אני מעלה כאן ראיון עם חרדי ממייסדי התוסף, שאמנם לא מהאחרונה ממש, אבל יש מה ללמוד ממנו.
ariel-klikstein-pojo.jpg

אחד על אחד עם אריאל קליקשטיין
דניאל 27 בספטמבר 2017 ראיונות תגובה אחת 1,339 צפיות
והפעם אחד על אחד עם אריאל קליקשטיין (יש את שם המשפחה הזה ביותר אינטרנטי?), צדיק אמיתי (תרתי משמע) ובזכות החברה שלו החיים של כולנו הרבה יותר יפים. אני כמובן מדבר על אלמנטור ופוגו'. ויש גם הפתעה קטנה בסוף… [הערה: ראה בסוף כתבה שם. - @משה חלוה]
שלום אריאל, לפני שנדבר על אלמנטור, אשמח שתספר קצת עליך: איך הגעת לתחום, מה הרקע שלך וכו'
התחלתי את דרכי המקצועית בכלל בתחום הפרסום והיחסי ציבור בעידן שהפרינט שלט פה ללא מתחרים. לפני עשר שנים עסקים בישראל כמעט ולא היו קיימים באינטרנט, זה היה די ברור שמי שלא נמצא שם פשוט לא קיים, אבל מצד שני לא היו הרבה פתרונות טובים לבניית אתרי אינטרנט, אז במקום להתעסק בקריאייטיב, שיגעתי את כל מי שאני מכיר, בעיקר לקוחות שעבדתי איתם בתחום הפרסום, לעשות אתר אינטרנט לעסק שלהם.
לאחר כמה פרוייקטים שניהלתי בתחום והתאכזבתי התחלתי לחפור בנושא בעצמי. בתור אחד עם רמת קשב של זבוב אבל אוטודידקט בנשמתו, זה היה די טבעי להתחיל לבדוק בקוד איך כל דבר עובד. לאחר כמה מערכות ניהול תוכן שניסיתי לפתח עם כמה מפתחים, הבנתי שזה לא עסק וחרשתי את רובמערכות ה-CMS באותה תקופה, די מהר היה די ברור שהחוויה של וורדפרס עבור המשתמש הסופי היא הכי ידידותית למשתמש, אז התחלתי לעבוד עליה.
בהתחלה אילו היו אתרים שנראו יותר כמו בלוג, אבל עם הזמן גם הכרתי את השותפים שלי כיום: יוני לוקסנברג ויקיר סיטבון שביחד הקמנו חברה לבניית אתרים עם התמחות ספציפית בוורדפרס.
כיום, לאחר שהיא נהפכה לפופולרית בעולם, זה נשמע די טרוויאלי לבנות אתר על וורדפרס. אבל אני זוכר היטב את התקופה שעוד היינו צריכים לשכנע את הלקוחות שלנו שקוד פתוח זו הבחירה הכי נכונה מבחינתם לטווח ארוך. זה היה מאתגר לפעמים, אבל עם הזמן, וורדפרס התחילה לתפוס חזק גם פה בישראל, ולקוחות שהיו חשדניים בעבר, הבינו שהם מוציאים הרבה כסף על פתרונות יקרים והתחלנו לקבל פניות מארגונים, עיריות וחברות גדולות במשק שהיו צריכים לפתח יכולות מיוחדות בהתאמה אישית לוורדפרס.
אז איך עשיתם את הסוויץ' בין שירותי בניית אתרים למכירת מוצר מדף טכנולוגי?
לאחר תקופה של כמה שנים בהם בנינו אתרים, הרגשנו שאנחנו מסתובבים סביב עצמינו עם אותן בעיות שכל מי שנותן שירות בתחום הדיגיטל נתקל בהן. תחום בניית אתרים מאוד אפור, וכל פרויקט שעשינו, היינו בסוף מגלים שהפסדנו עליו, לא בגלל שתימחרנו אותו לא טוב (טוב, אולי גם..), אלא בגלל שהיינו פרפקציוניסטים בנשמה, ולא היינו מסוגלים לקבל תכתיבים של תבניות עיצוב מוכנות, וכל הזמן חשבנו איך אנחנו עושים את זה יותר טוב.
אז בהתחלה כתבנו תבנית מאפס לכל לקוח, ועם הזמן התחלנו לפתח את הכל תחת פריימוורק מסודר יותר, וככה עם הזמן הוא הלך וקיבל צורה של מוצר למשתמש-קצה והלקוחות ממש נתנו לנו משוב טוב וכל הזמן הוספנו לו עוד יכולות.
מאז שהתחלנו לעבוד ביחד, אני זוכר שהיינו מסתכלים על השוק של תבניות עיצוב ואומרים "וואלה, זה בדיוק מה שאנחנו עושים ללקוחות שלנו, אז למה שלא נעשה את זה בעצמינו". מפה לשם, לאחר בדיקה של כמה מודלים עסקיים, בתחילת 2014 שחררנו שלוש תבניות וורדפרס ראשונות לשוק הישראלי תחת השם Pojo.me.
זה היה קשה, היינו צריכים לממן את עצמנו עם פרוייקטים חיצוניים, ורוב האנשים ששמעו על המיזם היו די סקפטיים, אבל הצלחנו לשבור כמה סטיגמות וזה התחיל לתפוס תאוצה.
מעניין אותי לדעת, מה מקור השם Pojo, יש לזה משמעות?
וואלה, אין שום משמעות. חיפשנו משהו לא מזוהה עם כלום, שיהיה קל לזכור.
אבל אם מתעקשים, אז בספרדית אם אני לא טועה זה משהו שקשור ל"תרנגולת", בנוסף זה גם מונח תכנותי ב JAVA אבל זה ממש בטעות, כי לא ממש חפרנו טוב בגוגל לפני שקנינו את הדומיין
אז איך הגעתם לאלמנטור?
לאחר שנתיים של עבודה עם תבניות עיצוב הגענו לכמה תובנות על עולם התבניות עיצוב לוורדפרס, והחלטנו שאנחנו מתמקדים בבעיה המרכזית שקיימת בתחום של בניית אתרים על וורדפרס – הגמישות העיצוב והיכולת של מעצב לעשות מה שבא לו באתר, מבלי להזדקק כל הזמן למתכנת שיקודד לו את העיצוב לתבנית.
זה הרי לא הגיוני שבעולם ה DIY שקיים בחוץ כמו Wix, Squrespace, Weebly וכו', כל אחד ללא ניסיון יכול לפתוח אתר ולעצב אותו עד רמת הפיקסל ובשוק המקצועי והכי חזק בעולם שעובד על וורדפרס לא ניתן לעשות את זה. אז עם כל הניסיון שהיה לנו בתחום התחלנו לשרטט לעצמנו את הכלי שהיינו חולמים שיהיה לנו ונולד Elementor Page Builder.
אלמנטור, הוא עורך ויזואלי לאתרי אינטרנט על וורדפרס, והוא מאפשר למעשה לכל אחד עם התקנת וורדפרס לעשות מה שהוא רק חולם מבחינה עיצובית ולחסוך בזמן הפיתוח והעיצוב של האתר בצורה משמעותית, מה שמאפשר לבוני אתרים להרוויח יותר כסף על הפרוייקטים שלהם וגם האפשרות לתת ללקוח מוצר שמתפתח כל הזמן עם טכנולוגיות מתקדמות.
את אלמנטור שחררנו בקוד פתוח והוא חינמי לחלוטין, כל אחד יכול להתקין אותו בקלות מתוך מאגר התוספים וכיום אנחנו עם יותר מ 200,000 התקנות פעילות מכל העולם, ועם קצב צמיחה של יותר מ 1000 התקנות חדשות מידי יום, כאשר את הכסף אנחנו מרוויחים מיכולות פרו מתקדמות אותם אנחנו מקדמים בתוך המוצר.
אז בוא נעשה רגע סדר במיזמים שלכם: פרט לתבניות של פוג'ו והתוסף אלמנטור, מה עוד מעסיק אתכם בימים אלה?
כיום אנחנו מפוקסים ב 100% על אלמנטור, וכל מה שמעניין אותנו זה להמשיך את הצמיחה ואיך לגרום לאלמנטור להיות העורך הדיפולטיבי לכל אתר וורדפרס. כמובן שאנחנו ממשיכים לתחזק ולהוציא גרסאות חדשות עבור תבניות העיצוב של פוגו', כי כרגע עדיין בוורדפרס הדרך לבנות אתר עוברת דרך התבנית עיצוב. דבר שאני מעריך שישתנה בעתיד עם אלמנטור.
לגבי אלמנטור, תוכל לשתף לגבי תכניות להמשך? איזה עוד הפתעות מצפות לנו לגבי זה?
יש כמה דברים שנמצאים על הגריל אצלינו, בשבועות הקרובים אנחנו עומדים לשחרר Inline Editing, כדי לתת חוויה מושלמת של עריכה בלייב וזה נותן פיתרון מושלם לבלוגרים שכותבים פוסטים ארוכים, בנוסף אנחנו עובדים על Theme Builder לעריכת אזורים שונים בתבנית עיצוב באמצעות אלמנטור. אם עד היום ניתן לערוך אזורי תוכן ואזורי וידג'טים עם אלמנטור, השלב הבא הוא האפשרות לערוך אזורי תוכן נוספים באתר כמו למשל, הידר, פוטר או עמודי ארכיון בצורה ויזואלית וקלילה הרבה יותר.
מה אתה חושב על SEO? והאם זה בא לידי ביטוי איכשהו אצלכם בתוספים ובתבניות?
נושא ה-SEO הוא אחד הדברים הכי חשובים אצלנו בתהליך הפיתוח, זה מתבטא דבר ראשון באופטימיזציה אכזרית של קוד, כדי להריץ את האתרים בצורה הכי מהירה ויציבה שאפשר, בנוסף המשתמשים שלנו לא מוותרים לנו, ודורשים כל הזמן להוסיף יכולות שיאפשרו להם לקדם את האתר בצורה טובה יותר. כמובן שישנה תאימות מלאה לתוספי SEO פופולרים כמו זה של YOAST וכל תוכן שנערך באמצעות אלמנטור יכול לעבור אנליזה של מילות מפתח בלוח הבקרה של הפוסט.
עסקים בונים לעצמם אתר אינטרנט כדי למכור משהו, ואם אף אחד לא יגיע לאתר שלהם אז הסיכוי שהם ישקיעו באתר שלהם ילך ויקטן ולכן האינטרס המשותף שלנו ושל הלקוחות שלנו – שהם בוני אתרים בד"כ – זה לתת מוצר טוב ומקודם טוב במנועי חיפוש כדי שבעל העסק ימשיך לפתח אותו הלאה.
מקור:
https://danielzrihen.co.il/ariel-klikstein/
 

נוכחות

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
יוצרי ai
ואגב באתר שלהם [כשאני בודק את כפתור החזר תבנית פוג'ו בחשבון שלי] יש הודעה כזו:
ערכות נושא Pojo כבר לא למכירה
הפסקנו את המכירות כי אנחנו רוצים לשים יותר להתמקד בדף בונה אלמנט, הכלי המתקדם ביותר ליצירת אתר אינטרנט עבור וורדפרס.
למעשה, אם אתה קונה שלנו אלמנט פרו במקום ערכות נושא פוג'ו שלנו, תוכל לעשות הרבה יותר עם אתרי האינטרנט שלך. השתמש בכל תבנית, אפילו בתבנית Twenty Sixteen, ולעצב את כל האתר שלך באמצעות אלמנט עיצוב של אלמנט.

בכבוד רב, שלך ❤️

האמת שההודעה הזו קצת מוזרה, כי כעת הם מוכרים פוג'ו, אולי היא הודעה ישנה או שהם מתכוונים להפסיק למכור.
 
נערך לאחרונה ב:

יוסי דויד

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
מוזיקה ונגינה
D I G I T A L
הם מתכוונים להפסיק למכור - למיטב ידיעתי
וכמו שאמרתי כבר כמה פעמים:
כשיש אלמנטור פרו, לתבנית אין כלל משמעות!
 

נוכחות

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
יוצרי ai
עוד פוסט מעניין שראיתי על אלמנטור
האמת, ריגש אותי לקרוא את המילים שכתב אריאל, אחד ממייסדי פוג'ו ואלמנטור.
אני חושבת שזה תקף לכל בעל עסק ובמיוחד למי שגם נהנה מהמוצרים שלהם.
לא הצלחתי לשתף אז העתקתי את התוכן
*************
"היי, נעים להכיר
אני אריאל, מייסד שותף של הדבר הזה שנקרא פוג'ו שהוביל אותנו לאלמנטור.
כהמשך לפוסט האחרון של Menny ובמענה לפוסט של Asi ולעוד כמה פניות שקיבלתי לאחרונה רציתי לכתוב *קצת* על אלמנטור ופוג'ו מהצד שלנו.
הגעתי לתחום לפני כמעט עשור בטעות. ניסיתי לבנות לעצמי בלוג עבור התחום שבו עסקתי אז (פרסום ויח"צ), ואחרי קצת נסיונות עם מערכות פופולריות שהיו אז כמו בלוגר, ג'ומלה ועוד כמה אחרות, נתקלתי בוורדפרס. ומשם הכל התחיל.
לאחר כמה שנים שבהם הקמתי, חירבתי, שברתי ופיתחתי אתרים שונים, הכרתי את Yoniו Yakir והתחלנו לפתח אתרים בצורה רצינית יותר עבור לקוחות שונים, אתרי תדמית, תוכן, אי-קומרס ואפליקציות שונות.
נתקענו בכל הדברים שאתם שוברים עליהם את הראש כיום. הפסדנו כסף, לא ידענו להרוויח מפרוייקטים, כל דבר היינו צריכים לאפיין, לפתח, לעצב, לכתוב מחדש, כי לא היינו מרוצים מהמוצר, הפרפקציוניזם הרג אותנו.
ואז רגע לפני עליה לאויר, הלקוח התעקש על עוד פיצ'ר קטן שמבחינתו הוא דיל ברייקר, והוא תמיד היה שם, הדבר הקטן הזה.
זה יכל להיות כפתור קטן לסינכרון מוצרים בין האתר למערכת CRM שלו, כי אחרת האתר לא עולה או אפילו מערכת מתקדמת לסימן מים על תמונות, כי אחרת המתחרים יגנבו לו אותם.
כל לקוח קיבל תבנית מקוסטמת במיוחד עבורו מאפס, פלאגינים קטנים וגדולים שכתבנו, 3 מערכות אי קומרס שונות שפיתחנו עבור לקוחות עוד לפני עידן ווקומרס, כי אנחנו כמובן הכי חכמים ויודעים לעשות את הדברים בצורה הכי טובה שיש.
ואז הדברים לאט לאט התחילו לקבל צורה וללבוש פריימוורק מסודר. והחלטנו שהגיע הזמן לשתף את העולם בדברים שלנו.
הקמנו את פוג'ו לפני יותר משלש שנים עם מטרה ברורה לבנות פיתרון לבוני אתרים כמונו. כאלו שנתקעים כל פעם מחדש באותם דברים ונמאס להם.
הדרך לא הייתה קלה,
אנחנו בסה"כ רצינו להקים עסק בר קיימא שנוכל להתפרנס ממנו, אתם יודעים, עסק קטן כזה, שנוכל לקום בבוקר ולהמשיך לעשות את מה שאנחנו הכי אוהבים. לפתח אתרי אינטרנט. אבל אז הגיעו התגובות:
"אין שוק בעברית",
"המוצר שלכם לא מחדש כלום",
"אתם נחמדים, אבל מעדיף לקנות בפורסט",
"אתם סתם יקרנים, כי אתם לוקחים כסף על חידוש",
בקיצור... סקפטים.
מסתבר שאין דבר מעודד יותר מתגובות כאלו, ואם יש מישהו שגורם לנו להיות נחרצים ויצירתיים יותר כל בוקר, זה סקפטיות של אנשים אחרים. האגו לא מוותר לך. הו לא.
מסתבר, שאחד הדברים שחזרו על עצמם במהלך השנתיים הראשונות של פוג'ו זה היה פיתוח יכולות הבילדר של התוכן, זה לקח מאיתנו את רוב המשאבים והמחשבות שלנו וכל הפתרונות שהיו בשוק היו נחמדים אבל לא מצויינים, לא משהו שאפשר לעשות איתו הכל. הן מבחינת הוויז'ן שהיה לנו בראש, הן מבחינת הדברים שרצינו לעצב ולהקים בלי שמעצב יצטרך את המפתח וההפך.
אז התכנסנו קצת, התחלנו לצייר את ממשק החלומות שלנו, כתבנו, קשקשנו, הלכנו מכות, החלונות במשרד היו מלאים בשרטוטים ורעיונות.
החלטה ראשונה וחשובה הייתה שפותחים הכל מאפס, אין דעות קדומות, אין מוצר קיים שצריך לתחזק עבור אלפי לקוחות משלמים. פשוט מנסים לבנות משהו שישנה את הדרך שמעצבים תוכן ויתן מענה מתקדם ומהיר.
מסקנה חשובה נוספת שהגענו אליה, שהבנו שאין כיום צורך בתבניות כפי שאנחנו מכירים אותם כיום, הדרך שבה בונים אתרים על וורדפרס הולכת להשתנות לחלוטין, כי הרי זה פשוט לא הגיוני שצריכים כ"כ הרבה תחזוקה של קוד בגלל שההידר בתבנית X נראה אחרת מתבנית Y או בגלל שהעיצוב של הכפתורים מטריאלי או בוטסראפי.
ואז זה הגיע, יום אחרי יום זה הלך וקיבל צורה, נולדה יצירה חדשה. אלמנטור.
כיום, שנה אחרי, עם מאות אלפי אתרים פעילים וצמיחה מטורפת, אנחנו רואים איך עולם התבניות השתנה לחלוטין ואין כיום כמעט שום ערך אם נוציא עוד תבנית כזו או אחרת, אבל יהיה ערך מטורף אם ניצור ממשק מגניב שישתלב בתבניות שיוכל להעיף אותם קדימה עם אפשרויות עיצוב של Shapes שעד היום דרשה אין ספור שעות פיתוח, וכיום אפשר פשוט לעשות אותה בכמה קליקים באלמנטור.
אז מה הלאה?
התבניות של פוג'ו עוצבו ותוכננו לפני הכל עבורנו, ואנחנו מפיקים מהם ערך על בסיס יומיומי, דברים טרויאליים שקיימים שם עדיין לא נמצאים בכלל בתבניות הכי פופולריות בפורסט.
נכון, העיצוב שלהם טיפל'ה מיושן והממשק לא התחדש משמעותית, אבל הן מאפשרות לעשות סט-אפ מהיר לאתר חדש ברמה גבוהה ביותר, תאמינו לי, אנחנו מקימים אתרי לווין על בסיס קבוע.
כמובן שאנחנו מתחזקים את הקוד ומשפרים דברים על בסיס קבוע. אין הרבה תבניות שעוברות את הקיו-איי המתמשך שאנחנו עושים לפריימוורק הבסיסי שלנו. הן מבחינת באגים ואבטחה והן מבחינת שיפור ביצועים, ויש תמיד מה לשפר.
האם התבניות של פוג'ו יהיו פה לנצח?
מי יודע. בימים אלו אנחנו עובדים על פיתרון מגניב שיאפשר לאלמנטור להיות אקטיבי יותר באינטגרציה עם תבניות עיצוב שונות, וכמובן עם אלו של פוגו, בצורה הרבה יותר חדשנית.
אז מעבר לתמיכה השוטפת שאנחנו נותנים, ביום יום העבודה האישית שלי היא לדאוג שהדבר הזה יעוף קדימה, ולספק את הפיתרון המושלם לווב דיזיינרס ומרקטר'ס מכל העולם.
אנחנו רק בתחילת הדרך, יש עוד הרבה דברים שאנחנו רוצים לעשות, ואנחנו מעריכים כל אחד מהלקוחות שלנו שמאמין בנו ורוצה שנמשיך לעשות דברים מדהימים.
מקווה שלא הייתי טרחני מידי, היה חשוב לי להציג את החזון והשאיפה, אני מאמין שלא נאכזב אתכם."
מקור: http://classacademy.co.il/2017/09/25/אתגר-תבנית-חינמית-או-pojo/
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט פ'

קכט פְּלָאוֹת עֵדְוֹתֶיךָ עַל כֵּן נְצָרָתַם נַפְשִׁי:קל פֵּתַח דְּבָרֶיךָ יָאִיר מֵבִין פְּתָיִים:קלא פִּי פָעַרְתִּי וָאֶשְׁאָפָה כִּי לְמִצְוֹתֶיךָ יָאָבְתִּי:קלב פְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כְּמִשְׁפָּט לְאֹהֲבֵי שְׁמֶךָ:קלג פְּעָמַי הָכֵן בְּאִמְרָתֶךָ וְאַל תַּשְׁלֶט בִּי כָל אָוֶן:קלד פְּדֵנִי מֵעֹשֶׁק אָדָם וְאֶשְׁמְרָה פִּקּוּדֶיךָ:קלה פָּנֶיךָ הָאֵר בְּעַבְדֶּךָ וְלַמְּדֵנִי אֶת חֻקֶּיךָ:קלו פַּלְגֵי מַיִם יָרְדוּ עֵינָי עַל לֹא שָׁמְרוּ תוֹרָתֶךָ:
נקרא  21  פעמים

לוח מודעות

למעלה