קורונה קורונה עניני בלבד!!!

מצב
הנושא נעול.

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
בד"ץ ביתר עילית תיקן גדר: לפני שמלשינים לרשויות על מפירי ההנחיות יש לקבל היתר מאחד הרבנים חברי בית הדין. הסיבה: בכדי למנוע עגמת נפש מיותרת. כמובן שבמכתב שפורסם נכתב במפורש שיש לשמור על ההנחיות וכך רוב הציבור החרדי עושה.
 

דורש ומבקש

משתמש מקצוען
לתשומת לב לאלה שנבדקים במעבדות של בתי החולים
מסמך של משרד הבריאות בתוך הכתבה
 

תקוע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
כמה נשים צעירות במצב קשה?

יו"ר 'מגן לחולה' העסקן הרפואי בני פישר ב'קול חי': "עשר נשים חרדיות בהריון מאושפזות במצב קריטי. איך נוכל לומר 'ידינו לא שפכו את הדם הזה' עם חתונות גדולות שגורמות לצעירים להגיע למצב של מורדמים ומונשמים?"
 

בנמלך

משתמש פעיל
לתשומת לב לאלה שנבדקים במעבדות של בתי החולים
מסמך של משרד הבריאות בתוך הכתבה
אפשר לפתוח בבקשה לחסומים
 

תקוע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
אפשר לפתוח בבקשה לחסומים
בבקשה
מ' הבריאות עושה סדר במעבדות הסרולוגיות
בהמשך לתחקיר 'בחזית' משרד הבריאות שיחרר רשימה מפורטת של מעבדות מאושרות – אלא שהתשובות השליליות בקופות ממשיכות לעורר סימני שאלה
תגיות: חיסון, מחקר, משרד הבריאות, קורונה

בעקבות תחקיר 'בחזית' משרד הבריאות פרסם רשימה של כלל המעבדות בישראל המאושרות לביצוע בדיקות סרולוגיה לנגיף הקורונה, זאת לאחר שרק לפני שבועות אחדים הוציא המשרד 'פרוטוקול' בו הוגדר מהו 'מחלים' בהתאם ל'צו בריאות העם', כאשר לפני כן פרסם המשרד מזכר המציג את כלל הפרמטרים לערכות הבדיקה לבדיקת סרולוגיה לצד המדדים השונים המאפיינים כל ערכה.
ezgif-5-831242c9f0.pdf-1-1024x725.png
ezgif-5-831242c9f0.pdf-2-1024x725.png

הדיאטה האחרונה: קבלו נוסחה מושלמת לירידה במשקל
ezgif-5-831242c9f0.pdf-3-1024x725.png

כזכור, לפני שבועיים פרסם 'בחזית' תחקיר נרחב שעורר הדים רבים והביא לתגובות נזעמות על כך שקופות החולים אינן מוכנות להכיר בתוצאות בדיקות סרולוגיה חיוביות שנעשו בבתי חולים ובמעבדות המוכרות על ידי משרד הבריאות, כאשר התחקיר גילה עוד שבאופן מפתיע, ברוב מכריע של בדיקות הסרולוגיה הנעשות ע"י קופות החולים מתקבלת תשובה שלילית.
כאמור פרסום התחקיר ב'בחזית' הציג עדויות ממבוטחים בקופות החולים, שזעמו על כך שרופאי המשפחה מסרבים בוקף להנפיק להם 'תעודת מחלים' כנגד תוצאה סרולוגית חיובית שנעשתה באחד מבתי החולים או במרכזים רפואיים שונים ועל על פי פרוטוקול משרד הבריאות, זאת בנימוק של 'נהלי הקופה' ו'הוראה מלמעלה'.
המובטחים זעמו פעמיים. פעם ראשונה על כך שבעודם משלמים כמה מאות שקלים על בדיקה שנעשתה על פי כללי משרד הבריאות, מסורבת במרפאה השכונתית, ופעם נוספת, כאשר לאחר שכבר נעשה בדיקה חוזרת בקופות החולים בהתאם להפצרת רופא המשפחה הרי שאז התברר כי התשובה שלילית, וזאת בניגוד לבדיקה אחרת שנעשתה אך ימים אחדים קודם לכן בבית החולים.
הדיווח עורר את זעמן של המרכזים הרפואיים 'הדסה' ו'אסף הרופא' כמו גם נבדקים רבים שהסיקו בצדק או לא, כי מדובר במדיניות מכוונת שנועד להביא לחיסון רוחבי של האוכלוסייה, זאת לאחר שנבדקים רבים באו בטענה כי על אף העלות היקרה של הבדיקה, במבחן התוצאה אין לכך כל משמעות, שכן קופות החולים כלל אינן מכירות בהן.
כאמור, ימים ספורים לאחר פרסום התחקיר, פרסמה מחלקת "שרותי בריאות הציבור" במשרד הבריאות רשימה של 30 מעבדות רפואיות המאושרות לביצוע בדיקות סרולוגיה.
ל'בחזית' נודע כי חלק מהמבוטחים שפנו ל'בחזית' בטרם פרסום התחקיר, פנו בימים האחרונים פעם נוספת לרופא המשפחה כשלמרבה ההפתעה, כעת בניגוד לפעם הקודמת הונפקה להם 'תעודת המחלים' המיוחלת.
עם זאת, על פי תלונות הממשיכות להיערם על שולחן המערכת, מבוטחים רבים שפונים לעשות בדיקת סרולוגיה בקופת החולים הניתנת ללא עלות (ללא שעשו לפני כן בדיקה במקום אחר – בתשלום) עדיין ממשיכים לקבל לרוב תשובה שלילית על אף שחלו בנגיף והחלימו.
גורם באחד מבתי החולים אומר ל'בחזית': "מדובר במשהו שאי אפשר שלא לתת עליו את הדעת. כמי שעוסק ברופאה ביום-יום, כמעט כל האנשים שאני מכיר ועשו בדיקות סרולוגיה במרפאה ממשיכים לצאת שליליים לנוגדנים. אני מכיר לא מעט אנשים אשר נזקקו נואשות ל'תעודת המחלים' בראותם כי התשובה לבדיקה יצאה שלילית, מיהרו לאחד מהמעבדות המאושרות, ביצעו בדיקה חוזרת וראה זה פלא, יצאו חיוביים.
 

מרחבית

משתמש מקצוען
מעניין מאיזה מספר של נוגדנים נקרא האדם חיובי, והאם המספר הזה אחיד בכל המעבדות.
והאם יש הוראה כללית מטעם משרד הבריאות מאיזה מספר נקראים חיוביים.
ומעניין מה הסיבה שלא מציינים את המספר שיצא בתוצאות הבדיקה.
 

תקוע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
ישי כהן ב'כיכר': 10,019 מאומתים חדשים. 37% מהתחלואה אתמול - מהמגזר החרדי. אחוז המאומתים במגזר: 22.4%, פי 2 מהמגזר הכללי.
עליה באחוז הבדיקות החיוביות בכל הערים החרדיות. ביתר עילית עם 28.44% בדיקות חיוביות, עמנואל 26.11%, אלעד 24.98%, בני ברק 20.02%, מודיעין עלית 19.79 ורכסים - 19.53%.
 

תקוע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
יו"ר 'דגל התורה' ח"כ גפני שוחח בשעה האחרונה עם מנהלי קופות החולים ודרש מהם בעקבות המקרים הרבים של נשים בהריון שנדבקו בקורונה והגיעו למצב של פיקוח נפש, להקדים ולחסן את הנשים בהריון ללא יוצא מן הכלל. בקשתו נענתה בחיוב.
 

תקוע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
התפרסם היום בצהרים:
לפי גורמים בכירים במשרד הבריאות כרגע ישנן 30 נשים הרות באשפוז, מתוכן 7 במצב קריטי.
 

פסגות

משתמש מקצוען
בעקבות מצבן הקשה של עשר נשים בהריון שאושפזו בבתי החולים בימים האחרונים לאחר שנדבקו בקורונה כמו גם מספר נערים צעירים שחלו בקורונה ואושפזו במצב קשה גם הם, גורם בכיר במערך הקורונה עמו שוחחנו טוען בשיחה ל'בחדרי' כי לכאורה יש קשר ישיר בין המוטציה לכך שצעירים נפגעים במצב קשה.
"אל תצטט אותי בשמי", הוא אמר "כי זה לא מאובחן עדיין, אבל אנחנו רואים בגל הזה תופעה שלא נראתה כמוה בגלים הקודמים, הן בשיאי החולים במצב קשה והן בהידרדרות במצבם של צעירים. אני רואה בכך קשר ישיר למוטציה ואנחנו עכשיו בודקים אם זה אכן כך ואם כן - איזו מהמוטציות היא הגורמת לתחלואה הקשה".
לדבריו, "אנשים מפחדים להתחסן בגלל כמה פושעים שהחליטו לצאת נגד החיסונים והם לא מבינים שבכך שהם לא מתחסנים הם עלולים לגרום לעצמם נזק בלתי הפיך עד כדי מוות. קורונה זו כבר לא מחלה של מבוגרים. תעשו סיבוב במחלקות הקורונה, תראו את האנשים משוועים לטיפת אוויר, את הצוות הרפואי הקורס תחת העומס ואת הנפטרים, תעשו חסד עם עצמכם, אני מתחנן, לכו להתחסן".
 

פסגות

משתמש מקצוען
׳ווינט׳ חושף: ממצאים ראשוניים: נשים הרות שמצבן קשה נדבקו במוטציה הבריטית.
 

ארזים1

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
קורונה: מוטציה חדשה התגלתה בגרמניה
אם חשבנו כי שבענו ממוטציות אחרי זו הבריטית, הברזילאית והדרום אפריקנית, הרי שבימים האחרונים מתקבלים דיווחים מבתי החולים בגרמניה על מוטציה חדשה נוספת שנחקרת בימים אלו
בריאות / קורונה19.1.2021 | 11:41

כחודש לאחר שהתגלתה המוטציה הבריטית ומספר שבועות לאחר שהתגלתה המוטציה הדרום אפריקאית, מוטציה חדשה ולא מוכרת של קורונה זוהתה בגרמניה.

בבית חולים Garmisch-Partenkirchen, עיירת סקי בווארית התגלתה מוטציה חדשה ולא מוכרת של הנגיף - כך דיווחה ביום שני התקשורת המקומית.
על פי הדיווח, בית החולים גילה ביום שלישי שעבר תוצאות חריגות בבדיקת קורונה שהראו כי לא מדובר באחת מהמוטציות המוכרות. הדגימות נשלחו לבית החולים Charité בברלין ולא ברור מה רמת השפעתן.
נזכיר, כי למרות הסגר המקיף ונתוני ההתחסנות לקורונה משביעי הרצון, תרחיש האימים שיוצג היום לשרים חוזה כי למרות הכל נראה בישראל גל תחלואה גדול וקשה - אף יותר מהגלים האחרונים, בחודשים מרץ-אפריל.
על פי הדיווח בחדשות 12, במודל שיוצג לשרים יובא כי גם אם הקורונה תחלוף, המוטציה - שמתפשטת במהירות שיא, עלולה להתפשט בארץ ולמעשה להחליף את הנגיף הקיים וכל החולים יחלו בה.
בעקבות כך צפוי גל תחלואה קשה מאוד באביב, ייתכן ואף קשה מקודמיו. גם המודל של פרופ' ערן סגל מצביע על כך שבאמצע מרץ עלולים להיות בישראל 8,000 מאומתים ביום ו-400 חולים קשה.

הם מתכוונים שהחיסון לא יהיה יעיל למוטציה הזאת?
 

דודסטו

משתמש סופר מקצוען
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכא

א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה