קופרייטרים עם דיפלומה?

בתוכנית-מרחב אונליין

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
יצא לי בזמן האחרון להיתקל בעבודת קופי ע"י משהו/י שנחשב/ת מותג
(כדי להימנע מלשוה"ר נזהרת)
ונחרדתי.
סלוגנים גרועים! כתיבה שיווקית ברמה ירודה מאד.
גם הלקוחות תמהו, אבל חשבו שאם כולם אומרים שזה מותג זה חייב להיות טוב.
קשה גם להעביר ביקורת על פרסום גרוע.
חשבתי שזה חד פעמי ונתקלת שוב ושוב בתופעה הזו.
אני לא מדברת על טעויות קטנות, אלא טעויות שיכולות לזרוק השקעה של עסק מכל המדרגות.
לדוגמא (משנה כמובן כדי לא להסגיר)
הצגה מדהימה שתשתק אותך. וכן על זה הדרך...
חנות יצירה שתדביק אותך לקיר :(
גם גרפיקאית מסוימת שלחה לי שאלה מה עושים בכזה מצב שהסלוגן עמוס מטענים שלילים.

ממש לא מנסה לקדם את העבודות שלי.
אבל ממש עצוב לי להיתקל ללקוחות שהשקיעו מיטב כספם עבור קופי ופרסום כ"כ גרוע.
נתקלתם בכאלה תופעות?
 

פוזי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
עצוב.
השאלה היא איך היא הפכה למותג
אולי יש כן משהו בשיטה שלה.

לא שואלים לקוח אחד
שואלים את כל הלקוחות ואז מבצעים מדידה.
הנה בדוגמאות
זה בהחלט נשמע תוקפנות מילוליתמוגואל נפש
השאלה האם קהל היעד לא היה כזה
שזה מה שהוא צריך לשמוע
ולך זה לא התאים כי לא היית היעד...
בקיצור
צריכים תמונה הרבה יותר רוחבית כדי להזדעזע מקופירייטרית
בעלת מוניטין...
 

הגיג

משתמש סופר מקצוען
הפקות ואירועים
צריכים תמונה הרבה יותר רוחבית כדי להזדעזע מקופירייטרית
בעלת מוניטין...
אפשר להזדעזע בינינו לבין עצמנו, אבל סתם ככה
אם יש פרסומת שקבוע משאירה אותי בטעם רע - אני לא אקח את השירותים שלה
גם אם כולם יגידו לי שהיא מדהימה ומקצועית ואין עליה.
חוץ מזה שיש כאלה שהצליחו לשווק את עצמם ה' יודע איך, אבל לא הוכיחו את עצמם. לדעתי - טרנדים שיעלו וירדו.
 

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
היא הפכה למותג, כמו שעוד כמה וכמה 'אנשי מקצוע' הפכו למותג בפי ההמון. המון העם. אלו שממש לא מבינים.
בחנויות הספרים, הם נמצאים, לצערנו, בהמונם. את התוצרת שלהם מדפיסים מדי שנה בשנה ומוכרים בעשר שקל לספר (כמעט כתבתי 'לפי משקל'), בעוד שהתוצרת אפילו לא שווה את הנייר עליו הם מודפסים.
הם נמצאים בחנויות אוכל.
בסופרמרקטים.
בנעליים.
בבגדים.
באופנה. באקססוריז. ברוח ובהשקפה.

בלי לנקוב בשמות, בכל מקום בו הרוח נושבת והמון העם נושב איתה, אפשר להרגיש את התופעה.
לא מתפלאה שזה קורה, מתמיה אותי שאנחנו, בתור אנשי מקצוע רציניים, סופרים בכלל את מי שאחראי על התופעה הזאת.
 

קופירייטה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
הפקות ואירועים
באיזה שהוא מקום - זה העבודה שלנו, לא?
אל תתקוממו עלי, אבל תפקידינו הוא להפוך אנשים/ עסקים / שרותים למותגים.
ומה, אם יבוא אליי לקוח בינוני אשלח אותו הביתה או אמתג אותו כמו שצריך?
 

כּוֹתָר

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
יצא לי בזמן האחרון להיתקל בעבודת קופי
הצגה מדהימה שתשתק אותך. וכן על זה הדרך...
חנות יצירה שתדביק אותך לקיר :(
גם גרפיקאית מסוימת שלחה לי שאלה מה עושים בכזה מצב שהסלוגן עמוס מטענים שלילים.
בטוח שמסר שלילי, הוא לא אפקטיבי.
זה ברור שאם אומרים לאדם "תמות" זה פוגע בו רגשית, והוא לא יאהב את המסר. אבל כשמדברים על הדבקה לקיר, אול לשתק. שזה ברור בדיחה, אז אןולי זה כמו להמם, שנהפך למחמאה. למרות שאף אחד לא היה רוצה לחוות כזו חוויה במשמעות הפשוטה שלה.
 

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
באיזה שהוא מקום - זה העבודה שלנו, לא?
אל תתקוממו עלי, אבל תפקידינו הוא להפוך אנשים/ עסקים / שרותים למותגים.
ומה, אם יבוא אליי לקוח בינוני אשלח אותו הביתה או אמתג אותו כמו שצריך?
א' - יש אנשים שקוראים לעצמם בעלי מקצוע, בעוד הקשר בינם לבין מקצועיות קלוש עד בלתי קיים.
ב' - התפקיד שלנו גם לשמור על עצמנו מפניהם. שילכו וילמדו ושהמקצוע שלנו לא ישחק.
ג' - אין לי טענות על עבודה מקצועית. להפך. ניכרת בו טביעת אצבע של מומחה.
ד' - אם הלקוח הוא בינוני (למה הכוונה, אגב?) אמתג אותו בהתאם לציפיות שלו מעצמו, אבל לא אעשה צחוק מעצמי והמקצוע. כן, יש, למרבה הפלא, כאלו שרוצים להתמתג בתור משהו עממי, פשוט וזול.
 

פוזי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
באיזה שהוא מקום - זה העבודה שלנו, לא?
אל תתקוממו עלי, אבל תפקידינו הוא להפוך אנשים/ עסקים / שרותים למותגים.
ומה, אם יבוא אליי לקוח בינוני אשלח אותו הביתה או אמתג אותו כמו שצריך?


ישב אצלי לקוח, מנשה, אדם נחמד ואחראי שמציע שירות מעולה.
אלא מה, העסק לא תיפקד,
היו אמנם טלפונים ולידים,
אבל העסקאות לא נסגרו כמעט,
מצב לא נעים.

ישבנו לפצח מה קרה כאן,
תוך עשר דק' התשובה הייתה על השולחן:
הוא מנשה
הוא רק מנשה
הוא סה"כ מנשה.

מה הכוונה.
הוא הציע מתן שירות מסויים
הלך לגרפיקאי כלשהוא, בחר לעצמו שם של איזה חברה בינלאומית כמעט, איזה כמה אותיות לא קשורות באנגלית, בלי סלוגן בלי כלום
הגרפיקאי חיקה איזה לוגו מוכר של חברת ענק ישראלית,
וזהו.
את זה הוא פירסם
בפייסבוק, בפרינט,
פרסום כזה קשוח
שיצר תופעה מדהימה אך מצערת:
עסקים פשוטים יחסית שמחפשים איזה מנשה נחמד ואחראי לשירות שהוא נותן,
לא הבינו מהתדמית שלו שהוא הכתובת
כי הוא נתן לעצמו תדמית של איזו חברת ענק אימתנית.
לעומתם החברות שכן חשבו שמצאו את מה שהם מחפשות, נדהמו לשמוע בטלפון או פרונטאלית,
שזה בכלל לא השם האדיר והחברה האדירה שהבינו מהפרסום
אלא עוד איזה מנשה.

מה באתי לומר,
לא באתי חלילה לפגוע במנשה.
אבל ברגע שאני יושב עם לקוח לתכנית אסטרטגית
אנחנו קודם כל בודקים יחד,
מה הוא יכול להציע ליעד שלו
האם הוא יכול לעמוד בעשרה לקוחות בו זמנית
ומי באמת עומד מאחרי הדברים.

ולפי זה אנחנו קובעים את כל השפה והזהות שלו.
אחרת התיאום ציפיות המופרך לא יסגור שום עיסקה
והבחור יפשוט רגל.



לעצם הענין עם ההיא הקופירייטרית
אני כותב שוב
חייבים לבדוק מי קהל היעד
זה כמו שתראו פרסום בערבית, בגשר בתל אביב
תזקפו גבות (אם עוד נשארו לכם גבות בעולם הפרסום דהיום מרוב זקיפת גבות..)
ותתמהו ומיד תבדקו קודם מי הקופירייטר
או אז תעלו פוסט על הקופירייטר המוזר והגס שכותב לנו בערבית..

אלא שזה לא היה ככה
כשלאחרונה התפרסמו מודעות בערבית בתל אביב
הייתה לזה מטרה
והיה לזה קהל יעד מאד ברור עם מסר מאד ברור

ולכן כשאתם מזדעזעים מקופי מסויים
קודם תבדקו האם במקרה לא נפלתם על שני פרסומים
שפונים לקהל יעד ביזארי ושאבב
שפשוט בניתוח הנכון והמקצועי
הפעם זו הייתה השפה שתביא את הכסף
שזה תפקידו האמיתי של הקופירייטר
וזה משתנה בין פרסום לחברו כל הזמן
במחילה.


טוב הארכתי בטח לא קראתם עד כאן..
בהצלחה
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ק'

קמה קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יְהוָה חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה:קמו קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ:קמז קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה (לדבריך) לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קמח קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ:קמט קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי:קנ קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ:קנא קָרוֹב אַתָּה יְהוָה וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת:קנב קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם:
נקרא  22  פעמים

לוח מודעות

למעלה