שיתוף קמפיין הסברה "נגיף הקורונה" במגזר החרדי

גבריאל פ.

שירותי קופירייטינג ופרסום - הפקת דפוס והפצה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
היי, שבוע טוב.
רבים מאיתנו (או שלא..) נחשפו לקמפיין הסברה על נגיף הקורונה והתוצאות באי שמירת ההנחיות..

בשבועיים אחרונים יצא לי לא מעט לעקוב אחרי קמפיין הסברה.
לסיכום האישי שלי במשפט אחת:
"ההסברה במגזר החרדי נכשלה"

לא היה מספיק חומרי הסברה,
לא היה קשר עם בתי הרבנים מול משרד הבריאות.
חומרי ההסברה שכן יצא, היו ממש חלשים בהסברה.
הרבה חוגים / גילאים במגזר כלל לא היו מודעים להרבה תוצאות.
ועוד.. (פירוט בתגובות)

קופירייטרים!!
אשמח לשמוע דעתכם? איך הייתם מסבירים או מנהלים קמפיין לנגיף הזה בתוך המגזר החרדי לכלל החוגים / גילאים.


נ.ב. גילוי נאות: גוייסתי קצת ע''י מטה ההסברה של פיקוד העורף לחומרי הסברה במיוחד באידיש...(אבל לדעתי נכשלו)

לבריאות
 

פזמון

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
פשוט מאד,
שכחו שמערכת החינוך קיימת בהסברה
היו צריכים לשתול בכל המערכות הודעות מיוחדות לילדים מותאמות למגזרנו.
זה היה תורם הרבה מאד
 

פזמון

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
בנוסף,
דלת דלת להניח חומרי הסברה בעברית באידיש ובאנגלית.
מוגשת בצורה יוצאת דופן.
לפני הכל הגדרה ברורה של השכבות, הגילאים, והנתונים המדויקים.
 

קופירייטה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
הפקות ואירועים
מה שכשל זה בעיקר הציבור,
פחות ההסברה.
 
נערך לאחרונה ב:

גבריאל פ.

שירותי קופירייטינג ופרסום - הפקת דפוס והפצה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
אני לא אכשל במכירות בעליבאבא כי אני לא מכיר את התחום...
לא נכשלים במשהו שלא מודעים..
לא היה כאן הסברה כמעט.
 

קופירייטה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
הפקות ואירועים
טיעון דמגוגי.

לצורך בהתקן שבת במקרר יש פחות הסברה, ובכל זאת זה נקלט הרבה יותר עמוק.

חוץ מזה שאלפי מתים בכל העולם מהווים הסברה משכענת בפני עצמה, למי שרק מוכן להקשיב להסבר.
ומי שלא מוכן להקשיב, כל הסבר שיגיע מצד המדינה, רשויות החוק, הממשלה והציונים הכופרים רק יגרום להתבצר בעמדתו.
 

פוזי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
בואו נאמר את האמת, וזה לא רכילויות של אא''ר.

הייתה הסברה, הסברה מעולה. ולא קיבלו אותה. היא נדחקה משולחן הרבנים, ומשכך משולחן הציבור החרדי.

לדעתי הכשל הוא לא בזה שלא הייתה הסברה.
הכשל הוא בזה שההסברה לא הייתה תואמת למגזר.
לומר לחרדי, לך תתפלל בבית ותסגור את בית הכנסת ואת המקווה, בלי להראות לו משאיות גופות, זה לא יעבוד, נקודה. גם אצל הרבנים.

הרי תבדקו, אצלי ואצל כל חרדי עם טלפון חכם, (הדרן כמובן) כולנו היינו מודעים בזמן ואנחנו התעצבנו כל כך על כל החרדים שלא נשמרים, וזה האבסורד:
אנחנו מקבלים מסרים כבר בצורה של העולם הגדול, קיבלנו סרטוני זוועה מחו"ל כבר בינואר בזמן שכאן הציבור שאינו חשוף לתקשורת קיבל סרטונים של הרב דיסקין מסביר את ספק ספיקא המתהפך וצרת אחות חלוצתו מנפילה שניה, כשמן הסתם זה היה בכלל קובצי אודיו,
מה שגרם לכך שמה שהספיק להרתיע אדם שהיה נוכח ונחשף ברשת למה שגורם הוירוס בעולם, אדם שלא היה שם לא הבין, כי זה תהליך. גם מי שכן נחשף הרי ברח מזה בהתחלה כמו טראמפ באמריקה, ארגון הבריאות העולמי, וגם כמה בכירים מאד במערכת הבריאות הישראלית, ופשוט צריך להבין שאנשים לא מקבלים הנחתות מידי קיצוניות, זה לוקח זמן וזמן שווה חיים לצערנו.

ברגע שהתחילו לפרסם נתונים כמה חולים יש במגזר, זה לדעתי עשה את העבודה כי לראשונה הם הבינו שזו לא גזירה להשמדת הדת, ולא זילזול של משרד הבריאות בתפילה בציבור ולימוד תורה.

ותשימו לב שדווקא מרן הגרי"ג שהוא אדם המתקרב למאה, שהוא הראשון שקיבל נתונים מדוייקים, נחרד וזעק ועד עכשיו הוא מחמיר עוד יותר ממשרד הבריאות!
כי גדול בישראל רואה הכל בלי תהליכים אלא עיניו צופות למרחוק!
ומיד הוא עדכן את אדוננו שר התורה שבאותו פרומיל שניה שקיבל את האינדיקציה הזאת פסק שהכל ייסגר.

סיכום:
ההסברה בישראל לא הייתה תהליכית ופסיכולוגית אלא עובדתית וקביעת נתונים שלטה בה יותר מאינפורמציה מי מה מו למה.
ולכך כל מי שניזון מהרשת לפני במידעים זה היה בשבילו רק המכה בפטיש, אבל כל השאר, זה היה מכה ללא הפטיש והפטיש לא איחר להגיע בהדבקה המונית.

הדרך למנוע את זה במקרים דומים שלא יבואו רח"ל,
להעמיד אנשים באמת משלנו במערכי ההסברה הלאומית שידעו להסביר מהתחלה הכל



בברכת אייר (אני השם רופאך)
 

גבריאל פ.

שירותי קופירייטינג ופרסום - הפקת דפוס והפצה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
טיעון דמגוגי.

לצורך בהתקן שבת במקרר יש פחות הסברה, ובכל זאת זה נקלט הרבה יותר עמוק.

חוץ מזה שאלפי מתים בכל העולם מהווים הסברה משכענת בפני עצמה, למי שרק מוכן להקשיב להסבר.
ומי שלא מוכן להקשיב, כל הסבר שיגיע מצד המדינה, רשויות החוק, הממשלה והציונים הכופרים רק יגרום להתבצר בעמדתו.
אתה רואה ברחוב אנשים גם לא מהמגזר הקנאי. שפשוט בתמימית חושבים לי זה לא יקרה.

ציפיתי מעיתונות החרדית קמפיין הסברה לפחות כמו קמפיין בחירות. לא רק דרשות חיזוק. ופרסומי יחצ על קופות החולים. ומתספקים במודעת משרד הבריאות מה מותר ומה אסור..
ובנוסף גם בקרב במגזר הקנאי יש הרבה מה לעשות.
 

גבריאל פ.

שירותי קופירייטינג ופרסום - הפקת דפוס והפצה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
בואו נאמר את האמת, וזה לא רכילויות של אא''ר.

הייתה הסברה, הסברה מעולה. ולא קיבלו אותה. היא נדחקה משולחן הרבנים, ומשכך משולחן הציבור החרדי.

לדעתי הכשל הוא לא בזה שלא הייתה הסברה.
הכשל הוא בזה שההסברה לא הייתה תואמת למגזר.
לומר לחרדי, לך תתפלל בבית ותסגור את בית הכנסת ואת המקווה, בלי להראות לו משאיות גופות, זה לא יעבוד, נקודה. גם אצל הרבנים.

הרי תבדקו, אצלי ואצל כל חרדי עם טלפון חכם, (הדרן כמובן) כולנו היינו מודעים בזמן ואנחנו התעצבנו כל כך על כל החרדים שלא נשמרים, וזה האבסורד:
אנחנו מקבלים מסרים כבר בצורה של העולם הגדול, קיבלנו סרטוני זוועה מחו"ל כבר בינואר בזמן שכאן הציבור שאינו חשוף לתקשורת קיבל סרטונים של הרב דיסקין מסביר את ספק ספיקא המתהפך וצרת אחות חלוצתו מנפילה שניה, כשמן הסתם זה היה בכלל קובצי אודיו,
מה שגרם לכך שמה שהספיק להרתיע אדם שהיה נוכח ונחשף ברשת למה שגורם הוירוס בעולם, אדם שלא היה שם לא הבין, כי זה תהליך. גם מי שכן נחשף הרי ברח מזה בהתחלה כמו טראמפ באמריקה, ארגון הבריאות העולמי, וגם כמה בכירים מאד במערכת הבריאות הישראלית, ופשוט צריך להבין שאנשים לא מקבלים הנחתות מידי קיצוניות, זה לוקח זמן וזמן שווה חיים לצערנו.

ברגע שהתחילו לפרסם נתונים כמה חולים יש במגזר, זה לדעתי עשה את העבודה כי לראשונה הם הבינו שזו לא גזירה להשמדת הדת, ולא זילזול של משרד הבריאות בתפילה בציבור ולימוד תורה.

ותשימו לב שדווקא מרן הגרי"ג שהוא אדם המתקרב למאה, שהוא הראשון שקיבל נתונים מדוייקים, נחרד וזעק ועד עכשיו הוא מחמיר עוד יותר ממשרד הבריאות!
כי גדול בישראל רואה הכל בלי תהליכים אלא עיניו צופות למרחוק!
ומיד הוא עדכן את אדוננו שר התורה שבאותו פרומיל שניה שקיבל את האינדיקציה הזאת פסק שהכל ייסגר.

סיכום:
ההסברה בישראל לא הייתה תהליכית ופסיכולוגית אלא עובדתית וקביעת נתונים שלטה בה יותר מאינפורמציה מי מה מו למה.
ולכך כל מי שניזון מהרשת לפני במידעים זה היה בשבילו רק המכה בפטיש, אבל כל השאר, זה היה מכה ללא הפטיש והפטיש לא איחר להגיע בהדבקה המונית.

הדרך למנוע את זה במקרים דומים שלא יבואו רח"ל,
להעמיד אנשים באמת משלנו במערכי ההסברה הלאומית שידעו להסביר מהתחלה הכל



בברכת אייר (אני השם רופאך)
כל מילה

מותר או אסור זה לא הסברה..
 

אשכולית

משתמש סופר מקצוען
קופירייטרים!!
אפשר להגיב באשכול, מפוזיצייה של לקוחה :) ?
בסופו של דבר, אנחנו המדד להצלחת הקופי....

לדעתי היתה הסברה מצוינת. ייתכן שיהיו כאלו שיאמרו, שההסברה לאלו שאינם חשופים לרשת, היתה מאוחרת מידי. אבל כאשר היא באה, היא פעלה בגדול.

יש שני יתרונות פתיחה משמעותיים, למשתמשי הרשת:
1.היכולת להשיג מידע מהימן ועדכני בקלות, בכל רגע נתון.
2. החשיפה לוויזואל (אם תמונה אחת שווה כמה מילים, כמה שווה הדיגיטל? סרטון בן 20 שניות של לוויה קורעת לב, חזק יותר מכל פרינט).

ועדיין, לא פסה יכולת ההשפעה של המדיות האחרות, וההסברה שם היתה מעולה, ממוקדת, מניעה לפעולה:

עיתונות- מהדורה יומית וסופ''ש, שבועונים, מקומונים.
לוחות המודעות-ברחובות, בבניני המגורים (אולי יוזמה עצמאית של הקהילה/השכונה? אינני יודעת).
עלוני מידע (כולל מגזיני ''קפסולה'' של כללית, מושקעים, מקיפים ויצירתיים במיוחד).
קול קורא מגדולי ישראל ורבני הקהילות /השכונות.
עיתון נהדר לילדים, שערך חיים ולדר.
קו מידע של משרד הבריאות.

מנסה להבין מה נקרא כשל הסברתי. מעדיפה לחשוב שאנחנו ציבור אינטליגנטי מספיק, ושלל ערוצי המדיה לעיל, מספיקים כדי להסביר מהי הקורונה, מה הסכנות הכרוכות בה, ומה דרכי ההתמודדות עמה.
 

גבריאל פ.

שירותי קופירייטינג ופרסום - הפקת דפוס והפצה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
אחד הדברים הכי חשובים בפרסום זה להגיע לקהל יעד בשפה שלהם. גברים מבינים פרסומת נשים וכן הפוך. ועדיין פרסום לנשים יעוצב וינוסח בסגנון נשי וכן להיפך.. כי כדי לשכנע ולהגיע ללב של קהל היעד אתה צריך לדבר בשפה שלהם..
 

גבריאל פ.

שירותי קופירייטינג ופרסום - הפקת דפוס והפצה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
אפשר להגיב באשכול, מפוזיצייה של לקוחה :) ?
בסופו של דבר, אנחנו המדד להצלחת הקופי....

לדעתי היתה הסברה מצוינת. ייתכן שיהיו כאלו שיאמרו, שההסברה לאלו שאינם חשופים לרשת, היתה מאוחרת מידי. אבל כאשר היא באה, היא פעלה בגדול.

יש שני יתרונות פתיחה משמעותיים, למשתמשי הרשת:
1.היכולת להשיג מידע מהימן ועדכני בקלות, בכל רגע נתון.
2. החשיפה לוויזואל (אם תמונה אחת שווה כמה מילים, כמה שווה הדיגיטל? סרטון בן 20 שניות של לוויה קורעת לב, חזק יותר מכל פרינט).

ועדיין, לא פסה יכולת ההשפעה של המדיות האחרות, וההסברה שם היתה מעולה, ממוקדת, מניעה לפעולה:

עיתונות- מהדורה יומית וסופ''ש, שבועונים, מקומונים.
לוחות המודעות-ברחובות, בבניני המגורים (אולי יוזמה עצמאית של הקהילה/השכונה? אינני יודעת).
עלוני מידע (כולל מגזיני ''קפסולה'' של כללית, מושקעים, מקיפים ויצירתיים במיוחד).
קול קורא מגדולי ישראל ורבני הקהילות /השכונות.
עיתון נהדר לילדים, שערך חיים ולדר.
קו מידע של משרד הבריאות.

מנסה להבין מה נקרא כשל הסברתי. מעדיפה לחשוב שאנחנו ציבור אינטליגנטי מספיק, ושלל ערוצי המדיה לעיל, מספיקים כדי להסביר מהי הקורונה, מה הסכנות הכרוכות בה, ומה דרכי ההתמודדות עמה.
איפה ראית קמפיין "הסברה"
הנחיות מותר או אסור זה לא קמפיין.
היה סדרה בודדת של קדש וכו' שהרוב היה קופי מצויין ותו לא..
 

אשכולית

משתמש סופר מקצוען
קמפיין "הסברה"
עכשיו הבנתי את השאלה הפותחת של האשכול.

השאלה מתייחסת ל''זהירות מקורונה'' כאל מוצר, כאל משהו שצריך למכור, כאל ערכי מותג שצריך להטמיע בציבור, כצורך לחולל שינוי התנהגותי.
וכל זה באמצעות הסברה, שכנוע, קמפיין, חשיפה, פרסום ממוקד וכו'.

חשבתי בטעות שדיברת על הסברה, כהנגשת מידע, וזו אכן היתה במגוון ערוצים.

אוקיי, יבואו חכמי הקופי ויענו...
 

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
קודם כל מה שכשל זה העיתוי
ועיתוי זה דבר שאי אפשר לתקן.
לא עבדת בזמן. הפסדת ואין דרך חזור בפרסום.
בשעה שרב המדינה כבר היתה עמוק בענין חרדי ממוצע שלא חשוף לתקשורת
לא ידע מה מדברים איתו!!
זה הכשל הראשון והחמור.

דבר שני- כאנשי פרסום אנחנו יודעים שפרסום זה לא קופי
זה הרבה יח"צ בכל הרבדים.

כמה זמן לקח למשרד הבריאות ליצור קשר עם רבנים?
להוציא מכתבים ולפרסם אותם?
ולפרסם פסקי הלכה בענין?
רק אחרי שהרחובות שלנו כבר היו נגועים עמוק.
אנשים בבורותם עשו הרבה טעויות, אבל פשוט מחוסר ידיעה.

בהמשך היה קמפיין די טוב, אבל מאוחר מידי... עמוק בניסן.
חבל.
 

משך

מהמשתמשים המובילים!
פרסום וקופי
צילום מקצועי
יוצרי ai
קופירייטרים!!
אשמח לשמוע דעתכם? איך הייתם מסבירים או מנהלים קמפיין לנגיף הזה בתוך המגזר החרדי לכלל החוגים / גילאים.
חחחח...
זה נפתח כבר מזמן...
לצערי ראיתי שרק מי שהיה מחובר בזמן אמת הבין את גודל המגיפה!
כמו שכתבו למעלה הבעיה היא חוסר המודעות בגלל חוסר במידע!
סה''כ יחסית לחוסר בהסברה המצב טוב מ-א-ו-ד!
 

יוסי גולדשטיין

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
יום הדין הגיע... ב"ה בקטנה
(אם אפשר לקרוא לזה כך לכל הקורבנות בנפש, גוף וממון, אורח חיים וכ'ו)ופשוט לא הבנו שהוא הגיע. להתמודד בכלים הרגילים של ההסברה שאנחנו רואים בציבור שלנו תסלחו לי זו הסברה חורקת!!!
לטעמי בתחילה העיתונים יותר פחדו להכניס אנשים לחרדות וכ'ו ומה גם שהציבור שלנו לא מורגל למחזות כאלו בפרהסיה הציבורית.
כן אנחנו עוד בתוך המערבולת ועדיין לא בשלה העת לסיכומים,
אבל במערבולת הזו אפשר להרים את הראש טיפה מעל המים להביע קצת מהתחושה שחווינו...
כל הההסברה שטויות ברסק..
רק מודל 'אמריקה' - חרדים בדיוק כמונו שחטפו מכות איומות הנחית לנו את הפצצה לתוך חיינו!!!
בזמן שבפורים התבטלו העדלאידות במגזר החילוני והם היו צמודים למסכים והיה להם את המן לקלוט את גודל הזוועה,
אנחנו חגגנו והיה קשה לנו לקלוט שזה כבר כאן....
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט א'

א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד:
נקרא  24  פעמים

לוח מודעות

למעלה