דרוש מידע קושי בקריאה לילד בכיתה א האם להמשיך עם המורה או ללכת למכון חיצוני? אשמח לשמוע את עיצותיכם

קיץ

משתמש פעיל
לבני החמוד שלומד בכיתה א יש קושי בקריאה והוא נמצא אצל מורה פעמיים בשבוע שמקדמת אותו אך המצב הוא שההתקדמות היא מאוד איטית ( פעם אנחנו בבידוד. פעם סגר וכ"ו...)
האם להמשיך כך או ללכת למכון חיצוני?
אשמח לשמוע את עיצותיכם כמובן מבעלות נסיון. או כאמהות או מהצד השני של המורות המקדמות.
תודה
 

פסיכודרמטיסטית

משתמש מקצוען
אכן, דילמה.
מבחינת הקורונה- מכון לא ייתן ממש מענה שונה,
כי בידודים וסגר יהיו גם במכון...

לגבי המורה-
היא באופן פרטי? כי אם כן- אולי תוכלו להוסיף שיעור שלישי בשבוע.
וכן, תבקשי ממנה שבגלל המצב- תתן דפי תרגול הביתה
(כמובן רק אם הילד שלך מסוגל לזה, וזה לא גורם למאבקי כח ומפריע ליחסים ביניכם)

ולגבי ההתקדמות האיטית,
תמשיכי לעקוב, האם גם כשיש לימוד כסדר, זה איטי מידי.
ואם אכן כן, תתיעצי שוב מה לעשות.

נקודה חשובה:
ילדי חיידר הם בערך בני 6 בכיתה א',
ומבחינה מוחית-בשלות מלאה לקריאה, מגיעה רק בסביבות גיל 7,
(שאכן זה הגיל בו בנות לומדות קריאה ותוך 3-4 חודשים הן רוכשות אותה)

בחיידרים מתחילים להתעסק מוקדם עם הקריאה, היות וזה לימוד התורה של הבנים כבר מגיל 3-4.

היות וכך, וודאי הוא שחשוב מאוד לא להזניח, ולעשות את מקסימום ההשתדלות לקדם.
כי חשוב שהילד יהיה תואם לקצב הכיתה ויחוש טוב עם עצמו.

יחד עם זה- לשמור על אופטימיות ולא להיות בלחץ,
כי הרבה ילדים עם קשיים-
צולחים אותם כשאכן הבשלות מתפתחת.

הרבה הצלחה ורב נחת.
 

שרה עטיל

משתמש מקצוען
גם הבן שלי התקשה מאד בקריאה , דבר ראשון זה לעשות בדיקת ראיה ומיקוד ראיה, ושמיעה!
במקרה שלנו אכן הוא היה צריך משקפיים , אבל בהמשך ראינו שזה לא היה סיבת הקושי,
עשינו לו אבחון מהתפתחות הילד אצל רופאה נוירולוגית מומחית לילדים, ורופאה התפתחותית,
מכיוון שמהחיידר חשבו שיש בעית קשב וריכוז שאולי זה גורם לקושי בקריאה,
א קיצער הגעו למסקנה שאמנם הילד תזוזתי ופעלתני אבל אין לו שום בעית קשב!!!!
שלחנו אותו במקביל למורה אחה"צ 3 פעמים בשבוע לחצי שעה,
וחזרנו איתו בבית ממש כמה דקות בודדות.
אחרי תקופה ארוכה פתאום נקלט לו הקריאה!!! וקורא יפה!
אבל מה שכן מתבלבל בין אותיות דגושות לרפות ...
נקווה שגם זה יקלט בסוף!
הכי חשוב זה להוריד מתח לא להזניח כמובן אבל לא ללחוץ את הילד.
היום הוא בן 7 וחצי ( כיתה ג) , והשארנו אותו שנתיים בכיתה א' באמת בגלל הקושי בקריאה
 

איילת הוראה מתקנת

משתמש רשום
מנוי פרימיום
כמורה מתקנת, אני חושבת שכדאי להיות נוכחת בשיעור הפרטי ולוודא שאכן המורה טובה והחומר מועבר לילד בצורה מובנת, מובנית וברורה. אם אינכם רואים שיפור קל משיעור לשיעור ייתכן שצריך להחליף מורה, או שתיתן לכם שיעורי בית על מה להתאמן. אולי איננה מספיק מקצועית? אולי היא לא התחילה לטפל מספיק בשורש? כדאי לוודא שהילד בכלל הגיע לשלב המוכנות לקריאה. אם עדיין לא מוכן לקריאה לא יתקדם כראוי.
לכן קודם כדאי לוודא שהוא שולט בכל האותיות בצורה זורמת בלי להיתקע, יודע לכתוב כל אות ואפילו מילים קצרות משמיעה, מזהה צליל פותח וסוגר, מחלק מילה לצלילים, חריזה ועוד. אם כן, נבדוק איפה נתקע?
 

אלעדית

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
כמורה מתקנת, אני חושבת שכדאי להיות נוכחת בשיעור הפרטי ולוודא שאכן המורה טובה והחומר מועבר לילד בצורה מובנת, מובנית וברורה.
איילת, תסלחי לי שאני חולקת עליך בנקודה זו. כרכזת לקויות למידה ומורה להוראה מתקנת אני נוכחת פעם אחר פעם בילדים שמתקשים לשתף פעולה כשאחד ההורים בשטח. כמובן שחשוב מאוד לעקוב אחר הנלמד. ולדעתי, האינדיקציה הכי טובה היא שהילד מתקדם וכל התקדמות אפילו מינורית הינה התקדמות!! עוד נקודה חשובה הינה שהילד הולך וחוזר בשמחה!
כמו"כ, חשוב מאוד שיהיה שיתוף פעולה בין המורה להוראה מתקנת למורת השילוב במסגרת הלימודית, כדי לתאם עמדות/תומכי זכרון וכדו' שימנעו בלבול אצל הילד.
(מסיבה זו לא כדאי לשלוח את הילד למס' מורות או למורה ומכון חיצוני אלא לבחור מסגרת אחת).
 

מיכל ב'

כתבת
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
יש אחד שיש לו שיטה ללמידה מהירה והוא עושה שיעורים בזום.
הרב זובין ממכון מסגרת לקריאה.
יתכן שיתאים לך.
(יודעת על בת של חברה שלי שעשתה אצלו בזום,
וחוץ מזה עמדתי איתם בקשר עסקי, ומדובר ביראי שמים).
 

מלינה

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
היום הוא בן 7 וחצי ( כיתה ג) , והשארנו אותו שנתיים בכיתה א' באמת בגלל הקושי בקריאה
אז באיזה גיל עלה לכיתה א'?
כי הבן שלי ממש התקשה בקריאה וגם כן הומלץ להשאירו שנה נוספת בכיתה א'
אבל עכשיו הוא כבר בן 7 וחצי...
 

איילת הוראה מתקנת

משתמש רשום
מנוי פרימיום
בגיל כזה אי אפשר להשאיר שנה, הוא חייב עזרה דחוף. כמה שיותר מהר. כי הבעיה תלך ותגדל אם לא תטופל. תבררי על מורה מתקנת מומחית עם הרבה ניסיון (עדיף מישהי שלמדה את השיטה של שולמית שרייבר בבני ברק)
אם תרצי תכתבי לי בפרטי ואתן לך בינתיים עזרה ראשונה איך לקדם אותו. keflikro123 גימייל
 

איילת הוראה מתקנת

משתמש רשום
מנוי פרימיום
מניסיון שלי, אני בודקת איך הילד מגיב לנוכחות של אמו. אצל רוב הילדים דווקא מומלץ מאוד שהאימא נוכחת (אלא אם כן אני רואה שזה מפריע) כי האימא רואה במו-עיניה איך אני עובדת וככה אני יכולה להדריך אותה איך ומה לתרגל בבית. האימא יכולה ממש לחוש בשיעור עצמו איך הילד מתקדם טיפה כל פעם, מה שבבית לא תוכל כ"כ לראות את זה בחוש.
 

On control

משתמש פעיל
לדעתי חבל על הזמן, אם מתקשה בשלב הבסיסי והחשוב הזה ממליצה לעשות אבחון דידקטי, צריך כאן ראיה רוחבית להבין מה מקור הקושי, צורת החשיבה של הילד ואופי הלימוד המתאים לו.
 

יהודה סגל

משתמש צעיר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
תנסי אצל הרב זובין 02-533-8939
יש להם תוצאות מיידיות
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט א'

א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד:
נקרא  38  פעמים

לוח מודעות

למעלה