לענ"ד כל מי שמשיא את בנו או את בתו (ואולי גם את הדורות הבאים, לאויוש"ט) מודע לכך שלא כל המוזמנים הצליחו להשתתף בשמחה ע"י נוכחות. רבים מהם היו רוצים להשלים את המחדל ע"י השתתפות באחת ממסיבות השבע ברכות, ולו לכניסה רגעית לאחל מז"ט. לפעמים ליל החתונה היה עמוס באירועים אחרים והלילות שאחריו פנויים יותר, לפעמים המוזמן גר בעיר אחרת מהעיר בה נחוגו הנישואין אך אחת או יותר ממסיבות השבע ברכות יתקיימו בעירו, ולפעמים סיבות אחרות.
המוזמנים היו מעוניינים לדעת על מיקומן של מסיבות השבע ברכות, זמנן, מצד מי הן נערכות וכו'. וגם בעלי השמחה היו מעוניינים לחלוק מידע חשוב זה עם קרוביהם וידידיהם.
אך כמובן, קיים חוסר נעימות להתקשר להורי החתן/כלה ולשאול: מתי יש שבע ברכות בעיר פלונית? באיזו שעה? באיזו כתובת? אפשר לבוא? יש מעלית? מהיכן הכניסה?
ומה כאשר לאחר כל סדרת השאלות והתשובות - יבצר מהנודניק לבוא גם לשבע ברכות.
ומה עם זמנו היקר של בעל השמחה.
ובכן נראה לי כדבר מציאותי שיוקם קו טלפון כללי לכל בעלי השמחה, בו יוכל כל בעל שמחה להכניס מידע בקשר לימי השבע ברכות שלו, רק את המידע שהוא חפץ לחלוק, מידע שיוכל להתעדכן בכל עת ובכל שעה. לכל בעל שמחה יוקצה מספר סידורי או קוד סבוך יותר, ובעל השמחה ידפיס בהזמנה את "מספר השמחה", כך שמי שנבצר ממנו להשתתף בחתונה יוכל להשתתף בימי השבע ברכות ע"י מידע שיתעדכן כרצון בעלי השמחה, בכל עת. כאשר הגישה לעדכון תהיה מוגבלת לבעלי השמחה.
כמובן שקו כזה צריך הנהלה. תקנון וכו'. ובהחלט סביר שהוא יגבה כסף. אבל כמובן שזה ממש כסף קטן. אולי כדאי להציע לאחת מקופות הצדקה הגדולות לקחת לידיהם פרויקט זה, כך שהכסף שיגבה יכלול תוספת שתגיע לידי קופת הצדקה, ובכך הקופה גם תרויח מה שהיא צריכה להרויח, המחותנים כמובן גם הם ירויחו מנתינת הצדקה בסכום לא מלחיץ. ושלום על ישראל.
דברתי על ההצעה עם עסקן, והוא הסכים שהיא תוכל "לרוץ".
מה דעתכם?
המוזמנים היו מעוניינים לדעת על מיקומן של מסיבות השבע ברכות, זמנן, מצד מי הן נערכות וכו'. וגם בעלי השמחה היו מעוניינים לחלוק מידע חשוב זה עם קרוביהם וידידיהם.
אך כמובן, קיים חוסר נעימות להתקשר להורי החתן/כלה ולשאול: מתי יש שבע ברכות בעיר פלונית? באיזו שעה? באיזו כתובת? אפשר לבוא? יש מעלית? מהיכן הכניסה?
ומה כאשר לאחר כל סדרת השאלות והתשובות - יבצר מהנודניק לבוא גם לשבע ברכות.
ומה עם זמנו היקר של בעל השמחה.
ובכן נראה לי כדבר מציאותי שיוקם קו טלפון כללי לכל בעלי השמחה, בו יוכל כל בעל שמחה להכניס מידע בקשר לימי השבע ברכות שלו, רק את המידע שהוא חפץ לחלוק, מידע שיוכל להתעדכן בכל עת ובכל שעה. לכל בעל שמחה יוקצה מספר סידורי או קוד סבוך יותר, ובעל השמחה ידפיס בהזמנה את "מספר השמחה", כך שמי שנבצר ממנו להשתתף בחתונה יוכל להשתתף בימי השבע ברכות ע"י מידע שיתעדכן כרצון בעלי השמחה, בכל עת. כאשר הגישה לעדכון תהיה מוגבלת לבעלי השמחה.
כמובן שקו כזה צריך הנהלה. תקנון וכו'. ובהחלט סביר שהוא יגבה כסף. אבל כמובן שזה ממש כסף קטן. אולי כדאי להציע לאחת מקופות הצדקה הגדולות לקחת לידיהם פרויקט זה, כך שהכסף שיגבה יכלול תוספת שתגיע לידי קופת הצדקה, ובכך הקופה גם תרויח מה שהיא צריכה להרויח, המחותנים כמובן גם הם ירויחו מנתינת הצדקה בסכום לא מלחיץ. ושלום על ישראל.
דברתי על ההצעה עם עסקן, והוא הסכים שהיא תוכל "לרוץ".
מה דעתכם?
נערך לאחרונה ב: