קנאה אצל ילדים

נקודה אחת

משתמש סופר מקצוען
תודה גדולה על הפוסטים, אשרייך לגמרי. מחכים ומלמד!
רציתי לשאול אותך או מישהי אחרת כאן,
איך אפשר להפעיל ילדות, בצורה מאתגרת ובלי תחרות?
אני שמה לב שהתחרות מאוד עוזרת להפעלה, מצד שני- הקנאה והשנאה האחיות של התחרות קופצות שוב ושוב.. ודווקא אותם לא רציתי בכיתה. רק אקשן.
אם יש לך פוסטים שקשורים או משהו. או חומר עיוני אחר יותר מאשמח. כל הברכות ושוב תודה!!
(הפתרון הזמני- אני מתחרה מולם. וככה כולם נגד המורה- זה הולך יופי. בלי האחיות הרעות. בכל אופן.. אני מחפשת פתרונות אחרים... ולא פלסטרים)
 

nechamizak

משתמש סופר מקצוען
תודה גדולה על הפוסטים, אשרייך לגמרי. מחכים ומלמד!
רציתי לשאול אותך או מישהי אחרת כאן,
איך אפשר להפעיל ילדות, בצורה מאתגרת ובלי תחרות?
אני שמה לב שהתחרות מאוד עוזרת להפעלה, מצד שני- הקנאה והשנאה האחיות של התחרות קופצות שוב ושוב.. ודווקא אותם לא רציתי בכיתה. רק אקשן.
אם יש לך פוסטים שקשורים או משהו. או חומר עיוני אחר יותר מאשמח. כל הברכות ושוב תודה!!
(הפתרון הזמני- אני מתחרה מולם. וככה כולם נגד המורה- זה הולך יופי. בלי האחיות הרעות. בכל אופן.. אני מחפשת פתרונות אחרים... ולא פלסטרים)
תודה על הפידבק! :eek:

לגבי תחרות באווירה טובה:

אפשר לתת ניקוד לא רק על ההצלחה בתחרות אלא גם על פרגון לקבוצות אחרות והתנהגות הוגנת או קריטריונים דומים. הניקוד הסופי בתחרות יכלול שקלול של כל הנתונים ביחד כולל ביצוע המשימות.
 

נקודה אחת

משתמש סופר מקצוען
אני עושה את זה. ועדיין- מחפשת הפעלות של קבוצות ללא תחרות.
משהו שייתן להם כוח ללא תחרות.
משהו שייתן להם כוח ולא סוכריה.

טוב. מה שמתנוצץ לי בלב מכל העניין הזה- זה עמוק מאוד. לא נראה לי יעניין אף אחד.
אבל אני לא יודעת אם בגלות הזו, אפשר לחנך בלי התחרותיות המעצבנת, אפילו שהיא יחד עם עבודה על המידות.
 

nechamizak

משתמש סופר מקצוען
אני עושה את זה. ועדיין- מחפשת הפעלות של קבוצות ללא תחרות.
משהו שייתן להם כוח ללא תחרות.
משהו שייתן להם כוח ולא סוכריה.

טוב. מה שמתנוצץ לי בלב מכל העניין הזה- זה עמוק מאוד. לא נראה לי יעניין אף אחד.
אבל אני לא יודעת אם בגלות הזו, אפשר לחנך בלי התחרותיות המעצבנת, אפילו שהיא יחד עם עבודה על המידות.
אני חושבת שאני מבינה מה את רוצה לומר, ואני מסכימה אתך שבסופו של דבר היינו רוצים הנעה ומוטיבציה פנימית שאינן תלויות בגורמים חיצוניים, אבל אפשר לזכור ש"מתוך שלא לשמה בא לשמה". לפעמים אפשר לתת דחיפה קטנה עם אמצעים חיצוניים, ובהמשך נוצר סיפוק פנימי מהלמידה/ מהעבודה העצמית ועוד.

ודבר נוסף, לפעמים הציפייה שלנו מילדים (וגם מבוגרים) לעשות דברים מתוך רצון פנימי ולא מתוך הנעה חיצונית, היא לא הוגנת. אם נבחן את עצמנו, נראה שגם אנחנו עושים דברים רבים ביום יום רק בגלל התגמול או בגלל הפחד מענישה (עייני ערך משכורת בסוף החודש, או הימנעות מקנס כספי על עבירת תנועה).

זו באמת סוגיה מעניינת :)...
 

נקודה אחת

משתמש סופר מקצוען
נכון מאוד. כואב מאוד. נמשיך להתחרות, לבזוק רעלים כימיים ודביקים, ולהתגלגל הלאה עד ישקיף וירא השם משמים.. תודה לך. את כל כך צודקת.

אה וכמובן-
בד בבד עם ההתגלגלות נאסוף נקודות טובות
של רצון ויתור, נתינה, פרגון אמיתי,
השתדלות ומאמץ להיות טוב..
הכל נספר, גם המועט. אסור לשכוח.
 

nechamizak

משתמש סופר מקצוען
נכון מאוד. כואב מאוד. נמשיך להתחרות, לבזוק רעלים כימיים ודביקים, ולהתגלגל הלאה עד ישקיף וירא השם משמים.. תודה לך. את כל כך צודקת.

אה וכמובן-
בד בבד עם ההתגלגלות נאסוף נקודות טובות
של רצון ויתור, נתינה, פרגון אמיתי,
השתדלות ומאמץ להיות טוב..
הכל נספר, גם המועט. אסור לשכוח.
לא באתי לייאש, זו באמת עבודה לכל החיים :)
 

נקודה אחת

משתמש סופר מקצוען
את לא מייאשת! את מזכירה לי איפה אני חיה, וזה היה מצוין. לפעמים אתה בבועה כזו שדורשת מאחרים- והבועה הזו מסוכנת ומדומיינת כאחת.
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  5  פעמים

לוח מודעות

למעלה