קורונה קורונה 6 - היתה פטפטת...

מצב
הנושא נעול.

chani581827

משתמש מקצוען
עריכה והפקת סרטים
אוטומציה עסקית
כשיהיה סגר גם לא ידחו חתונות? כשיהיה קנס 10,000 לכל משתתף + מאסר לא ידחו?
אלא מאי, כל עוד אפשר לצפצף על המשטרה המחמירה בלי להינזק מצפצפים.
מה לעשות שאותם גגדו"י שהורו לערוך- כן חושבים שצריך להיצמד להוראות - מה שלא קורה בפועל?
 

לא אני

משתמש מקצוען
דה מרקר:

מספרים קשים לעיכול: תרחיש האימים שדחף את ישראל לצעדים חסרי תקדים
המודל המתמטי שעליו מסתמך משרד הבריאות בטיפול בקורונה מצייר את תרחישי התחלואה והתמותה בישראל - לפני צעדי המנע שננקטו ■ המשתנה המכריע: קצב ההדבקה ■ משך המגפה המשוער לפי המודל: בין שמונה חודשים לשנתיים וחצי

פורסם ב-11:30

כיצד קובעת מדינת ישראל את צעדי המניעה והבלימה של מגפת הקורונה? אחד המסמכים המרכזיים שעומדים לנגד עיני מקבלי ההחלטות הוא "תרחיש הייחוס" - מודל מתמטי שמנסה לחזות מה תהיה מידת הנזק של הקורונה, כמה זמן תימשך המגפה וכיצד היא תתנהג - שאינו כולל את צעדי המנע שננקטו.

המודל, שמבוסס על חישוב מתמטי והנחות יסוד קליניות, מחולק באופן גס על פני ארבעה תרחישים תיאורטיים אפשריים, שההבדל ביניהם הוא רמת ההדבקה לפני נקיטת צעדים קיצוניים. התרחישים מתייחסים לקצב הדבקה נמוך יחסית (1.2 נדבקים מכל חולה) ועד קצב הדבקה גבוה יחסית (2 נדבקים מכל חולה) - כשלכל תרחיש כזה מוצמד תג מחיר משוער בחיי אדם, מספר חולים וחולים קשים וקריטיים, וכן ניצול של תשתיות מערכת הבריאות.


לפני שנציג את המספרים הקשים לעיכול, יש להדגיש כי מדובר במודל בלבד, ולא בחיים האמיתיים. ההבדלים בהתפרצות הקורונה במדינות שונות עד כה מלמדים כי לא תמיד ניתן לצפות מה יקרה בכל מדינה, וכי יש מדינות שבהן צעדי מנע שונים הצליחו לשנות את מהלך התפשטות המחלה. יש גם הבדלים גדולים בין המדינות מבחינת שיעור המתים מבין החולים המזוהים, וכן קשה לחזות מה יהיה אופי ההתפרצות במדינות שונות וכיצד, אם בכלל, משפיע האקלים על ההתפשטות.


עוד נדגיש כי התרחיש שבידינו מעודכן ל-5 במארס, וכי התרחישים מתעדכנים כל הזמן לאור הנתונים שזורמים מממאמרים חדשים על המחקר המואץ שנעשה על קורונה ברחבי העולם. לכן, המספרים לא מייצגים אמת או מציאות כלשהי - אלא כיוון חשיבה.

מודל הייחוס


ועכשיו למספרים. לפי מודל הייחוס, במקרה של מקדם הדבקה נמוך (1.2) יהיו בישראל 22 אלף חולי קורונה במצב קריטי ו-8,600 מתים עד חלוף המגפה. לעומת זאת, בתרחיש שבו המחלה מדבקת מאוד (2 נדבקים מכל חולה) - מספר החולים הקריטיים יזנק ל-54 אלף ומקרי המוות ל-21,600. בין שני תרחישי קיצון אלה יש עוד שני תרחישים אפשריים, וגם בתוך כל תרחיש יש שונת גבוהה.



על פי תרחיש ההדבקה הנמוכה, כאשר המגפה תהיה בשיאה, יהיו בבתי החולים בישראל 130 חולים קריטיים ביום. לעומת זאת, בתרחיש ההדבקה הגבוהה מספר החולים במצב קריטי יגיע ל-1,450 ביום - מספר שהמערכת לא מסוגלת להתמודד עמו. בתרחישי הביניים יגיע מספר החולים במצב קריטי ל-340 ול-580 - בהתאם לרמת ההדבקה.

עברו לתצוגת גלריה
ארבעה תרחישים


עוד מנבא המודל כי בתרחיש של הדבקה גבוהה, יידרשו 42.5 אלף מיטות בית חולים ו-14 אלף מיטות טיפול נמרץ בשיא המגיפה. לשם המחשה, במערכת האשפוז כולה יש כ-16 אלף מיטות אשפוז כלליות וכמה מאות בודדות של מיטות טיפול נמרץ. בתרחיש של הדבקה נמוכה יידרשו 4,000 מיטות אשפוז ביום עבור חולי הקורונה, ו-1,300 מיטות טיפול נמרץ.


בתרחיש של הדבקה גבוהה יעברו 130 יום (כארבעה חודשים) עד שיא המגפה, ו-250 יום (שמונה חודשים) עד סיומה. זו תהיה התלקחות מהירה (במושגי פנדמיות) וקטלנית עם מספר עצום של מתים, חולים קשים והתמוטטות של מערכת הבריאות. לעומת זאת, בתרחיש של הדבקה בקצב נמוך, המגפה תהיה ממושכת יותר - יותר משנה (440 יום) עד שיאה וכמעט שנתיים וחצי (880 יום) עד סיומה.

כמה זמן

תרחיש הייחוס מציג גם הערכות שונות לגבי מספר המתים בכל שכבת גיל. על פי התרחיש, התפלגות מקרי המוות תתחלק כך: שיעור מקרי המוות כתוצאה ישירה מקורונה יהיה נמוך מאוד עד גיל 50, ומשם יתחיל לטפס: 7.9% ממקרי המוות יהיו בקרב בני 50 עד 59, 24.1% בקרב בני 60 עד 69 וכ-30.3% ממקרי המוות יהיו מקרב בני 70 עד 79. גם במקרה זה, המודל צופה הבדלים עצומים במספרי המתים לפי קצב ההדבקה: ככל שקצב ההדבקה יהיה נמוך יותר - מספרי המתים צפויים להיות נמוכים יותר.


המשתנה הקריטי: קצב ההדבקה

התפלגות המתים

התפלגות המתים
תרחיש הייחוס מציף עובדה חשובה ביותר: המשתנה המשמעותי ביותר בהתפתחות ובמידת הנזק של המגפה הוא קצב ההדבקה. זאת הסיבה שבמשרד הבריאות דוחפים לביצוע צעדים מרחיקי לכת של ריחוק חברתי - כך שקצב ההדבקה יירד לפחות מ-1, כפי שהצליחו לעשות בסין. אם מאמצי המיגור יצליחו להוריד את קצה ההדבקה לרמה שבה חולה מדביק פחות מחולה אחד בממוצע - תרחישי האימה שבמסמך לא יתממשו.
מלחיץ.
איך המספרים מסתדרים עם התפרצות הנגיף בסין שכבר עבר את השיא די מזמן והאוכלוסיה שם גדולה בהרבה..? וכמות המתים והחולים נמוכה משמעותית מהנתונים לעיל?
 

chani581827

משתמש מקצוען
עריכה והפקת סרטים
אוטומציה עסקית
סתם 2 מחשבות שעלו בראשי:
1. אם כל לוקח האיזי מצוי כאן היה שומע שזקן בקירבתו נדבק ו..., האם גם אז ישאר עם הזלזול?
2. מדוע יש לי תחושה שאם המחלה היתה קטלנית חלילה לילדים ולא למבוגרים - היינו שומעים זמירות אחרות?
 

A052

משתמש סופר מקצוען
יש לי סרטון שאולי יגרום פה לכמה להאמין שמדובר במגיפה

לפי דעתי זה מצויין! יתחילו לעשות את זה ואז בעז"ה יראו שסתם מגזימים בכל הצעדים שהם עושים ושיעור החולים מקרב האוכלוסיה הכללית הינו נמוך בהרבה ממה שהם חושבים.

עד היום בכלל לא בודקים אנשים ללא סיבת הדבקה, ולכן הם חוששים שכל מי שלא בדקו הוא כבר נשא.
 

חופקיל

משתמש פעיל
המשתמש נחסם
יש חולה בב"ב חסיד ויז'ניץ ששמע מגילה אצל האדמו"ר ואולי כולם צריכים בידוד
 

lab

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
איך אלו שאין להם רכבים יגיעו למתחם הבדיקות?
 

רחל ריש

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
זוהי הודעה חשובה מחברת קווים עילית.

לאור ההנחיות החדשות מטעם משרד התחבורה, בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, שירותי התחבורה הציבורית יופסקו הערב בשעה 10 בלילה.

ממחר יום רביעי כ"ב אדר, עד להודעה חדשה, בכל לילה, שרותי התחבורה הציבורית יופסקו לחלוטין החל מהשעה 8 בלילה עד השעה 5 בבוקר.

כמו כן, בסופי שבוע, מיום חמישי בשעה 8 בלילה, עד יום ראשון בשעה 5 בבוקר, שירותי התחבורה הציבורית יופסקו לחלוטין.

בנוסף, החל ממחר יום רביעי ועד להודעה חדשה, יחול צמצום משמעותי בקווי השרות. מידע מפורט יותר ניתן יהיה לקבל בהמשך היום, במוקד החירום שמספרו 073-2067773.

להזכירכם, על פי הנחיות משרד התחבורה, מומלץ להימנע מנסיעות שאינן הכרחיות.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכא

א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה