קורס תלת מימד

אדריכלית

משתמש רשום
כאחת שיודעת מעולה רויט וסקצ'אפ, ראיתי שפרוג מוציאים קורס תלת מימד של מאיה, וכאן אני רוצה לשאול את כולם, מה ההבדל בין מאיה ל3DMAX? פרוג ענו שזה אותו דבר, האומנם?? ושאלה לפרוג האם הקורס יתן היבטים והתייחסות למידול מבנים ועיצוב פנים או שזה יותר יהיה מתאים לגרפיקאים? האם כאדריכלית ומעצבת פנים יהיה לי מה לקנות בקורס??(בנוסף לתוכנות שאני יודעת) מה הדרישות בשוק מלבד באדריכלות לתלת מימד של מבנים וכדו' (בעולם הגרפיקה, כאשר לי יהיה יתרון בידע של קריאת תוכניות) אגב, גם רויט גם 3DMAX וגם מאיה כולם של אוטודסק (התוכנה של אוטוקאד גם כן) האם יש הבדלים בין מנועי הרינדור?? רוצה תשובות מקצועיות כי הקורס לא זול.
 

פופקו

משתמש סופר מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
עריכה והפקת סרטים
א. פעם הם היו חברות שונות מאיה ו 3DS כיום הם אותה אחת, יש טוענים שהמאיה יותר לאנימציה מאשר השניה, אבל אלו רק שמועות, לדעתי כמשתמש מאיה ,לא.
מה שכן יש יותר משתמשי 3DS MAX מאשר מאיה וכמובן יותר מדריכים ברשת.
ב. לגבי הקורס , הקורס נותן לך לימוד של כל כלי המידול כלי הטקסטורה וכלי האנימציה, יכול להיות שאת לא צריכה אנימציה ואת צריכה יותר אדריכלות ולכן זה יהיה מיותר, אבל כמובן שבקורס ילמדו איך למדל בתים וחדרים, אולי זה לא יהיה בדיוק אדריכלי וכדו' שבשביל זה יש את ה אוטקאד, אבל יילמדו בקורס גם על הדברים האלה, וגם הרבה יותר מורכב מאשר מידול בתים ומקומות, כיוון שהאנימציה והתנועה מההוה את החלק הקשה שבלימודים, בכ"א הקורס כולל גם לימודי אפטר אפקט, שזה קשור יותר לוידאו ולא לתמונות של גרפיקה עומדות וכדו'.
ג. בתור לומד בקורס, אני יכול רק לומר שהמורים הם פשוט הבסט אוף דה בסט, ואני טיפוס פרפקציוניסט.
 

אדריכלית

משתמש רשום
ממש תודה, מאוד הוספת לי, אציין לך שדוקא כרגע נכנסים לשוק גם אנימציות באדריכלות (כשיווק ואף כהמחשה) כך שזה כן תורם לי,בקיצור זה נשמע לי,אבל על שאלה אחת לא ענית לי, האם אוכל למצוא עבודה גם במקומות של גרפיקה כאדריכלית (הדמיות מבנים וכדו' כפרסום) כי אם כן, זה יהיה לי יתרון נוסף כי קשה לי כרגע שבאדריכלות על רמה, יש לי עבודה רק במקומות חילוניים.
 

אדריכלית

משתמש רשום
הייתי רוצה לקבל תשובה ממישהו שמכיר את רויט- מבחינת ההבדל ביכולות בקשר לאדריכלות
 

kcbv

משתמש צעיר
D I G I T A L
למדתי את המאיה במנטור לפני 6 שנים ומאד נהנתי. זה היה מקצועי ויסודי כמקובל במנטור. היום אני מנסה לקלוט גם את המקס והיא אמנם עם הרבה יכולות שמקלות על העבודה. אבל למרות זאת נראה לי שממשק המשתמש במאיה הרבה יותר ידידותי, במיוחד לגרפיקאים שמסתדרים טוב יותר עם איקונים וסימנים מצויירים. יתכן שזה ענין של הרגל, אבל לבינתיים אין כמו מאיה!!!
 

maor700

משתמש רשום
כמשתמש מקס וכאחד שצפה לא פעם אחת באשכולות כדוגמת "Maya vs Max" בפורומים השונים
אני יכל לומר שמבחינת יכולות ברמה הכללית הם שוות אבל מקס חזקה יותר במידול פוליגוני ומאיה יותר באנימציה.
ברמת שוק העבודה- מעטים המקומות שמבצעים הדמיות אדריכליות עם מאיה הרוב משתמשים במקס ככה שזה שיקול אם את רוצה לעשות הדמיות כשכירה.
משתמשים במאיה בתעשיית סרטי האנימציה ובסרטי אפקטים ויזואליים.
בכל מקרה בשנים האחרונות רואים התחזקות משמעותית בשימוש במקס גם בתעשיית הסרטים בעלי אפקטים ויזואלים ( בנושא האנימציה מאיה נשארה פייבוריטית), בתעשיית המשחקי מחשב ובתעשיית התלת בכלל.
לגבי אנימציה בהדמיות אדריכליות - לרוב האנימציה תסתכם באנימציית מצלמה לכל היותר שבזה אין שם יתרון למאיה כל יתרונה הוא באנימציית דמויות ( כדוגמת שרק, עידן הקרח וכד').
לגבי מנועי רנדור- ובכן יש הרבה: V-ray, Mental ray, Brazil, Final Render, Vue ועוד.
השולטים בתעשייה כיום הם V-ray ו Mental Ray, כאשר בתחום האדריכלות V-Ray השולט גם באיכות ההדמיה ( פוטוריאליסטי) וגם בשוק העבודה וMental Ray שולט בתחום האנימציה.
אם את מכוונת לתחום האדריכלות הייתי מציע לך ללמוד את מקס ו V-Ray כמו שאני עושה עכשיו בקורס הזה
 

אדריכלית

משתמש רשום
תודה על האינפורמציה, את V-RAY אני מכירה כי אני מרנדרת בו את הסקטצ'אפ שלי, וברויט לידיעת כולכם מנוע הרינדור מובנה בתוכנה עצמה והוא תותחי מבחינת הטקסטורות ופחות מבחינת תאורות, אז או שאני צריכה יותר לתרגל בזה או שאני אעביר את זה לתוכנת רינדור מוצלחת יותר בכל מקרה תודה!!
 

אדריכלית

משתמש רשום
הייתי שמחה אם לגעביקא-יוצרת המטבחים תוכל לענות לי, אני רוצה להגיע לרמת הדמיות כמו שלה, איזה תוכנה? איפה? כמה? למה? מתי? האם זה 3D MAX? ולכל העונים באישי ובפורום ,תודה.
 

לגסאביקע

משתמש רשום
תודה על המחמאות, אנחנו בד"כ משתמשים רק במקס, האמת שבלי כל הPLUGINS מקס לא מספיק כדי להוציא הדמיות כאלו, יש לנו הרבה 'הוספות' למקס והעיקר מבחינת תאורה (לייטונג בלע"ז)
 

אדריכלית

משתמש רשום
מה הכוונה? אלו תוספות? מתוכנתות בלעדית עבורכן או שניתנות לקנייה? הסברים בבקשה, וממש תודה על העשרת הידע.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט א'

א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד:
נקרא  30  פעמים

לוח מודעות

למעלה