תח"צ קיבלתי מהם 3,000 בלי להתווכח, הדרך היחידה שעוזרת!!!

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
הגשתי דיווח. איפה הכסף?

(הם רק כתבו שהם ישפרו את השירות וידברו איתם. מילה לא על כסף)
למה הכוונה?
הגשת תלונה לחברה או למשרד התחבורה?
כי הם לא נותנים כסף
אם רוצים פיצוי צריך לתבוע אותו בבית משפט לתביעות קטנות
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
אם שלחתי מייל לחברה וענו לי שהאיחור לא היה תלוי בהם אלא בגלל תאונה, יש על מה לתבוע אותם בבית משפט?

האם האוטובוס יצא בזמן מנקודת המוצא?

נ

נראה לי שלא, אבל אין לי מייל של החברה שאומר כך
לפי מה שזכור לי חיכיתי בתחנה הראשונה
כרגע הם בעצם מודים שהיה איחור אלא שלטענתם הוא קרה בגלל תאונה. אי אפשר לדעת אם זה נכון שהיתה תאונה, הם יצטרכו להוכיח את זה בבית משפט.
לכן לדעתי לא כדאי לתבוע רק על המקרה הזה אלא לצרף מקרים נוספים.
דבר נוסף שכדאי לעשות זה לשלוח תלונה גם למשרד התחבורה. למשרד התחבורה הם יצטרכו להוכיח את הטענה שלהם לתאונה, רק שזה לוקח זמן. בעוד כמה שבועות/חודשים אפשר לבדוק במשרד התחבורה מה יצא עם התלונה.
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
תמיד פוסקים כאלה פיצויים?
‏למה שהשופט לא יגיד שהחברה תשלם על מחיר של מונית נטו, או תשלם לפי נניח שווי שעת עבודה 50 ש"ח לאדם, למה 1000 ש"ח לשעה לאדם? (אני מעוניין לתבוע רק לא רוצה שיגידו שיש ניסיון לניצול של חברת התחבורה)
סיכוי טוב שאכן החברה תגיד שזה ניצול וסיכוי טוב שהם יטענו עוד שלל טענות, אבל אתה יכול לעמוד על כך שאתה רוצה פיצוי על ההתנהלות החוזרת ונשנית של החברה, וזאת הסיבה שאתה עומד על זכותך לתבוע על בזבוז הזמן ועגמת הנפש שבהמתנה לשווא לאוטובוס.
בפועל ברוב המקרים שאני מכיר השופטים אכן לא נותנים את מלוא הפיצוי המבוקש אבל יש נטייה לתת סכומים יפים.
באופן כללי לדעתי כדאי לתבוע על כמה מקרים ואז בתוצאה הסופית גם סכום הפיצוי גבוה יותר.
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
דיברתי עם החברה והם מוכנים להחזיר לי כסף על המונית (פעם ראשונה שהם מוכנים לכזה דבר, מי יודע, אולי כי אני מסומן אצלם :unsure: )
זה שולל ממני את הזכות לתבוע?
זה לא שולל, אבל תצטרך להסביר למה בעצם באת לתבוע אם הציעו לך תשלום על המונית.
ולכן, אם לא היה עיכוב משמעותי או עגמת נפש מיוחדת, למשל כי מיד לקחת מונית לדעתי כדאי להסכים. אבל אם היה בזבוז זמן וכו' ולא מפצים אותך על זה בהחלט ניתן לתבוע (לא ממליץ לתבוע על מקרה בודד)
אז מה לעשות? להוסיף אותו לכתב תביעה? או בתור עד?
מה שתרצו. אם הוא גם רוצה לתבוע הוא יכול להצטרף איתך.

מדובר על מקרה אחד בשתי התגובות שלעיל?
 

בני ברקית אחת

משתמש חדש
קראתי את השרשור בחלקו,
ואשמח להבין האם אפשר גם להגיש תביעה על אוטובוסים שלא עצרו כי היו מלאים באמת?
היינו בירושלים לפני כמה חודשים (אלול - סליחות, היה מצופה מהחברה לתגבר אוטובוסים...) חכינו בערך שעה וחצי עד לאוטובוס האחרון, כולם לא עצרו, בסוף חזרנו במונית 200 ש"ח + להגיע הביתה ב-4 לפנות בוקר, הרבה פחות נחמד מאשר לחזור ב-2.5, עוגמת נפש משמעותית...

השאלה האם יש מה לתבוע? או שבגלל שהאוטובוסים היו מלאים אז אין מה?

@יוסי ב.ק

אשמח מאד לתשובה,
תודה!!!!
 

avi++

משתמש מקצוען
זה לא שולל, אבל תצטרך להסביר למה בעצם באת לתבוע אם הציעו לך תשלום על המונית.
ולכן, אם לא היה עיכוב משמעותי או עגמת נפש מיוחדת, למשל כי מיד לקחת מונית לדעתי כדאי להסכים. אבל אם היה בזבוז זמן וכו' ולא מפצים אותך על זה בהחלט ניתן לתבוע (לא ממליץ לתבוע על מקרה בודד)
מה זה ''להסכים''? הם לא התנו את זה בביטול הטענה
חיכיתי שעה בתחנה, עד שענו לי, ועד ש''ביררו'' מול הסדרן ש''מה פתאום, האוטובוס עבר ועצר לפני שהגעת'' למרות שהוא עבר לי מול הפרצוף
ועד שענו לי ב8787 שהם לא יכולים להתחייב על החזר למונית
מדובר על מקרה אחד בשתי התגובות שלעיל?
כן
תודה
 

בני ברקית אחת

משתמש חדש
קראתי את השרשור בחלקו,
ואשמח להבין האם אפשר גם להגיש תביעה על אוטובוסים שלא עצרו כי היו מלאים באמת?
היינו בירושלים לפני כמה חודשים (אלול - סליחות, היה מצופה מהחברה לתגבר אוטובוסים...) חכינו בערך שעה וחצי עד לאוטובוס האחרון, כולם לא עצרו, בסוף חזרנו במונית 200 ש"ח + להגיע הביתה ב-4 לפנות בוקר, הרבה פחות נחמד מאשר לחזור ב-2.5, עוגמת נפש משמעותית...

השאלה האם יש מה לתבוע? או שבגלל שהאוטובוסים היו מלאים אז אין מה?

@יוסי ב.ק

אשמח מאד לתשובה,
תודה!!!!

אשמח ממש לתשובה,
אפילו סתם תיארוטית האם זה נקראה מחדל? או לא?

תודה!!
 

avi++

משתמש מקצוען
אשמח ממש לתשובה,
אפילו סתם תיארוטית האם זה נקראה מחדל? או לא?

תודה!!
בעיקרון כן, החברה אמורה להחזיק רזרבה של 10% מהנסיעות בדיוק למקרים כאלה ולמקרים של אוטובוסים תקולים
לפני כמה חודשים תבעתי על אוטובוס שלא עצר, בפשרה אמרו לי שהאוטובוס היה מלא והם לא חייבים לשלוח עוד אחד, אבל משום מה הם החליטו כן לפצות אותי, מוזר...
 

בני ברקית אחת

משתמש חדש
בעיקרון כן, החברה אמורה להחזיק רזרבה של 10% מהנסיעות בדיוק למקרים כאלה ולמקרים של אוטובוסים תקולים
לפני כמה חודשים תבעתי על אוטובוס שלא עצר, בפשרה אמרו לי שהאוטובוס היה מלא והם לא חייבים לשלוח עוד אחד, אבל משום מה הם החליטו כן לפצות אותי, מוזר...

תודה!!!

אשמח לשמוע על כמה בערך אפשר לתבוע במקרה זה?
 

avi++

משתמש מקצוען
תודה!!!

אשמח לשמוע על כמה בערך אפשר לתבוע במקרה זה?
דבר ראשון - לשלוח תלונה לחברה ולשמוע מה דעתם בעניין
למשרד התחבורה כבר אי אפשר להתלונן
אם באמת הייתה כאן רשלנות, אני הייתי תובע 1200 על העוגמת נפש (אמצע הלילה וכו')+200 על המונית
שוב, זה כאב בטן שלי (אני גם לוקח בחשבון שכנראה תהיה פשרה והסכום ירד בחצי), יכול להיות שיש משתנים נוספים
 

בני ברקית אחת

משתמש חדש
דבר ראשון - לשלוח תלונה לחברה ולשמוע מה דעתם בעניין
למשרד התחבורה כבר אי אפשר להתלונן
אם באמת הייתה כאן רשלנות, אני הייתי תובע 1200 על העוגמת נפש (אמצע הלילה וכו')+200 על המונית
שוב, זה כאב בטן שלי (אני גם לוקח בחשבון שכנראה תהיה פשרה והסכום ירד בחצי), יכול להיות שיש משתנים נוספים
איך זה הולך בעצם? מה השלבים?
מתלוננים לחברה, אם לא מקבלים תשובה הולמת למשרד התחבורה, ואם גם שם לא עוזר אז לבית משפט?
ולמה במקרה שלי כבר אי אפשר לפנות למשרד התחבורה?

שוב תודה ענקית!!
 

avi++

משתמש מקצוען
איך זה הולך בעצם? מה השלבים?
מתלוננים לחברה, אם לא מקבלים תשובה הולמת למשרד התחבורה, ואם גם שם לא עוזר אז לבית משפט?
ולמה במקרה שלי כבר אי אפשר לפנות למשרד התחבורה?

שוב תודה ענקית!!
בעיקרון דבר ראשון לפנות לחברה בזמן אמת (עם הקלטת שיחה) כדי לנסות לטפל בבעיה במקום, אח''כ במייל כדי שיהיה מסודר, אח''כ למשרד התחבורה כדי שיקנסו את החברה וגם כדי שאתם תקבלו תשובה מגוף נטול אינטרסים, אחרי כל זה מכינים כתב תביעה עם כל התשובות מהגורמים הנ''ל
חשוב לדעת שאם יש אירועים לא צפויים כמו הפגנה או תאונה או סתם פקק (רק כשזה לא קבוע, אם זה משהו קבוע או צפוי מראש, כמו הפקקים בצומת שילת אחה''צ-מתייחסים לזה כאילו זה לא קרה), ככה''נ השופט יתחשב בזה
במקרה שלכם כבר עברו חודשיים מהמקרה ולכן משרד התחבורה לא יכול לטפל בזה
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
קראתי את השרשור בחלקו,
ואשמח להבין האם אפשר גם להגיש תביעה על אוטובוסים שלא עצרו כי היו מלאים באמת?
היינו בירושלים לפני כמה חודשים (אלול - סליחות, היה מצופה מהחברה לתגבר אוטובוסים...) חכינו בערך שעה וחצי עד לאוטובוס האחרון, כולם לא עצרו, בסוף חזרנו במונית 200 ש"ח + להגיע הביתה ב-4 לפנות בוקר, הרבה פחות נחמד מאשר לחזור ב-2.5, עוגמת נפש משמעותית...

השאלה האם יש מה לתבוע? או שבגלל שהאוטובוסים היו מלאים אז אין מה?

@יוסי ב.ק

אשמח מאד לתשובה,
תודה!!!!
לדעתי זה מקרה קצת מאתגר, כי אם לא ידוע לך על אוטובוסים שלא יצאו אז אין כאן הפרה של הלו"ז המתוכנן והשאלה עוברת לעניין של התגבור.
החובה של התגבורים מופיעה בנהלים המצורפים.
אני הייתי מהמר שהתביעה תצליח כי בסוף נשארתם למעלה משעה וחצי בלי שניתן לכם מענה (תבדקי טוב שהיה אמור להיות אוטובוס בשעה שבה הגעתם לתחנה) אבל יש סיכוי מעט יותר גדול מכל תביעה שהיא תידחה. ושוב לדעתי תרוויחו אבל יש מעט סיכון.
תודה!!!

אשמח לשמוע על כמה בערך אפשר לתבוע במקרה זה?
במידה ותחליטי לתבוע לדעתי זה את מחיר המונית + 1500-2000 לכל תובע
 

קבצים מצורפים

  • נוהל מגבלת עמידה באוטובוסים בינעירוניים.pdf
    KB 187.2 · צפיות: 5
  • נוהל אוטובוסים תקולים.pdf
    KB 202.2 · צפיות: 4

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
מה זה ''להסכים''? הם לא התנו את זה בביטול הטענה
חיכיתי שעה בתחנה, עד שענו לי, ועד ש''ביררו'' מול הסדרן ש''מה פתאום, האוטובוס עבר ועצר לפני שהגעת'' למרות שהוא עבר לי מול הפרצוף
ועד שענו לי ב8787 שהם לא יכולים להתחייב על החזר למונית
אם בנוסף למחיר המונית היתה המתנה ארוכה וכו' בהחלט יש על מה לתבוע, אבל אם היתה המתנה של 10 דקות ואז לקחת מונית השופט יכול לשאול אותך למה הגעת לתביעה ולא לקחת את הפיצוי שהציעו לך.
 

בני ברקית אחת

משתמש חדש
לדעתי זה מקרה קצת מאתגר, כי אם לא ידוע לך על אוטובוסים שלא יצאו אז אין כאן הפרה של הלו"ז המתוכנן והשאלה עוברת לעניין של התגבור.
החובה של התגבורים מופיעה בנהלים המצורפים.
אני הייתי מהמר שהתביעה תצליח כי בסוף נשארתם למעלה משעה וחצי בלי שניתן לכם מענה (תבדקי טוב שהיה אמור להיות אוטובוס בשעה שבה הגעתם לתחנה) אבל יש סיכוי מעט יותר גדול מכל תביעה שהיא תידחה. ושוב לדעתי תרוויחו אבל יש מעט סיכון.

במידה ותחליטי לתבוע לדעתי זה את מחיר המונית + 1500-2000 לכל תובע
קודם כל, תודה ענקית על המענה המפורט!

כפי שכתבתי, זה היה בערך בשעה 1 בלילה, בד"כ אין אוטובוסים על ציר ירושלים - בני ברק בשעות האלה, אבל בגלל שזה היה בשבוע של ערב ראש השנה והרבה מגיעים לירושלים לסליחות וכו' אז כן היה אוטובוסים עד 3, אנחנו הגענו לתחנה בערך באחד ורבע וחצי, ועברו לפחות 5-6 אוטובוסים שכולם היו מפוצצים ולא עצרו, כשראינו שעבר האחרון לקחנו מונית.

עכשיו כמה שאלות:
1. אולי בגלל שזה לא שעות רגילות של אוטובוסים החברה לא חייבת לתגבר או שעדיין כן?
2. לא התקשרנו לחברה שישלחו אוטובוס נוסף, למרות שהיה מלא אנשים בתחנה, אבל מאמינה שמישהו כן התקשר אז זה בסדר או שזה יכול להיות עילה לדחיית התביעה?
3. לגבי המונית, כמובן אין לי קבלה וגם ממש לא זוכרת כמה עלה, אבל לתבוע פשוט מחיר הגיוני למונית מירושלים לבני ברק בשעה כזאת, נכון?
4. מה זה אומר לכל תובע? היינו שם אני ובעלי אז להגיש תביעה אחת של 3,000 ש"ח?

תודה ענקית ענקית!!!
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
1. לכאורה כל עוד ומדובר בשעות הפעילות החברה אמורה לדאוג שלא יישארו נוסעים בתחנה, גם אם אלו שעות פעילות חריגות.
2. בנוהל כתוב במפורש שהנהגים אמורים לעדכן את הסדרן על כך שיש נוסעים שלא הצליחו לעלות. לדעתי כדאי שזה יהיה חלק מהטענות שלכם בתביעה, ולכן זה שלא התקשרתם למיטב ידיעתי לא אמור לדחות את התביעה.
3-4. נכון.
 

קופיקס

משתמש רשום
בלת"ק האם החברה מחוייבת לשלוח עוד אוטבוס כשהאוטבוס מלא ואין מקום ומפסיק לעלות נוסעים [בתחנה אחרונה שבמסלול], ? הסדרן טען שלא מחויב ולא ישלם על מונית כי מבחינתו הוציא אוטבוס ומה שאין מקום לא בעיה שלו ועלינו לחכות לאוטבוס הבא, מה החוק בענין?
 
💡 קורס פיתוח אוטומציות ובוטים כעת עם מלגות גבוהות. תחום רווחי במיוחד! מהרו להרשם!
לקבלת פרטים נוספים ✉

אולי מעניין אותך גם...

לוח מודעות

למעלה