קורונה קורונה 6 - היתה פטפטת...

מצב
הנושא נעול.

תכל'ס

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
דרמה בתחבורה הציבורית: אורי זיגרון מנהל תחום תח"צ בגוש דן במייל הנחיות לנהגים - החל מהלילה בשעה 22:00 ביטול מוחלט של התחבורה הציבורית עד גמר השירות. מחר - ביטול קוים שאינם משרתים באופן מובהק מוקדי תעסוקה/רפואה- בדגש על קוים בינערוניים. ביטול מוחלט של התח"צ מיום חמישי בשעה 22:00 ועד יום ראשון בשעה 05:00.
 

הני מושקוביץ

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
גם אני בעד הבדיחות
להפך אני הוספתי מעצמי רעיונות פרטיים שלי, באשכול של הבדיחות.
ואני גם מסתכלת על המצב בצורה מחויכת ומצחיקה, אבל אני לא מזלזלת בהוראות, אני מבינה שזה לא במקום של כפיה, זה במקום של הגנה עלינו ועל העם המיוחד שלנו (ולא משנה אם הוא חרדי\חסידי\ספרדי\ליטאי\מסורתי\דתי\חילוני) ואם זה מה שהשליחים של ה' אומרים לעשות-מי אנחנו שנזלזל????????????
אנחנו יותר חכמים מהרבנים שלנו????
אז איך אנחנו מזלזלים????
 

מאיר בר דיין

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
היי!
להרגע!
אנשים לוקחים את המצב באיזי!
לא קרה כלום!!!!!!
אני בעד הבדיחות ובעד לשמור על כל הכללים ללא יוצא מן הכלל
למה לא ניתן לשלב שניהם
הדעת פירושו חכמה להבדיל בין הדברים בצורה מאוזנת ולכן מזכירים הבדלה בחונן הדעת
אין כוונתי דוקא לציטטות אלו
אבל לדעתי כל אלו ש"מרגיעים" ומדברים כל העת על צחוקים וכד'
הכל טוב ויפה ובאמת צריכים להיות בשמחה ולקחת את הדברים בצורה בריאה
אבל הרבה מן ההודעות רק גורמות לאנשים להיכנס לשאננות הן מבחינת ההוראות
ובעיקר מבחינת המסר שהקב"ה שולח אלינו משמים!
וכשמרגיעים יותר מידי אזי גם ההתעוררות שלנו והתשובה ומעש"ט שלנו יורדים!
צריכים לעורר ולהזהיר וקצת להפחיד! כן! כי אם הקב"ה בכל זאת שולח את זה אלינו
כאן לארץ ישראל וגם כבר בתוך הציבור החרדי רח"ל - זה אומר שהוא פונה אלינו
לכן אין צורך להרבות כל העת בהודעות על צחוקים וקלילות וכד'.
שוב אין כוונתי לדוברים אלו ספציפי כי יכול להיות שהם מבינים את הדברים אך מנסים להיות מצחיקים קצת
 

רחל ריש

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
שלום רב:
*התחבורה הציבורית נערכת בהתאם להנחיות למיגור מגפת הקורונה*
תופסק פעילות התחבורה הציבורית בשעות הערב ובסופי השבוע
תופסק פעילות התחבורה הציבורית בסופי השבוע # בימות השבוע התחבורה הציבורית תפסיק לפעול בשעות הערב # במהלך היום תופעל תח"צ רק למרכזים חיוניים ומרכזי תעסוקה # מרבית הציבור נענה לקריאה להפחית את השימוש בתחבורה הציבורית # שר התחבורה: "הימנעו מנסיעות בתחבורה הציבורית".
ברשות הארצית לתחבורה ציבורית ממשיכים לשנות את קווי התחבורה בהתאם להנחיות משרד הבריאות. מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, אמיר אסרף הנחה, באישור שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ ומנכ"לית המשרד, קרן טרנר, על הפסקת התחבורה הציבורית בכל ערב. הערב תופסק התחבורה החל מהשעה 22:00 וממחר (יום ד') ובכל יום החל מהשעה 20:00 בערב ועד לפנות בוקר. בנוסף התחבורה הציבורית תפסיק לפעול בסופי השבוע החל מיום חמישי בשעה 20:00 ותחזור לפעילות לפנות בוקר אור ליום ראשון.
הפסקת התחבורה הציבורית בערבים ובסופי השבוע תכלול את קווי האוטובוס, הרכבת והרכבת הקלה.
התחבורה הציבורית בימי החול ועד לשעה 20:00 תמשיך לפעול למקומות חיוניים ובהם מרכזי תעסוקה, מרכולים ומרכזי הקניות, קופות החולים ובתי החולים. גורמי המקצוע במשרד התחבורה בהנחיית משרד הבריאות החליטו להפסיק את התחבורה הציבורית למקומות שאינם חיוניים ובהם מוסדות חינוך.
אנשי המקצוע ברשות הארצית לתחבורה ציבורית בשיתוף מפעילי התחבורה הציבורית מעדכנים את מפות הקווים, ובוחנים את נחיצותו של כל קו תחבורה. ובהתאם יופסקו כל קווי התחבורה אל מקומות הבילוי, קווי הלילה, קווי הסטודנטים והתלמידים ואל מוסדות הלימוד. בכל העת נערכת בחינה של השימוש וצרכי הנוסעים.
כל המידע על השינויים בתחבורה הציבורית זמין לציבור במוקד הטלפוני *8787 באתר https://bus.gov.il/ ובאפליקציות היעודיות ובאתרי המפעילים ובאתר הרכבת https://www.rail.co.il/.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' מסר, "מה שעומד לנגד עינינו זה בריאות אזרחי ישראל ושימור מקסימום רציפות תפקודית עבור המשק בהתאם לנסיבות.
אנחנו עושים כל שביכולתנו למזער את הפגיעה באזרחים וביכולת להתנייד לעבודה בעזרת תחבורה ציבורית אך מורידים למינימום את התחבורה הציבורית שנועדה לשימושים אחרים. אני פונה לאזרחי ישראל, אני מבין את הקושי, אנחנו בימים קריטים, אנא, הימנעו מנסיעה בתחבורה ציבורית ושמרו על הנחיות משרד הבריאות".
בימים האחרונים חלה ירידה משמעותית של עשרות אחוזים במספר המשתמשים בתחבורה הציבורית, וזאת בעקבות קריאת משרדי התחבורה והבריאות לצמצם נסיעות שאינן הכרחיות.
בחינת נתוני הנוסעים מראה כי חלה ירידה של כ-50 אחוזים במספר הנוסעים. גורמי המקצוע ברשות הארצית לתחבורה ציבורית מעריכים כי מספר הנוסעים ימשיך לרדת בימים הקרובים.

ברשות הארצית לתחבורה ציבורית קראו למפעילים להמשיך ולהערך לשינויים, ולהקפיד על ההנחיות לנהגים הכוללות הצטיידות בחומרי חיטוי אישיים ובהם אלכוג'ל. ציבור הנוסעים מתבקש להישמע להנחיות, לא להשתמש בשורה הקרובה לנהג. ולשמור עד כמה שניתן על מרווחים מנוסעים אחרים, ובעיקר, להשתמש בתחבורה הציבורית רק לנסיעות חיוניות.
עידן
 

גלגל הצבעים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
אגב, איך המשטרה מגיעה לחתונות?
מרתק:
עושים איכון סלולרי, וכשמזהים מעל 10 מכשירים במאסה - הם באים...
ברית שהתקיימה אתמול ב.....
ביקשו מכל הנכנסים להוציא את הבטריה מהטלפון כדי שלא יבוא שיטור
לדעתי: שטויות במיץ תפוחים!
א. בבניין נורמלי יש הרבה פלאפונים, וגם בכל דירה יש הרבה כאלה שיש להם מכשיר עם 2 סימים, או כשר וטרף, או מודם סלולרי. ויש לו ולאשתו ולילדים.
ב. איכון סלולרי הוא הרבה הרבה פחות מדוייק מGPS, והם לא יכולים לדעת מאיזה בניין זה.
ג. יש למשטרה רשימת מקומות מועדים + הלשנות, שהם לא עומדים בקצב, והם לא יכולים לשלוח שוטר על כל התקהלות של 30 איש.

איך המשטרה יודעת? אנשים מלשינים על כולם גם על שכנים וקרובי משפחה!

אבל טוב שאנשים פרנואידים, לפחות יפחיתו את השהות במקומות הללו (כמה זמן אני יכול להיות בלי הסלולרי שלי צמוד?).
 

manu

משתמש פעיל
בטרם נפנה מבט קטן מפרשת השבוע על האקטואליה, נכוון אליה את זרקורי האמונה. בצד המבט הפסימי וההסתכלות המשתתפת בצערם של רבים מאד שעתידם הכלכלי מונח על כף המאזנים, וכל אלו שנמצאים בקשיים כאלו ואחרים עקב המצב, עדיין אפשר לראות את החסד ואת ה'רוח והצלה יעמוד ליהודים' כאשר בארץ הקודש המצב בין הטובים בעולם.
בצד ההסתכלות המוסרית הנוקבת הדורשת מאדם תשובה והתחזקות, ולא רק בגלל מה שקורה כאן - אלא שכל הקורה בעולם דורש מאיתנו התייחסות והבנה שיש כאן מסר אל העם שהוא מרכז הבריאה, ו'אין פורענות באה על העולם אלא בשביל ישראל'.
מן הצד השני אי אפשר שלא לראות את הגילוי האלוקי של 'ונשגב ה' לבדו' איך כל העולם כולו חסר אונים ושומע את הקריאה שהדהדה באזני טיטוס 'יתוש קדמך' – בעוצמה גבוהה עוד יותר, כשוירוס מיקרוסקופי מראה לכל העולם על יכולותיו המדעיות, על עוצמותיו הכלכליות, שהכל יכול לקרוס ברגע אחד של רצון בורא עולם...
הבה נעיין בנבואת ישעיהו על התהליכים הקודמים לגילוי של 'ונשגב ה' לבדו ביום ההוא'. ישעיהו פרק ב י"א – כ"ב: "עֵינֵ֞י גַּבְה֤וּת אָדָם֙ שָׁפֵ֔ל וְשַׁ֖ח ר֣וּם אֲנָשִׁ֑ים וְנִשְׂגַּ֧ב ה' לְבַדּ֖וֹ בַּיּ֥וֹם הַהֽוּא: כִּ֣י י֞וֹם לַה' צְבָא֛וֹת עַ֥ל כָּל־גֵּאֶ֖ה וָרָ֑ם וְעַ֖ל כָּל־נִשָּׂ֥א וְשָׁפֵֽל: וְעַל֙ כָּל־אַרְזֵ֣י הַלְּבָנ֔וֹן הָרָמִ֖ים וְהַנִּשָּׂאִ֑ים וְעַ֖ל כָּל־אַלּוֹנֵ֥י הַבָּשָֽׁן: וְעַ֖ל כָּל־הֶהָרִ֣ים הָרָמִ֑ים וְעַ֖ל כָּל־הַגְּבָע֥וֹת הַנִּשָּׂאֽוֹת: וְעַ֖ל כָּל־מִגְדָּ֣ל גָּבֹ֑הַּ וְעַ֖ל כָּל־חוֹמָ֥ה בְצוּרָֽה: וְעַ֖ל כָּל־אֳנִיּ֣וֹת תַּרְשִׁ֑ישׁ וְעַ֖ל כָּל־שְׂכִיּ֥וֹת הַחֶמְדָּֽה: וְשַׁח֙ גַּבְה֣וּת הָאָדָ֔ם וְשָׁפֵ֖ל ר֣וּם אֲנָשִׁ֑ים וְנִשְׂגַּ֧ב ה' לְבַדּ֖וֹ בַּיּ֥וֹם הַהֽוּא: וְהָאֱלִילִ֖ים כָּלִ֥יל יַחֲלֹֽף: וּבָ֙אוּ֙ בִּמְעָר֣וֹת צֻרִ֔ים וּבִמְחִלּ֖וֹת עָפָ֑ר מִפְּנֵ֞י פַּ֤חַד ה' וּמֵהֲדַ֣ר גְּאוֹנ֔וֹ בְּקוּמ֖וֹ לַעֲרֹ֥ץ הָאָֽרֶץ: בַּיּ֤וֹם הַהוּא֙ יַשְׁלִ֣יךְ הָאָדָ֔ם אֵ֚ת אֱלִילֵ֣י כַסְפּ֔וֹ וְאֵ֖ת אֱלִילֵ֣י זְהָב֑וֹ אֲשֶׁ֤ר עָֽשׂוּ־לוֹ֙ לְהִֽשְׁתַּחֲוֹ֔ת לַחְפֹּ֥ר פֵּר֖וֹת וְלָעֲטַלֵּפִֽים: לָבוֹא֙ בְּנִקְר֣וֹת הַצֻּרִ֔ים וּבִסְעִפֵ֖י הַסְּלָעִ֑ים מִפְּנֵ֞י פַּ֤חַד ה' וּמֵהֲדַ֣ר גְּאוֹנ֔וֹ בְּקוּמ֖וֹ לַעֲרֹ֥ץ הָאָֽרֶץ: חִדְל֤וּ לָכֶם֙ מִן־הָ֣אָדָ֔ם אֲשֶׁ֥ר נְשָׁמָ֖ה בְּאַפּ֑וֹ כִּֽי־בַמֶּ֥ה נֶחְשָׁ֖ב הֽוּא" האין אנו חוזים בהתגשמות של לפחות חלק מהגילוי האלקי הזה?!
בפרשת נח בסיפור דור הפלגה היבטים אקטואליים מרתקים. ההקדמה לאותה התארגנות, מצוינת בתורה בהדגשת האחדות בשפה וברעיון 'ויהי כל הארץ שפה אחת ודברים אחדים', 'שפה אחת' כפי שמפרשים חז"ל היא האחדות התקשורתית, כולם דברו עדיין - בלשון הקודש, אולם לא זו בלבד הם דברו 'דברים אחדים' אחדות ותמימות דעים. כאן אנו נזקקים לדברי חז"ל כדי להסביר מה היתה הבעייתיות שבדבר והם מגלים לנו כי 'באו בעצה אחת ואמרו: 'נעלה לרקיע ונעשה עמו מלחמה', ואנו תמהים, וכי לדברי שטות הללו היה הקב"ה צריך להזדקק?! ולא זו בלבד אלא שהכתוב אומר 'ועתה לא יבצר מהם כל אשר יזמו לעשות'. יש לבאר את הדברים לעומקם.
במסגרת מצומצמת זו לא נוכל להאריך. ראש ישיבת טלז רבי יוסף לייב בלוך זצ"ל (תר"צ - 1930) מגדולי ההוגים בדור שלפני השואה, מבאר בספרו 'שעורי דעת', כי המגדל שימש כאן כסמל שיאחד סביב מטרה אחת את כל האנושות, יעמיד מטרהוסביבה ילכד את כל הכוחות להשיג את המירב לטובת כולם. לאמור, אין הכוונה שכולם יתגוררו במקום אחד אלא יעמידו לעצמם מרכז עולמי שירכז ויפקד, יארגן ויפעיל את מיטב הכוחות לגלות את כל אוצרות תבל ופלאי הבריאה לטובת האדם. לדעתו בדרך זו חשבו גם למצוא דרכים להשתמש בכוחות הגנוזים בבריאה כדי לקדם כל רעה שבפגעי הטבע, ולהגן על עצמם במסגרת ניצול מושלם של כוחות הבריאה הגשמיים והרוחניים – גם בניגוד לרצון הבורא. יתכן שאת התגליות המופלאות של המאה העשרים היו מגלים כבר אז אלמלי שובשו תכניותיהם והם נפוצו לתרבויות שונות ושפות שונות ללא תקשורת...
בטרמינולוגיה עכשווית נאמר, כי הם היו בעלי זכות יוצרים על הרעיון של 'העולם כפר גלובלי קטן', הוא אכן לא היה בשעתו כה גדול, אולם עוד בטרם התפזרות האוכלוסין הם גיבשו רעיון מאחד, כשהמגדל הגבוה ביותר הנשקף על פני כל תחום הישוב – מסמל את נקודת המרכז ואת הרעיון הבינלאומי. מה אם כן הבעיה? לדעת הפרשנים גילתה התורה בעומק רצונם את המגמה להתנתק מעל הבורא, להשתחרר מההשגחה ולעשות כל שליבם חפץ, כאמור לעיל הם ציפו לשלטון מוחלט בכוחות הבריאה גם בניגוד לרצון הבורא, לכן נענשו והקב"ה נזקק להפקיע את מזימתם.

מכפר גלובלי לאסון גלובלי
אחת מפסגות ההצלחה של העולם המודרני במאה העשרים ואחת היא הגלובליות הבלתי מוגבלת, שחיברה את היכולות בין קצוי תבל, סין במזרח עם החריצות וכח האדם הזול והבלתי מוגבל, יחד עם יצירתיות, או לפחות עם חקיינות, של המדע המתקדם של ארצות הברית והמערב.
משאבי טבע ואנרגיה מכל הסוגים זורמים מקצה עולם לקצהו, כאשר על אף מתיחויות פה ושם כבר אין את המלחמה הקרה שחצתה בין המעצמות. ואז על סף הכח הבלתי מוגבל של העולם המשיג כמעט את המטרה של דור הפלגה – יכולת אין סופית בשילוב ידים ומוחות כדי להיטב את החיים החומרניים, מגיע העולם לסף שיתוק ולמגפה עולמית דוקא מתוך הגלובליות, דוקא מתוך הגבולות הפתוחים והחיבור הבלתי מוגבל... כשגאוות האדם מגיעה לשיא אומר בורא עולם: "עֵינֵ֞י גַּבְה֤וּת אָדָם֙ שָׁפֵ֔ל וְשַׁ֖ח ר֣וּם אֲנָשִׁ֑ים וְנִשְׂגַּ֧ב ה' לְבַדּ֖וֹ בַּיּ֥וֹם הַהֽוּא:כִּ֣י י֞וֹם לַה' צְבָא֛וֹת עַ֥ל כָּל־גֵּאֶ֖ה וָרָ֑ם וְעַ֖ל כָּל־נִשָּׂ֥א וְשָׁפֵֽל... וְעַ֖ל כָּל־מִגְדָּ֣ל גָּבֹ֑הַּ וְעַ֖ל כָּל־חוֹמָ֥ה בְצוּרָֽה: וְעַ֖ל כָּל־אֳנִיּ֣וֹת תַּרְשִׁ֑ישׁ וְעַ֖ל כָּל־שְׂכִיּ֥וֹת הַחֶמְדָּֽה: וְשַׁח֙ גַּבְה֣וּת הָאָדָ֔ם וְשָׁפֵ֖ל ר֣וּם אֲנָשִׁ֑ים וְנִשְׂגַּ֧ב ה' לְבַדּ֖וֹ בַּיּ֥וֹם הַהֽוּא".
וגם, כשהזבל העולמי זורם בגבולות הפתוחים והתרבות הקלוקלת עוברת בערוצים בלווינים ובעננים, אומר בורא עולם די! די! אני אקבע לכם גבולות, בני אדם טפשים שלי...
בדור הפלגה אומר בורא עולם: 'הן עם אחד ושפה אחת לכולם ועתה לא יבצר מהם כל אשר יזמו לעשות', והוא מבטל את התקשורת והאחדות העולמית: 'הבה נרדה ונבלה שם שפתם'. אולם בדרך כלל בורא עולם רוצה אחדות בין הנבראים, הוא מלך השלום ששמו שלום. אין דבר אהוב לו כמו השלום!
ובכן, בפרשתנו נאמר: 'ויקהל משה את כל עדת בני ישראל ויאמר אלהם...', משה מכנס את כולם ללא יוצא מן הכלל. הוא יוצר כאן אחדות 'קהל' ו'עדה' כדי להעמיד את שני היסודות העיקריים שיש להם מכנה משותף: שבת ומשכן! השראת השכינה על ידי זמן מיוחד ועל ידי מקום מיוחד, לשם כך דרושה אחדות והאחדות המכוונת לכיוון הזה היא תכלית רצון ה' בעולם! כפי שכבר הזכרנו בשבוע שעבר בענין הקטורת, ההתקשרות ההדדית – זו התרופה והשמירה המעולה ביותר נגד המגפה – עם אחד המכוון את עצמו אל ה' אחד, עליו יקויים: "שומר גוי אחד, שמור שארית עם אחד, האומרים: 'שמע ישראל ה' אחד!'
 

תכל'ס

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, הפרופ' איתמר גרוטו: "ממליצים לעשות את ליל הסדר עם המשפחה הגרעינית בלבד"
(גל''צ)
 

חד בדרא

משתמש צעיר
א. ביטול מוחלט של התח"צ מחמישי ב-22:00 עד ראשון ב-5 בבוקר.
ב. ביטול מוחלט של כל התח"צ כל ערב מ-22:00 עד הבוקר.
ג. קווים בינעירוניים שלא משרתים מוקדי תעסוקה ורפואה יבוטלו החל ממחר.

הודעה מאומתת מהדקות האחרונות.
 

קבצים מצורפים

  • הודעה לעיתונות - תופסק התחצ בסופי השבוע.docx
    KB 225.6 · צפיות: 85

שרינה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
איך מעלים סרטון?
יש לי סרטון שאולי יגרום פה לכמה להאמין שמדובר במגיפה
 

תמי רוטנברג

לכל אחת עיצוב מושלם משלה
מנוי פרימיום
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
גם אני בעד הבדיחות
להפך אני הוספתי מעצמי רעיונות פרטיים שלי, באשכול של הבדיחות.
ואני גם מסתכלת על המצב בצורה מחויכת ומצחיקה, אבל אני לא מזלזלת בהוראות, אני מבינה שזה לא במקום של כפיה, זה במקום של הגנה עלינו ועל העם המיוחד שלנו (ולא משנה אם הוא חרדי\חסידי\ספרדי\ליטאי\מסורתי\דתי\חילוני) ואם זה מה שהשליחים של ה' אומרים לעשות-מי אנחנו שנזלזל????????????
אנחנו יותר חכמים מהרבנים שלנו????
אז איך אנחנו מזלזלים????
כן, אנחנו מזלזלים.
צריך טיפה ראש גדול בכדי להבין שהפסק של ר' חיים נובע מערך לימוד התורה.
ממש לא מזלזול בהנחיות.
להיפך, כל פוסק, וכל רב, יפסקו לנו שהוראות משרד הבריאות מחייבות מדין ונשמרתם מאוד לנפשותיכם.
אנשים לוקחים את זה שממשיכים בשגרת לימוד התורה - כזלזול.
וכאן זה באמת זלזול.
שום רב לא התיר, ולא יתיר
לעשות חתונות ברוב עם
לצאת עם הילדים לפארקים.
לצאת למקומות הומי אדם
להידחף לחנויות כשהם צפופים.
לעשות קייטנות עם עשרות ילדים

צריך להבין, כאנשים שומרי תורה
אנחנו מאוד מעריכים חיי אדם!
ודווקא לכן אנחנו ממשיכים בלימוד תורה!
אבל כל פעילות שהיא לא לימוד תורה
גם אם זה לשמח חתן וכלה,
מי התיר????
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  4  פעמים

לוח מודעות

למעלה