קמפיין השמות של קוקה קולה

שירי כהן

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
נכתב ע"י obyektiv;1018281:
מעניין אם יש מהדורת 100 שערים: יענטי, פייגי ועוד או רק מהדורת צפון תל אביב?
מהדורת עברית בלבד..
רק בצפון תל אביב קוראים לאנשים בשמות עבריים?
 

bekki

משתמש מקצוען
אחד נכנס לחנות וראה על המדף בקבוקי קוקה קולה חצי מלאים שאל את המוכר מה זה?

ענה לו "אלו גרושים"...
 

קוזו

משתמש צעיר
D I G I T A L
שאלו את הרב לנדא מה דעתו על קמפיין השמות של קוקה קולה?
הוא אמר שהוא לא מבין מה עושים מזה עניין, השם שלו רשום על הקולה כבר שנים...
 

לנדא

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
אני אישית, נהנתי בהתחלה לחפש את השם שלי,
אבל אח"כ הלכתי לחנות ורציתי לקנות קולה לסעודת שבת,
ופתאום הרגשתי שממש אסבל ממש מגעיל אותי לאכול לצידם של: אדם, נטלי, עומרי, (ועוד איזה שם רוסי)
ורק זה השמות שהיו לבחירה,
בתכלס, לא קניתי!!
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י לנדא;1018359:
אני אישית, נהנתי בהתחלה לחפש את השם שלי,
אבל אח"כ הלכתי לחנות ורציתי לקנות קולה לסעודת שבת,
ופתאום הרגשתי שממש אסבל ממש מגעיל אותי לאכול לצידם של: אדם, נטלי, עומרי, (ועוד איזה שם רוסי)
ורק זה השמות שהיו לבחירה,
בתכלס, לא קניתי!!
לי ממש מפריע לאכול ליד תנ"ך
שמופיעים בו שמות כמו "אדם", "עומרי" ועוד איזה שם אשורי..
נטלי זה לא מהתנ"ך?
(אבל זה באמת מגעיל לאכול ליד שמות של יהודונים מתקופות שבהם לא המציאו עדיין שמות יהודיים, וזה בכלל לא בא מגזענות, סתם משנאת רוסים)
 

תילתן

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י קקטוס;1018365:
לי ממש מפריע לאכול ליד תנ"ך
שמופיעים בו שמות כמו "אדם", "עומרי" ועוד איזה שם אשורי..
נטלי זה לא מהתנ"ך?
(אבל זה באמת מגעיל לאכול ליד שמות של יהודונים מתקופות שבהם לא המציאו עדיין שמות יהודיים, וזה בכלל לא בא מגזענות, סתם משנאת רוסים)

קקטוס מה קורה? קודם זה
ועכשיו "מגעיל" "יהודונים" "שנאת רוסים" "גזענות"
זה לא פוליטיקלי קורקט!!
 

Yisrael

משתמש פעיל
נכתב ע"י תילתן;1018381:
קקטוס מה קורה? קודם זה
ועכשיו "מגעיל" "יהודונים" "שנאת רוסים" "גזענות"
זה לא פוליטיקלי קורקט!!

מויקיפדיה:

תקינות פוליטית (political correctness, מקובל גם כשם תואר פוליטיקלי קורקט - politically correct) היא גישה שבאה למנוע שימוש בביטויים שיש בהם, למעשה או רק לכאורה, אפליה, גזענות, או פגיעה ברגשות של אוכלוסיות מסוימות. כל ביטוי הטומן בחובו טענה גלויה או סמויה, במכוון או בשוגג, בדבר הבדלים בין בני אדם באופן שעלול להיות מובן כפוגעני כלפיהם אינו תקין פוליטית.

מה שנאמר פה לגבי רוסים זה דוגמה קולעת להגדרה הנ״ל.
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י Yisrael;1018436:
מויקיפדיה:

תקינות פוליטית (political correctness, מקובל גם כשם תואר פוליטיקלי קורקט - politically correct) היא גישה שבאה למנוע שימוש בביטויים שיש בהם, למעשה או רק לכאורה, אפליה, גזענות, או פגיעה ברגשות של אוכלוסיות מסוימות. כל ביטוי הטומן בחובו טענה גלויה או סמויה, במכוון או בשוגג, בדבר הבדלים בין בני אדם באופן שעלול להיות מובן כפוגעני כלפיהם אינו תקין פוליטית.

מה שנאמר פה לגבי רוסים זה דוגמה קולעת להגדרה הנ״ל.
או במילים אחרות "מה ששנוי עליך, לא תעשה לחברך"
 

naamah

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י תילתן;1018381:
קקטוס מה קורה? קודם זה
ועכשיו "מגעיל" "יהודונים" "שנאת רוסים" "גזענות"
זה לא פוליטיקלי קורקט!!

נראה שאת צריכה ללמוד את המונח "ציניות".
 

תילתן

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י naamah;1018494:
נראה שאת צריכה ללמוד את המונח "ציניות".

אדרבה תלמדי אותי אבל לא העתק/הדבק מויקיפדיה.
וזה, באמת לא נאמר בציניות;)
את קקטוס אני מכיר הוא לא ציני!!
 

sarigold5

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י לנדא;1 018359:
אני אישית, נהנתי בהתחלה לחפש את השם שלי,
אבל אח"כ הלכתי לחנות ורציתי לקנות קולה לסעודת שבת,
ופתאום הרגשתי שממש אסבל ממש מגעיל אותי לאכול לצידם של: אדם, נטלי, עומרי, (ועוד איזה שם רוסי)
ורק זה השמות שהיו לבחירה,
בתכלס, לא קניתי!!

תגידו, אף אחד כאן עדיין לא חשב על פיתרון לבעיה?
פשוט תורידו את התווית...
 

vizual

משתמש צעיר
עריכה והפקת סרטים
זה נכון שגם השם של הרב לנדאו מופיע על הבקבוקים???!!!!!!!!
 

contrast

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
בטח מופיע.....
בהכשר :)
 

פשוט

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
עריכה והפקת סרטים
כולם יודו שהוא היה השם הראשון

נכתב ע"י גרף הול;1019731:
מי זה "קלוריות" שמופיע על כל הבקבוקים??
כנראה אנחנו....


מי שבטוח היה לפני השמות הוא "עדיף להשתמש"
 

דניאל נ

משתמש מקצוען
ראיתי קמפיין חדש:
טרמפולינות עם שמות של כל מי שאצור לקפוץ לי .( - :
 

naamah

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
פוסט של יהל דמטר, יועץ שיווק:

שיווק חברתי ופרסום פרסונלי - הדור הבא
לכל איש יש שם, כך כתב המשורר יהודה עמיחי (תיקון שלי - דווקא זלדה, אבל לא נורא :) - נעמה). לאחרונה התברר כי אמנם לכל איש יש שם, אבל גם פחית או בקבוק קולה עם שמו. מה עסקים קטנים יכולים ללמוד מהקמפיין המבריק של קוקה-קולה וכיצד הם יכולים ליישם את יתרונותיו אצלם בעסק?


רקע
קוקה-קולה היא מזמן לא רק חברת משקאות, אלא שם שאוהבים להזכיר לצד "אפל" ו"מרצדס" כאשר מדברים על מותגים. זה פשוט נשמע טוב, כי אין איש שלא מכיר את החברות האלה, וקל מאוד להוכיח עמדות הקשורות לשיווק ומיתוג באמצעותן. בשנים האחרונות החבר'ה בקוקה-קולה שינו את אסטרטגיית הפרסום שלהם, ובמקום פרסום רציף, הם התחילו לפרסם בגלים. פרסום בגלים עולה יותר, הוא קשה יותר כי הוא מצריך מידה ניכרת של יצירתיות, והוא לא בטוח מספיק היות ולא ניתן לדעת מה יהיה גובהו של כל גל לפני שהוא מגיע. עובדה זו היא ששומרת את הפרסום בגלים לענקים בלבד, שאינם מוטרדים מבעיות לוגיסטיות. לפעמים הקמפיין מצליח ולפעמים פחות. עם זאת, לפעמים יש הפתעות, וקמפיינים מצליחים אפילו מעבר למשוער, ממש כמו הקמפיין הנוכחי.
הקמפיין, מאפשר לכל אחד למצוא את שמו על גבי בקבוקים ופחיות של המותג, ובאמצעות אפליקציה מיוחדת, אף לרשום את שמו על פני שלט חוצות במנהטן.


מה הייתה מטרת הקמפיין?
המטרה הייתה ליצור פרסום פרסונלי, כלומר, שאנשים יזהו את עצמם עם המותג, גם אם הם לא צורכים אותו. קוקה-קולה הבינה משהו חשוב- אמנם יש לה קהל צרכנים עצום, אבל יש גם אוכלוסיה שלמה שלא צורכת את המותג קוקה-קולה, אבל אוהבת מותגים אחרים, ולכן יש להניח שתרצה לזהות את עצמה עם מותג גדול כמו המותג "קוקה-קולה". במילים אחרות, אנחנו חיים בחברה בה למותגים יש כוח, ואם אני מזהה את עצמי עם הכוח הזה אני משדר לחברה מסר של עדכניות. מעבר לכך, יתכן שאני רוצה להרגיש חלק מחברה מסוימת, למשל, אלה שמתרגשים למראה שמם על בקבוקים, ולכן אקנה את המותג.


מה קוקה-קולה הצליחו ליצור?
הקמפיין החדש גרם לכך שכמעט בכל בית ובכל משרד יהיה לפחות מוצר אחד של החברה, ולא נוכל לחמוק מהלוגו הזה. הוא מונח על שולחנות, נמצא במקררים, בדוכנים, ואפילו בפחי אשפה. הוא יזכיר לנו שאנחנו צמאים, שאנחנו שמים לב לפרטים, שאנחנו מעודכנים. הגאוניות כאן, היא שהם ממש נכנסו לכל בית, וכמעט בכל משרד יש לפחות שולחן אחד ועליו מונחת פחית קוקה-קולה עם מיתוג פרסונלי כמו מיצג מוזיאוני. איך הם נכנסו לכל בית ומשרד? באמצעות האנשים. איך הם שכנעו את האנשים? הם זיהו אותם עם משהו ענק, ענק כמו… קוקה-קולה. מה שהם הצליחו ליצור כאן הוא שהצרכנים הם אלה שמפרסמים אותם, ולא הפרסומות הקונבנציונאליות. זו הסיבה שהפרסום הזה עובד! כי צרכנים מפרסמים את המותג, ולא המותג מפרסם את עצמו. אני מניח שלא רחוק היום בו אנשים יתחילו להחליף בקבוקי קוקה-קולה, ולא רחוק היום בו קוקה-קולה יצמצמו את מלאי השמות כדי לעודד אנשים לקנות שני מוצרים כדי להרכיב שם אחד.


מה אפשר ללמוד מהקמפיין?
שאנשים אוהבים לזהות את עצמם עם מותגים.
שאם מצליחים ליצור קשר בין מותג לבין אדם, האדם בסופו של דבר יפרסם את המותג.
שגם היום, עם עומס המידע האינסופי, אנשים עדיין מוכנים לפרסם מותגים אם תינתן להם סיבה מספיק טובה לעשות זאת.
שאפשר לגרום גם לאלה שאינם נמנים על אוכלוסיית היעד, לקנות המותג כלשהו.
שאפשר לגרום לאנשים לחפש את המותג, כל עוד יש בו שונות ממוצר למוצר.

איך ניתן ליישם את התובנות מהקמפיין בעסק הקטן?
כדי לאפשר לאנשים לזהות את עצמם עם המותג שלכם, צרו מכשירי שיווק שיאפשרו להם לעשות זאת: מדבקות, כרטיסים, מוצרים שימושיים וכל דבר אחר שימלא אצלם צורך מסוים ויאפשר להם לזהות את עצמם בפומבי באמצעות המותג שלכם.
תגרמו להם לרצות לזהות את עצמם עם המותג שלכם: תהפכו אותו לעדכני, חדשני, כזה שכולם ידברו עליו, גם אם לא יקנו אותו.
תייצרו שונות: אם אתם מפרסמים, בנו סדרת מודעות כדי שאנשים יחפשו את השאר לאחר שהם נחשפים לשני אובייקטים שונים. אם אלה מודעות בעיתונים ומקומונים- בנו כמה סוגים. אם אלה מדבקות- הדפיסו בכמה סגנונות וכיוונים. תהיו יצירתיים.
זכרו שאנשים הם אלה שמשווקים אתכם, והם עושים זאת יותר טוב מפרסומות ומודעות.
אם אתם רוצים לגדול, תגדלו עם הלקוחות ביחד- תנו להם את הסיבה לשווק אתכם, ותנו להם את ההרגשה שזה בזכותם. מעבר לכך שהכרת תודה תמיד חשובה, היא טובה גם לאגו של הצרכנים.
זכרו שמשמעות המיתוג בשטח היא הגדלת קהל היעד. מכאן, יש לזכור שככל שהמותג שלכם סמלי יותר, כך גם אנשים שלא מהווים את קהל היעד האופטימלי שלו, יצרכו אותו.
 

שולה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
החייאה על איציק
 

קבצים מצורפים

  • 969909_10200394605602607_514637373_n.jpg
    KB 64.9 · צפיות: 14

פשוט

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
עריכה והפקת סרטים
אתם חיבים למשמוע קטע...

קבלתי היום מייל בשם "קמפיין השמות של קוקה קולה"
ובו כמעט כל הדברים הכי מצחיקיםמ באשכול זה כולל התמונות
אפילו חלק מהמשפטים שאני העלתי.

אולי מי ששלח את המייל קורא כעת את התגובה שלי.
מה דעתכם?? נכון שזה מוצלח??
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  8  פעמים

לוח מודעות

למעלה