היי חברים,
הייתי חייב לשתף אתכם בסאגה שנמשכה די הרבה זמן פה ביבנה, עירי הצנועה.
לפני כמה שנים נפתח בכניסה ליבנה (צמוד לכביש 4) אולם ענק, יוקרתי, מרהיב ביופיו בשם עדיה, או אם תרצו - ADIA.
איני מכיר את מעצב הלוגו שביצע את העבודה, אבל המיתוג שלהם היה פשוט ג-ר-ו-ע. ברמות שאי אפשר לתאר, ותכף תבינו למה.
מעצב הלוגו של האולם היפהייפה רצה להתחכם מעט יותר מדי, ולכתוב "ADIA" כך שזה ייראה כמו המילה "חופה" בעברית.
למה? אולי כי הוא מצא אותיות מקבילות דומות וחשב שזה יכול להיות מגניב. הבעיה הייתה היא שהדבר הכי חשוב בלוגו הוא הקריאות שלו, ובמקרה הזה, לא רק שאנשים לא ראו ADIA, הם גם לא ראו חופה. מה שהם ראו, היה חופח.
(צילום: אבי מועלם)
עשרות אלפי אנשים עברו מידי יום ליד האולם הזה, במשך שנים, והיו בטוחים שקוראים לו חופח.
המיתוג הזה כל כך הרגיז אותי, שרציתי כ"כ להתקשר לאולם עם מונולוג שנשמע בערך ככה:
"שלום, הבן שלי מתחתן ואני רוצה להרים לו אירוע ענק ב-2 מיליון ש"ח. שמעתי שאתם האולם הכי יפה ויוקרתי בשפלה! רק שאלה קטנה כדי להיות בטוח... הגעתי ל"חופח", נכון? אה, לא? מה זה "עדיה"? לא, לא... כנראה טעות... התקשרתי לחופח. להתראות, תודה".
אבל כמובן שלא עשיתי את זה... גם כי זה קטנוני מדי / גובל בהונאה, וגם כי המזכירה שבטח תענה לטלפון לא אמורה לספוג את הזעם שלי על המיתוג הנורא שללא ספק הרס הרבה עסקאות לאולם.
בכל אופן, בסתר לבי קיוויתי שיום אחד יבינו את הטעות.
-----
לפני כמה חודשים, עברתי ליד האולם כמו בכל יום ולשמחתי גיליתי שהם העיפו לכל הרוחות את הלוגו הישן, ופשוט כתבו בענק "עדיה". למרות שזה לא בדיוק לוגו, זה פי מיליון יעיל וטוב יותר מהדבר שהיה להם לפני כן.
זה בדיוק מה שכתבתי בספרי בפרק "יצירתיות" על יצירתיות שלילית. חייבים לדעת מתי להתחכם.
כל הכבוד להנהלת האולם שעשתה צעד ומיתגה מחדש! זה לא פשוט, אבל ללא ספק שווה במקרים כאלה!
הדבר האחרון שלא הבנתי הוא למה הם שמו מגדל סיני בתור סמל ענק. אולי כי זה נראה כמו מבנה האולם מבחוץ עם הקרניזים? לא מצדיק לענ"ד (אגב, הסמל הזה עוד היה מהמיתוג הקודם, מה שמבהיר כמה דברים).
(צילום: אתר החברה)
לממתק אחרון - אולי כתזכורת רעה לתקופה שכולם ביבנה היו אומרים "חופח" חופח" - נסו לחפש בגוגל "חופח". תזדעזעו למצוא את האולם ראשון בתוצאות.
שנזכה למתג עסקים רק פעם אחת - ובהצלחה!
תודה שקראתם
הייתי חייב לשתף אתכם בסאגה שנמשכה די הרבה זמן פה ביבנה, עירי הצנועה.
לפני כמה שנים נפתח בכניסה ליבנה (צמוד לכביש 4) אולם ענק, יוקרתי, מרהיב ביופיו בשם עדיה, או אם תרצו - ADIA.
איני מכיר את מעצב הלוגו שביצע את העבודה, אבל המיתוג שלהם היה פשוט ג-ר-ו-ע. ברמות שאי אפשר לתאר, ותכף תבינו למה.
מעצב הלוגו של האולם היפהייפה רצה להתחכם מעט יותר מדי, ולכתוב "ADIA" כך שזה ייראה כמו המילה "חופה" בעברית.
למה? אולי כי הוא מצא אותיות מקבילות דומות וחשב שזה יכול להיות מגניב. הבעיה הייתה היא שהדבר הכי חשוב בלוגו הוא הקריאות שלו, ובמקרה הזה, לא רק שאנשים לא ראו ADIA, הם גם לא ראו חופה. מה שהם ראו, היה חופח.
(צילום: אבי מועלם)
עשרות אלפי אנשים עברו מידי יום ליד האולם הזה, במשך שנים, והיו בטוחים שקוראים לו חופח.
המיתוג הזה כל כך הרגיז אותי, שרציתי כ"כ להתקשר לאולם עם מונולוג שנשמע בערך ככה:
"שלום, הבן שלי מתחתן ואני רוצה להרים לו אירוע ענק ב-2 מיליון ש"ח. שמעתי שאתם האולם הכי יפה ויוקרתי בשפלה! רק שאלה קטנה כדי להיות בטוח... הגעתי ל"חופח", נכון? אה, לא? מה זה "עדיה"? לא, לא... כנראה טעות... התקשרתי לחופח. להתראות, תודה".
אבל כמובן שלא עשיתי את זה... גם כי זה קטנוני מדי / גובל בהונאה, וגם כי המזכירה שבטח תענה לטלפון לא אמורה לספוג את הזעם שלי על המיתוג הנורא שללא ספק הרס הרבה עסקאות לאולם.
בכל אופן, בסתר לבי קיוויתי שיום אחד יבינו את הטעות.
-----
לפני כמה חודשים, עברתי ליד האולם כמו בכל יום ולשמחתי גיליתי שהם העיפו לכל הרוחות את הלוגו הישן, ופשוט כתבו בענק "עדיה". למרות שזה לא בדיוק לוגו, זה פי מיליון יעיל וטוב יותר מהדבר שהיה להם לפני כן.
זה בדיוק מה שכתבתי בספרי בפרק "יצירתיות" על יצירתיות שלילית. חייבים לדעת מתי להתחכם.
כל הכבוד להנהלת האולם שעשתה צעד ומיתגה מחדש! זה לא פשוט, אבל ללא ספק שווה במקרים כאלה!
הדבר האחרון שלא הבנתי הוא למה הם שמו מגדל סיני בתור סמל ענק. אולי כי זה נראה כמו מבנה האולם מבחוץ עם הקרניזים? לא מצדיק לענ"ד (אגב, הסמל הזה עוד היה מהמיתוג הקודם, מה שמבהיר כמה דברים).
(צילום: אתר החברה)
לממתק אחרון - אולי כתזכורת רעה לתקופה שכולם ביבנה היו אומרים "חופח" חופח" - נסו לחפש בגוגל "חופח". תזדעזעו למצוא את האולם ראשון בתוצאות.
שנזכה למתג עסקים רק פעם אחת - ובהצלחה!
תודה שקראתם